تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

قوانین استفاده از ماسک صورت را به طور کامل بشناسید

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
قوانین استفاده از ماسک صورت را به طور کامل بشناسید

خیلی از افراد همیشه به دنبال خرید بهترین ماسک صورت هستند؛ چراکه یک ماسک صورت با کیفیت قادر است عارضه های پوستی مانند خشکی، لکه ها، چین و چروک های صورت و … را تا حد قابل‌قبولی بهبود داده و حتی تا حدودی از بروز آن‌ها پیشگیری کند. حال آنچه در وهله‌ی اول مهم است تشخیص نوع پوست و خرید بهترین ماسک صورت متناسب با آن است. همچنین آنچه در وهله دوم حائز اهمیت می‌باشد شناخت قوانین استفاده از ماسک صورت و به‌کاربردن آن‌هاست. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید تا به‌طور کامل با قوانین استفاده از ماسک صورت مناسب پوست خود آشنا شوید.

قانون اول: نوع و نیاز پوست را بشناسید

قانون اول: آشنایی با نوع پوست

حتی اگر با پرس‌و‌جوی بسیار بهترین ماسک صورت موجود در بازار را خریداری کنید، اما این ماسک با نوع پوست شما سازگاری نداشته باشد، عملاً پول خود را دور ریخته‌اید؛ چراکه ناسازگاری ترکیبات ماسک صورت، التهاب و برافروختگی پوست را به دنبال دارد. برای نمونه اگر ماسکی با ترکیبات متراکم روی پوست مستعد به جوش استفاده کنید، این ماسک پوست را چرب‌تر می‌کند. همچنین راه را برای بروز جوش های جدید هموار می‌سازد. در نتیجه تنها زمانی می‌توان یک ماسک را بهترین ماسک صورت دانست که ترکیبات آن  با پوست شما سازگار باشند. برای تشخیص نوع پوست و ماسکی که برای آن باید خریداری نمایید، نکته‌های زیر را در نظر بگیرید:

  • ‎پوست خشک: اگر پوست خشکی دارید سراغ ماسک هایی با ترکیبات آبرسان باشید. برای نمونه ماسک های دارای آلوئه ورا گزینه‌ی خوبی به حساب می‌آیند. این ماسک باید ترکیباتی کرمی و آبرسان داشته باشد و رطوبت را در طول شبانه‌روز، روی پوست حفظ کند.
  • پوست معمولی: برای پوست معمولی باید به فکر خرید ماسکی باشید که در کنار سم‌زدایی پوست، بافت آن را روشن‌تر کند و آبرسانی و نرم کنندگی پوست را انجام دهد.
  • پوست چرب: برای خرید بهترین ماسک صورت مخصوص پوست چرب، سراغ محصولاتی با ترکیبات خاک رس و سولفور بروید. این ماسک ها چربی اضافی پوست را جذب می‌کنند و باکتری‌های آکنه زا را از بین می‌برند.
  • پوست مستعد به جوش: پوستی که مستعد به جوش است باید از هرگونه باکتری جوش زا پاک شود. در نتیجه ماسکی با ترکیبات خاک رس، اسید سالیسیلیک و گلیکولیک خریداری نمایید.
  • پوست حساس: پیشنهاد می‌کنیم برای پوست های حساس ماسکی بدون ترکیبات قوی خریداری کنید. جو دو سر و آنتی اکسیدان های طبیعی ترکیبات مناسبی برای ماسک مخصوص پوست حساس به نظر می‌رسند.

قانون دوم: صورت را آماده‌ ماسک زدن کنید

قانون دوم: صورت را آماده‌ ماسک زدن کنید

دومین قانون از قوانین استفاده از ماسک، آماده کردن صورت است. قبل از ماسک‌ زدن باید صورت کاملاً پاکسازی شود تا اثری از باکتری‌ها و آلودگی‌ها روی پوست باقی نماند. در نتیجه اگر آرایش ندارید،‌ با محلول میسلار آلودگی‌ و چربی صورت را پاک کنید. همین‌طور اگر آرایش کرده‌اید بهتر است با پاک کننده آرایش به‌آرامی صورت را کاملاً پاک و تمیز نمایید.

قانون سوم: دستورالعمل استفاده ماسک را مطالعه کنید

دستورالعمل استفاده ماسک را مطالعه نمایید

ماسک های مختلف روش‌های استفاده متفاوتی دارند. برای نمونه ماسک ورقه ای که در بازار با نام ماسک پیل آف (Peel Off) نیز شناخته می‌شوند را باید حدود ۱۰ دقیقه روی پوست صورت قرار دهید. در حالی که ماسک آبرسان یا ماسک مخصوص پوست چرب را باید حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت بگذارید. در نتیجه برای اینکه زحمت‌های شما در خرید بهترین ماسک صورت از بین نرود و ماسک به جای التیام پوست، التهاب آن را به دنبال نداشته باشد، حتماً شیوه استفاده از ماسک را مطالعه کنید و طبق دستوری که روی بسته‌بندی آن نوشته شده، مصرف کنید.

قانون چهارم: ماسک را به مقدار نیاز استفاده کنید

ماسک را به مقدار مورد نیاز استفاده کنید

یکی دیگر از قوانین استفاده از ماسک صورت توجه به مقدار آن است. در پوست و زیبایی، باور نادرستی وجود دارد که براساس آن هر چقدر محصولات سلامت پوست را بیشتر استفاده کنید، این محصولات اثربخشی مفید‌تری دارند؛ اما چنین باوری نادرست است. مالیدن بیش از‌ حد ماسک، چیزی به غیر از هدردادن آن به دنبال ندارد. از طرف دیگر تجمع بیش از‌ اندازه ترکیبات ماسک، شرایط را برای بسته‌شدن منافذ پوست مهیا می‌کند. در نتیجه جانب تعادل را نگه دارید و به همان اندازه‌ای که روی بسته‌بندی محصول نوشته شده است، ماسک بزنید.

قانون پنجم: حتماً بهترین ماسک صورت را خریداری کنید

حتماً بهترین ماسک صورت را خریداری کنید

برای شما از اهمیت سازگاری ترکیبات ماسک با نوع پوست گفتیم، اما اگر ماسک کیفیت مطلوبی را نداشته باشد اثربخشی لازم را نخواهد داشت. به عبارتی هزینه و وقت شما به هدر می‌روند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم حتماً بهترین ماسک صورت را خریداری نمایید. از طرف دیگر قبل و بعد از ماسک زدن باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • کارهایی که قبل از ماسک‌ زدن باید انجام دهید

لایه برداری پوست قبل از استفاده ماسک آبرسان و خاک رس مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ اما اگر ماسکی با ترکیبات لایه بردار خریداری کرده‌اید، قبل از استفاده از این ماسک نیازی به لایه برداری ندارید.

  • کارهایی که بعد از ماسک زدن باید انجام دهید

بسته به نوع ماسکی که خریده‌اید، پس از ماسک‌ زدن باید محصولات مختلفی را استفاده کنید. برای نمونه اگر ماسکی با ترکیبات سم زدا یا خاک رس خریده‌اید، این ماسک پوست صورت شما را کاملاً خشک می‌کند و پس از استفاده باید حتماً مرطوب کننده بزنید. اگر هم ماسکی با ترکیبات لایه بردار، آنزیم‌های گیاهان و مواد لایه بردار شیمیایی استفاده کرده‌اید، پس از آن، دور محصولاتی با ترکیبات ریتینول (Retinol) و اسید‌های آلفا هیدروکسی را خط بکشید.

قانون ششم: بهترین روش استفاده از ماسک ورقه ای را فرا بگیرید

بهترین روش استفاده از ماسک ورقه ای را فرا بگیرید

همان‌گونه که با خرید بهترین ماسک صورت، خیالتان بابت کیفیت مطلوب آن راحت می‌شود، به همان ترتیب نیز با فراگیری بهترین روش های ماسک‌ زدن، اثربخشی ماسک را افزایش می‌دهید و از ماسکی که خرده‌اید نهایت استفاده را خواهید برد. برای نمونه افراد بسیاری را سراغ داریم که پس از استفاده از ماسک های نقابی، مواد اضافی ماسک را با آب از روی صورت پاک می‌کنند؛ اما این روش اشتباه است. باید پس از ماسک زدن، به آرامی روی قسمت‌هایی از صورت که مواد اضافی ماسک باقی‌مانده، با انگشت ضربه بزنید تا این ترکیبات کاملاً جذب پوست شوند. ماسک های نقابی خاصیت آبرسانی بسیار قوی دارند و پس از استفاده از این ماسک ها، یک کرم آبرسان بسیار ملایم برای حفظ رطوبت پوست کفایت می‌کند.

قانون هفتم: از چند ماسک در کنار هم استفاده کنید

استفاده از چند ماسک در کنار هم

برای شما از تفاوت‌ ماسک ها گفتیم و توضیح دادیم که چرا باید حتماً بهترین ماسک صورت را خریداری کنید. در پایان بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که از چند ماسک در کنار هم می‌توانید کمک بگیرید. به شرط اینکه ترکیبات این ماسک ها، مکمل هم باشند. برای نمونه استفاده از دو ماسک آبرسان هیچ فایده‌ای ندارد. در عوض می‌توانید ابتدا ماسکی با ترکیبات سم‌زدا بزنید و سپس ماسک روشن کننده یا آبرسان استفاده کنید. اگر هم می‌خواهید با یک تیردو نشان بزنید و هم‌زمان از دو ماسک در کنار هم استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم برای پوشش منافذ بزرگ پوست در قسمت بینی از ماسک زغالی کمک بگیرید و هم‌زمان در قسمت‌های گونه و پیشانی ماسک روشن‌ کننده یا آبرسان بزنید.

پیشنهاد ویژه

امیدواریم به کمک قوانین استفاده از ماسک صورت که به آن‌ها اشاره کردیم، راحت‌تر از همیشه بهترین ماسک صورت را خریداری و استفاده کنید. در نتیجه اگر با مطالعه این مطلب به فکر خرید این محصول افتاده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه اینترنتی اُردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی بزنید. ابتدا «انواع ماسک صورت چند کاره و کاربرد آن‌ها را بشناسید» و سپس از میان ماسک های باکیفیتی که در فروشگاه برای شما آماده کرده‌ایم، بهترین آن‌ها را خریداری نمایید.

منبع: Hudabeauty دیدگاه‌ها 7877بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه