تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

فواید استفاده از ماسک خاک رس برای پوست چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
فواید استفاده از ماسک خاک رس برای پوست چیست؟

استفاده از ماسک صورت یکی از آرامش‌بخش‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های مراقبت از پوست است. در این میان، استفاده از ماسک‌های خاک رس، مخصوصاً برای زمانی که پوست شما چرب می‌شود و به مراقبت بیشتری نیاز دارد، بزرگ‌ترین هدیه‌ای است که می‌توانید به پوستتان ببخشید. این ماسک، ناخالصی‌ها را از پوست خارج کرده و چربی اضافی را جذب می‌کند تا پوست تمیز و شاداب به نظر برسد. البته این‌ها فقط بخشی از فواید ماسک خاک رس برای پوست شماست. بقیه فواید را در ادامه برایتان می‌گویم. در این مقاله قرار است برایتان بگوییم که:

  • فواید استفاده از ماسک خاک رس چیست؟
  • چگونه از ماسک خاک رس استفاده کنیم؟
  • هنگام استفاده از ماسک خاک رس چه اقدامات احتیاطی را مدنظر قرار دهیم؟

فواید استفاده از ماسک خاک رس چیست؟

فواید استفاده از ماسک خاک رس

در مقدمه چند فایده کوتاه درباره ماسک خاک رس گفتیم. ادامه مطلب به سایر فواید استفاده از ماسک خاک رس می‌پردازیم.

ماسک خاک رس چربی اضافی و درخشندگی پوست را کنترل می‌کند

چربی اضافی و درخشندگی پوست را کنترل می‌کند

پوست ما همواره در معرض آلودگی‌های بسیاری است و شست‌و شوی منظم روزانه فقط سطح آن را پاک می‌کند. یکی از فواید استفاده از ماسک خاک رس این است که پوست را به‌صورت عمقی پاک می‌کند. این ماسک همچنین منافذ را باز کرده و از درخشندگی بیش از ‌حد پوست جلوگیری می‌کند. کسانی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند می‌توانند از این ماسک بهره ببرند؛ زیرا بیشتر این افراد به دلیل ترشح بیشتر چربی روی پوستشان، آلودگی بیشتری جذب می‌کنند. ماسک خاک رس هم عمیقاً چربی پوست را کنترل می‌کند و هم در عین حال ناخالصی‌هایی را که باعث ایجاد جوش می‌شوند، از بین می‌برد.

بنتونیت پوست را آرام می‌کند

بنتونیت پوست را آرام می‌کند

پوشاندن ماسک معمولاً بسیار راحت است و گاهی نوعی تفریح یا احترام به خود محسوب می‌شود. بیشتر ماسک های خاک رس از خاک رس ملایم و آرام‌بخش مانند بنتونیت تشکیل می‌شوند که پوست را تسکین می‌دهد و از تحریک جلوگیری می‌کند. لطافت این خاک به‌حدی است که آن‌ها را برای انواع پوست از جمله پوست‌های حساس مناسب می‌کند. بنابراین، دفعه بعد که می‌خواهید پوست تحریک شده خود را آرام کنید، ماسک خاک رس بزنید، چند تکه خیار سرد شده را روی پلک های خود قرار دهید و از فواید آرام‌بخش آن لذت ببرید. ماسک‌های خاک رس بنتونیت را می‌توان به‌راحتی در بازار پیدا کرد.

با ماسک خاک رس پوست روشن‌تر می‌شود

با ماسک خاک رس پوست روشن‌تر می‌شود

پوست کدر و بی‌روح، نتیجه لایه برداری نکردن و تجمع کثیفی روی سطح پوست است. یکی از فواید استفاده از ماسک خاک رس ۲ تا ۳ بار در هفته و فقط به مدت 10 دقیقه این است که چهره شما را روشن‌تر نشان دهد. در همین راستا و برای گرفتن نتیجه بهتر، به دنبال ماسک صورت حاوی کائولن و بنتونیت برای بهبود پوست کدر باشید.

خاک رس منافذ را کوچک می‌کند

منافذ را کوچک می‌کند

همه افراد دارای منافذ هستند؛ اما مافذ پوست برخی افراد بزرگ‌تر است و چهره‌شان را کمی نازیبا کرده است. ماسک های خاک رس می‌توانند منافذ را اصلاح کرده و آن‌ها را کوچک‌تر نشان دهند. در واقع یکی از فواید استفاده از ماسک خاک رس این است که با جذب چربی اضافی، پوست شما را مات کرده و باعث می‌شود منافذ کوچک‌تر به نظر برسند.

چگونه از ماسک خاک رس استفاده کنیم؟

چگونه از ماسک خاک رس استفاده کنیم؟

فواید استفاده از ماسک خاک رس یکی‌و دو تا نیست؛ اما این اتفاق فقط در صورتی افتادنی است که از آن به‌درستی استفاده کنید. اگر ماسک را به‌درستی روی صورت پخش کرده و سپس به‌درستی صورت را بشویید، پوست تمیزی خواهید داشت. در اینجا روش صحیح استفاده از ماسک خاک رس آورده شده است:

  • ابتدا با پاکسازی صورت خود شروع کنید. کثیفی ها و آلودگی ها را از روی صورت بشویید و با حوله مناسب خشک کنید.
  • در مرحله بعد پوستتان را اندکی بخور بدهید تا منافذ کمی باز شده و آلودگی‌ها از عمق آن بیرون بیاید.
  • سپس ماسک خاک رس را به‌طور یکنواخت روی صورت خود بمالید. برای پخش یکنواخت ماسک روی صورت خود می‌توانید از دستان خود یا یک برس قدیمی استفاده کنید. آن را طوری بمالید که یک لایه نازک تشکیل دهد.
  • به مدت 10 تا 15 دقیقه استراحت کنید. اجازه دهید ماسک جادوی خود را روی صورت شما انجام دهد.
  • زمانی که ماسک روی صورت شما سفت شد، نشانه‌ای برای برداشتن آن است.
  • یک دستمال را با آب ولرم خیس کنید و از آن برای پاک کردن ماسک خاک رس از روی صورت خود استفاده کنید. ماسک را به‌خوبی پاک کنید تا هیچ اثری روی صورتتان باقی نماند.
  • صورت خود را با یک حوله تمیز خشک کنید و یک مرطوب کننده بر پایه آب روی صورت خود بمالید و تمام!

اگر همه مراحل را به‌درستی پیش ببرید، پس از انجام این کار، صورت شما احساس شادابی می‌کند.

هنگام استفاده از ماسک خاک رس چه اقدامات احتیاطی را باید رعایت کنید؟

نکات مهم هنگام استفاده از ماسک صورت

برای بهره‌بردن هر چه بیشتر از فواید ماسک خاک رس لازم است چند نکته را مدنظر قرار دهید.

  • درست مانند سایر محصولات پوستی، هنگام انتخاب ماسک خاک رس، نوع و وضعیت پوست خود را در نظر داشته باشید. انواع خاک رس از نظر خواص و بافت با یکدیگر متفاوت هستند؛ بنابراین یکی را انتخاب کنید که مناسب پوست شما باشد و عارضه های پوست شما را برطرف کند.
  • هرگز ماسک خاک رس را بدون تمیز کردن پوست، روی صورت خود قرار ندهید.
  • یک لایه ضخیم از ماسک را یکباره روی صورت خود قرار ندهید.
  • اگر گردنتان چرب است یا آکنه دارید، ماسک خاک رس را روی جوش ها نزنید.
  • پوست اطراف لب و ناحیه زیر چشم بسیار ظریف است؛ بنابراین ماسک خاک رس را به هیچ وجه در آنجا نزنید وگرنه ممکن است آن را خشک کند.
  • اجازه ندهید ماسک خاک رس کاملاً خشک شود؛ چون ممکن است رطوبت پوستتان را جذب کرده و آن را خشک کند. بعد از 10 تا 15 دقیقه که ماسک شروع به خشک شدن کرد و تغییر رنگ داد، آن را بشویید.
  • هنگام شست‌وشوی ماسک خاک رس، عجول نباشید. اگر ماسک را به‌درستی آبکشی نکنید، ممکن است منجر به مسدود شدن منافذ روی صورت و باعث ایجاد احساس خارش در پوست شود. همه باقی‌مانده ماسک خاک رس را از صورت خود پاک کنید.
  • استفاده از ماسک خاک رس به‌طور مداوم ممکن است پوست شما را خشک کند؛ بنابراین دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی را بخوانید و طبق آن عمل کنید.

 سخن پایانی

در این نوشته با شما درباره فواید استفاده از ماسک خاک رس صحبت کردیم. همچنین روش درست استفاده و نکات مهم آن را برایتان آوردیم. اگر دوست داشتید این نوع ماسک را امتحان کنید، به فروشگاه اینترنتی اردمی سری بزنید. ضمناً برای انتخاب بهترین ماسک می‌توانید از طریق شماره تلفن‌های درج‌شده بالای همین صفحه، از راهنمایی مشاوران مجموعه بهره ببرید. شما چه فایده دیگری برای این ماسک می‌شناسید؟ در بخش نظرات برای ما بنویسید.

۱ دیدگاه 6008بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. ممنون از مطالب عالی تون

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه