تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

رمز و رازهای ریمل | بایدها و نبایدهایی برای زیبایی چشم

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
رمز و رازهای ریمل | بایدها و نبایدهایی برای زیبایی چشم

آرایش با بهترین مارک ریمل به چشمان شما شکوه و عظمت و زیبایی بیشتری می‌بخشد. این ریمل‌ها بسیار سالم هستند و کمترین عفونت یا حساسیت در چشم‌های شما ایجاد نمی‌کنند. ریزش مژه با عوارض دیگری که برای استفاده از ریمل ذکر می‌شود، تقریباً در هنگام کارکردن با بهترین مارک ریمل به صفر می‌رسد. با این توضیح به شما توصیه می‌کنیم هنگام خرید دقت بیشتری کرده و بهترین لوازم آرایش را خریداری کنید. البته استفاده از این محصولات نیز رمز و راز خودشان را دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. در این مقاله با رمز و رازهای ریمل آشنا می‌شوید.

رمز و رازهای ریمل را بدانیم

رمز و رازهای ریمل ضد آب و معمولی

شاید با شنیدن این عبارت از خودتان بپرسید که مگر استفاده از یک وسیله آرایشی ساده هم رمز و راز دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که حتی استفاده از کرم مرطوب کننده که بدیهی‌ترین لوازم آرایشی هر منزلی است، رازهای مخصوص خودش را دارد که اگر ندانید و به کار نبرید، استفاده از محصول فقط حکم دور ریختن اموالتان را دارد. در ادامه با چند رمز یا اصل برای بهترین مارک ریمل آشنا می‌شوید.

رمز و رازهای ریمل ضد آب و معمولی چیست؟

اهمیت استفاده از بهترین مارک ریمل

قبل از هر چیز باید بگوییم که ماسکارا یا همان ریمل به دو صورت جامد و مایع در دنیا وجود داشته و دارد. ریمل مایع نیز در دو نوع ساخته شده است. ریملی که بر پایه روغن ساخته شود در بین مردم به ریمل ضد آب یا همان واتر پروف معروف است. ریمل‌های دیگری که بر پایه آب ساخته می‌شوند، ریمل معمولی هستند. حال برای اینکه بدانیم کدام بهتر است باید مزایا و معایب هر کدام را بدانیم.

مزایا و معایب ریمل ضد آب

گفتیم که ریمل ضد آب بر پایه روغن ساخته شده است. به همین دلیل هم هست که این محصولات  در برابر آب و تعریق مقاومند. ضد آب بودن مزیت آن‌است. به این ترتیب ماندگاری بیشتری دارند. به‌راحتی نمی‌ریزند و در اثر تعریق، قرارگرفتن در محیط مرطوب و غیره از بین نمی‌روند.

از سوی دیگر ماندگاری آن‌ها حاصل چسبیدن شدید مواد ریمل به مژه‌هاست. این یعنی اینکه مژه‌ها به‌سختی پاک می‌شوند و برای تمیزکردنشان باید از مواد صابونی استفاده کرد. همچنین روغن موجود در مواد، آن‌ها را سنگین کرده و مژه نیز سنگین می‌شود.

رمز و راز ریمل ضد آب این است که  اگر از آن همیشه و برای آرایش روزمره خود استفاده کنید، باید انتظار ریزش مژه و خشک‌شدن آن را داشته باشید! شاید خبر خوبی نباشد؛ اما واقعیت دارد.

مزایا و معایب ریمل معمولی (بر پایه آب)

مهمترین رمز و رازهای ریمل معمولی این است که بر پایه آب بوده و خیلی رقیق است؛ بنابراین به‌راحتی از روی مژه پاک می‌شود. در واقع فقط کافی است که دستمال مرطوب روی آن بکشید و تمام. این مزیت خیلی فوق‌العاده است. البته همین مزیت یه عیب بزرگ هم دارد و اینکه ماندگاری کمی دارد و در برابر رطوبت و تعریق هیچ مقاومتی از خود نشان نمی‌دهد. برای همین نمی‌توان انتظار ماندگاری زیاد از آن داشت. همچنین برخی معتقدند که برپایه آب بودن محصول یعنی اینکه انتظار بروز حساسیت، عفونت یا ایجاد باکتری در محصول یا روی چشم باید داشته باشید!

رمز و رازهای برس ریمل چیست؟

انواع برس ریمل

می‌دانید که انواع بهترین مارک ریمل بر اساس برسی که دارند، کاربردهایشان متفاوت می‌شود. در مقاله‌ای انواع برس ریمل را به شما معرفی کردیم که در پایان همین پاراگراف برایتان می‌آوریم. به‌اختصار بگوییم که برخی برس‌ها باعق افزایش قد مژه و برخی دیگر باعث افزایش تراکم آن می‌شود که به ریمل بلند کننده و ریمل حجم دهنده معروف هستند. آیا می‌دانید این دو ریمل برای چه افرادی مناسب است؟

ریمل بلند کننده بزنیم یا حجم دهنده؟

فر مژه را قبل از ریمل بزنیم یا بعد از آن

بسیاری  از رمز و رازهای ریمل به برس آن مربوط است. در واقع در ماده اصلی ریمل تفاوت خاصی نیست. این برس ریمل است که باعث تغییر در نتیجه نهایی می‌شود. البته نقش خرده مژه‌ها را هم نباید کم‌رنگ دانست. اما آنچه بحث ماست این است که چه کسانی مجاز به استفاده از ریمل بلنند کننده هستند و چه کسانی مجاز به استفاده از ریمل حجم دهنده.

  • افراد با مژه‌های بلند

افرادی که مژه بلند دارند، به ریمل بلند کننده نیازی ندارند. این افراد لازم است از ریمل حجم دهنده بعد از فرمژه استفاده کنند تا چشمانی درشت و به‌اصطلاح کارتونی پیدا کنند. این افراد باید برای گرفتن نتیجه بهتر ابتدا یک لایه ریمل بزنند. اجازه دهند لایه اول خشک شود. سپس لایه دوم را اضافه کنند.

البته افرادی که مژه‌هایشان بلند و سیخکی است، نباید از ریمل حجم‌دهنده استفاده کنند. آن‌ها کافی است فرمژه بزنند. سپس از ریمل بدن رنگ یا حالت‌دهنده استفاده کنند. اگر دوست دارید ریمل بدون رنگ را بشناسید، مقاله زیر را بخوانید.

افراد با مژه‌های کوتاه

یکی دیگر از رمز و رازهای ریمل درباره افرادی که مژه کوتاه دارند، این است که به دنبال بهترین مارک ریمل بسیار پررنگ باشند. همچنین بهتر است ریمل بلند کننده استفاده کنند. به این ترتیب که دو لایه ریمل بزنند و بین هر لایه اجازه دهند مژه‌هایشان کاملاً خشک شود. اگر فردی مژه کوتاه و نازک دارد، بهتر است از ریمل بلندکننده و حجم دهنده استفاده کند. اگر هم مژه‌ها خیلی کوتاه است، مژه مصنوعی بهترین پیشنهاد است. درباره بایدها و نبایدهای مژه مصنوعی در مقاله زیر مطالب خوبی پیدا می‌کنید.

فر مژه را قبل از ریمل بزنیم یا بعد از آن؟

ریمل بلند کننده بزنیم یا حجم دهنده

یکی دیگر از رمز و رازهای ریمل برای داشتن چشمانی زیبا و دلربا، استفاده از فرمژه است. برخی آرایشگران معتقدند از این وسیله باید بعد از ریمل استفاده کرد. عقیده ما بر این است که این کار باعث به‌هم‌چسبیدن مژه‌ها یا حتی سست‌شدن ریشه آن و در نتیجه ریزش مژه می‌شود. با این توضیحات بهتر می‌دانیم قبل از زدن ریمل، از فرمژه استفاده کنید.

چگونه ریمل خود را پاک کنیم؟

بهترین پاک کننده‌های آرایش چشم

به شما توصیه می‌کنیم که حتماً در پایان مهمانی خود و مخصوصاً شب قبل از خواب حتماً ریمل خود را پاک کنید. پاک نکردن ریمل و آرایش چشم قبل از خواب عواقب ناخوشایندی دارد. پیر و چروک شدن پوست اطراف چشم، بروز حساسیت و عفونت در چشم، ایجاد تیرگی یا لکه زیر چشم و غیره همه بخشی از عوارض این غفلت است.

ریمل های معمولی و بر پایه آب معمولاً با کمک یک دستمال مرطوب از مژه پاک می‌شوند. برای پاک کردن ریمل ضد آب سعی کنید از محلول پاک کننده آرایش چشم بهره ببرید. این محلول‌ها بی‌خطر هستند و به پوست نازک پلک فشاری وارد نمی‌کنند. مقدار کمی از محلول را روی پد پاک کننده آرایش بریزید. به‌آرامی روی مژه‌ها قرار دهید. بدون واردکردن هیچ فشار اضافه‌ای، مژه‌ها را پاک کنید. از فشار دادن مژه یا چشم خود بپرهیزید.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با برخی از رمز و رازهای ریمل آشنا کردیم. برای حفظ سلامت و زیبای چشمان شما پیشنهاد می‌کنیم بهترین مارک ریمل را از فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی تهیه کنید. شما چه راز دیگری از ریمل می‌دانید؟ در بهش نظرات برای ما بنویسید.

دیدگاه‌ها 6085بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه