تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

بین کرم‌های BB ،CC و زیرساز کدام را انتخاب کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
بین کرم‌های BB ،CC و زیرساز کدام را انتخاب کنیم؟

پیدا کردن فرمول مناسب برای زیرسازی پوست می‌تواند مانند پیدا کردن یک جفت کفش مناسب باشد؛ گزینه‌های متعددی پیش روی ما قرار دارند. کرم زیرساز، کرم BB و یا CC انتخاب‌هایی هستند که در این مورد به کمک شما می‌آیند.

با تنوعی که در فرمول انواع کرم‌های BB و CC و زیرساز موجود در بازار وجود دارد، انتخاب‌های بی‌شماری پیش روی ما قرار می‌گیرند. نکته کلیدی این است که بدانید چه نوع پوششی می‌خواهید، اما درک این موضوع که هر یک از این کرم‌ها چه مزایایی دارند نیز ضروری است.

در این مقاله، تفاوت‌های میان کرم‌های زیرساز، BB و CC را شرح می‌دهیم:

کرم زیرساز

زیرسازها برای یکنواخت‌سازی رنگ پوست به کار می‌روند. این محصولات هزاران سال است که استفاده می‌شوند. یونانیان و رومی‌ها از سرب سفید و گچ استفاده می‌کردند. شرکت‌های تولید مواد آرایشی، راهی طولانی را پیموده‌اند تا این محصول را به حد کمال رسانده و استفاده از آن را آسان نموده‌اند.

زیرساز، غلیظ‌ است و برای انواع متفاوت تُن‌های رنگ پوست، رنگ‌های مختلفی دارد و می‌توان آن را برای استفاده روزانه یا مشاغل حرفه‌ای مانند گریم بازیگران به کار برد. درجات متفاوتی از پوشانندگی (از پوشش نازک و شفاف گرفته تا پوشش غلیظ) را می‌توان انتخاب کرد. هنگام استفاده از زیرساز بهتر است به جای انگشت یا اسفنج، از برس مخصوص آن استفاده کنید.

کرم‌های BB یا  beauty balm

این کرم، اولین بار در آلمان و توسط یک متخصص پوست که می‌خواست بیمارانش پس از لایه‌برداری تنها از یک محصول استفاده کنند، ساخته شد و به مرور در کشورهای شرقی قاره آسیا مورد استقبال قرار گرفت. کاربرد کرم BB، یکنواخت کردن تن رنگ پوست و محو کردن لکه‌ها می‌باشد.

کرم BB، از کرم زیرساز رقیق‌تر و از مرطوب‌کننده‌های رنگی، غلیظ‌تر می‌باشد. کرم‌های BB گاهی وقت‌ها می‌توانند مواد موثره ضد آفتاب نیز داشته باشند، اما ترکیب کلیدی در این نوع کرم‌ها آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و مواد آلاینده محافظت می‌کنند.

نکته دیگر این‌که کرم‌های BB رنگ‌های متنوعی ندارند و به‌عنوان مثال یک شرکت ممکن است 2 تا 4 نوع سایه مختلف برای کرم BB خود داشته باشد در حالی‌که تعداد رنگ‌ها برای کرم‌های زیرساز می‌تواند به عدد 40 نیز برسد.

تفاوت میان کرم BB و کرم CC

کرم‌های CC یا color corrective

کرم‌های CC یا «تصحیح کننده رنگ» از جدیدترین محصولاتی هستند که عرضه شده و دارای فرمولی سبک‌تر از کرم‌های BB و زیرساز می‌باشند. از کرم‌های CC برای یکنواخت کردن سفیدی و سرخی در پوست استفاده می‌شود و با دارا بودن «لیکوپن» و ویتامین C بیشتر از این‌که به یک محصول آرایشی شباهت داشته باشند، نوعی درمان محسوب می‌شوند.

بهترین راه استفاده از کرم CC این است که قبل از زیرساز، آن را به کار ببرید. با این کار، علاوه بر یکنواخت کردن تُن رنگ پوست، از مزایای ضد‌پیری و مرطوب‌کنندگی این کرم نیز بهره خواهید برد. با افزودن مقدار اندکی از زیرساز بر روی کرم CC می‌توان به یک آرایش بی‌عیب و نقص که دوام طولانی‌تری نیز دارد برسید.

حال که ابزارهای لازم برای درک تفاوت بین فرمول‌های مختلف را دارید، خرید زیرساز یا کرم‌های BB و CC بسیار آسان خواهد بود. دانستن این‌که دقیقا می‌خواهید چه چیزی در پوست شما تغییر نماید (تُن رنگ یا بافت یا رطوبت آن) کمک خواهد کرد که فرمول مناسب را پیدا کنید. محصولات مختلف را روی پوست خود امتحان کنید تا به چیزی که از آن خوشتان می‌آید برسید. بافت‌های مختلف را امتحان کرده و به مواد سازنده هر محصول نیز توجه کنید.

منبع: about ۴ دیدگاه 14984بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. user avatar
    فایزه ابوالقاسمی

    عالیه

  2. سلام من فکر میکردم که برا آرایش روزانه از بی بی کریم و سی سی کریم میشه استفاده کرد؟؟ یعنی اینجور نیست؟؟

  3. منظورم اینه که فکر میکردم دیگه نیاز به کرم پودر نیست برا فاندیشن . و فقط همون بی بی کریم یا سی سی کریم جواب میده؟ و کافیه

    • درود به شما دوست عزیز

      کرم های بی بی یا سی سی حاوی SPF هستند و رنگ دانه های مینرال موجود در آن خاصیت پوشانندگی همانند یک کرم پودر را دارند اما نه به اندازه یک کرم پودر.
      اگر کاور بالایی از یک کرم سی سی توقع دارید می‌توانید از سی سی کرم ساسکین استفاده کنید.
      کرم CC (مرطوب کننده، ضد چروک رنگی) SOSKIN

      سپاس که پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه