مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

انتخاب ماسک صورت بر اساس چه ملاک و معیاری باید انجام شود

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
انتخاب ماسک صورت بر اساس چه ملاک و معیاری باید انجام شود

انصافاً باید گفت تعیین ملاک انتخاب بهترین ماسک صورت در میان ماسک‌های مختلفِ موجود در بازار کار ساده‌ای نیست، مگر اینکه هدف خود را از خرید ماسک صورت مشخص کرده و با توجه به نیازی که دارید بهترین ماسک صورت را انتخاب کنید. با این حساب ابتدا باید ببینیم قصد خرید ماسک برای آبرسانی پوست را دارید یا می‌خواهید صورت خود را سم زدایی کنید یا اینکه به دنبال ماسک ضد پیری می‌گردید. برای روشن‌تر شدن این قضیه در ادامه به انواع ماسک‌ها و کاربرد آن‌ها اشاره می‌کنیم تا با این راهنما راحت‌تر از همیشه بهترین ماسک صورت را در میان ماسک‌های مختلف انتخاب کنید.

ماسک های صورت در چه دسته بندی هایی قرار دارند

انتخاب بهترین ماسک صورت

کارشناسان آرایش و زیبایی ماسک های صورت را به‌عنوان مکمل‌هایی برای صورت می‌دانند که مواد ضروری برای مراقبت از پوست را تأمین می‌کنند. به‌همین دلیل باید ابتدا ببینید صورت شما چه چیزی کم دارد و با توجه به همان، ماسک صورت مناسب با پوست خود را انتخاب کنید. در این مقاله، ماسک های صورت در سه دسته‌بندی روشن‌ و براق کننده، لایه بردار و سم زدا و آبرسان و التیام بخش قرار می‌گیرند. در ادامه کاربرد ماسک‌هایی که در این دسته‌‌بندی‌ها قرار دارند را به تفکیک بررسی می‌کنیم تا بر اساس این اطلاعات، بهترین ماسک صورت مناسب با نیاز پوست خود انتخاب کنید.

انتخاب ماسک صورت روشن‌ و براق کننده

انتخاب بهترین ماسک براق کننده

ماسک های نقابی یا ورقه ای بهترین انتخاب برای افرادی به حساب می‌آیند که رنگ‌ و روی صورتشان رفته و می‌خوا‌هند در کمترین زمان درخشش و جذابیت را به پوست خود بازگردانند. این ماسک‌ها سرشار از مواد مغذی و آبرسان هستند. اگر می‌خواهید بهترین ماسک صورت برای روشن کردن پوست را خریداری کنید، سراغ ماسک‌‌هایی را بگیرید که دارای اسید هیالورونیک، آنزیم‌ها، عصاره‌های گیاهی و ویتامین E باشند.

ماسک های بازاری گزینه‌ی خوبی برای افراد عجول به حساب می‌آیند؛ زیرا درست کردن آن‌ها زمان خاصی نمی‌طلبد. ماسک آبرسان در کنار آبرسانی پوست، منافذ آن را هم تنگ‌ می‌کند و در کمترین زمان، ظاهری درخشان و جذاب به صورت می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم اگر وسواس زیادی برای انتخاب ماسک دارید، ماسک صورت دارای پپتید‌ها (Peptid)، شیرین‌بیان و روغن دانه‌ گریپ فروت خریداری کنید. برای مثال «ماسک رادیانس LIERAC» موجود در فروشگاه اینترنتی اردمی، با رفع علایم خستگی پوست و لیفت آن باعث ایجاد نرمی و درخشش در پوست می‌شود.

انتخاب ماسک صورت لایه بردار و سم زدا

ماسک لایه بردار و سم زدا

بازکردن منافذ بسته پوست و جذب چربی مازاد را به ماسک لایه بردار و سم زدا واگذار کنید. اگر به دنبال بهترین ماسک صورت لایه بردار می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم ماسک‌ هایی با ترکیبات خاک رس خریداری کنید. خاک رس آلودگی‌ها و چربی را از داخل منافذ عمیق پوست بیرون می‌کشد. برای تأمین منابع ضروری پوست، ماسک لایه بردار با ترکیبات معدنی مانند کلسیم، منیزیم، سیلیکا، سدیم، مس، آهن و پتاسیم پیشنهاد می‌کنیم.

خاصیت سم زدایی، مواد معدنی و ترکیبات ضدمیکروبی در این ماسک‌ها به چشم می‌خورد. بنابراین ماسک لایه بردار و سم زدا به بهترین گزینه برای پوست بسیار چرب و افرادی که پوستی مستعد به جوش سرسیاه و جوش چرکی دارند، تبدیل شده است.

توجه داشته باشید ماسکی که خریداری می‌کنید بیش از حد پوست را خشک نکند و دارای سولفور، بنتونیت (Bentonite) و خاک رس کائولین (kaolin clay) باشد. کائولین نوعی خاک رس بسیار ملایم است که خاصیت‌ روشن کنندگی دارد و جریان خون را در زیر پوست افزایش می‌دهد. بنتونیت نیز همانند یک آهنربا مواد سمی را از داخل منافذ عمیق پوست جذب می‌کند. این ماسک باید ضدالتهاب و میکروب‌کش باشد و قرمزی پوست را کاهش دهد.

وجود ترکیباتی مانند گل‌همیشه‌بهار، آلانتوئین (Allantoin)، آلوئه‌ورا و گائیازولن (Guaiazulene) در ماسک لایه بردار از التیام بخشی این ماسک حکایت دارد. «ماسک صورت خاک رس، خیار و نمک صورتی Freeman»، تقریباً همه‌ی خصوصیات یک ماسک صورت لایه بردار و سم زدا را دارد.

انتخاب ماسک صورت آبرسان و التیام بخش

ماسک آبرسان و سم زدا

برای ‌آن دسته از افرادی که پوست خشکی دارند و به دنبال ماسک آبرسان صورت می‌گردند، پیشنهاد می‌کنیم ماسک هایی خریداری کنند که سرشار از آنتی اکسیدان ها، مواد مغذی و اسید‌های چرب باشند. ترکیباتی مانند شی باتر، روغن آواکادو و نارگیل در کنار اسید هیالورونیک نقش آبرسان های قوی را در ماسک صورت آبرسان ایفا می‌کنند. اگر می‌خواهید خاطرتان از آبرسانی پوست جمع‌ باشد، ماسک‌های آبرسانی خریداری کنید که دارای موادی مانند عصاره جلبک، ریشه‌ی گاوزبان، چای سبز، ویتامین B5 و یاسمن باشد.

وجود میوه‌‌‌های بِه، بادام، آواکادو و روغن جوجوبا در یک ماسک حکایت از آبرسانی مؤثر آن دارد. همچنین به خاصیت التیام بخشی موم رز (Rose Wax) و شی باتر در ماسک‌های آبرسان برای از بین بردن التهاب های پوستی می‌توانید اعتماد کنید. «ماسک مرطوب کننده CAUDALIE»، بلافاصله بعد از مصرف باعث التیام پوست می‌شود. همچنین به طور عمیق پوست را مرطوب می‌کند. استفاده از این ماسک صورت، نرمی، لطافت و احساس راحتی را به پوست هدیه می‌کند.

افزایش اثربخشی ماسک صورت

چگونه اثربخشی ماسک را بیشتر کنیم

امیدواریم با توجه به توضیحاتی که دادیم، بهترین ماسک صورت را با توجه به پوست خود پیدا کنید؛ اما توجه داشته باشید که حتی باکیفیت‌ترین ماسک‌ها نیز اثربخشی مطلوبی ندارند مگر اینکه از روش‌های افزایش اثربخشی ماسک باخبر باشید. در ادامه برایتان از این روش ها می‌گوییم.

۱. قبل از اینکه ماسک بگذارید، دوش بگیرید یا صورت خود را بشویید. شستن صورت با آب گرم یا حمام‌کردن، منافذ پوست را باز می‌کند و پوست شما آماده‌ی جذب ترکیبات ماسک می‌شود.

۲. قبل از اینکه ماسک بگذارید، صورت را لایه‌برداری کنید. لایه‌برداری صورت قبل از ماسک‌گذاشتن، سلول‌های مرده را از بین می‌برد و شرایط را برای جذب ترکیبات ماسک مهیا می‌کند.

۳. در کنار استفاده از ماسک صورت، مصرف روزانه‌ی تونر و نرم کننده را فراموش نکنید تا با آبرسانی دائم پوست، چهره‌ای شاداب و درخشان داشته باشید و خبری از پیری و کسالت در آن نباشد.

سخن پایانی

در ادامه‌ی توصیه‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد خواندن مقاله‌ی «انواع ماسک صورت چند کاره و کاربرد آن» نیز خالی از لطف نیست. در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب ماسک صورت نگاهی به فروشگاه اُردمی بیندازید و از میان برند‌های معتبری که آماده کرده‌ایم، بهترین ماسک صورت را خریداری کنید. شما از چه ماسکی بیشتر استفاده می‌کنید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

منبع: Bigelowblog دیدگاه‌ها 6395بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه