تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

نکات مهم در انتخاب کرم دور چشم مناسب هر عارضه

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
نکات مهم در انتخاب کرم دور چشم مناسب هر عارضه

شما از چه نوع کرم دور چشم استفاده می‌کنید؟ شاید جوابتان این است که ما که دور چشممان عارضه‌ای ندارد که سراغ خرید کرم دور چشم برویم. در پاسخ باید بگوییم تهیه کرم دور چشم و استفاده از آن ربطی به داشتن یا نداشتن عارضه ندارد. پس از ورود به ۲۰سالگی باید کم‌کم به فکر خرید کرم دور چشم و استفاده از آن باشید. حال اگر پوست دور چشمتان سالم است که فبها. اگر هم نیست، همراه ما باشید تا با نکات مهم انتخاب کرم دور چشم مناسب هر عارضه آشنا شوید.

خشکی دور چشم

خشکی دور چشم

پوست اطراف چشم همیشه زودتر از پوست سایر بدن به خشکی دچار می‌شود. یکی از دلایل آن حساس بودن پوست اطراف چشم است و دلیل دیگر آن، نبودن غدد چربی زیر چشم. هر دو این عوامل باعث می‌شود چشم افراد خیلی زودتر از موعد خشک و حساس شود.

افرادی که به خشکی پوست دور چشم مبتلا هستند، بهتر است از کرم دور چشم مرطوب کننده استفاده کنند. این محصولات عموماً حاوی هیالورونیک اسید یا گیلیلسیرین هستند. هر دو این ماده‌ها به آبرسانی قوی پوست کمک می‌کنند و باعث می‌شوند پوست شما همواره جوان و شاداب بماند. با این توضیح، حتماً قبل از انتخاب کرم دور چشم مناسب خود، مواد تشکیل‌دهنده آن را بررسی کنید.

پف و تیرگی دور چشم

نکات مهم در انتخاب کرم دور چشم مناسب تیرگی و پف چشم

تیرگی دور چشم عوامل متعددی دارد. کم‌خوابی یا خواب نامنظم و نامفید، مصرف زیاد کافئین یا دخانیات، زیاد بودن میزان سدیم در پوست یا احتباس آب در بدن و چندین و چند عامل دیگر دست به دست هم می‌دهند که پوست زیر چشم شما دچار پف یا تیرگی شود.

برای برطرف کردن این تیرگی و پف باید سراغ محصولاتی بروید که حاوی مقادیر فراوانی از پیتیدها، اسید لاکتیک و کافیین باشند. بنابراین هنگام انتخاب کرم دور چشم مناسب خود سعی کنید دنبال این ترکیبات در محصولتان باشید. اگر محصول شما یکی از این ترکیبا ت را داشت، بدون شک محصول خوبی برای درمان عارضه‌های دور چشم شما خواهد بود.

چین و چروک و خطوط ظریف

چشم مناسب چین و چروک

در بخش‌های قبلی گفتیم که پوست اطرا چشم بسیار حساس است. این بخش از پوست صورت فاقد غدد چربی است و پوست نازکی دارد. همین دلایل کافی است که پوست دور چشم شما خیلی زودتر از پوست سایر بخش‌های صورت به چین و چروک دچار شود. البته چین و چروک هم انواع مختلفی دارد و از یک چین ساده شروع شده و تا چروک‌های پنجه عقابی ممکن است دیده شود. درمان چین و چروک اطراف چشم بسیار سخت، زمان‌بر و هزینه‌إر است. توصیه ما به شما این است که قبل از اینکه به این دسته از چروک ها مبتلا شوید، در صدد انتخاب کرم دور چشم مناسب خود بر بیایید؛ زیرا همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

اگر هم به هر دلیلی غفلت کردید یا با گذر زمان، چین و چروک‌های بیشتری دور چشمتان ایجاد شد، حتما سراغ محصولاتی بروید که با مشتقات ویتامین A  ساخته شده باشد. یکی از این مشتقات، رتینول ها هستند. این مواد خاصیت جوان‌سازی دارند و حالت ارتجاعی پوست را به آن برمی‌گردانند.

بایدها و نبایدهای انتخاب کرم دور چشم مناسب

بایدها و نبایدهای انتخاب کرم دور چشم مناسب

حال که با ملاک های انتخاب کرم دور چشم مناسب آشنا شدید، وقت آن رسیده که به چند نکته دقیق و ظریف دیگر نیز توجه کنید.

  • توجه داشته باشید که کرم دور چشم مرطوب کننده با کرم مرطوب کننده فرق دارد. درست است که در هر دو محصول از مواد آبرسان استفاده شده است؛ اما تفاوت مشهودی بین این دو محصول وجود داد.
  • کرم‌های دور چشم باید عاری از اسانس و مواد خوشبوکننده باشد. این مواد به‌شدت پوست را تحریک می‌کنند و باعث آسیب جدی به بافت اطراف چشم یا حتی خود چشم می‌شود.
  • از محصولاتی استفاده کنیدکه خیلی سریع جذب پوستتان شوند. موقع استفاده از آن نیز هر گز به پوست خود ضربه نزنید یا آن را ماساژ ندهید. مالیدن پوست اطراف چشم باعث می‌شود که تیرگی، پف، خشکی و حتی چین و چروک آن چند برابر شود.
  • قبل از انتخاب کرم دور چشم مناسب خود به‌دقت ترکیبات محصول را بررسی کنید تا هر محصول را مطابق عارضه خود بخرید.
  • دوره درمانتان را کامل کنید و در این مدت رژیم غذایی‌تان را نیز سالم‌تر کنید تا زودتر به نتیه برسید.
  • حواستان باشد برخی از عارضه‌ها مانند تیرگی وپف دور چشم در اثر کم‌خوابی یا خواب نادرست است. با این توضیح در زمان درمان، خوابتان را تنظیم کنید تا وقت و هزینه‌تان به هدر نرود.

سخن پایانی

در این مقاله با شما درباره ملاک‌های انتخاب کرم دور چشم مناسب صحبت کردیم. شما چه ملاک‌های دیگری دارید؟ در بخش نظرات برای ما بنویسید. اگر هم دوست داشتید، انواع کرم دور چشم را در فروشگاه اینترنتی اردمی بررسی کنید.

دیدگاه‌ها 5227بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه