تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

باید ها و نباید های بسیار مهم برای استفاده درست از ریمل

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
باید ها و نباید های بسیار مهم برای استفاده درست از ریمل

خرید بهترین مارک ریمل، در کنار استفاده درست از آن، می‌تواند جذابیت و زیبایی آرایش چشم را افزایش دهد. قاعده‌های کلی استفاده درست از ریمل خیلی راحت است، اما ریزه‌کاری‌ها، بایدها و نبایدهایی در هنگام ریمل زدن وجود دارد که با دانستن آن‌ها و به کار بردنشان، مانند یک آرایشگر حرفه ای آرایش خواهید کرد. به همین منظور قصد داریم در ادامه به بررسی این نکات مهم بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

باید‌ های استفاده درست از ریمل

  • باید حجم ریمل را با چند لایه افزایش دهید

برای استفاده درست از ریمل باید حجم آن را با چند لایه افزایش دهید.برای استفاده درست از ریمل، ابتدا دو تا سه لایه ریمل به مژه های یک چشم بزنید و سپس سراغ آرایش چشم دیگر بروید. در نهایت نیز دوباره مژه های چشم اول را ریمل بزنید و چند بار این فرایند را تکرار کنید تا حجم مژه ها با چند لایه ریمل، بیشتر نشان داده شود. توجه داشته باشید که حجم دادن به مژه ها با ریمل، نیاز به آزمون و خطا دارد و پس از چند بار امتحان، تعداد لایه‌های لازم ریمل برای رسیدن به حجم مناسب را تشخیص خواهید داد. با این حساب اگر احساس کردید مژه های شما پس از ریمل زدن سنگین و به‌هم‌چسبیده شده‌‌اند، در زدن تعداد لایه های ریمل زیاده‌روی کرده‌اید و دفعه بعد تعداد لایه کمتری ریمل بزنید.

  • باید ریمل را پس از شش ماه استفاده دور بیاندازید

باید ریمل را پس از شش ماه استفاده دور بیاندازیدرعایت این نکته نه‌تنها جنبه حفظ سلامتی دارد، بلکه برای زیبایی شما هم مهم است؛ چراکه ریمل تاریخ مصرف گذشته و قدیمی، ترکیبات متراکم‌تری دارد و روی مژه جمع می‌شود. این ریمل ها پس از استفاده نیز پوست دور چشم را تا حدودی سیاه می‌کنند و ظاهر آرایش را نازیبا نشان می‌دهند. از طرف دیگر این ترکیبات متراکم پس از ریمل زدن، به‌سختی از روی مژه ها پاک شده و در اغلب مواقع باعث ریزش و کم پشت شدن مژه ها می‌شوند. پس برای استفاده درست از ریمل، حتماً این نکته را در نظر داشته باشید.

پیشنهاد می‌کنیم با اینکه وقت زیادی برای انتخاب بهترین مارک ریمل گذاشته‌اید، باز هم این ریمل ارزش به‌خطرانداختن سلامتی و زیبایی شما را ندارد و ریمل را نهایتاً پس از گذشت ۶ ماه از استفاده کنار بگذارید و یک ریمل جدید خریداری کنید.

  • باید زمان آغاز استفاده از ریمل را یادداشت کنید

باید زمان آغاز استفاده از ریمل را یادداشت کنیدروی محفظه ریمل، تاریخی که درِ آن را باز و شروع به استفاده کرده‌اید را یادداشت کنید تا از این طریق در جریان مدت‌‌زمان استفاده از آن قرار بگیرید. با این روش با نزدیک‌شدن به موعد ۶ ماه، به فکر خرید یک ریمل جدید می‌افتید.

  • باید از کرم دور چشم و کانسیلر با ترکیبات ملایم تر استفاده کنید

باید از کرم دور چشم و کانسیلرهایی با ترکیبات ملایم‌تر استفاده کنیداگر اهمیت زیادی به زیبایی مژه ها می‌دهید و همیشه سراغ بهترین مارک ریمل را در بازار می‌گیرید، اما این ریمل های با کیفیت نیز روی مژه های شما دوام نمی‌آورند، شاید مشکل از ریمل و نحوه استفاده شما از آن نباشد، بلکه کرم دور چشم یا کانسیلری که می‌زنید ریمل را خراب می‌کند. به این صورت که استفاده از کرم دور چشم و همین‌طور کانسیلر، در فرایند آرایش صورت قبل از مرحله ریمل زدن هستند. به همین دلیل هنگام استفاده از کرم دور چشم یا کانسیلر ممکن است مژه ها نیز آغشته به این مواد شوند. ترکیبات متراکم و قوی این کانسیلرها، باعث پاک شدن ریمل از روی مژه ها می‌شوند.

این قضیه برای ریمل های ضد آب بیشتر مشهود است؛ چراکه این ریمل ها در برابر آب مقاومت دارند، اما در برابر روغنِ کرم ها و کانسیلرها به‌راحتی تجزیه می‌شوند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم کرم دور چشم یا کانسیلر با ترکیبات ملایم‌تر خریداری کنید که پوست دور چشم را کمتر چرب کند. پس یکی از فاکتورهای مهم در استفاده درست از ریمل، توجه به این نکته است.

  • باید حتماً با پاک کننده آرایش ریمل را از روی مژه ها پاک نمایید

باید حتماً با پاک کننده آرایش ریمل را از روی مژه ها پاک نمایید

اهمیت پاک کردن آرایش بر هیچ کسی پوشیده نیست. سلامت پوست و از آن مهم‌تر سلامت چشم با پاک نکردن آرایش به خطر می‌افتد. بهترین روش برای این کار، استفاده از پاک کننده آرایش یا به اصطلاح میکاپ ریمور است. این اقدام آرایشی نیز در عین مفیدبودن، ممکن است گاهی آسیب رسان نیز باشد. به این صورت که در خلال این فرایند، خیلی از افراد برای پاک کردن آرایش خود، پد آرایش پاک کن را با فشار به مژه های خود می‌کشند. تکرار روزانه این فرایند، فرِ مژه ها را از بین برده و آن‌ها را کم‌پشت‌ می‌کند. در نتیجه پیشنهاد می‌‌کنیم به همان ترتیب که اهمیت زیادی برای انتخاب بهترین مارک ریمل می‌دهید، برای خرید بهترین پاک کننده‌ آرایش نیز اهمیت قائل شوید.

نباید های استفاده درست از ریمل

  • نباید برس ریمل را داخل محفظه آن بالا و پایین کنید

نباید برس ریمل را داخل شیشه آن بالا و پایین کنیدبرس ریمل را داخل محفظه آن بالا و پایین نکنید؛ چراکه تکان دادن برس و بالا و پایین کردن آن در داخل محفظه ریمل، حباب‌های هوا را میان ترکیبات ریمل قرار می‌دهد و ذرات هوا ساختار مواد تشکیل‌دهنده ریمل را خراب می‌کنند. از طرف دیگر در اثر این حرکت، مویی های برس ریمل نیز ریخته یا تغییرشکل می‌دهند که در این صورت عملاً ریمل کارایی چندانی نخواهد داشت.

  • نباید برای رقیق کردن ریمل به آن آب یا مایعات دیگر اضافه کنید

نباید برای رقیق کردن ریمل به آن آب یا مایعات دیگر اضافه کنیدریملی که با آب یا مایعات دیگر رقیق‌ شده است به خوبی روی مژه ها قرار نمی‌گیرد. همچنین حضور آب اضافی در ریمل شرایط را برای رشد باکتری های خطرناک مهیا می‌کند و سلامت چشم های شما را به خطر می‌اندازد. برای جلوگیری از زود خشک شدن ریمل یا غلیظ شدن ترکیبات آن، دقت کنید تا پس از استفاده، درب ریمل را کامل ببندید تا مانع نفوذ هوا به درون آن شود.

  • نباید ریمل زدن مژه های پلک پایین را فراموش کنید

یکی از راه های استفاده درست از ریمل، ریمل زدن به مژه های پایین چشم است.برای استفاده درست از ریمل، باید برس ریمل را در زوایه‌ای قائم در مقابل چشم قرار دهید و با حرکت به جلو و عقب روی مژه های پلک پایین بکشید. سپس برس را تمیز کنید و ریمل اضافی که به مژه ها مالیده شده را خوب پاک نمایید.

  • نباید برای استفاده روزانه ریمل ضد آب بزنید

نباید برای استفاده های روزانه ریمل ضد آب بزنیدریمل ضد آب به همین راحتی‌‌ها پاک نمی‌شود و باید به‌آرامی با پاک کننده آرایش مخصوص، ریمل را از روی مژه ها پاک کرد. کاملاً مشخص است انجام روزانه چنین فرایندی، مژه ها را ضعیف و کم‌پشت خواهد کرد. با این حساب بهتر است ریمل ضد آب را برای مراسم و مناسبت‌های مخصوص استفاده کنید.

  • نباید پس از ریمل زدن، مژه ها را فر بدهید

نباید پس از ریمل زدن، مژه ها را فر بدهیداستفاده درست از ریمل به این صورت است که، قبل از اینکه مژه ها را ریمل‌ بزنید باید به فکر فر دادن آن‌ها با فر مژه یا دیگر روش‌ها بیفتید. فر زدن مژه ها، پس از اینکه ریمل زده‌اید نه‌تنها باعث کنده شدن مژه‌ می‌شود، بلکه جلوه‌ای نازیبا به مژه ها داده و‌ تارهای مژه‌ را به هم می‌چسباند.

  • نباید کیفیت ریمل را بر اساس قیمت آن قضاوت کنید

نباید کیفیت ریمل را بر اساس قیمت آن قضاوت کنیدنباید زمان خرید بهترین مارک ریمل، کیفیت ریمل را از روی قیمت آن قضاوت کنید. دقت داشته باشید که الزماً یک ریمل گران‌قیمت نسبت به ریمل های ارزان‌قیمت، کیفیت بهتری ندارد.

پس از خرید بهترین مارک ریمل و هنگام استفاده از آن، باید ها و نباید هایی که مطرح کردیم را ضمیمه‌ کار کنید تا آرایش چشم زیبایی داشته باشید. قطعاً ترفندهای کاربردی برای ریمل زدن حرفه ای دیگری نیز وجود دارد که یادگیری آن‌ها خالی از لطف نیست. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم ترفندهایی را برای استفاده درست از ریمل می‌دانید، در قسمت نظرات برای ما و دیگر همراهان اردمی از این روش‌های سودمند بگویید. لازم به ذکر است شما می‌توانید معتبرترین محصولات آرایشی و بهداشتی از جمله ریمل را از فروشگاه اینترنتی اردمی خریداری کنید.

منبع: Paulaschoice دیدگاه‌ها 6808بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه