تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

درباره انواع زیرسازهای آرایشی و شیوه استفاده از آن‌ها بیشتر بدانید

زمان تقریبی مطالعه: ۸ دقیقه
درباره انواع زیرسازهای آرایشی و شیوه استفاده از آن‌ها بیشتر بدانید

خانم‌های زیبارو همیشه توقع دارند پوست ابریشمی صورتشان به بهترین شیوه ممکن آرایش شود، اما گاهی اوقات هرچقدر هم که تلاش می‌کنند باز هم پوست آن‌ها پس از آرایش جلوه‌ای که می‌خواهند را پیدا نمی‌کند. به احتمال زیاد شما هم بانوانی را دیده‌اید که نتوانسته‌اند با زیرسازی آرایش، جوش، لک و سایر عوارض پوستی خود را پنهان کنند. از طرف دیگر، در کنار مراقبت‌های پوستی، زیرسازی آرایش بهترین راه برای پنهان ساختن این عارضه‌ها است.

با این حساب با فراگیری روش‌های حرفه‌ای زیرسازی، می‌توانید عارضه‌های پوستی را پنهان کنید. به لطف پودرهای زیرسازی نه‌تنها قادر هستید جوش‌ و یکدست نبودن رنگ پوست را پوشش دهید، بلکه پوست شما روشن‌ و ابریشمی‌‌تر خواهد شد. به همین دلیل در ادامه راهنمای جامعی از زیرسازی آرایش را با شما در میان خواهیم گذاشت که طیف‌های مختلف پوست را در بر می‌گیرد.

در این راهنما برای شما خواهیم گفت کدام مواد زیرسازی برای پوست شما مناسب است، چگونه باید زیرسازی آرایش را انجام دهید و ترفندهای زیرسازی آرایش را با شما در میان خواهیم گذاشت.

بهتر است قبل از شروع، با انواع برس‌های آرایشی که برای زیرسازی آرایش لازم و ضروری است، آشنا شوید.

انواع برس‌های آرایشی

بیشتر بخوانید: انواع برس‌ های آرایشی و کاربرد آن‌ها

لازم به ذکر است برای اینکه زیرسازی آرایش بی‌عیب‌و‌نقصی داشته باشید باید حتما پوست شما از قبل حسابی تمیز شده باشد و ‌آن را به خوبی‌ آبرسانی کرده باشید. در‌ غیر اینصورت زیرسازی آرایش آن‌‌گونه که باید و شاید یکدست نخواهد شد و ماندگاری مطلوبی در طول روز ندارد. پیشنهاد می‌کنیم برای ماندگاری بیشتر، قبل از آرایش، صورت خود را بشویید و کرم مرطوب کننده بزنید. در نهایت نیز اجازه دهید مرطوب‌کننده حسابی به پوست نفوذ کند و برای زیرسازی آرایش اقدام کنید.

۱- مواد مایع زیرسازی آرایش

مواد مایع زیرسازی آرایش

در این حالت باید فرض کنید پوست شما همانند بوم نقاشی است و مواد زیرسازی مایع، رنگ‌های نقاشی هستند. در بیشتر مواقع مواد زیرسازی آرایش، پوشش مطلوبی دارند و به راحتی عارضه‌ها و ناهماهنگی‌های پوست را می‌پوشانند. با این حساب به احتمال زیاد در اولین استفاده از مواد مایع زیرسازی آرایش، عاشق این ترکیبات خواهید شد.

زیرسازهای مایع آرایشی، انواع مختلفی دارند که از این ترکیبات می‌توان برای تمامی پوست‌ها استفاده کرد.

انتخاب بهترین شیوه برای استفاده از مواد مایع زیرسازی آرایش

  • برس‌های نرم زیرسازی

با استفاده از این برس‌ها می‌توانید مواد مایع زیرسازی آرایش را با حرکت‌های کوتاه به سمت پایین و بیرون چهره روی پوست بمالید. در این روش جهت حرکت برس حتماً باید از مرکز چهره به بیرون آن باشد. قسمت فک و زیر گردن را نیز به خوبی زیرسازی کنید تا چهره شما کاملاً یک دست شود.

  • برس‌های تخت زیرسازی

همان‌‌گونه مشخص است این برس‌ها پوشش بیشتری نسبت به برس‌های معمولی زیرسازی دارند. سعی کنید با این برس‌ها به صورت نقطه‌ای مواد زیرسازی را روی پوست قرار دهید و سپس با حرکات آرام برس، مواد را به تمامی پوست منتقل کنید.

  • برس‌های گرد زیرسازی

در حین استفاده از این برس‌ها باید مواد مایع را با چرخش و ضربه‌های خفیف روی پوست بمالید. حرکت‌ دورانی برس باعث می‌شود مواد یکدست و صاف در سطح پوست پخش شوند.

  • برس‌های سر‌صاف کابوکی

با این برس‌ها مواد مایع زیرسازی را به صورت نقطه‌‌نقطه به پوست منتقل کنید، در نهایت نیز با حرکت‌های چرخشی، مواد را به‌صورت یکسان در سطح پوست پخش کنید.

  • برس‌ برقی زیرسازی کلارسونیک

مواد مایع زیرسازی آرایش را به صورت نقطه‌ای روی پوست تمیز خود قرار دهید. دقت داشته باشید پیشانی، گونه‌ها و تمام قسمت‌های بینی به خوبی به مواد زیرسازی آغشته شوند. در نهایت نیز برس برقی را روشن کرده با درجه کم مواد را در حالت چرخشی روی پوست بمالید. پس از استفاده نیز سر برس را با آب و صابون ملایم بشویید.

  • اسفنج آرایشی

اسفنج‌های آرایشی، مواد مایع زیرسازی را به خوبی به پوست صورت منتقل می‌کنند و پوشش دادن نهایی نیز با این برس‌ها بسیار راحت است. برای این کار باید اسفنج را نم‌دار کنید و با ضربه‌های آرام مواد مایع زیرسازی را به پوست بمالید. حرکت اسفنج باید به سمت بیرون چهره باشد.

نکته: اسفنج‌های آرایشی که شکلی دایره‌ مانند دارند گزینه مناسب‌تری برای این کار هستند.

  • انگشت

خیلی هم لازم نیست در انتخاب ابزار مناسب برای مالیدن مواد مایع زیرسازی آرایش وسواس داشته باشید، جالب است بدانید آرایشگرهای حرفه‌ای زیادی را سراغ داریم که این فرآیند را بدون هیچ ابزاری و تنها با انگشت خود انجام می‌دهند. برای این کار باید مواد را روی کف یکی از دست‌ها بریزید و اجازه دهید گرمای دست شما این مواد را مقداری گرم کند، سپس انگشت دست دیگر را به مواد آغشته کنید و به صورت دورانی روی پوست بمالید. توجه داشته باشید مواد به صورت یکسان روی پوست صورت قرار گیرند.

۲- پودرهای مینرال زیرسازی آرایش

پودرهای مینرال زیرسازی آرایش

خانم‌هایی که پوست‌ حساسی دارند نباید از پودرهای معمولی یا سایر ترکیبات زیرسازی استفاده کنند، برای این دسته از خانم‌ها پودرهای نرم‌ زیرسازی که مواد معدنی دارند گزینه مناسبی هستند. در پودرهای مینرال خبری از ترکیبات سخت و روغنی نیست و در نتیجه بانوانی که پوست آن‌ها مستعد جوش است به راحتی می‌توانند روی پودرهای مینرال حساب باز کنند.

میزان پوشش پودرهای مینرال کم تا متوسط است که برای پوست‌های چرب و روغنی پیشنهاد می‌شود.

انتخاب بهترین شیوه برای استفاده از پودرهای مینرال زیرسازی

  • برس‌های گرد کوباکی زیرسازی

ساده‌ترین راه برای استفاده از پودرهای مینرال و ملایم زیرسازی، کمک گرفتن از برس‌های گرد کوباکی است. در این حالت باید با یک حرکت سریع، برس را به پودر آغشته کرده و سپس با برس به ظرف محتوی پودر ضربه بزنید تا پودرهای اضافی به داخل ظرف بریزد. در نهایت نیز برس را به صورت دورانی روی پوست بمالید. در این روش توجه زیادی به بینی، پیشانی و سایر قسمت‌هایی داشته باشید که نیاز به پوشش بیشتری دارند.

  • برس‌های گرد زیرسازی

بعضی از بانوان برس‌های گرد زیرسازی را به برس‌های کابوکی ترجیح می‌دهند. این برس‌ها پودر را به خوبی به تمامی قسمت‌های صورت منتقل می‌کنند.

  • برس‌های کرکی

این برس‌ها برای زیرسازی ملایم گزینه مناسبی هستند و به چهره شما حالتی طبیعی می‌دهند. استفاده از برس‌های کرکی نیز همانند سایر برس‌ها کار راحتی است و باید برس را به آرامی به داخل ظرف محتوی پودر وارد کنید، در حین کشیدن برس روی صورت نیز حواستان باید به ناحیه T باشد. این ناحیه شامل پیشانی، بینی، چانه و ناحیه اطراف دهان می‌شود.

به این نکته نیز اشاره کنیم که بعضی از کرم‌پودرهای ملایم زیرسازیِ موجود در بازار، حاوی ترکیبات ضدآفتاب نیز هستند و اگر قصد خروج از منزل را پس از آرایش دارید این پودرها گزینه مناسبی برای شما خواهند بود.

۳- پودرهای فشرده زیرسازی

پودرهای فشرده زیرسازی

اگر از آن دسته بانوانی هستید که همیشه عجله دارند، روی پودرهای فشرده زیرسازی آرایش می‌توانید حساب باز کنید. از آنجایی که این پودرها ترکیباتی فشرده دارند به راحتی می‌توانید پودر را در کیف آرایش قرار دهید و نگران ریختن پودر در داخل کیف نباشید. به‌طور خلاصه می‌توان گفت پودرهای فشرده زیرسازی بیشتر از آنچه فکرش را بکنید کمک حال شما خواهند بود.

میزان پوشش پودرهای فشرده زیرسازی، متوسط تا زیاد است که برای پوست‌های چرب و روغنی پیشنهاد می‌شود.

انتخاب بهترین شیوه برای استفاده از پودرهای فشرده زیرسازی آرایش

  • برس‌های گرد کوباکی زیرسازی

به همان صورت که برس‌های گرد کوباکی برای پودرهای مینرال زیرسازی کاربرد خوبی دارند، برای کرم پودرهای فشرده زیرسازی نیز به کار می‌‌آیند. شیوه استفاده از این برس‌ها با روشی که برای پودرهای مینرال زیرسازی گفتیم فرق چندانی ندارد.

  • اسفنج آرایشی

برای اینکه زیرسازی بی‌عیب‌ونقصی داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم ابتدا اسفنج را مرطوب کنید و سپس پودر فشرده زیرسازی آرایش را آهسته با اسفنج روی صورت با حرکات ضربه‌ای بمالید.

  • برس‌های گرد زیرسازی

از آنجایی که سر این برس‌ها گرد است به راحتی می‌توانید مواد فشرده زیرسازی را به تمامی قسمت‌های چهره بصورت یکسان بمالید. در این روش باید برس را با حرکات عقب و جلو داخل ظرف محتوی پودر فشرده زیرسازی بمالید و سپس با حرکت دورانی، پودر را به صورت طوری منتقل کنید که در تمام قسمت‌ها پخش شود.

  • پودرزن آرایش

در بیشتر مواقع پودرهای فشرده آرایشی دارای برس پودرزن مخصوص خود هستند که برای پودر زدن به قسمت‌های چرب پوست مانند بینی و پیشانی گزینه بسیار خوبی است.

۴- کرم‌های زیرساز آرایشی

کرم‌های زیرساز آرایشی

کرم‌های زیرساز آرایشی، پوست را نرم می‌کنند و در نتیجه گزینه مناسبی برای پرکردن چین‌و‌چروک‌های ظریف پوست و پوشش قسمت‌هایی از پوست که تغییر رنگ داده است به حساب می‌آیند.

از آنجایی که کرم‌های زیرساز آرایشی، پوشش زیادی دارند برای بانوانی که پوست صورت آن‌ها زخم شده است یا می‌خواهند جوش‌های خود را پوشش دهند پیشنهاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: بین کرم‌های BB ،CC و زیرساز کدام را انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین شیوه برای استفاده از کرم‌های زیرسازی آرایش

  • برس‌های نرم زیرسازی

ابتدا باید کرم را با برس‌های نوک‌تیز به سطح پوست صورت منتقل کنید، این فرآیند باید از مرکز صورت به بیرون انجام شود. در نهایت نیز برس را روی پوست بکشید تا تمامی قسمت‌ها صاف و یکدست شوند.

  • اسفنج آرایشی

اسفنج آرایشی گزینه مناسبی برای بانوانی است که به فکر زیرسازی آرایش دقیق و بی‌عیب‌و‌نقصی هستند. شیوه استفاده از کرم زیرساز آرایشی با اسفنج شبیه به همان توضیحاتی است که برای استفاده از اسفنج آرایشی با مایع زیرسازی اشاره کردیم. توصیه می‌کنیم وسواس بیشتری در حین مالیدن کرم زیرسازی با اسفنج به‌خرج دهید.

  • انگشت

مقداری کرم را با انگشت بردارید و اجازه دهید تا دمای دست شما کرم را گرم کند، سپس همانند توضیحاتی که برای مایع زیرسازی دادیم کرم را با انگشت به صورت بمالید. توجه داشته باشید در این شرایط باید پوست شما از قبل حتماً با لوسیون‌های مرطوب کننده، آبرسانی شده باشد، در غیر این صورت کرم زیرسازی به خوبی روی تمامی قسمت‌های صورت قرار نمی‌گیرد.

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که انتخاب مواد مناسب زیرسازی صورت کار چندان ساده‌ای نیست، اما پس از اینکه مواد مختلف را با شیوه‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد امتحان نمودید، ترکیباتی مناسب برای زیرسازی آرایش صورت زیبای خود را پیدا خواهید کرد. پیشنهاد می‌‌کنیم اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را از تجربه‌های خود مطلع سازید.

منبع: Makeup دیدگاه‌ها 6750بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه