تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

انواع ماسک صورت چند کاره و کاربرد آن‌ها را بشناسید

زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه
انواع ماسک صورت چند کاره و کاربرد آن‌ها را بشناسید

آگاهی مردم جامعه از سلامت پوست باعث شده تا محصولات بهداشتی و مراقبتی بی‌شماری به بازار عرضه شوند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاصی دارند. در بین این محصولات نیز خرید بهترین ماسک صورت چند منظوره و استفاده از آن طرفداران خاص خود را پیدا کرده‌اند. انصافاً هم باید گفت محبوبیتشان بی‌دلیل نیست. تنوع ماسک های موجود در بازار زیاد است؛ اما ازآن‌جایی‌که قسمت‌های مختلف پوست افراد با یکدیگر تفاوت دارد، برای اثربخشی‌ بهتر، متخصصان زیبایی، استفاده از انواع ماسک صورت چند کاره را پیشنهاد می‌کنند که از ترکیب چند ماسک مختلف درست شده‌اند. این ماسک‌ها متناسب با پوست‌های مختلف ساخته می‌شوند و کاملاً طبیعی است که اثربخشی بیشتری داشته باشند. به‌عبارت ساده‌تر در این حالت به جای اینکه از یک ماسک صورت استفاده کنید، از چند ماسک به‌طور همزمان کمک می‌گیرید که اثربخشی بهتری برای قسمت‌های مختلف پوست دارند.

انتخاب بهترین ماسک صورت چند کاره کار راحتی نیست و دستورالعمل خاص خودش را دارد. در ادامه قصد داریم شما را با این محصولات آشنا کنیم و در جریان مناسب ترین ماسک صورت برای پوستتان قرار دهیم.

چیستی ماسک صورت چند کاره

همان گونه که از نام این ماسک‌ها پیداست از ترکیب چندین ماسک درست می‌شوند و ترکیبات آن‌ها با‌توجه‌به قسمت‌های متفاوت پوست صورت و عارضه‌ای که قصد درمان آن را دارید متفاوت است. این امر باعث می‌شود تا هر قسمت از پوست صورت، ماسک مخصوص خود را دریافت کند و تمامی قسمت‌های پوست، ظاهری شاداب و جذاب داشته باشند.

چگونگی عملکرد ماسک صورت چند‌ کاره

انواع ماسک صورت چند کارهدر بعضی از قسمت‌های صورت ممکن است خشکی یا چربی بیشتری را شاهد باشیم؛ ‌درنتیجه بعید به نظر می‌رسد یک ماسک یا کرم مشخص،‌ از عهده‌ی رسیدگی و درمان تمامی عارضه‌‌های پوست صورت برآید. برای نمونه حتماً دیده‌اید که گاهی اوقات پوست گونه خشکی پیدا می‌کند؛ اما پوست بینی و پیشانی چرب می‌ماند. با این توضیح، یک ماسک معمولی به‌تنهایی نمی‌تواند از یک طرف خشکی گونه‌ها را برطرف کند و از طرف دیگر چربی بینی و پیشانی را کاهش دهد.

در چنین مواقعی از بهترین ماسک صورت چند کاره می‌توانید کمک بگیرید. ماسک های چند کاره در یک مرحله تمامی نیازهای پوست مانند آبرسانی قسمت‌های خشک، التیام جوش‌ها، بازکردن منافذ پوستی، لایه برداری و روشن تر کردن رنگ پوست را انجام می‌دهد.

ماسک صورت چند کاره مناسب با نوع پوست شما

اکنون که برای شما از فایده‌های استفاده از ماسک صورت چند‌ منظوره سخن گفتیم، مطمئن هستیم که به فکر استفاده از این ماسک‌ها افتاده‌اید. با این تفاصیل احتمالاً می‌خواهید بدانید بهترین ماسک صورت چند کاره مناسب برای پوست شما کدام است؟

برای پاسخ، در ادامه به معرفی تعدادی از ماسک های صورت چند منظوره می‌پردازیم که مشکلات رایج پوستی را التیام می‌دهند.

۱. ماسک صورت مناسب برای پوست‌های چرب یا آکنه‌دار

ماسک های حاوی خاک رس بهترین ماسک صورت برای جذب چربی اضافی پوست و پاک کردن منافذ آن هستند. این محصولات در کنار اینکه چربی پوست را متعادل می‌کنند، جلوی خشکی بیش‌از‌حد آن را نیز می‌گیرند. از این ماسک‌ها در ناحیه‌ای از صورت خود استفاده کنید که چربی بیشتری دارد. عموماً پیشانی، بینی و چانه نسبت‌به دیگر قسمت‌های پوست، چرب‌تر هستند.

پیشنهاد می‌کنیم از بین انواع ماسک صورت چند کاره که در ادامه معرفی می‌شوند، یک ماسک را متناسب با نیاز پوست خود به‌عنوان پاک کننده عمیق منافذ انتخاب کنید که جلوی براق شدن بیش‌ازحد آن را بگیرد، چربی پوست را متعادل کند، درمان خوبی برای عارضه‌های پوستی باشد و مانع از آسیب‌های پوست شود.

  • ماسک صورت عسل مانوکا و روغن درخت چای فریمن (freeman)

این ماسک، پوست را در کمترین زمان پاک سازی می‌کند و چربی اضافی آن را بدون خشکی بیش‌ازحد پوست می‌گیرد. عسل مانوکا کمک می‌کند پوست، مواد مغذی و ضروری خود را دریافت کند. روغن درخت چای موجود در این ماسک صورت نیز منافذ بسته پوست را پاک می‌کند و با خواص آنتی باکتریال خود، چربی را متعادل نگه می‌دارد. از این ماسک می‌توانید به‌عنوان شوینده ‌صورت یا به‌عنوان ماسک خاک رس چند کاره برای مراقبت همیشگی از پوست خود نیز کمک بگیرید.

  • ماسک صورت خاک رس، نعنا و لیمو‌ی فریمن

اگر به دنبال خرید بهترین ماسک صورت چند منظوره برای افزایش شادابی و طراوت پوست خود هستید، ماسک خاک رس نعتا و لیمو از برند فریمن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این ماسک، جلوی بروز جوش‌ها را می‌گیرد. حضور لیمو و نعنا در این ماسک کمک می‌کند در حین استفاده، پوست شما احساس تازگی کند. خاک رس، چربی‌های اضافی پوست را می‌گیرد و براق بودن پوست را کاهش می‌دهد. در کنار این ویژگی‌ها منافذ پوستی بازشده را تنگ‌تر می‌کند.

  • ماسک صورت چند کاره سرکه سیب فریمن

بهترین ماسک صورت چند کاره برای تمیز کردن و کنترل چربی پوستاین ماسک نیز در کمترین زمان ممکن پوست را از آلودگی ها پاک می‌کند و با مات‌کردن سطح پوست، ظاهری جذاب و زیبا به آن می‌دهد. ماسک سرکه سیب فریمن دارای خاک رس کائولین و بنتونیت است. این ترکیبات، چربی و آلودگی را به‌صورت عمقی از منافذ پوست تمیز می‌کنند. از طرف دیگر ترکیبات ماسک صورت سرکه سیب بسیار مؤثر برای لایه‌برداری پوست است و سرکه سیب موجود در آن، ظاهر پوست را شاداب و درخشنده می‌کند. از این محصول چند کاره می‌توان به‌عنوان اسکراب کمک گرفت.

۲. ماسک صورت مناسب برای انواع پوست خشک یا غیریکنواخت

انواع ماسک صورت چند کاره برای لایه برداری و اسکراب، سلول‌های مرده‌ را از بین می‌برند تا پوست، رطوبت بیشتری دریافت کند. این ماسک‌ها را باید در قسمت‌هایی استفاده کنید که رنگ آن یکدست نیست یا پوست، ظاهری کم‌حال دارد. در بیشتر مواقع، گونه‌ها دچار چنین وضعیتی می‌شوند. ماسک های روشن کننده با ترکیباتی مانند ویتامین C به یکدست‌کردن رنگ پوست کمک می‌کنند و لکه‌های سیاه را از بین می‌برند. از این ماسک‌ها برای بخش‌هایی استفاده کنید که رنگ‌دانه‌‌های پوستی بیشتر تجمع دارند، مانند گونه‌ها،‌ بینی و پیشانی.

انواع بهترین ماسک صورت لایه بردار برای شادابی پوست و یکدست‌شدن رنگ آن را در ادامه پیشنهاد می‌کنیم، در صورت نیاز یکی از آن‌ها را انتخاب کنید:

  • ماسک صورت زغال و شکر سیاه فریمن

ماسک صورت چند کاره زغال و شکر سیاهاین ماسک در کمترین زمان منافذ پوستی را سم زدایی و لایه برداری می‌کند. همچنین لطافت و نرمی را برای پوست به ارمغان می‌آورد. در این ماسک از زغال فعال استفاده شده است. به لطف این ماده، بدون اینکه پوست بیش‌ازحد خشک شود، چربی و آلودگی ها از بین می‌روند. از طرف دیگر شکر سیاه موجود در این ماسک، سلول‌های مرده را لایه برداری می‌کند و پوست، رنگ طبیعی و زیبای خود را دوباره پیدا می‌کند. می‌توانید از این ماسک صورت چند کاره به‌عنوان اسکراب یا ماسک‌ژل کمک بگیرید.

  • ماسک چای سبز و شکوفه پرتقال فریمن

ماسک صورت چند منظوره چای سبز و شکوفه پرتقال برای یکدست کردن رنگ پوستاین ماسک به‌سرعت منافذ پوست را باز می‌کند و لکه‌های تیره‌ی پوست را از بین می‌برد. حضور چای سبز و شکوفه پرتقال که خاصیت آنتی اکسیدان دارند، باعث شده تا این ماسک، پوست صورت را شاداب و جوان نشان دهد. ویتامینC موجود در این ماسک، رنگ پوست را یکدست می‌کند. استفاده از ماسک صورت چند کاره چای سبز و شکوفه پرتقال فریمن به‌عنوان یک ماسک پیل آف در هر زمانی پیشنهاد می‌شود.

  • ماسک و اسکراب لایه بردار خاک رس و الماس فریمن

ماسک خاک رس و الماس فریمن اثربخشی بسیار سریعی در روشن‌ و براق کردن رنگ پوست دارد. ترکیبات آن، سلول‌های مرده را از بین می‌برد و پوست را برای مدت طولانی درخشان و جذاب می‌کند. ماسک خاک رس و الماس برای اثربخشی کامل به دَه دقیقه زمان نیاز دارد و می‌توانید از آن به‌عنوان اسکراب کمک بگیرید.

۳. ماسک صورت مناسب برای پوست‌هایی با منافذ باز یا بسته

انواع ماسک صورت چند کاره خاک رس، منافذ پوستی را از آلودگی و چربی پاک کرده و با تنگ‌ترکردنشان، ظاهر نازیبای منافذ پوستی باز و گشادشده را زیبا می‌کنند. از طرف دیگر پوست را نیز نرم و لطیف می‌کنند. به لطف ترکیبات آنتی اکسیدانی که دارند پوست شاداب و جوان می‌شود. این ماسک‌ها به‌خوبی از عهده‌ی لایه برداری پوست بر می‌آیند و سلول های مرده و آلودگی ها را پاک می‌کنند. استفاده از این ماسک ها در قسمت‌هایی از صورت با منافذ باز یا بسته، مانند بینی، گونه‌ و چانه پیشنهاد می‌شود. برای کوچک‌ترکردن منافذ پوست یا بازکردن این منافذ از ماسک هایی کمک بگیرید که در ادامه پیشنهاد می‌کنیم:

  • ماسک صورت پیل آف خاک رس، چای شیرین و لیموی فریمن

ماسک صورت چند منظوره خاک رس، چای شیرین و لیموماسک صورت پیل آف خاک رس، چای شیرین و لیموی فریمن در کمترین زمان ممکن پوست را پاک می‌کند و ظاهری درخشان و جذاب به آن می‌دهد. خاک رسی که در این ماسک استفاده شده، منافذ پوست را به‌طور کامل تمیز و چربی اضافی پوست را به خود جذب می‌کند. عصاره چای در این ماسک سرشار از آنتی اکسیدان است؛ به‌همین دلیل پوست در برابر رادیکال های آزاد کاملاً محافظت می‌شود. عصاره‌ی لیمو نیز به روشن تر شدن لکه‌های پوستی کمک می‌کند و سایر قسمت‌های پوست را نیز درخشان می‌کند. این ماسک را به‌راحتی می‌توانید به‌عنوان بهترین ماسک صورت چند منظوره برای مراقبت از پوست خود استفاده کنید.

  • ماسک صورت انار فریمن

ماسک صورت انار فریمن نیز به‌سرعت آلودگی های پوست را پاک می‌کند و با تمیز کردن منافذ پوستی، ظاهر شاداب و جذاب به آن می‌دهد. در این ماسک از ترکیب هشت آنتی اکسیدان مؤثر استفاده شده که محافظ خوبی برای پوست در برابر رادیکال های آزاد به‌حساب می‌آیند. در کنار این ویژگی‌ها، ماسک صورت انار فریمن، چربی اضافی پوست را نیز پاک می‌کند. از این ماسک پیل آف برای استفاده به‌عنوان ماسک های چند منظوره می‌توانید کمک بگیرید.

  • ماسک صورت خاک رس، خیار و نمک صورتی فریمن

ماسک صورت خاک رس، خیار و نمک صورتی فریمن نیز خاصیت سم زدایی بسیار قوی دارد و با تمیز‌ کردن منافذ پوستی، صورت را جوان و شاداب می‌کند. این ماسک خاک رس از ترکیباتی کمک گرفته که در سالن‌های اسپا برای سم زدایی استفاده می‌شود؛ درنتیجه برای پوست‌هایی که در اثر استرس، شادابی خود را از دست داده‌اند، گزینه‌ی مناسبی به شمار می‌آید.

خاک رس موجود در این ماسک، چربی نهفته در منافذ پوست را بیرون می‌کشد و خیار و نمک صورتی که از کوه‌های هیمالیا گرفته شده، پوست را آبرسانی و لایه برداری می‌کند. این ماسک گزینه‌ی خوبی برای استفاده‌های معمولی یا به‌عنوان ماسک های چند منظوره به‌‌نظر می‌رسد.

بهترین روش ماسک زدن

پس از اینکه بهترین ماسک صورت مناسب با نیاز پوست خود را انتخاب کردید، مقداری از آن را روی قسمت‌های دلخواه پوست قرار دهید. این قسمت‌ها باید قبلاً شسته و خشک شده باشند. در حین ماسک زدن از تماس آن با چشم نیز خودداری کنید. برای استفاده از انواع ماسک صورت چند کاره توصیه می‌کنیم از انگشت‌های تمیز خود یا برس مخصوص ماسک زدن کمک بگیرید. پس از اینکه تمامی قسمت‌های لازم به ماسک آغشته شد، اجازه دهید دَه دقیقه یا بیشتر در همین حالت باقی بماند تا خشک شود. سپس ماسک های پیل آف را از قسمت بیرونی صورت به داخل بکشید تا پاک شود. درنهایت نیز صورت خود را با‌ آب نیم‌گرم بشویید. برای ماسک های خاک رس، ژلی و اسکراب ها پیشنهاد می‌کنیم قبل از تمیز کردن ماسک از روی صورت، ابتدا مقداری آب ولرم به ماسک بزنید، سپس صورت را آب بکشید. بهتر است هفته‌ای دو بار از ماسک صورت استفاده کنید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه‌های مفیدی در استفاده از ماسک صورت چند منظوره دارید، در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران اردمی به اشتراک بگذارید.

منبع: Freemanbeauty دیدگاه‌ها 10509بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه