۱۵٪ تخفیفِ بیشتر برای همهٔ ضدآفتاب‌ها با کد تخفیفِ استثنائی SUN15 فقط تا پنجشنبه!

با کرم‌های لایه بردار پوست بیشتر آشنا شویم

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
با کرم‌های لایه بردار پوست بیشتر آشنا شویم

زیبارویان از کرم لایه بردار برای از بین بردن لایه‌های مرده پوست استفاده می‌کنند تا درخشش و لطافت را به پوست خود هدیه دهند. نواحی مختلف پوست صورت، پاشنه‌ها، پاها و آرنج‌ها از قسمت‌هایی هستند که با استفاده از کرم لایه بردار پوست می‌توان جان تازه‌ای به آن‌ها بخشید. اگر تاکنون برای خرید کرم لایه بردار به بازار مراجعه کرده باشید، حتما متوجه انواع و اقسا‌م مختلف کرم‌های لایه‌بردار پوست شده‌اید. کرم‌های لایه بردار ملایم برای پوست‌های حساس استفاده می‌شوند و کرم‌هایی که ذرات متراکم و ریز بیشتری دارند برای قسمت‌های سخت‌تر پوست به کار می‌آیند.

جالب است بدانید در کنار تمامی کرم‌های لایه‌برداری که در بازار موجود است،‌ خودِ شما هم می‌توانید در منزل کرم‌های دست‌سازی را برای لایه‌برداری پوست بسازید. یک کرم لایه‌بردار دست‌ساز معمولی از ترکیباتی نظیر نمک، روغن زیتون یا سایر مواد روغنی مایع تشکیل می‌شود تا به راحتی لایه‌های مرده قسمت‌های زمخت پوست را از بین ببرد. در کرم‌های لایه‌بردار خانگی و حرفه‌ای‌تر، می‌توانید از عطر و موادی که ترکیبات ملایم‌تری دارند استفاده کنید.

انواع کرم لایه بردار

انتخاب کرم لایه بردار متناسب با نوع پوستدر انتخاب کرم‌ لایه‌بردار پوست، ابتدا به قسمتی از پوست که قرار است لایه‌برداری شود توجه کنید و کرم لایه‌بردار مناسب را با توجه به حساسیت همان قسمت پوست انتخاب کنید.
با این حساب، ناگفته پیداست کرم لایه‌برداری که قرار است برای پوست صورت استفاده شود را باید از نوع ملایم انتخاب کنید. کرم‌های لایه‌بردار ویژه‌ای نیز در بازار موجودند که در ترکیبات آنها، از دانه‌های لایه‌برداری نرم‌تری استفاده شده تا با ملایمت بیشتری سلول‌های مرده پوست‌ را از بین ببرد. کرم‌های لایه‌برداری دیگری نیز برای پوست‌های سخت‌تر نظیر پا مناسب هستند. در این کرم‌ها، دانه‌های بزرگتری در لایه‌بردار ترکیب شده تا لایه‌برداری پوست‌ِ پا راحت‌تر انجام شود.

مهم نیست از کدام یک از این مدل کرم‌های لایه‌بردار پوست استفاده می‌کنید، چرا که همگی این کرم‌ها به از بین بردن آلودگی‌های پوستی کمک می‌کنند و سلول‌های مرده را از سطح پوست می‌زدایند و در نتیجه ظاهر شادابی به پوست شما می‌بخشند. از طرف دیگر، کرم‌های لایه‌بردار به جلوگیری از جوش زدن پوست هم کمک می‌کنند. لازم به ذکر است با تمام تعریف و تمجیدی که از کرم‌های لایه‌بردار پوست کردیم، باز هم اگر در مصرف این کرم‌ها زیاده‌روی کنید، ممکن است پوست شما بیش از اندازه ساییده شود و در نتیجه، دچار التهاب پوستی شوید؛ بنابراین بسته به نوع کرم لایه‌برداری که استفاده می‌کنید، حتما مطابق دستور نوشته شده در روی بسته‌بندی آن‌را مصرف کنید.

لایه‌برداری پوست صورت

لایه برداری پوست صورتاگر قصد لایه‌برداری پوست صورت را دارید، حتما از کرم‌های لایه‌بردار ملایم استفاده کنید، این کرم‌ها از جمع شدن چربی بر روی سطح پوست و گرفتگی منافذ پوستی جلوگیری می‌کنند. لایه‌برداری با این کرم‌ها نباید از یک یا دو بار در هفته تجاوز کند، چرا که استفاده بیش از حد، باعث بروز آکنه و جوش‌‌های سرسیاه بر روی سطح پوست صورت خواهد شد.

جالب است بدانید با افزایش تقاضا برای استفاده از محصولات طبیعی، این روزها شاهد عرضه کرم‌های لایه‌برداری در بازار هستیم که سازندگان آنها ادعا می‌کنند ترکیباتی کاملا طبیعی دارند و در نتیجه کمتر به پوست صدمه می‌زنند. محصولات آرایشی زیادی در بازار موجود هستند که وعده از بین بردن چین‌ و چروک و زخم‌های ایجاد شده بر روی پوست صورت را می‌دهند. در همین جا توصیه می‌کنیم به جای گوش دادن به این وعده‌ها، از کرم‌های لایه‌بردار طبیعی استفاده کنید. در این کرم‌ها ترکیبات طبیعی نظیر عسل، آب لیمو و سایر مواد با ترکیبات سخت‌تر مانند شکر یا نمک استفاده شده و کاملا مشخص است که ضرری به پوست نمی‌رسانند.

اگر هم خدای ناکرده پوست صورت شما زخمی شده است و قصد برطرف کردن آثار جراحت را دارید قبل از انجام هرگونه خود درمانی، حتما با پزشک متخصص پوست مشورت کنید.

ممکن است تجربه‌ای در زمینه لایه‌برداری پوست با استفاده از کرم‌های لایه‌بردار داشته باشید، لطفا ما و سایر کاربران را در قسمت نظرات از تجربیات مفید خود بهره‌مند سازید.

در رابطه با موضوع لایه‌برداری پیشتر از این مقالاتی در بلگ تخصصی اُردمی منتشر شده‌اند که خواندن آن‌ها را به شما همراهان صمیمی پیشنهاد می‌کنیم:

منبع: Wisegeek ۲ دیدگاه 13679بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. درود بر شما سپاس از محبت شما
    اگر امکانش هست یه مقاله در مورد انواع پوستها و کرم ها هم بنویسید

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه