تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

ماسک گلاب برای پوست چرب

زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه
ماسک گلاب برای پوست چرب

هزارویک محصول باکیفیت با بسته‌بندی‌های خوش نقش‌و‌نگار برای پوست چرب روانه بازار شده اند. انصافاً باید گفت این محصولات، چربی پوست را کاهش می‌دهند و جلوی عارضه‌های آن را می‌گیرند. با این حال جالب است بدانید مواد خانگی وجود دارد که اثربخشی آن‌ها چیزی کمتر از بهترین ماسک‌های تجاری مخصوص پوست چرب ندارد. برای نمونه می‌توان به گلاب اشاره کرد. با گلاب می‌توانید ماسک‌های اثربخشی برای پوست چرب درست کنید. ساخت ماسک گلاب برای پوست چرب، هزینه‌ای بسیار کمتر نسبت به ماسک‌های تجاری مخصوص پوست چرب روی دست شما قرار می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم اگر پوست چربی دارید، قبل از خرید انواع محصولات مخصوص این پوست، ماسک گلاب را امتحان کنید. به شما قول می‌دهیم از اثربخشی این ماسک گلاب برای پوست چرب شگفت‌زده شوید.

ماسک گلاب و عسل برای پوست چرب

ماسک گلاب و عسل برای پوست چرب

طرفداران روش‌های خانگی رسیدگی به پوست چرب، در جریان فایده‌های عسل هستند. عسل سرشار از ویتامین‌ها و موادمعدنی سودمند برای پوست است. ترکیبات عسل به گونه‌ای است که به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کند. به لطف این شرایط، سلول‌های لایه‌های عمیق پوست تقویت می‌شوند و قوام بیشتری پیدا می‌کنند. از طرف دیگر عسل خاصیت آنتی‌اکسیدان دارد. این ویژگی جلوی آسیب‌های پوستی را می‌گیرد. روی عسل برای لایه‌برداری پوست نیز می‌توانید حساب باز کنید. عسل، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و جلوه‌ای بانشاط و جوان به آن می‌دهد. این شرایط، ماسک گلاب و عسل را به انتخاب مناسبی برای پوست چرب تبدیل کرده است.

مواد لازم برای ساخت ماسک گلاب و عسل برای پوست چرب

  • چند گلبرگ رز؛
  • عسل اُرگانیک؛
  • گلاب.

روش ساخت ماسک گلاب و عسل

  • چند گلبرگ تازه را از گل رز جدا کنید و با آب سرد کاملاً بشویید. سپس این گلبرگها را به مدت ۳ تا ۴ ساعت در گلاب خیس کنید؛
  • سپس گلبرگ‌هایی که خیسانده‌اید را داخل همزن یا وسیله‌ای شبیه به آن بریزید تا گلبرگها کاملاً له شود و ماده‌ای خمیرمانند از ترکیب گلبرگها و گلاب بدست آید؛
  • در مرحله بعد، ۳ قاشق غذاخوری عسل ارگانیک به خمیری که درست‌کرده‌اید، اضافه نمایید. این خمیر را با عسل حسابی مخلوط کنید. در نهایت آن را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا حسابی سرد شود.

ماسک گلاب و عسل را با انگشت‌های دست به‌آرامی روی صورت بمالید. این ماسک باید چیزی حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست شما باقی بماند. پس از گذشت این زمان، صورت را با آب بشویید.

ماسک لایه بردار با گلاب، شیر و آرد نخودچی

ماسک لایه بردار با گلاب، شیر و آرد نخودچی

مخلوط نخودچی و شیر، لایه‌برداری عالی برای برطرف‌کردن سلول‌های مرده پوست است. به همین دلیل اگر پوستتان مانند سابق شاداب نیست و بیش‌از‌حد چرب می‌شود، در انتخاب ماسک گلاب و شیر شک نکنید. ترکیبات شیر، گلاب و آرد نخودچی، میزان پ.‌هاش (PH)، پوست را متعادل می‌کند. از آنجایی که با ماسکی دارای گلاب روبه‌رو هستیم و گلاب خاصیت آبرسانی دارد، استفاده از چنین ماسکی، آبرسانی پوست را تضمین می‌کند. جالب است بدانید شیر، دارای ترکیبات آنتی‌اکسیدان است. وجود چنین ترکیباتی در ماسک گلاب و شیر، آسیب‌های رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند و جلوی پیری پوست را می‌گیرد. جالب‌تر اینکه آرد نخودچی، اجازه نمی‌دهد پوست آکنه بزند یا جوش‌دار شود.

مواد لازم برای ساخت ماسک گلاب، شیر و آرد نخودچی

  • چندین گلبرگ رز؛
  • شیر؛
  • آرد نخودچی.

روش ساخت و استفاده از ماسک گلاب، شیر و آرد نخودچی

  • چندین گلبرگ رز را از این گل جدا کنید و آن‌ها را کاملاً بشویید؛
  • گلبرگهایی که جدا کرده‌اید را در هاون یا وسیله‌ای شبیه‌ به‌ آن بکوبید تا حالتی خمیرمانند پیدا کند؛
  • به خمیری که بدست آمده، ۲ قاشق غذاخوری آرد نخودچی اضافه کنید. سپس به مقدار لازم شیر داخل این خمیر بریزید و هم بزنید.
  • ماسکی که با گلبرگهای رز، شیر و آرد نخودچی درست کرده‌اید را روی صورت و گردن بمالید و بگذارید حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه باقی بماند. در نهایت صورت و گردن را با آب بشویید تا پوستتان جلوه‌ای شاداب و جوان پیدا کند.

ماسک گلاب و پودر چوب صندل

ماسک گلاب و پودر چوب صندل

شیر خاصیت پاک‌کنندگی چشمگیری دارد. پودر چوب صندل نیز سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدان است. خاصیت پاک‌کنندگی شیر، پوست را بانشاط نشان می‌دهد و ترکیبات آنتی‌اکسیدانِ پودر چوب صندل، رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند. ترکیبات گلاب و پودر چوب صندل به گونه‌ای است که آلودگی‌های پوست را از بین می‌برد و منافذ بسته آن را باز می‌کند. به لطف چنین ویژگی‌هایی ماسک گلاب و پودر چوب صندل انتخاب مناسبی برای پوست چرب به حساب می‌آید.

مواد لازم برای ساخت ماسک گلاب و پودر چوب صندل

  • چندین گلبرگ زر؛
  • پودر چوب صندل؛
  • شیر.

روش ساخت ماسک گلاب و پودر چوب صندل

  • ۲ گل رز رسیده را انتخاب کنید و گلبرگ‌های آن‌ها را جدا نمایید. سپس این گلبرگ‌ها را لِه کنید تا حالتی خمیرمانند پیدا کند؛
  • حدود یک یا ۲ قاشق غذاخوری پودر چوب صندل و شیر به گلبرگ‌های له‌شده اضافه کنید. این مخلوط را کاملاً‌ هم بزنید؛
  • ماسکی که درست کرده‌اید را روی صورت بمالید. ماسک گلاب و پودر چوب صندل نسبت به دیگر ماسک‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم برای اثربخشی به زمان بیشتری نیاز دارد. پس از مالیدن ماسک، صبر کنید تا کاملاً خشک شود. سپس صورت را با آب بشویید و از پوستی شاداب و زیبا لذت ببرید.

ماسک گلاب و آلوئه ورا

ماسک گلاب و آلوئه ورا

افرادی که اهمیت ویژه‌ای به سلامت و زیبایی خود می‌‌دهند، به‌خوبی با فایده‌های آلوئه ورا برای پوست آشنا هستند. آلوئه ورا آبرسانی طبیعی است که منافذ پوست را تنگ می‌کند و بافت آن را قوام می‌بخشد. از طرف دیگر آلوئه ورا خاصیت ضد التهابی نیز دارد. به لطف این خاصیت‌ها، پوست چربی که روی آن آلوئه ورا زده باشید، هرگز روی آکنه و جوش را نخواهد دید.

مواد لازم برای ساخت ماسک گلاب و آلوئه ورا

  • چند گلبرگ رز؛
  • ژل آلوئه ورا؛
  • گلاب.

روش ساخت ماسک گلاب و آلوئه ورا

  • گلبرگ‌های رز را از گلی که تازه چیده‌شده، جدا کنید. سپس ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ ورا به آن اضافه نمایید. مخلوطی که به‌دست آمده را کاملاً هم بزنید تا حالتی خمیر‌مانند پیدا کند؛
  • اگر خمیری که درست کرده‌اید بیش‌ازحد‌ غلیظ بود، کمی گلاب داخل آن بریزید.

این ماسک را روی صورت و گردن بمالید. سپس اجازه دهید حدود ۲۰ دقیقه باقی بماند. در نهایت پوستی که روی آن ماسک مالیده‌اید را با آب بشویید.

ماسک گلاب و ماست برای پوست چرب

ماسک گلاب و ماست برای پوست چرب

ماست دارای ترکیباتی است که خاصیت روشن‌کنندگی دارند. یکی از این ترکیبات، اسید لاکتیک است. این اسید تیرگی پوست را برطرف می‌کند و جلوه‌‌ای درخشان به آن می‌دهد. به همین دلیل اگر پوست شما آفتاب سوخته شده و رنگ آن تغییر کرده، ماسک گلاب و ماست انتخاب مناسبی برای سفید کردن پوست به حساب می‌آید. با توجه به اینکه در این ماسک از گلاب استفاده شده، روی خاصیت آبرسانی آن هم می‌توانید حساب باز کنید.

روش ساخت ماسک گلاب و ماست برای پوست چرب

  • چند گلبرگ رز را له کنید تا حالتی خمیرمانند پیدا کند؛
  • یک قاشق غذاخوری چای را روی شعله‌‌ای ملایم بگیرید تا گرم شود. پس از اینکه عسل حالتی نیمه‌مایع پیدا کرد، قاشق را از شعله دور کنید؛
  • اکنون خمیری که با گلبرگ‌های رز درست کرده‌اید را با عسل مخصول کنید و ۲ قاشق غذاخوری ماست داخل آن بریزید. این خمیر را کاملاً هم بزنید تا ترکیبات آن حسابی مخلوط شود.

روش استفاده ماسک گلاب و ماست

ماسکی که درست کرده‌اید را روی تمامی قسمت‌های صورت و گردن، به‌غیر از چشم‌ها بمالید. این ماسک باید چیزی حدود ۱۵ تا ۲۰دقیقه روی پوست باقی بماند. در نهایت صورت را با آب بشویید.

ماسک گلاب و شیر نارگیل

ماسک گلاب و شیر نارگیل

شیر نارگیل سرشار از اسید‌های چرب است. این اسید‌ها خاصیت آبرسانی چشمگیری دارند. از طرف دیگر به لطف وجود ویتامین E در ترکیباتِ این ماسک، شادابی پوست حفظ می‌شود و جلوه‌ای جوان و زیبا پیدا می‌کند. می‌توانید به ماسک گلاب و شیرنارگیل، ویتامین E هم اضافه کنید. این ویتامین، پوست را در برابر پرتوهای مضر خورشید حفظ می‌کند.

مواد لازم برای ساخت ماسک گلاب و شیر نارگیل

  • چندین گلبرگ رز؛
  • شیر نارگیل؛
  • روغن زیتون.

روش ساخت ماسک گلاب و شیر نارگیل

گلبرگ‌های رز را لِه کنید و ۴ قاشق غذاخوری شیر نارگیل به آن اضافه نمایید. سپس کمی روغن زیتون داخل این مخلوط بریزید و حسابی هم بزنید.

ماسکی که با گلاب و شیر نارگیل درست‌کرده‌اید را روی صورت بمالید. سپس اجازه دهید حدود ۲۰ دقیقه روی پوستتان باقی بماند. در نهایت صورت را با آب بشویید.

سخن پایانی

ماسک گلاب برای پوست چرب در کنار فایده‌های بی‌شماری که دارد، در گروه ماسک‌های خانگی قرار می‌‌گیرد که نیاز به مواد خاصی ندارند و راحت درست می‌شود. به شما قول می‌دهیم استفاده از ماسک گلاب، پوستی شاداب و زیبا برایتان به ارمغان بیاورد. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های جالبی درباره استفاده از ماسک خانگی صورت دارید، خواهشمندیم این تجربه‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان مجله اردمی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 6453بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه