مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

لایه بردار آنزیمی چیست و چگونه پوست صورت را لایه برداری می‌کند؟

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
لایه بردار آنزیمی چیست و چگونه پوست صورت را لایه برداری می‌کند؟

«لایه‌ بردار آنزیمی» یک محصول مخصوص زیبایی است که پوست را عمیقا پاک‌سازی می‌کند و سطحی‌ترین لایه پوست صورت را بهبود‌ می‌بخشد. این محصول را به این دلیل لایه‌ بردار می‌نامند که سلول‌های مرده را از پوست جدا می‌کند. از طریق لایه برداری پوست صورت تمیزتر می‌شود و رنگ و بافتی یکنواخت‌تر به‌دست می‌آورد. به علاوه، این لایه‌ بردار با حذف سلول‌های مرده، رشد و تکثیر سلول‌های سالم و جدید را افزایش می‌دهد. این کار، سبب کم‌رنگ شدن رد زخم‌ها، لکه‌ها، علائم پیری زودرس و چروک‌ها می‌شود.

لایه برداری پوست صورت با مواد طبیعی

لایه‌بردار آنزیمی با استفاده از آنزیم‌های میوهلایه‌ بردار آنزیمی با استفاده از آنزیم‌های میوه ساخته می‌شود تا پوست را تغذیه کند و سلول‌های مرده را جدا نمایند. متداول‌ترین آن‌ها، آنزیم‌های موجود در پاپایا است اما در برخی از این نوع لایه‌ بردارها، از آنزیم‌های سیب سبز نیز استفاده می‌کنند. آناناس و آلوئه‌ورا نیز خواص مفیدی برای پوست دارند.

گاهی اوقات این لایه‌ بردارها را «لایه‌ بردار آنزیمی احیاکننده» می‌نامند، زیرا در فرآیند جداکردن سلول‌های مرده، پوست به شکل سالم‌تری احیا می‌شود و می‌تواند خود را بهبود‌ بخشد و بازسازی کند.

یکی از اثرات بهبود پوست با لایه‌ بردار آنزیمی، کاهش آکنه‌هاست. یک لایه‌ بردار، با پاک‌سازی کامل پوست و از بین بردن سلول‌های مرده (که منافذ را مسدود می‌کنند) به شفافیت پوست کمک می‌کند.

تفاوت لایه‌ بردار آنزیمی با لایه‌ بردار شیمیایی

لایه برداری آنزیمی در منزلتفاوت لایه‌ بردار آنزیمی با لایه‌ بردار شیمیایی در این است که اثر بیشتری‌ دارد. لایه‌ بردارهای آنزیمی را می‌توان به صورت بدون نسخه خریداری نمود و در منزل استفاده کرد؛ اما لایه‌ بردارهای شیمیایی باید توسط پزشک تجویز شوند. به علاوه، لایه‌ بردارهای شیمیایی به‌طور معمول لایه‌های بیش‌تری را از روی پوست برمی‌دارند و ممکن است در پوست حساسیت ایجاد کنند و پوست نیاز به زمانی جهت بهبود داشته باشد؛ که در این طی این مدت باید محلول‌های دارویی و مرطوب‌کننده زیادی به پوست زد. هم‌چنین برخی لایه‌ بردارهای شیمیایی ممنوعیت مواجهه با نور خورشید دارند.

نکات مهمی درباره لایه برداری پوست صورت

enzyme-peelمتخصصان، به منظور دریافت بهترین فواید یک لایه‌ بردار آنزیمی، لایه‌ برداریِ منظم را پیش‌نهاد می‌کنند. با استفاده از ماسک پاک‌سازی هفته‌ای، اسکراب صورت یا دیگر لایه‌ بردارهای قوی، فواید لایه‌ برداری زمان بیش‌تری دوام می‌یابند. هم‌چنین استفاده مجدد از درمان‌های آنزیمی در فواصل منظم مفید خواهد بود. اگر پوست خشک یا حساس شد، از ادامه لایه‌ برداری خودداری کنید یا لااقل استفاده از آن را کاهش دهید.

در پایان خواهشمندیم اگر تاکنون از لایه‌ بردارهای آنزیمی استفاده کرده‌اید یا چنان‌چه تجربه ارزشمندی در این زمینه دارید، آن را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. اگر این موضوع را به‌طور جدی دنبال می‌کنید با مقالات دیگری از بلاگ تخصصی اُردمی همراه ما باشید:

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 56437بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه