تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

انواع ریمل و برس آن | هر ریمل چه کاربردهایی دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه
انواع ریمل و برس آن | هر ریمل چه کاربردهایی دارد؟

هدف از خرید بهترین مارک ریمل، زیباتر کردن آرایش چشم است. البته در این بین بایدها و نبایدهای مختلفی وجود دارد. برای مثال باید ریمل مناسب مژه خود را پیدا کنید تا بتوانید از زیبای آن لذت ببرید. بی‌شک استفاده از ریمل حجم دهنده برای افرادی با مژه های پر و بلند، چندان زیبا و جذاب نیست. اگر برای شما هم مهم است که با ریمل مناسب آشنا شوید تا انتهای این مقاله با ما باشید. در این مقاله انواع ریمل و کاربرد آن را برایتان توضیح خواهیم داد.

انواع ریمل بر اساس جنس

مدل های ماسکارا از نظر جنس

  • ریمل کرمی

ریمل کرمی برای افرادی مناسب است که مژه های زیبا اما کم پشت دارند. این ریمل مژه های آن ها را بیشتر و‌ پر پشت تر نشان می‌دهد. این نوع ریمل به‌راحتی پخش می‌شود؛ بنابراین استفاده از آن به ابزار خاصی نیاز دارد. با کمک بهترین مارک ریمل کرمی می‌توانید به مژه ها حجم، سنگینی و عمق لازم را بدهید.

  • ریمل مایع

ریمل مایع، ریملی است که همه می‌شناسند و از آن استفاده می‌کنند. در واقع بیشتر ریمل های موجود در بازار ریمل مایع هستند. ریمل مایع به مژه ها شکل و حجم می‌دهد. از این نوع ریمل، دو نوع ضد آب و حلال در آب وجود دارد. ریمل ضد آب ماندگاری بیشتری روی مژه دارد و باید هنگام پاک کردن آن از روی چشم، حتماً از پاک کننده آرایش چشم استفاده کرد.

  • ریمل پودری

اغلب مدل‌ها و بازیگران از مدت‌ها قبل از ریمل پودری استفاده می‌کردند. برای استفاده از این ریمل پرکاربرد باید چند قطره آب به آن اضافه کرده و سپس به کمک برس از ریشه مژه تا انتهای آن را ریمل بزنید. ریمل پودری به‌سرعت روی مژه ها می‌نشیند. زیبایی آن تا حدی است که برخی آن را با مژه مصنوعی اشتباه می‌گیرند. این ریمل برای مدت کوتاهی زیبایی دارد و برای مهمانی‌های طولانی مناسب نیست.

انواع ریمل بر اساس کاربرد

مدل های ماسکارا بر اساس کاربرد

  • ریمل حجم دهنده

از بهترین مارک ریمل حجم دهنده (Volume Mascara) برای پر پشت نشان دادن مژه‌ها استفاده می‌شود. این ریمل ها فرمول غلیظی دارند. آنچه باعث می‌شود مژه ها پر به نظر برسد حضور پلیمرهای سیلیکون یا موم در این ریمل هاست. این نوع ریمل برای افرادی مناسب است که مژه های نازک یا با حجم کم و فواصل زیاد دارند. برس این ریمل ها پر و ضخیم است و با یک حرکت، مقدار زیادی از ریمل را در سرتاسر مژه پخش می‌کند.

  • ریمل فر کننده

اگر مژه های صاف و بدون حالت دارید از ریمل فرکننده (Curling mascara) استفاده کنید. مواد تشکیل دهنده این ریمل ها بیشتر پلیمر و رزین ها هستند که به حالت دهی مژه کمک می‌کنند. برای استفاده از این نوع ریمل باید روی ریشه مژه تمرکز بیشتری کنید.

  • ریمل ضخیم کننده و حجم دهنده مژه

یکی دیگر از انواع ریمل، ریمل ضخیم کننده است که با نام «Lash Difining» نیز شناخته می‌شود. در بازار به این نوع ریمل ها، ریمل همه کاره نیز می‌گویند. طراحی این محصول به گونه‌ای است که همه‌ی انواع مژه را به‌صورت یکدست حالت می‌دهد.

  • ریمل بلند کننده

اگر مژه های کوتاهی دارید، استفاده از ریمل بلند کننده (Lengthening Mascara) به شما پیشنهاد می‌شود. این ریمل حاوی مقدار زیادی الیاف است که به مژه ها می‌چسبد و آن‌ها را بلندتر نشان می‌دهد. البته برای گرفتن نتیجه بهتر لازم است از بهترین مارک ریمل استفاده کنید که فرمول روانی داشته باشد و مژه ها را به هم نچسباند.

  • ریمل جداکننده مژه

ریمل جدا کننده (Separating mascara) به‌تازگی به بازار لوازم آرایشی عرضه شده است. هدف این ریمل جدا کردن تارهای مژه از هم برای ایجاد تصویری طبیعی از مژه هاست. این نوع ریمل بسیار محبوب است و به‌راحتی می‌تواند جایگزین خوبی برای لمینت مژه باشد. ریمل جدا کننده یکی از انواع ریمل ضد آب نیز محسوب می‌شود.

  • ریمل ضد آب

ریمل ضد آب (Waterproof Mascara) حاوی موم و روغن های معدنی است. فرمولاسیون این نوع ریمل در برابر آب و تعریق بسیار مقاوم است. اگر قصد رفتن به شنا، ورزش یا مراسم سوگواری دارید، از بهترین مارک ریمل ضد آب استفاده کنید. این ریمل پس از ترکیب با آب پخش نمی‌شود و هاله‌ای سیاه اطراف چشم شما ایجاد نمی‌کند.

  • ریمل تقویتی

یکی از انواع ریمل که در کنار جنبه زیباشناختی جنبه درمانی نیز دارد، ریمل تقویتی (Reinforcing mascara) است. در ساختار این ریمل از موادی برای تقویت و پرپشت شدن مژه ها استفاده شده است. درعینِ‌حال این ریمل برای بلند و ضخیم نشان دادن مژه ها کاربرد دارد.

  • ریمل فیبری

اگر اهل آرایش های فانتزی با چشمانی زیبا و فریبنده هستید، از انواع ریمل فیبری (Fiber Mascara) استفاده کنید. ریمل فیبری در حین حرکت روی مژه با همه‌ی جوانب آن درگیر می‌شود و همه‌ی اطراف آن را می‌پوشاند.

  • ریمل اکلیلی

ریمل اکلیلی (Crown mascara) یکی دیگر از انواع ریمل است که برای مهمانی‌های شبانه و خاص مناسب است. هنگام استفاده از این ریمل باید توجه کنید که به‌طور مساوی روی مژه ها پخش شده و یک جا جمع نشود. این ریمل ظاهری براق و درخشان برای چشمان شما به وجود می‌آورند که در مهمانی‌ها بسیار جلب توجه خواهد کرد.

  • ریمل رنگی

یکی دیگر از انواع ریمل فانتزی، ریمل رنگی (Colored Mascara) است. با کمک این ریمل می‌توانید جذابیت خاصی به میکاپ فشن بدهید. نکته استفاده از این ریمل، نحوه‌ی درست ست کردن آن با رنگ مو و سایه چشم است. ضمناً از ریمل رنگی در آرایش نچرال یا برنزه نباید استفاده کرد.

انواع برس ریمل

مدل های مختلف برس

  • ریمل با برس نازک

این مدل برس ها برای بلند کردن طول مژه کاربرد دارد و برای افراد با مژه های صاف و کوتاه مناسب است. مویچه های این نوع برس کوتاه است و به‌راحتی حتی مژه های ریز پایین پلک و داخل چشم را نیز پوشش می‌دهد.

  • ریمل با برس ضخیم

انواع ریمل با برس ضخیم برای حجم دادن (پر پشت و ضخیم کردن) مژه استفاده می‌شود. استفاده از این برس ها برای افرادی که مژه بلند، اما کم پشت دارند توصیه می‌شود. در این برس از مویچه‌های ضخیم استفاده می‌شود تا میزان بیشتری از ریمل را به مژه ها منتقل کند.

  • ریمل با برس خمیده

اگر مژه های کوتاه و صاف یا بلند و بدون حالت دارید از بهترین مارک ریمل با برس خمیده استفاده کنید. این برس به فر کردن مژه کمک می‌کند. بهترین حالت استفاده از این برس به این صورت است که آن را وسط مژه قرار داده و به سمت بالا بکشید.

  • ریمل با برس مخروطی

افرادی که به آرایش چشم گربه ای علاقه دارند می‌توانند از انواع ریمل با برس مخروطی استفاده کنند. قسمت پایین این برس مویچه‌های بلند و قسمت بالای آن مویچه‌های کوتاه دارد. از قسمت پایین برای مژه های بلند و بیرونی استفاده می‌شود. مویچه‌های کوتاه نیز وظیفه‌ی پوشش مژه های کوتاه و داخلی چشم را برعهده دارند.

  • ریمل با برس S شکل

اگر دوست ندارید ریمل روی مژه شما انبوه شود از انواع ریمل با برس S شکل استفاده کنید. این برس به‌عنوان پرکاربردترین برس ها شناخته می‌شود. همچنین از این برس برای حجم دادن به مژه استفاده می‌شود. طراحی خاص آن باعث می‌شود حتی ریزترین مژه را پوشش دهد.

  • ریمل با برس توپی شکل

برس توپی شکل مخصوص زمانی است که بخواهید روی یک بخش از مژه تمرکز کنید. این برس ها در دو نوع توپی تنها و ترکیبی از ساده و توپی وجود دارد. می‌توانید نوع توپی تنهای این برس را در شکل بالا مشاهده کنید.

  • ریمل با برس ساعت شنی

افرادی که دوست دارند چشمانشان بازتر دیده شود باید از بهترین مارک ریمل با برس ساعت شنی استفاده کنند. این برس برای حجم دهی و فرم دهی به مژه های گوشه بیرونی چشم به کار می‌رود.

  • ریمل با برس مارپیچی یا حبابی

این نوع از برس نیز به مژه ها حجم و حالت می‌بخشد. در واقع عملیات فرم دادن و حجم بخشیدن به مژه را به بهترین صورت انجام می‌دهد.

سخن پایانی

امیدواریم با توضیحات بالا با انواع ریمل و کاربردهای آن آشنا شده باشید. فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی مفتخر است بهترین مارک ریمل را با ضمانت اصالت کالا به شما عرضه کند. همچنین می‌توانید برای شناخت نوع مژه خود، ریمل مناسب چشمتان یا روش های تقویت مژه و ابرو با کارشناسان سلامت و زیبایی مجموعه از طریق درج پیام در بخش نظرات یا تماس با شمار ه تلفن ۰۹۰۱۶۹۳۲۹۱۱ با مجموعه اردمی در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ها 3331بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه