تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

لایه برداری پوست دست‌ها با ۱۰ ماسک خانگی

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
لایه برداری پوست دست‌ها با ۱۰ ماسک خانگی

سالم و نرم نگه‌داشتن دست‌ها با توجه به کارهای منزل، سخت به نظر می‌رسد. خاک، آب مملو از املاح فراوان، اشعه خورشید، مواد شیمیایی و کرم‌های ارزان‌قیمت دست‌های شما را زمخت می‌کنند. لایه برداری پوست دست و رسیدگی به دست‌های پوسته و خراشیده شده سخت است؛ به‌ویژه اگر از محصولات موجود در فروشگاه‌ها استفاده می‌کنید.

پیشنهاد می‌کنیم از محصولات ارزان‌قیمت برای این کار اجتناب کنید و به سمت مواد طبیعی روی بیاورید. از آن‌جا که همه این کارها با لایه برداری پوست دست ها شروع می‌شوند، در این‌ مقاله 10 دستور ساخت لایه‌بردار پوست دست را برای شما آورده‌ایم. نیازی به خرید مواد گران‌قیمت نیست، تمام موادی که نیاز دارید در آشپزخانه یافت می‌شوند.

۱- لایه برداری پوست با شکر، روغن زیتون و لیمو

لایه‌بردار شکر، روغن زیتون و لیمواگر خودتان سبزیجات مصرفی‌تان را می‌کارید و بیشتر تابستان را در باغچه خود هستید این لایه‌بردار دست‌ساز، مخصوص شماست. مواد اولیه لازم برای این لایه‌بردار به راحتی قابل تهیه هستند و یا هم اکنون در آشپزخانه شما موجود هستند. شکر، آب‌لیمو و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و دوبار در هفته از آن استفاده نمایید. می‌توانید باقی‌مانده این لایه‌بردار را در یخچال نگه‌دارید.

ویتامین‌ها، املاح معدنی و آنتی‌اکسیدان موجود در آب‌لیمو و روغن زیتون، دست‌های شما را نرم و روشن می‌کند و باعث ساخت کلاژن می‌شود و در همین حین، شکر نیز سلول‌های مرده را جدا می‌کند. بعد از استفاده از آن، به دست‌ها کرم مرطوب‌کننده بزنید.

۲- لایه‌بردار چای سبز و شکر

لایه‌بردار چای سبز و شکردست‌های خود را با آنتی‌اکسیدان موجود در چای سبز تغذیه کنید و ضمنا از شر سلول‌های مرده نیز خلاص شوید. چای سبز را دم کنید و بگذارید سرد شود.

کمی شکر را با روغن هسته انگور یا روغن زیتون مخلوط کرده و برگ‌های چای سبز سرد شده را به آن بیفزایید و به خوبی هم بزنید. هفته‌ای یک بار از این لایه‌بردار استفاده کنید. این کار را قبل از خواب انجام دهید و سپس کرم دست خود را بزنید و صبح با دستانی نرم از خواب بیدار شوید.

۳- لایه‌بردار چای بابونه و شکر

لایه‌بردار چای بابونه و شکراگر پوست دست شما حساس است لایه‌بردار چای بابونه و شکر مناسب شماست. چای بابونه به خاطر خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ آن معروف است.

دستور ساخت مثل مورد قبل است فقط این بار از چای کیسه‌ای بابونه به جای چای سبز استفاده کنید. اگر می‌خواهید التهاب پوست را کاهش دهید و در عین حال سلول‌های مرده را نیز جدا کنید، از شکر صرف‌نظر کرده و از گل طبیعی بابونه به جای دمنوش کیسه‌ای آن استفاده و آن را دم کنید. سپس به کمک یک تکه پنبه روی پوست دست بکشید.

۴- لایه‌بردار نعناع، روغن نارگیل و نمک

لایه‌بردار نعناع، روغن نارگیل و نمکنمک نیز مثل شکر یک لایه‌بردار طبیعی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. اگرچه نمک درشت دریا بهتر است اما هرنوع نمک دیگری هم می‌توانید استفاده کنید.

روغن نارگیل، نمک، روغن نعناع، روغن زیتون (یا روغن جوجوبا)، روغن رزماری و نعناع (به‌صورت خشک شده یا تازه) را مخلوط کرده تا لایه برداری پوست را به خوبی انجام دهد.

۵- لایه‌بردار کاکائو و شکر

لایه‌بردار کاکائو و شکریک خبر خوب برای علاقمندان شدید کاکائو: پودر کاکائو دارای ویژگی‌های ضد التهاب، ضد بیماری و ضد سرطان است.

لایه‌بردار کاکائو و شکر، خطر سرطان را کاهش نمی‌دهد اما جریان و گردش خون را تقویت می‌کند و انعطاف پوست را افزایش می‌دهد. برای تهیه این ماسک لایه‌بردار به پودر کاکائو، شکر قهوه‌ای و روغن زیتون نیاز دارید.

۶- لایه‌بردار گل رز و شکر

لایه‌بردار گل رز و شکراگر گل‌برگ‌های رز در دسترس دارید می‌توانید یک لایه‌بردار دست‌ساز بسازید. اگر باغچه و گل رز ندارید می‌توانید از روغن خالص رز استفاده کنید. این ماده نه تنها بوی خوبی دارد بلکه منبع خوبی برای ویتامین C است.

اگر پوست حساسی دارید بهتر است از گل‌برگ رز استفاده کنید. شکر (یا شکر قهوه‌ای) را با گلبرگ یا روغن رز و روغن نارگیل یا زیتون مخلوط کنید. آن را به آرامی روی دست ماساژداده و سپس بشویید. بعد از این کار کرم مرطوب کننده بزنید.

۷- لایه‌بردار اسطوخودوس، وانیل و شکر

لایه بردار اسطوخودوس، وانیل و شکراین ماسک یکی از بهترین ماسک‌های دست‌ است و دست‌ها را بسیار نرم می‌کند. شکر (یا نمک)، روغن اسطوخودوس، عصاره وانیل، روغن هسته انگور، روغن نارگیل و اسطوخودوس خشک را مخلوط کنید. البته می‌توانید از مورد آخر صرف‌نظر کنید.

هفته‌ای دوبار از این لایه‌بردار استفاده کنید. اگر پوست حساسی دارید نمک و شکر را حذف کرده و از اسطوخودوس خشک استفاده کنید.

۸-  لایه برداری پوست با نمک هیمالیایی

لایه‌بردار نمک هیمالیایینمک هیمالیایی 84 عنصر و ماده معدنی مثل کلسیم، سولفات، منیزیم و پتاسیم دارد که برای شما مفید است. این نمک خوش‌مزه و صورتی رنگ است و این رنگ، لایه‌بردار خانگی شما را شبیه یک محصول فروشگاهی می‌کند.

روغن جوجوبا، روغن نارگیل، روغن زیتون، آب‌لیمو و روغن رزماری را با نمک هیمالیایی مخلوط کنید و یک لایه‌بردار عالی بسازید.

۹- لایه‌بردار قهوه و شکر

لایه‌بردار قهوه و شکربسیاری از خانم‌ها از قهوه برای آب کردن چربی‌های سلولیت استفاده می‌کنند اما می‌توانید از آن برای نرم کردن پوست دست نیز استفاده کنید. قهوه و روغن زیتون (یا هر نوع روغن مناسب این کار) را با شکر مخلوط کنید.

قهوه پوست را روشن و صاف می‌کند و سلول‌های مرده را از بین می‌برد. هم‌چنین برای کاهش قرمزی و التهاب به کار می‌رود.

۱۰- لایه‌بردار موز و شکر

لایه‌بردار موز و شکربرای این لایه‌بردار به موز، شکر، روغن شی، روغن نارگیل و کره نارگیل نیاز دارید. از مخلوط کن استفاده کنید تا از این ترکیب، خمیری نرم بسازید اما شکر را بعدا به خمیر اضافه کنید و در مخلوط کن نریزید. ویتامین‌های موز و خصوصا ویتامین B6 ، پوست دست را تغذیه کرده و کره نارگیل و روغن شی به آن آب‌رسانی می‌کند و شکر سلول‌های مرده را از بین می‌برد. چه چیز راحت‌تر از این برای لایه برداری پوست پیدا خواهید کرد؟!

همه این لایه‌بردارهای دست‌ساز، دست‌های شما را فوق‌العاده نرم می‌کنند اما حتما مواد مختلف را در این لایه‌بردارها امتحان کنید. هروقت از این لایه‌بردارها استفاده کردید بعد از آن، مرطوب کننده یا روغن زیتون به دست‌ها بزنید. اگر از این لایه‌بردارها قبل از خواب استفاده شود، فواید آن‌ها را دو برابر می‌کند. به‌طور کلی ماسک‌های لایه‌بردار را بیش‌تر از دوبار در هفته استفاده نکنید زیرا ممکن است سبب سوزش و التهاب شوند.

آیا مقاله بهترین شیوه‌های مراقبت از پوست از بلاگ تخصصی اُردمی را مطالعه کرده‌اید؟ خواندن نکات کاربردی و جالب این مقاله را از دست ندهید.

منبع: Womanitely ۲ دیدگاه 46644بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. ممنون بابت اطلاعات مفیدتون

  2. عالی بود
    ولی واقعا کار می‌کنه؟

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه