تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

از لایه‌بردارهای شیمیایی بیشتر بدانیم

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
از لایه‌بردارهای شیمیایی بیشتر بدانیم

ادعاهای مختلفی در خصوص لایه‌بردارهای شیمیایی مطرح شده است و به همین دلیل در این مطلب با هم به لایه‌بردارهای شیمیایی و خواص آنها خواهیم پرداخت.

در همین ابتدای امر باید گفت اگر شنیده‌اید که لایه‌بردارهای شیمیایی برای پوست شما ضرر دارند، باید بگوییم اشتباه به عرض شما رسانده‌اند. جالب است بدانید لایه‌بردارهای شیمیایی خواص زیادی را برای پوست دارند. از طرف دیگر شاهد پیشرفت‌های زیادی در ترکیبات به کار گرفته شده در لایه‌بردار‌های شیمیایی هستیم. در نتیجه اگر لایه‌برداری پوست از این طریق به درستی انجام شود شاهد تغییر چشمگیری در سطح پوست و جلوگیری از جوش‌های آکنه خواهید بود. در این بین گفته می‌شود لایه‌برداری پوست به‌وسیله لایه‌بردارهای شیمیایی ممکن است باعث سوختگی پوست شود. اما خاطر شما را جمع کنیم که چنین چیزی نیز صحت ندارد.

حقایق لایه‌بردارهای شیمیایی

لایه‌بردارهای شیمیایی، لایه‌ بالایی پوست را برداشته و فرآیند تولید سلول‌های جدید پوستی را سرعت می‌بخشند. این امر باعث تولید لایه جدیدی از سلول‌ها روی پوست می‌شود، کاملاً مشخص است که این لایه جدید تازگی و نرمی خاص خود را دارد. از طرف دیگر لایه‌بردارهای شیمیایی به بهینه‌تر کردن بافت پوست نیز کمک می‌کنند و در کاهش چروک های ظریف پوست تاثیر زیادی دارند. همان‌‌گونه که اشاره شد، لایه‌برداری شیمیایی پوست برای باز کردن منافذ پوستی نیز مفید است، این کار جلوی بروز جوش‌های آکنه را می‌گیرد.

کدام لایه‌بردار برای پوست شما مناسب است؟

  • پوست چربِ مستعد به آکنه

اگر جوش‌های آکنه امان شما را بریده است، از لایه‌بردارهایی که در ترکیبات آنها اسید سالیسیلیک به کار رفته است استفاده کنید. این دسته از لایه‌بردارها به باز کردن منافذ پوستی کمک می‌کنند. از طرف دیگر با توجه به خاصیت خشک کنندگی که این گونه لایه‌بردارها دارند،‌ می‌توان از آنها برای لایه‌برداری پوست‌های چرب نیز استفاده کرد.

  • پوست دارای چین و چروک و نامسطح

لایه‌بردارهایی که در ترکیبات آنها، کدو تنبل، آنتی‌اکسیدان و اسید گلیکولیک وجود دارند برای پوست‌ افرادی که پا به سن گذاشته‌اند و شاهد چین و چروک هستند انتخاب بسیار خوبی است. ترکیبات حاضر در این دسته از لایه‌بردارها باعث می‌شود تا آبرسانی پوست به خوبی انجام شود و در نتیجه چین و چروک‌های پوستی صاف شوند. بد نیست بدانید عصاره انار، کدو تنبل و آنتی‌اکسیدان در ماه‌های سرد سال، خاصیت بیشتری برای پوست دارند. این گونه لایه‌بردارها را در ماه‌های سرد می‌توانید بیشتر استفاده کنید بدون اینکه نگران خشکی یا التهاب‌های پوستی باشید.

توجه: اگر از عارضه‌های پوستی نظیر برافروختگی صورت یا اِگزما رنج می‌برید از لایه‌بردار‌های شیمیایی برحذر باشید، چرا که این لایه‌بردارها قرمزی و التهاب پوست صورت شما را بیشتر می‌کنند.

چه زمانی برای لایه‌برداری مناسب است؟

در این خصوص نمی‌توان برای تمامی بانوان زیبارو نسخه‌ای واحد پیچید. پوست‌های مختلف در زمان‌های متفاوت با لایه‌بردارهای گوناگون باید لایه‌برداری شوند. اما در مجموع می‌توان گفت در بازه زمانی دو تا چهار هفته بهتر است ۳ تا ۶ بار لایه‌برداری داشته باشید. لازم به ذکر است برای لایه‌برداری پوست بهتر است نظر مشاور پوست خود را نیز جویا شوید.

اقدامات لازم پس از لایه‌برداری شیمیایی پوست

پس از اینکه پوست زیبای خود را لایه‌برداری کردید توصیه می‌کنیم از مصرف ترکیبات آرایشی که حاوی رتینول هستند خودداری کنید، این ترکیبات باعث ایجاد التهاب برای پوست شما خواهند شد. از طرف دیگر از لایه‌برداری پوست توسط اسکراب‌ها و سایر لایه‌بردارهایی که حاوی اسید گلیکولیک و اسید سالیسیلیک هستند نیز خودداری کنید. در این زمینه بهتر است پس از لایه‌برداری شیمیایی نظر متخصص پوست خود را در خصوص زمان استفاده از سایر ترکیبات بهداشتی پوست جویا شوید. در حین مشورت با کارشناس پوست و زیبایی حتماً ایشان را در جریان نوع لایه‌برداری که از آن استفاده کرده‌اید قرار دهید.

از کرم‌های ضدآفتابی که حداقل ۳۰ SPF دارند و حاوی دی‌اکسید تیتانیوم و اکسید زینک هستند نیز پس از لایه‌برداری استفاده کنید. اگر خاطر شما باشد در ابتدا گفتیم بعضی از بانوان زیبارو از سوختگی پوست پس از لایه‌برداری هراس دارند، یک‌بار دیگر در این قسمت اشاره کنیم که در صورت لایه‌برداری شیمیایی پوست، سوختگی ایجاد نمی‌شود و پس از لایه‌برداری تنها پوست قرمز خواهد شد. این قرمزی پوست نیز چند دقیقه یا نهایتاً چند ساعت پس از لایه‌برداری برطرف می‌شود.

اگر احساس کردید پس از لایه‌برداری، پوست شما ملتهب شد یا اینکه قرمزی پوست برطرف نشد، پیشنهاد می‌کنیم از محصولات حاوی اسید هیالورونیک استفاده کنید، این محصولات به آبرسانی پوست و برطرف کردن التهاب پوست شما کمک می‌کنند. جالب است بدانید چای سبز نیز خاصیت التیام بخشی خوبی برای پوست دارد.

در مجموع باید گفت پوست صورت زیبای شما نیاز به نگهداری دارد و لایه‌برداری شیمیایی پوست نیز یکی از مواردی است که برای داشتن پوستی شاداب و جوان باید در نظر داشته باشید، اگر هم تاکنون لایه‌برداری انجام داده‌اید و تجربه مفیدی در این زمینه دارید، خواهشمندیم ما و سایر کاربران را در قسمت نظرات، از تجربه‌های مفید خود باخبر سازید.

منبع: Makeup دیدگاه‌ها 6445بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه