تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

راهکارهای آرایشی برای پنهان کردن پف زیر چشم

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
راهکارهای آرایشی برای پنهان کردن پف زیر چشم

پف زیر چشم ممکن است به دلیل دیر خوابیدن، عوامل ژنتیکی و یا افزایش سن ایجاد شود. با افزایش سن، بافت‌های چشم و ماهیچه‌های پلک ضعیف می‌شوند. چربی‌های زیرپوستی، شروع به حرکت به سمت پلک‌های پایینی کرده و باعث ایجاد ورم و کیسه‌های چربی در زیر چشم می‌شوند.

هدف، پنهان نمودن این پف و رسیدن به چهره‌ای جوان‌تر و شاداب‌تر است. وجود پف معمولا باعث سیاهی دور چشم نیز می‌شود که از زیبایی صورت می‌کاهد. برای درمان همیشگی پف زیر چشم، کرم‌های آرایشی زیادی وجود دارند که البته برای مشاهده اثربخشی آن‌ها باید زمان زیادی را صبر کنید تا به هدف موردنظر برسید. اما اگر می‌خواهید که به صورت فوری این پف‌ها را پنهان کنید، ما برای شما چند پیشنهاد ویژه و کاربردی داریم.

کرم سرد

قبل از شروع آرایش صورت خود، از یک کرم مرطوب‌کننده مرغوب با SPF حداقل ۱۵ استفاده کنید. کرم خود را در یخچال نگاه دارید تا سرمای آن باعث انقباض پوست و ایجاد ظاهری صاف، نرم و یکدست روی پوست شود.

پرایمر آرایشی

وجود کیسه‌های چربی در زیر چشم، به ایجاد چین و چروک در این نقطه از صورت منجر می‌شود. در صورت داشتن پف در زیر چشمان، پس از آرایش این نقطه اولین مکانی است که سطح آرایش در آن ترک می‌خورد و چین و چروک‌ها نمایان می‌شوند. پوست، با استفاده از پرایمر قبل از آرایش، آمادگی لازم برای تحمل مواد آرایشی بر روی خود را بدون به هم خوردن شکل آن پیدا می‌کند. پس قبل از شروع آرایش، کمی از این کرم را زیر چشمان خود بزنید تا آرایش چشم شما مدت طولانی‌تری بر روی آن نقطه باقی بماند.

کانسیلر زرد

وجود پف در زیر چشمان معمولا باعث ایجاد سایه‌ای آبی در آن نقطه می‌شود و کانسیلر زرد رنگ به راحتی قادر است که این سایه‌های اطراف چشم را پنهان کند. دلیل استفاده از کانسیلر زرد رنگ این است که رنگ زرد، مکمل رنگ آبی است. کانسیلر زرد، رنگ آبی به‌وجود آمده از پف زیر چشمان را کاملا خنثی می‌کند.

پف زیر چشمسایه چشم سفید براق

استفاده از سایه سفید براق در آرایش چشم، پف زیر چشمان را پنهان خواهد کرد و چهره را شاداب‌تر نشان خواهد داد. سایه را در گوشه داخلی چشم و نزدیک به مجرای اشک بزنید. با این کار، نور از گوشه چشمان منعکس شده و سایه‌ پف زیر چشم نیز از بین می‌رود. سایه سفید را می‌توانید علاوه بر گوشه چشمان، زیر استخوان ابرو هم بزنید تا چشم‌ها بازتر نشان داده شوند.

خط چشم و ریمل

زمانی که شما تنها بر روی پلک فوقانی خود خط چشم می‌کشید، چشمانتان بزرگ‌تر نمایش داده خواهند شد و تمام توجهات به جای پف زیر چشم، به پلک بالایی شما معطوف خواهد گردید. بنابراین خط چشم را تنها بر روی پلک بالایی خود بکشید. سپس برای اتمام آرایش چشم خود از یک ریمل حجم‌دهنده بر روی مژه‌های فوقانی خود استفاده کنید.

منبع: LiveStrong دیدگاه‌ها 8709بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه