تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

رفع آفتاب سوختگی با کمک بهترین ماسک صورت

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
رفع آفتاب سوختگی با کمک بهترین ماسک صورت

یکی از راه های رفع آفتاب سوختگی استفاده از بهترین ماسک صورت است. آفتاب سوختگی یکی از عارضه‌های شایع در فصل تابستان است که افراد بسیاری اعم از زن و مرد و کودک را درگیر خود می‌کند. برای پیشگیری از این عارضه بهتر است قبل از حضور در فضای باز به برخی مسائل توجه کنید. برای مثال لازم است قبل از خروج از منزل حتماً از ضد آفتاب استفاده کنید تا از اثرات مخرب نور خورشید در امان باشید. پوشیدن کلاه حصیری یا نخی و پوشاندن دست و پا با لباس نخی نازک نیز بسیار مهم است. با وجود این اگر باز هم دچار آفتاب سوختگی شدید، نگران نباشید. در ادامه شما را با چند ماسک صورت آشنا می‌کنیم که در التیام بخشیدن یا رفع این عارضه بسیار سودمند هستند.

رفع آفتاب سوختگی

رفع آفتاب سوختگی

همان طور که گفتیم ماسک های مختلفی وجود دارند که برای رفع آفتاب سوختگی یا التیام آن کاربرد دارند. این ماسک ها در دو نوع ماسک های خانگی یا دست ساز و بهترین ماسک صورت آماده وجود دارند. بنا به مقتضیات زمان و امکانات در دسترس خود، می‌توانید از هر کدام از آن‌ها استفاده کنید.

رفع آفتاب سوختگی با بهترین ماسک صورت خانگی

رفع آفتاب سوختگی با بهترین ماسک صورت خانگی

  • ماسک خیار

خیار را رنده کنید و آب آن را بگیرید. چند قطره آب‌لیموی تازه و مقدار کمی زردچوبه به آن اضافه کنید. روی پوست قرار دهید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند. سپس با آب ولرم و به‌آرامی پوست خود را بشویید. ماسک خیار به‌تنهایی نیز تأثیر فراوانی در التیام و رفع آفتاب سوختگی دارد. به این منظور حلقه‌های نازک خیار را روی پوست خود قرار دهید.

  • ماسک آلوئه ورا

تأثیر آلوئه ورا در رطوبت رسانی، التیام و بازسازی پوست تا حدی است که علاوه بر بهترین ماسک صورت در بسیاری از محصولات بهداشتی و آرایشی دیگر نیز به کار می‌رود. از ماسک آلوئه ورا به صورت تنها یا همراه با خیار می‌توانید استفاده کنید.

روش اول: ساقه آلوئه ورا را به قطعات حدود ۸ سانتی‌متر برش زده و کنار بگذارید. هر بار ژل داخل یک بخش را خالی کرده و آرام روی پوست آسیب‌دیده ماساژ دهید. حدود ۲۰ دقیقه صبر کرده و سپس با آب خنک پوست خود را بشویید.

روش دوم: خیار متوسط را خرد یا رنده کرده و همراه با آلوئه ورا در مخلوط‌کن کاملاً یکدست کنید. مایع به‌دست‌آمده را با کمک دست تمیز یا برس بهداشتی روی پوست خود پخش کنید. ماسک آلوئه ورا خنک کننده، التیام بخش، ضد التهاب و روشن کننده پوست است.

  • ماسک ماست

برای رفع آفتاب سوختگی با ماسک ماست به مقداری ماست و زردچوبه نیاز دارید. به این منظور یک پیمانه ماست را با یک قاشق زردچوبه مخلوط کرده و روی صورت، دست، گردن یا سایر نقاطی که در اثر آفتاب تغییر رنگ داده‌اند، قرار دهید. این رویه را تا دو هفته ادامه دهید. با این روش علاوه بر رفع عارضه، لکه ‌های قهوه ‌ای و آثار سوختگی پوست از بین رفته و پوست روشن و شفاف می‌شود.

  • ماسک عسل

عسل از دیرباز تاکنون یکی از مرهم‌های عالی برای انواع زخم‌ها شناخته شده است. اگر آفتاب سوختگی شما با ورم همراه است حتماً مقداری عسل روی آن قرار دهید. عسل علاوه بر ضدعفونی‌کردن سطح آفتاب سوخته، التهاب آن را کاهش داده و به تسکین درد منجر می‌شود.

  • ماسک گوجه فرنگی

گوجه فرنگی دارای مقادیر بسیاری ویتامین سی بوده و برای روشن شدن پوست بسیار مؤثر است. از سویی معجزه‌ی جوی دو سر در ازبین‌بردن قرمزی پوست و در نتیجه سفید و شفاف کردن آن بر هیچ کس پوشیده نیست. برای رفع آفتاب سوختگی کافی است نصف فنجان پودر جوی دو سر را با آب یک گوجه فرنگی متوسط و دو قاشق ماست مخلوط کرده و ترکیب به‌دست‌آمده را روی پوست خود قرار دهید. این ماسک طبیعی و دست‌ساز به‌مرور قرمزی، لکه و ناهماهنگی رنگ پوست شما را از بین برده و پوستی شفاف و یکدست برای شما به ارمغان می‌آورد.

درمان آفتاب سوختگی با بهترین ماسک صورت آماده

رفع آفتاب سوختگی با بهترین ماسک صورت پیش ساخته

  • ماسک ترمیم کننده سبز Vanta

«ماسک ترمیم کننده سبز ونتا» با مواد غنی و گیاهی خود لایه‌های زیرین پوست را تغذیه کرده و باعث ترمیم و جوان‌سازی آن می‌شود. عصاره‌های سبز به‌کاررفته در این ماسک به اکسیژن‌رسانی پوست کمک شایانی می‌کنند. همچنین با ازبین‌بردن جوش سرسیاه، آلودگی‌های پوستی و سلول‌های مرده پوست، جوانی را به پوست هدیه می‌دهد.

  • ماسک آلوئه ورا NELA

همان طور که گفتیم استفاده از آلوئه ورا یکی از راه های رفع آفتاب سوختگی است. «ماسک آلوئه ورا نلا» شاداب کننده و ضد سوختگی است. همچنین خون رسانی به پوست را افزایش داده و باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و در نتیجه رفع چین و چروک آن می‌شود. این ماسک همچنین یک مرطوب کننده عالی برای پوست مستعد یا دارای جوش است. از این ماسک برای بازسازی پوست خود در هر زمانی می‌توانید استفاده کنید.

  • ماسک صورت پیل آف خیار Freeman

«ماسک صورت پیل آف خیار فریمن» ضد التهاب، التیام بخش و بازسازی کننده پوست است. شما می‌توانید پس از درمان آفتاب سوختگی برای رفع تیرگی حاصل از آفتاب سوختگی یا ترمیم و طراوت بخشیدن به پوست از این ماسک استفاده کنید. همچنین اگر در کلان‌شهرها یا شهرهای آلوده زندگی می‌کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از ماسک خیار فریمن در طول هفته استفاده کنید. این ماسک آلودگی‌های محیطی را از روی پوست پاک کرده و جوانی و شادابی را به آن هدیه می‌کند.

  • ماسک صورت لایه بردار خیار Purederm

مواد طبیعی موجود در «ماسک لایه بردار خیار پیوردرم» سلول‌های مرده و سایر ناخالصی‌های پوست را از بین برده و طراوت و شادابی را به پوست هدیه می‌کند. عصاره خیار نیز با آبرسانی به پوست، اثرات آفتاب سوختگی را کاهش داده و باعث درخشش و جوانی آن می‌شود. توجه داشته که باید از این ماسک پس از درمان آفتاب سوختگی و برای رفع تیرگی حاصل از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به روش های مختلف رفع آفتاب سوختگی با کمک بهترین ماسک صورت پرداختیم. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید ماسک صورت به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی سری بزنید. ضمناً می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه‌ها یا پرسش‌های خود را بنویسید تا به دست کارشناسان پوست و زیبایی مجموعه اردمی برسد.

دیدگاه‌ها 34964بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه