تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

پیوند مژه چگونه انجام می‌شود؟

زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه
پیوند مژه چگونه انجام می‌شود؟

مژ‌ه‌های شما نقش زیادی در زیبایی چشم‌ها دارند، به همین دلیل راه‌های مختلفی برای زیبا‌تر جلوه‌ دادن مژه‌ها وجود دارد که در این بین به کاشت مژه مصنوعی و استفاده از ریمیل‌های حجم دهنده مژه می‌توان اشاره کرد. یکی دیگر از راه‌هایی که به پرپشت شدن مژه‌های بانوان سیمین‌چهره کمک می‌کند پیوند یا کاشت مژه طبیعی است.

در فرآیند پیوند مژه، پیاز مو از قسمت موهای پشت سر جدا شده و در محل رویش مژه‌ها قرار می‌گیرد. جالب است بدانید کاشت مژه در ابتدا تنها برای افرادی توصیه می‌شد که در اثر سوختگی مژه‌های خود را از دست داده بودند. اما این روزها کاشت مژه طبیعی به یکی از روش‌های رایج در عمل‌های زیبایی تبدیل شده است، بر اساس آمار، حدود ۸۰ درصد از افرادی که برای پیوند مژه به کلینیک‌های زیبایی مراجعه می‌کنند به دنبال پرپشت شدن مژه‌های خود هستند.

کاشت مژه طبیعی در کلینیک‌های زیبایی به‌صورت سرپایی انجام می‌شود و در بیشتر مواقع به بیمار داروی بیهوشی ضعیفی تزریق می‌شود. در این فرآیند حدود ۲۸ تا ۴۰ تار مو از قسمت موهای پشت سر جدا شده و به محل رویش مژه‌ها پیوند زده می‌شود. هر کدام از پیاز‌های مو به دقت به محل رویش مژه دوخته می‌شود تا در آینده شاهد افتادن مژه‌های پیوندی نباشیم.

تجربه نشان داده است در بیشتر مواقع پلک چشم مشکلی با پیاز موی پیوند زده شده ندارد و پیاز مو را پس نمی‌زند، از طرف دیگر به دلیل کوچک بودنِ بیش از اندازه بخیه‌ها، در محل رویش مژه‌ها شاهد آثار زخم بسیار کمی هستیم.

مزایای کاشت مژه طبیعی

یکی از مزایای اصلی کاشت مژه طبیعی، ماندگاری آن است. از آنجایی که در این فرآیند پیاز مو در داخل محل رویش مژه‌ها کاشته می‌شود شاهد پرپشت شدن دائمی مژه‌ها هستیم. لازم به ذکر است که این‌ مژ‌ها دقیقا همانند مژه‌های اصلی فرد نخواهند بود. جالب اینجاست از آنجایی که مژه‌های پیوند زده شده، از موهای پشت سر برداشته شده‌اند، خاصیت موی سر را دارند و شاهد رشد و بلند شدن مژه‌های پیوندی خواهیم بود. به این ترتیب مژه‌های کاشته شده را هر از گاهی باید کوتاه کنید. البته از آنجایی که مژه‌ها در عمل پیوند مژه ظاهری پرپشت پیدا می‌کنند، کوتاه کردن آنها در مقابل زیبایی که برای فرد به ارمغان می‌آورد ارزش دارد.

پیوند مژه به چه کسانی پیشنهاد نمی‌شود؟

ذکر این نکته نیز لازم است که کاشت دائم مژه برای بعضی از افراد نتایج مطلوبی را به دنبال ندارد. افرادی که بیماری خودایمنی دارند ممکن است مژه‌های پیوندی را پس بزنند. دلیل این امر این است که پادتن‌های بدن این افراد ممکن است تارهای مژه‌ جدید را به عنوان عضوی غریبه شناسایی کرده و در نتیجه شاهد حمله پادتن‌های بدن به این مژه‌ها باشیم.

افرادی که موهای آنها شدیدا مجعد است و پیچ‌وتاپ زیادی دارد نیز نمی‌توانند روی کاشت مژه طبیعی حساب باز کنند، چرا که مژه‌های پیوندی آنها نیز پیچ‌وتاب خواهند داشت. بانوان زیبارویی که گیسوان صافی دارند نیز ممکن است پس از پیوند مژه، این مژه‌ها آن‌گونه که باید و شاید به سمت بالا یا پایین به راحتی حالت نگیرند، لازم به ذکر است که این مورد جای نگرانی چندانی ندارد و در این موارد می‌توان از فر مژه استفاده کرد.

بعضی از بانوان نیز به وسواس موکَنی دچار هستند و دائما موهای سر، ابروها و حتی مژه‌های خود را از ریشه بیرون می‌آورند. کاملا مشخص است که کاشت مژه طبیعی برای این دسته از بانوان نیز معنایی ندارد و پس از پیوند مژه، ناخودآگاه مژه‌هایی که با هزار و یک دردسر کاشته شده را مجدداً خواهند کند.

در پایان خواهشمندیم اگر شما هم در زمینه کاشت مژه طبیعی تجربه‌ای دارید، ما و سایر کاربران را در قسمت نظرات از تجربه‌های مفید خود باخبر سازید.

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 7543بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه