تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

معرفی بهترین ماسک صورت برای درمان جوش های هورمونی

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
معرفی بهترین ماسک صورت برای درمان جوش های هورمونی

استفاده از بهترین ماسک صورت برای جلوگیری از بروز جوش و حتی درمان آن بسیار رایج و البته مؤثر است؛ اما بهتر است قبل از انتخاب بهترین ماسک صورت، ابتدا نوع جوش خود را شناسایی کنید و سپس براساس آن و متناسب با نوع و نیاز پوستتان، بهترین ماسک صورت را بخرید. جوش های هورمونی یکی از رایج‌ترینِ جوش ها هستند. به همین دلیل سعی کردیم در این مقاله پس از معرفی این عارضه، به معرفی بهترین ماسک صورت برای درمان جوش های هورمونی بپردازیم. شما می‌توانید به‌راحتی این ماسک ها را در منزل تهیه کنید و از آن‌ها استفاده کنید و اگر وقت این کار را ندارید می‌توانید با خرید بهترین ماسک صورت هدیه‌ای به خود و پوست خود بدهید. پس تا پایان همراه ما باشید.

منظور از جوش هورمونی چیست

منظور از جوش هورمونی چیستهمان‌طور که از اسمش پیداست، جوش های هورمونی به علت نوسانات هورمون های بدن به وجود می‌آیند. در حالت کلی عواملی مانند بلوغ، قاعدگی، بارداری، یائسگی، مصرف داروهای هورمونی و همچنین مصرف غذاهای دارای قند و چربی زیاد که باعث اختلال در عملکرد هورمون‌های بدن می‌شوند را می‌توان علل اصلی بروز جوش هورمونی برشمرد. معمولاً دوران بلوغ اوج این نوسانات بوده و بیشتر این گروه سنی دچار جوش های هورمونی می‌شوند. البته این مورد به این معنا نیست که بزرگسالان در معرض جوش های هورمونی نیستند. خانم‌ها بیشتر در دوران قاعدگی و یائسگی ممکن است شاهد بروز این جوش ها باشند. متخصصان با بررسی های بسیاری دریافته‌اند که جوش های هورمونی در نوجوانان معمولاً در ناحیه تی (T-zone) که شامل چانه، بینی و پیشانی است، ظاهر می‌شوند. جوش های هورمونی در بزرگسالان به‌طور معمول در قسمت پایین صورت که شامل گونه ها و ناحیه اطراف فک بروز پیدا می‌کنند.

در حالت عادی این جوش ها را می‌توان به کمک بهترین ماسک صورت و درمان های خانگی کنترل کرد و بهبود داد. در صورت وخیم بودن جوش های هورمونی بهتر است ابتدا با پزشک متخصص پوست مشورت کرد و سپس نسبت به درمان آن اقدام نمود. همراه ما باشید تا در ادامه شما را با بهترین ماسک های خانگی برای درمان جوش های هورمونی آشنا کنیم.

لیمو و پرتقال

ماسک لیمو و پرتقالبرای درمان جوش های هورمونی باید دنبال میوه‌های اسیدی با pH بسیار زیاد باشید. لیمو و پرتقال انتخاب مناسبی برای این کار به نظر می‌رسند. ترکیب اسیدی این دو میوه التهاب‌های پوست را التیام می‌دهد و جلوی رشد باکتری ها را می‌گیرد. آب لیمو و پرتقال فرایند رشد جوش ها را متوقف می‌کند؛ در نتیجه می‌توان ماسک لیمو و پرتقال را بهترین ماسک صورت خانگی برای درمان جوش هورمونی نام برد.

برای ساخت این ماسک کافی است پوست یک پرتقال را کنده و آب آن را بگیرید. همین کار را برای لیمو انجام دهید و آب پرتقال و آب لیمو را در یک ظرف با هم مخلوط کنید و روی قسمت‌های مستعد به جوش پوست بمالید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه باقی بماند. برای اثربخشی بیشتر، این فرایند را در طول روز چندین بار تکرار کنید. خاصیت اسیدی آب لیمو و پرتقال، جلوی تولید چربی بیشتر را در پوست می‌گیرد؛ مانع از رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها می‌شود و منافذ پوست را تنگ‌تر می‌کند.

ماست و آناناس

ماسک ماست و آناناسماست سرشار از باکتری‌های پروبیوتیک فعال است و آناناس هم خاصیتی اسیدی دارد؛ در نتیجه برای ساخت بهترین ماسک صورت ضد جوش باید مقداری آناناس را له یا رنده کنید و داخل یک کاسه ماست بریزید. این مخلوط را هم بزنید تا حالتی خمیرمانند پیدا کند و این خمیر را روی صورت بمالید و بگذارید خشک شود. سپس با آب بسیار سرد، صورت را بشویید. باکتری‌های پروبیوتیک موجود در ماست سلول‌های مرده‌ای که روی لایه سطحی پوست قرار گرفته‌اند را از بین می‌برند؛ جلوی نفوذ آلودگی و ویروس‌ها را به منافذ پوست می‌گیرند و لایه‌ای اسیدی و محافظ روی سطح پوست ایجاد می‌کنند.

انار و گوجه فرنگی

انار و گوجه فرنگی بهترین ماسک برای درمان جوش هورمونیاگر پوست بسیار حساسی دارید و می‌خواهید بهترین ماسک صورت خانگی برای درمان جوش هورمونی را درست کنید پیشنهاد می‌کنیم از ماسک انار و گوجه فرنگی کمک بگیرید. برای ساخت این ماسک ابتدا آب انار را بگیرید. برای جدا کردن هسته‌‌‌های دانه‌های انار، از صافی یا پارچه کتانی کمک بگیرید. همین فرایند را برای دانه‌های گوجه فرنگی انجام دهید و آب انار و گوجه فرنگی را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را با پنبه روی پوست بمالید و اجازه دهید کاملاً خشک شود و در نهایت صورت را با آب نسبتاً گرم بشویید. گوجه فرنگی جلوی رشد باکتری در پوست را می‌گیرد و بافت پوست را بهینه می‌کند. انار نیز خاصیتی اسیدی دارد که pH پوست را حفظ و تولید چربی را در پوست تعدیل می‌کند.

اگر به هر دلیل روش‌هایی که پیشنهاد کردیم برای درمان جوش هورمونی کفایت نکرد یا وقت آماده‌کردن این ماسک های خانگی را نداشتید، بهتر است سری به فروشگاه اینترنتی اُردمی بزنید و از میان ماسک های مختلف و البته معتبری که برای شما آماده کرد‌ه‌ایم، بسته به نیاز پوست خود بهترین ماسک صورت را خریداری کنید. قبل از خرید پیشنهاد می‌کنیم انواع ماسک صورت چند کاره و کاربرد آن‌ها را بشناسید. در پایان اگر شما هم تجربه‌های مفیدی از درمان جوش با ماسک‌های خانگی سراغ دارید، خواهشمندیم این تجربه‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها در میان بگذارید.

منبع: Bebeautiful دیدگاه‌ها 10553بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>