مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

حقایقی درباره کرم مرطوب کننده که بهتر است قبل از خرید بدانید

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
حقایقی درباره کرم مرطوب کننده که بهتر است قبل از خرید بدانید

اهمیت استفاده از مرطوب‌کننده‌ها را همه به خوبی می‌دانند. اما وقتی برای خرید مرطوب کننده به بازار می‌روید با طیف گسترده‌ای از محصولات روبه‌رو خواهید شد که هر کدام ادعای بهترین کیفیت را دارند. از طرف دیگر به احتمال زیاد تاکنون مر‌طوب‌کننده‌های مختلفی را امتحان کرده‌اید که هیچ‌کدام به خوبی از عهده وعده‌هایی که برای سلامت پوست می‌دهند بر نیامده‌اند.

اما این‌ها دلیلی نمی‌شود که از خرید مرطوب کننده منصرف شوید چرا که همه می‌دانیم هیچ‌چیزی به اندازه یک کرم مرطوب‌کننده خوب و باکیفیت نمی‌تواند سلامت و زیبایی پوست را تضمین کند.

با این حساب بهتر است به جای خرید محصولات مختلف، ابتدا دانش خود را در خصوص پوست و مرطوب‌کننده‌ها افزایش دهید تا با آگاهی بیش‌تری بتوانید مرطوب‌کننده‌ای خریداری کنید که بهترین نتیجه را برای پوست زیبای شما به دنبال داشته باشد.

به همین دلیل در ادامه تمام حقایق جالبی را که از مرطوب‌کننده‌ها می‌دانیم، با شما در میان گذاشته‌ایم. بدون شک، این اطلاعات در خرید کرم مرطوب کننده به شما کمک زیادی خواهد کرد.

عمل‌کرد مرطوب‌کننده‌ها چگونه است؟

عملکرد مرطوب کنندهدر همین ابتدا باید بگوییم مرطوب‌کننده‌ها جلوی ایجاد چین‌و‌چروک‌ها را نمی‌گیرند و با افزایش انعطاف پوست، بروز آن‌ها را به تعویق می‌اندازند و همچنین عمق خطوط ایجادشده روی پوست را کاهش می‌دهند. بنابراین پیشنهاد می‌شود بانوانی که سن آن‌ها بیشتر از ۳۰ سال است، حتما از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنند.

فرآیند عمل‌کرد تمامی مرطوب‌کننده‌ها به گونه‌ای است که پوست به‌طور مصنوعی آبرسانی می‌شود. این روش از دو طریق صورت می‌پذیرد، از یک طرف مرطوب‌کننده‌ها جلوی از دست‌دادن رطوبت پوست را می‌گیرند و از طرف دیگر آب را از لایه‌های زیر پوست به سطح آن‌ جذب می‌کنند تا پوست از داخل و خارج آبرسانی شود. اما چگونه؟

حضور ترکیبات مسدودکننده، رطوبت را در پوست نگه می‌دارد و ترکیبات جذب‌کننده‌ی رطوبت باعث افزایش دوام آبرسانی پوست خواهند شد. ترکیبات مسدودکننده، لایه‌ای روغنی روی سطح پوست ایجاد می‌کنند، این لایه، فرآیند تبخیر رطوبت را کند می‌کند.

جالب است بدانید ترکیبات مسدودکننده طبیعی زیادی نیز در اطراف شما وجود دارد که در این زمینه می‌توان به روغن زیتون، بادام، کره کاکائو، موم‌ زنبور عسل و لانولین اشاره کرد.

از آنجایی که این ترکیبات مانند یک لایه روی پوست قرار می‌گیرند احتمال دارد اگر غلظت زیادی داشته باشند باعث بروز جوش شوند. به همین منظور بانوانی که پوست آن‌ها مستعد جوش است باید از مرطوب‌کننده‌های حاوی سیلیکون استفاده کنند. سیلیکون حالتی روغنی و چرب دارد اما منافذ پوستی را مسدود نمی‌کند.

ترکیبات جاذب رطوبت نیز آب را از قسمت‌های زیرین پوست به سطح آن می‌کشند. این ترکیبات پوست را چرب نمی‌کنند که در این زمینه می‌توان به اسید هیالورونیک، اسید پیروگلوتامیک، لاکتات و اوره اشاره کرد.

در بیش‌تر مرطوب‌کننده‌ها شاهد حضور چیزی بین ۶۵ تا ۸۵ درصد آب هستیم که علاوه بر آبرسانی پوست، فرآیند جذب ترکیبات مرطوب‌کننده‌ را آسان‌تر می‌کنند. نسبت چربی و آب در مرطوب‌کننده‌ها بسته به نوع و استفاده از آن‌ها متفاوت است، به‌طور مثال، کرم‌های روز حاوی آب بیشتری هستند و ترکیبات رقیق‌تری دارند، اما ترکیبات کرم‌های شب روغنی و غلیظ بوده که هرکدام مصرف جداگانه‌ای دارند.

چگونه مرطوب کننده را انتخاب کنیم؟

جالب است بدانید تحقیقات نشان داده‌اند که قیمت، همیشه حرف اول را در کیفیت مرطوب‌کننده‌ها نمی‌زند؛ برای نمونه ممکن است مرطوب‌کننده‌ای که ۱۰ هزار تومان قیمت دارد عمل‌کرد بهتری نسبت به یک مرطوب‌کننده ۵۰ تا ۶۰ هزارتومانی برای پوست شما داشته باشد. بنابراین نوع پوست تاثیرگذارترین گزینه در خرید مرطوب کننده به‌حساب می‌آید اما در این زمینه نمی‌توان نسخه‌ واحدی برای تمامی افراد پیچید؛ چرا که باید مرطوب‌کننده‌ای را انتخاب کنید که با پوست شما سازگاری داشته باشد:

  • مرطوب‌کننده‌های مخصوص پوست خشک

افرادی که پوست خشک دارند باید سراغ مرطوب‌کننده‌هایی را بگیرند که سرشار از مواد آبرسان باشند. بهتر است در این مرطوب‌کننده‌ها دست‌کم از SPF به میزان ۱۵ یا بیشتر استفاده شده باشد تا علاوه بر آبرسانی پوست، فرآیند محافظت از آن در برابر نور خورشید نیز انجام شود.

به کسانی که پوست‌های خشک و خیلی خشک دارند، استفاده از کرم‌های شب‌ توصیه می‌شود. همچنین روزهایی که باد سردی می‌وزد بدون مرطوب‌کننده‌ای متراکم و غلیظ نباید از منزل خارج شوند، پیشنهاد می‌کنیم همیشه قبل از استفاده از مرطوب‌کننده‌ها، پوست را به مقدار کمی خیس کنید تا رطوبت بیش‌تری در آن باقی بماند.

  • مخصوص پوست معمولی

اگر پوست شما معمولی است نیازی نیست بیش‌ازحد مرطوب‌کننده بزنید چرا که استفاده بیش‌ازاندازه از مرطوب‌کننده‌ها التهاب‌های پوستی را به دنبال دارد.

پوستی که معمولی است و آبرسانی طبیعی آن انجام می‌شود اگر در معرض مقدار زیادی مرطوب‌کننده قرار بگیرد لایه سطحی آن آسیب خواهد دید و با مسدودشدن منافذ پوستی، شاهد حضور جوش خواهیم بود.

در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم اگر پوست معمولی دارد که به خوبی آبرسانی می‌شود از مرطوب‌کننده‌ها استفاده نکنید.

  • مخصوص پوست حساس

به بانوانی که پوست حساس دارند پیشنهاد می‌کنیم وسواس زیادی در خرید مرطوب کننده به خرج دهند. این مرطوب‌کننده‌ها باید دارای ترکیباتی باشند که پوست دچار حساسیت و التهاب نشود. همان‌گونه که حتما می‌دانید از مرطوب‌کننده‌های معطر و رنگی نباید برای پوست‌های حساس استفاده کنید.

از طرف دیگر پیشنهاد می‌کنیم در صورت امکان، به صورت آزمایشی مقداری از مرطوب‌کننده مورد نظر را به پوست بزنید و اگر تا ۲۴ ساعت مشکلی را شاهد نبودید این مرطوب‌کننده‌ را خریداری نمایید.

  • مخصوص پوست چرب

مرطوب‌کننده‌های مخصوص پوست‌های چرباگر پوست چرب و مستعد به آکنه دارید، استفاده از مرطوب‌کننده‌ی نامناسب ممکن است التهاب جوش‌ها را به دنبال داشته باشد. بنابراین افرادی که پوست چرب دارند بهتر است سراغ مرطوب‌کننده‌های رقیق و فاقد چربی که پایه آن‌ها سیلیکون است بروند. مرطوب‌کننده‌های حاوی روغن کاکائو، تخم‌کتان، بادام‌زمینی و کنجد گزینه خوبی برای پوست‌های چرب نیستند. از طرفی به این افراد توصیه می‌شود از ضدآفتاب‌های بدون چربی و مواد زیرسازی پودری استفاده کنند.

  • مخصوص پوست مختلط (چرب و خشک)

همان‌گونه که از نام این پوست‌ها پیداست در بعضی از قسمت‌ها مانند پیشانی و بینی چربی زیادی دارند و قسمت‌های دیگر مانند گونه‌ها خشک و آسیب‌پذیر است. در نتیجه کافی است تنها مواظب قسمت‌های خشک پوست باشند و مرطوب‌کننده‌‌ای را انتخاب کنند که سازگاری خوبی با پوست آن‌ها داشته باشد.

  • مرطوب‌کننده‌های مخصوص بانوانی که پا به سن گذاشته‌اند

مرطوب‌کننده‌های مخصوص بانوانی که پا به سن گذاشته‌اندزمانی که پا به سن بگذارید بدون شک پوست خشک‌تر خواهد شد و زمان مناسبی برای استفاده از مرطوب‌کننده‌ها است. بانوانی که سن‌و‌سالی از آن‌‌ها گذشته است باید بیش‌تر به دنبال محصولاتی باشند که چین‌و‌چروک‌های پوست را کاهش دهند. خوشبختانه مرطوب‌کننده‌های زیادی در بازار وجود دارند که با آبرسانی پوست، خاصیت کشسانی پوست را تقویت کرده و به آن قوام می‌بخشد تا پوست حالتی شاداب و جوان پیدا کند.

توجه:

  • شرایط آب و هوایی نیز تأثیر زیادی در استفاده از مرطوب‌کننده‌ها دارند، در زمستان، بخاری و تجهیزات گرمایشی، هوای خانه و محل کار را خشک می‌کنند و در نتیجه به ترکیبات مرطوب‌کننده غلیظ‌تری نیاز است تا رطوبت ازدست‌رفته پوست را جبران کنند.
  • پوست دور چشم نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارد و اگر از مرطوب‌کنند‌های معمولی برای این ناحیه استفاده می‌‌کنید حتما دقت زیادی به خرج دهید. اطمینان‌خاطر حاصل کنید مرطوب‌کننده‌ای که به پوست دور چشم می‌زنید دارای ترکیبات التهاب‌آور نباشد.

در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم تاکنون از مرطوب‌کننده‌های مختلفی استفاده کرده‌اید، پیشنهاد می‌‌کنیم تجربه‌های خود را از مصرف و خرید کرم مرطوب‌کننده در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Askwomennet دیدگاه‌ها 3237بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه