تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! در آخرین جشنوارهٔ سال سفارشات بازهٔ ۲۹ اسفند تا ۴ فروردین، از ۵ فروردین ارسال خواهند شد

بهترین ماسک صورت برای رفع عارضه های پوست

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
بهترین ماسک صورت برای رفع عارضه های پوست

همیشه تشخیص بهترین ماسک صورت بسیار سخت بوده زیرا ماسک صورت دقیقا برروی بخشی از بدن مینشیند که ارتباط مستقیمی با زیبایی دارد. انتخاب ماسک همیشه باید توسط یه فرد متخصص و با تجربه صورت گیرد بطور مثال برای برطرف کردن لکه های سیاه پوست حتما باید ماسک هایی با ترکیبات روشن کننده انتخاب کنید. بهمین علت است که میگویند باید یک متخصص اول عارضه را تشخیص و سپس ماسک مربوطه را تهیه و استفاده شود. در ادامه به معرفی انواع ماسک ها میپردازیم.

 

ماسک‌‌ صورت برای کاهش لکه های سیاه

از بین بردن عارضه های پوستی

یکی از عارضه های پوست که اکثر افراد در زندگی خود آن را تجربه می‌کنند، لکه های پوستی است. التهاب‌ های وخیم، نور خورشید و زخم‌های پوستی، لکه‌های سیاهی را روی پوست ایجاد می‌کنند. برای کاهش رنگ این لکه ها پیشنهاد می‌کنیم دنبال ماسک هایی باشید که در آن‌ها ترکیباتی مانند عصاره شیرین بیان، اسید آزلاییک (azelaic acid) و ویتامین C باشند. این ترکیبات جلوی آنزیمی با نام تیروزیناز (tyrosinase) را می‌گیرند.

همچنین اگر در هنگام خرید ماسک صورت، به ماسکی با ترکیبات آربوتین (arbutin) و اسید کوجیک (kojic acid) رسیدید، حتماً این ماسک را به‌عنوان بهترین ماسک صورت خریداری کنید. این ترکیبات در هر ماسکی یافت نمی‌شود و تأثیر چشمگیری در کاهش رنگ لکه های سیاه دارد.

ماسک صورت برای خلاصی از سلول های مرده

لایه برداری از سلول های مرده

شاید وجود سلول های مرده را نتوان به‌عنوان یکی از عارضه های پوست نام برد؛ اما تلنبارشدن این سلول‌ها، شادابی پوست را از بین می‌برد. اگر می‌خواهید جوانی را به صورت خود بازگردانید باید ماسکی بخرید که خاصیت لایه برداری هم داشته باشد. با این توضیح ماسکی بخرید که دارای ترکیباتی مانند رتینوئید‌ (retinoid)، اسید گلیکولیک (glycolic acid) و انواع اسید‌های آلفا هیدروکسی (alpha hydroxy acids) باشد. این ماسک برای زدودن سلول های مرده از سطح پوست، گزینه‌ی خوبی به نظر می‌رسد.

ماسک صورت برای آبرسانی و کاهش چین و چروک ها

بهترین ماسک صورت برای کاهش چین و چروک

یکی دیگر از عارضه های پوست که ذهن بسیاری از افراد را درگیر خود کرده، بروز چین و چروک است. برای رفع این عارضه پس از اینکه به کمک ماسک لایه بردار، از شر سلول های مرده خلاص شدید، نوبت آن می‌رسد که با ماسکی که خاصیت آبرسانی داشته باشد برای رفع چین و چروک پوست خود اقدام کنید. تجربه نشان‌داده است ماسکی که دارای اسید هیالورونیک (hyaluronic acid) باشد را می‌توانیم بهترین ماسک صورت​ برای آبرسانی قلمداد کنیم.

ماسک صورت برای پوست مختلط

ماسک برای رفع عارضه های انواع پوست

اگر پوستی چرب دارید یا ترکیبی از چربی و خشکی را در قسمت‌های مختلف پوست مشاهده می‌کنید، بهتر است ماسکی خریداری کنید که دارای ترکیبات آوکادو، کانی دریایی و لیمو باشد. چنین ماسکی نه‌تنها منافذ بسته‌ پوست را باز می‌کند، بلکه باکتری‌‌ها را نیز از بین می‌برد تا از بروز عارضه های پوست جلوگیری شود.

اگر می‌خواهید بهترین ماسک صورت را خریداری کنید و خاطرتان از چیزی که خریده‌اید جمع‌ باشد، پیشنهاد می‌کنیم در کنار ترکیباتی که اشاره شد، ماسکی بخرید که حتماً آلوئه‌‌ورا هم در آن استفاده شده باشد تا پوست را کاملاً آبرسانی کند. ماسک‌های صورتی که در آن‌ها ترکیباتی مانند جلبک، شیرین بیان و اسید گلیکولیک (glycolic acid) وجود دارد نیز انتخاب خوبی برای پوست‌های چرب، معمولی و مختلط به حساب می‌آیند.

ماسک صورت برای پوست حساس

ماسک برای رفع عارضه های پوست حساس

پوست‌های حساس به مراقبت بیشتری نیاز دارند. اگر پوست حساسی دارید، پیشنهاد می‌کنیم به جای ماسک های معمولی، حتماً بهترین ماسک صورت را خریداری کنید. ترکیباتی مانند ویتامین C به‌عنوان ماده‌ی منحصربه‌فرد برای از بین بردن لکه های پوست به حساب می‌آیند و چنین ماسکی، پوست شما را از چیزی که فکرش را بکنید سریع‌تر صاف و یکدست می‌کند. النتوین (allantoin) نیز دیگر ماده‌ای است که در ماسک های باکیفیت استفاده می‌شود و به پوست حساس و ملتهب التیام می‌بخشد.

ماسک صورت برای پوست خشک

ماسک برای پوست خشک

وجود ترکیباتی مانند بتین (Betaine)، قند‌ طبیعی و عصاره انار در یک ماسک صورت حکایت از کیفیت آن دارد. اگر در بازار چشم‌ شما به چنین ماسکی افتاد مطمئن باشید که با بهترین ماسک صورت​ سروکار دارید و این ماسک را با خیال راحت برای پوست‌های خشک و معمولی خریداری کنید.

در کنار این ترکیبات، افرادی که پوست خشک و معمولی دارند بهتر است سراغ ماسک‌های حاوی انواع آنتی اکسیدان نیز باشند. برای نمونه ماسکی خریداری کنید که سرشار از ویتامین‌ C، جوجوبا و دیگر آنتی اکسیدان ها باشد. ویتامین C،‌ نقش مهمی در از بین‌بردن عارضه های پوست ایفا می‌کند و جوجوبا وظیفه آبرسانی پوست را بر عهده می‌گیرد. همچنین آنتی اکسیدان ها تأثیر مهمی در خنثی کردن رادیکال های آزاد دارند و پوست را همیشه شاداب و جوان نگه می‌دارند.

سخن پایانی

اکنون که در جریان ترکیبات مفید ماسک های صورت قرار گرفتید، زمان آن رسیده که برای رفع عارضه های پوست خود به خرید بهترین ماسک صورت​ اقدام کنید. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم ضمن خواندن مقاله‌ی «انواع ماسک صورت چند کاره و کاربرد آن‌ها»، سری به فروشگاه اُردمی بزنید و از میان‌ ماسک‌های مختلف،بهترین ماسک صورت برای درمان پوست را انتخاب کنید. اگر هم تجربه سودمندی برای خرید انواع ماسک دارید، در قسمت نظرات برای ما و دیگر خواننده‌ها از این تجربه‌ها بگویید.

منبع: Dermstore دیدگاه‌ها 8394بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه