تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۸ ترفند ریمل زدن که با آن ها آرایش چشم بی نظیری خواهید داشت

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
۸ ترفند ریمل زدن که با آن ها آرایش چشم بی نظیری خواهید داشت

آرایش بدون ریمل معنایی ندارد و حتماً باید بهترین مارک ریمل را خریداری کنید تا جلوه بیشتری به مژه ها بدهد و سلامت آن‌ها را نیز تضمین کند. از طرف دیگر در کنار خرید بهترین ریمل، باید با نکات و ترفندهای استفاده از ریمل نیز آشنا شوید تا مژه ها و آرایش چشم زیبایی داشته باشید. به همین دلیل قصد داریم در ادامه شما را با ۸ ترفند ریمل زدن در آرایش چشم آشنا کنیم تا در کنار حفظ سلامت چشم ها و مژه هایتان، از همیشه زیباتر شوید. پس با ما همراه باشید.

۱. در استفاده از ریمل های ضد آب زیاده روی نکنید

در استفاده از ریمل های ضد آب زیاده روی نکنیداولین ترفند ریمل زدن، زیاده‌روی نکردن در استفاده از ریمل ضد آب است. افرادی که تعرق زیادی دارند یا در مناطق گرم زندگی می‌کنند به‌خوبی قدر ریمل های ضد آب را می‌دانند و از آنجایی که این ریمل ها در برابر چربی و عرق پوست مقاومت دارند، بیشتر مواقع جایگزین ریمل های معمولی می‌شوند. به‌لحاظ اصول آرایشی این کار هیچ اشکالی ندارد، اما ترکیبات ریمل های ضد آب به ۲ دلیل سلامت مژه ها را به خطر می‌اندازد:

  • ریمل ضد آب به‌راحتی پاک نمی‌شود. یا مجبورید بیش از حد با مژه های خود کلنجار روید یا کلاً بگذارید تا ریمل، روی مژه ها باقی بماند. در هر صورت مژه ها آسیب می‌بینند. پرواضح است که اگر بهترین مارک ریمل ضد آب را استفاده کنید و برای ریموکردن آن از پاک کننده آرایش مخصوص چشم بهره بگیرید، قطعاً با این مشکل مواجه نخواهید شد.
  • ریمل ضد آب ترکیبات شیمیایی قوی‌تری دارد و اگر پلک و پوست دور چشم حساسی داشته باشید، احتمال التهاب این ناحیه در اثر استفاده بیش از حد از ریمل ضد آب وجود دارد. این ریمل ها ساختار مژه‌ را سخت‌تر می‌کنند و پس از مدتی مژه ها به‌راحتی حالت نمی‌گیرند.

با این حساب پیشنهاد می‌کنیم فقط برای روزهای گرم و زمانی که لازم می‌دانید از ریمل ضد آب استفاده کنید و برای آرایش روزانه از ریمل های معمولی کمک بگیرید. اگر هم در مناطق بسیار گرم زندگی می‌کنید و چاره‌ای به‌غیر از استفاده ریمل های ضد آب ندارید، بهتر است ابتدا پرایمر مژه بزنید و سپس با انتخاب بهترین مارک ریمل ضد آب و استفاده از آن، دوام آرایش چشمتان را افزایش دهید.

۲. قبل از خرید حتماً ترکیبات ریمل را بررسی کنید

یک ترفند ریمل زدن توجه به ترکیبات ریمل استهمان‌گونه که حتماً در جریان هستید به هر لوازم آرایشی نمی‌شود اعتماد کرد و در کنار اهمیتی که به خرید لوازم آرایش صورت می‌دهید، برای خرید ریمل نیز باید مواظب باشید این ریمل دارای ترکیبات التهاب‌آور و حساسیت‌زا نباشد. اگر پوست حساسی دارید پیشنهاد می‌کنیم سخت‌گیر باشید و مقداری از آن را پشت دست خود امتحان کنید. اگر پس از گذشت مدتی پوست شما ملتهب نشد، به‌احتمال زیاد این ریمل برای ناحیه دور چشم نیز التهابی به‌دنبال نخواهد داشت. این دومین ترفند ریمل زدن بود که باید حتماً در نظر داشته باشید. ریملی که خریداری می‌کنید نباید دارای استات رتینل (retinyl acetate)، پارابن، سولفات و فتالات (phthalate)، باشد. در عوض بهتر است سراغ ریملی با ترکیبات هایپوآلرژنیک (hypoallergenic) باشید.

  • نکته: افرادی که به ریمل حساسیت دارند بهتر است استفاده از مژه‌ مصنوعی، اکستنشن مژه، فر دائم مژه، و رنگ کردن مژه ها را کنار بگذارند.

۳. برای پاک کردن ریمل با مژه های خود مهربان باشید

برای پاک کردن ریمل با مژه های خود مهربان باشیدپاک کردن آرایش به اندازه آرایش کردن اهمیت دارد و ریمل را نیز باید مانند دیگر مواد آرایشی کاملاً پاک کنیم، اما این سکه روی دیگری نیز دارد. فشار بیش از حد به مژ‌ه ها در حین پاک‌ کردن ریمل، مژه ها و پوست اطراف آن را ملتهب می‌کند. این قضیه برای کسانی که پوست حساسی دارند، اهمیت بیشتری هم پیدا می‌کند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم زمانی که به‌دنبال انتخاب بهترین مارک ریمل می‌گردید، یک پاک کننده آرایش بسیار باکیفیت نیز خریداری کنید که بدون زحمت ریمل‌ را پاک‌ کند. مقداری پنبه را داخل پاک کننده آرایش فرو کنید و به‌آرامی روی مژه ها بمالید تا چسبندگی میان ریمل و مژه از بین برود، سپس با یک پنبه دیگر ریمل را از روی مژه ها کاملاً پاک نمایید. با به‌کارگیری این ترفند ریمل زدن سلامت مژه حفظ خواهد شد.

۴. وسواس زیادی برای پاک کردن ریمل به خرج دهید

وسواس زیادی برای پاک کردن ریمل به خرج دهیدچهارمین ترفند ریمل زدن دقت به‌خرج‌دادن در پاک کردن ریمل از روی مژه ها است. هرگز اجازه‌ ندهید باقی‌مانده ریمل روی مژه ها بماند؛ چراکه ترکیبات ریمل مژه ها را بدحالت و شکننده می‌کند. خوابیدن با آرایش نیز اشتباه بسیار بزرگی است که گاهی اوقات خانم‌ها مرتکب آن می‌شوند. در چنین شرایطی ریمل در طول شب به مژه ها بیشتر می‌چسبد و صبح روز‌ بعد به‌راحتی پاک نمی‌شود. از طرف دیگر، آرایش چشم مجدد شما زیبا به نظر نخواهد آمد. در نتیجه وسواس زیادی برای پاک کردن ریمل به خرج دهید و اجازه ندهید حتی مقدار کمی از ریمل روی مژه های شما باقی بماند.

۵. مژه هایی که ریمل زده‌اید را دستمالی نکنید

دستمالی کردن مژه سلامت آن‌ها را به خطر می‌اندازد.به‌ هر اندازه هم که در ریمل زدن دقت کنید و بهترین مارک ریمل را خریداری کرده باشید، باز هم گاهی اوقات پیش می‌آید که ریمل روی مژه ها جمع‌ شود. در چنین شرایطی نباید ریمل های اضافی را با انگشت از مژه پاک کرد. در واقع اصلاً نباید به ریمل‌ دست بزنید و اگر احساس می‌کنید ریملی که زده‌اید باعث چسبیدن مژه ها به هم می‌شود، شاید بهتر باشد ریمل خود را تغییر دهید.

۶. تاریخ انقضای ریمل را جدی بگیرید

ترفند ریمل زدن شامل توجه به تاریخ انقضای ریمل استتاریخ انقضا در لوازم آرایش اهمیت زیادی دارد، اما انقضای ریمل از دیگر لوازم آرایش مهم‌تر است؛ چراکه مستقیماً با چشم سروکار دارد. در نتیجه اگر روی ریمل تاریخ انقضای آن درج نشده است، سعی‌ کنید هر ۳ ماه یک بار ریمل جدیدی خریداری کنید. در غیر این صورت احتمال نفوذ باکتری‌ها به داخل ریمل و آسیب‌های چشمی وجود دارد. در حین ریمل زدن نیز برس ریمل را داخل محفظه آن به عقب و جلو فرو نبرید؛ چراکه این فرایند هوای بیشتری به داخل محتویات ریمل وارد می‌کند و شرایط رشد باکتری‌ها را مهیا خواهد کرد.

۷. همیشه‌ قبل از ریمل زدن فرمژه بزنید

برای حفظ سلامت مژه ها همیشه‌ قبل از ریمل زدن فرمژه بزنیدمژه هایی که به آن‌ها ریمل‌ زده‌اید سخت‌تر حالت می‌گیرند و فر می‌خورند. در نتیجه فردادن مژه‌ پس از ریمل زدن احتمال کنده‌شدن مژه ها را افزایش می‌دهد. در نتیجه پیشنهاد می‌‌کنیم اولاً در میان مارک‌های مختلف ریمل، همیشه به‌دنبال انتخاب بهترین مارک ریمل باشید و ثانیاً قبل از ریمل زدن حتماً مژه ها را فر بدهید. با به‌کارگیری این ترفند ریمل زدن حتماً آرایش چشم زیبایی خواهید داشت.

۸. هرگز از ریمل به طور اشتراکی با دیگران استفاده نکنید

ریمل وسیله ای کاملاً شخصی استمطمئن هستیم شما هم از خطرهای به‌اشتراک‌گذاشتن لوازم آرایش خود با دیگران باخبر هستید، اما این کار به‌‌اندازه‌ای خطر دارد که در پایان بد نیست به آن اشاره‌ای داشته‌باشیم. از آنجایی که ریمل تماس مستقیم با چشم‌ دارد، استفاده دیگران از آن، احتمال انتقال بیماری‌های چشمی را به‌دنبال دارد و هرگز نباید ریمل و دیگر وسایل آرایشی خود را به‌ دیگران قرض دهید.

مطمئن هستیم با رعایت این ۸ ترفند ریمل زدن و باید ها و نباید های مهم برای استفاده درست از ریمل، هیچ آسیبی مژه های شما را تهدید نخواهد کرد. در پایان باز هم تأکید می‌کنیم که سلامت و زیبایی مژه های خود را به ریمل های معمولی واگذار نکنید و حتماً به‌دنبال انتخاب بهترین مارک ریمل باشید. برای خرید ریمل هم نیازی نیست راه دوری بروید. فقط کافی است نگاهی به ریمل هایی که در فروشگاه اینترنتی اردمی برای شما آماده کرده‌ایم، داشته باشید و از میان برندهای معتبر، بهترین مارک ریمل را خریداری نمایید.

منبع: Dailyvanity دیدگاه‌ها 6985بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه