تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

روش های طبیعی مراقبت از پوست و مو برای زیبایی و جذابیت بیشتر

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
روش های طبیعی مراقبت از پوست و مو برای زیبایی و جذابیت بیشتر

این روزها روش های طبیعی مراقبت از پوست و مو طرفداران زیادی پیدا کرده است. برای مثال افراد زیادی را می‌شناسیم که می‌خواهند بهترین ماسک صورت خانگی را برای خودشان درست کنند. اگر دستور ساخت ماسک صورت را از منابع معتبر بپرسید، به راحتی می‌توانید ماسکی را درست کنید که حتی با ماسک‌های تجاری هم رقابت می‌کند. این قضیه فقط به ساخت ماسک صورت خانگی ختم نمی‌شود. درمان های طبیعی زیادی را سراغ داریم که جایگزین خوبی برای خرید محصولات مراقبت از پوست و مو به حساب می‌آیند. در ادامه برای شما به روش ساخت بهترین ماسک صورت خانگی اشاره کرده و از روش های طبیعی مراقبت از پوست و مو برای زیبایی بیشتر می‌گوییم.

ماسک صورت شکلاتی

روش ساخت ماسک صورت خانگی برای مراقبت از پوست و مو

یکی از روش های طبیعی مراقبت از پوست درست کردن و استفاده از ماسک صورت است. یکی از ماسک های جالب و جذاب ماسک شکلات است. شکلات خوراکی خوشمزه‌ای است که تقریباً کسی از آن بدش نمی‌آید و در هر خانه‌ای یافت می‌شود. جالب است بدانید شکلات تلخ که با نام شکلات سیاه هم شناخته می‌شود، سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین‌های مفید است. وجود کافئین در شکلات تلخ باعث شده تا ماسک شکلات به‌عنوان بهترین ماسک صورت خانگی برای درمان پف و تیرگی چشم شناخته شود.

برای ساخت ماسک صورت شکلاتی مقدار برابری ماست، عسل و پودر کاکائوی تلخ را با هم مخلوط کنید. ترکیب به‌دست‌آمده را روی صورت و گردن بمالید و اجازه دهید چیزی حدود ۲۰ دقیقه این ماسک روی صورت شما باقی بماند. در نهایت نیز صورت را با آب بشویید.

اسکراب حجم دهنده لب

برنزه کننده طبیعی یکی از روش های طبیعی مراقبت از پوست و مو برای زیبایی بیشتر

برای افزایش حجم لب‌ها باید سراغ ساخت اسکراب خانگی مخصوص حجم دادن لب‌ها بروید. برای‌ این کار یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای و عسل را با هم مخلوط کنید و به این ترکیب یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون یا آناناس اضافه نمایید. در نهایت نیز مقداری دارچین آسیاب‌شده داخل این اسکراب خانگی بریزید. این مخلوط را با یک مسواک به‌‌آرامی روی لب‌ها بمالید.

برنزه کننده طبیعی

روش ساخت ماسک صورت خانگی برای برنزه کردن پوست

یکی دیگر از روش های طبیعی مراقبت از پوست، استفاده از مواد طبیعی به منظور برنزه کردن پوست است. برای این کار یک ظرف خالی پنکیک را با مقداری پودر دارچین یا کاکائو (یا هردوی آن‌ها) پر کنید. مقداری پودر شکر یا پودر بچه به این ترکیب اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط کنید. سپس با همان روشی که پودرهای برنزه تجاری را روی پوست می‌مالید، این مواد را روی پوست خود بمالید تا پوست شما با کمترین هزینه و موادی کاملاً طبیعی، زیبا و برنزه شود.

لایه بردار پا

لایه بردار پا

یک‌چهارم فنجان روغن نارگیل یا زیتون را با یک فنجان شکر و یک قاشق چای‌خوری وانیل مخلوط کنید. چند قطره آب لیمو یا آب گریپ‌ فروت به داخل این مخلوط اضافه نمایید. سپس ترکیبی که درست‌کرده‌اید را داخل یک ظرف بریزید. پاها را با این مخلوط کاملاً ماساژ دهید. در نهایت نیز پاهای خود را با آب گرم بشویید.

حمام نمک خانگی

حمام نمک خانگی، یکی از روش های طبیعی مراقبت از پوست

یکی دیگر از روش های طبیعی مراقبت از پوست و مو که جالب‌تر از بقیه به‌ نظر می‌رسد، حمام نمک خانگی است. برای این کار یک فنجان نمک دریا را با نیم‌فنجان نمک اپسوم (Epsom Salt)، که به آن منیزیم سولفات هم گفته می‌شود، مخلوط کنید. در نهایت نیز چند قطره روغن گیاهی مانند روغن اسطوخودوس بریزید. برای آبرسانی بیشتر توصیه می‌کنیم یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون به این مخلوط اضافه نمایید. مخلوط به‌دست‌آمده را در یک ظرف شیشه‌ای در دار بریزید. وقتی به حمام رفتید چند قاشق غذاخوری از این مخلوط را داخل آب بریزید و از حمام نمک خانگی لذت ببرید.

اسپری حجم‌ دهنده موی طبیعی

اسپری حجم دهنده مو طبیعی

اگر می‌خواهید اسپری حجم دهنده‌ی مو داشته باشید، به روش زیر عمل کنید:

یک قاشق چای‌خوری نمک دریا را داخل یک فنجان آب گرم حل کنید و مقداری کاندیشنر به آن اضافه نمایید. سپس این محلول را داخل قوطی اسپری بریزید و پس از هم‌زدن، روی موها اسپری کنید.

سفید‌ کننده دندان خانگی

سفید کننده دندان

یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل کاملاً مایع را داخل دهان بریزید و حدود ۲۰ دقیقه این مایع را داخل دهان بگردانید. ۲۰ دقیقه ممکن است زمان زیادی به‌ نظر برسد؛ اما مطمئن باشید ارزشش را دارد. در این مدت می‌توانید به کارهای شخصی بپردازید یا آشپزی کنید. پس از گذشت ۲۰ دقیقه، روغن نارگیل را از دهان خارج کرده و از سفیدی دندان‌های خود لذت ببرید.

رنگ موی خانگی

روش ساخت ماسک خانگی مو برای رنگساژ

روش ساخت بهترین ماسک صورت خانگی و رنگ‌ موی دست‌ساز این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. مطمئن هستیم ماسک موی خانگی که به آن اشاره می‌کنیم نظر شما را در خصوص رنگساژ با کمک رنگ موهای شیمیایی تغییر خواهد داد. به بانوانی که موی بلوندی دارند، پیشنهاد می‌کنیم مقداری آب لیموی طبیعی را با دو فنجان چای بابونه ترکیب کنند و محلول به‌دست‌آمده را روی موهای خود بمالند. پس از ۵ دقیقه نیز موهای خود را بشویند. این روش گیسوانی براق و جذاب به ارمغان می‌آورد.

بانوانی که موهای تیره‌ای دارند نیز کافی است مقداری قهوه دم‌شده را روی موها بمالند و ۱۵ دقیقه بعد، موهای خود را بشویند تا گیسوانی تیره‌تر از همیشه پیدا کنند. مالیدن آب گوجه فرنگی روی موهای قرمز به مدت نیم تا یک ساعت، به جذاب‌تر شدن قرمزی این موها کمک می‌کند.

روشن تر کردن ناخن ها

روشن تر کردن ناخن ها،‌یکی از روش های طبیعی مراقبت از پوست

اگر در اثر استفاده از لاک های تیره، رنگ ناخن های شما زرد و نازیبا شده است، پیشنهاد می‌کنیم آب نصف لیمو را بگیرید و داخل یک فنجان آب گرم بریزید. سپس یک قاشق غذاخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید. مالیدن این ترکیب بدون اینکه آسیبی به ناخن ها وارد کند، سطح آن‌ها را روشن‌ و جذاب می‌کند.

شامپوی خانگی

شامپوی خانگی

برای شما از روش ساخت بهترین ماسک صورت و موی خانگی گفتیم و حیفمان آمد که در انتها به روش ساخت شامپوی خانگی اشاره نکنیم. برای این کار نیم فنجان شیرنارگیل طبیعی را با یک‌سوم فنجان صابون کاستیل مایع ترکیب کنید و چندین قطره روغن رزماری یا نعنا بریزید، محلول به‌دست‌آمده را هم بزنید و موها را با آن بشویید.

تمامی چیزهایی را که از روش های طبیعی مراقبت از پوست و مو می‌دانستیم با شما در میان گذاشتیم. مطمئن هستیم ساخت بهترین ماسک صورت خانگی و دیگر روش‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، زیبایی و سلامت شما را تضمین خواهند کرد. اگر هم به هر دلیلی محصولات تجاری را ترجیح می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه اُردمی بزنید و از میان معتبرترین برندها، بهترین ماسک صورت و مو را خریداری نمایید. در این راستا مطالعه‌ی مقاله‌ی «انواع ماسک صورت چند کاره و کاربرد آن» برای شما راهگشاست. در پایان اگر شما هم از طرفداران پروپاقرص درمان های طبیعی هستید و روش های جالبی را برای ساخت ماسک صورت خانگی یا درمان‌های دیگر سراغ دارید، در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Today دیدگاه‌ها 6873بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه