تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

هر آنچه از اصول آرایش چشم باید بدانید

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
هر آنچه از اصول آرایش چشم باید بدانید

هرچقدر که در فوت‌وفن‌های آرایش صورت استاد باشید، باز هم اگر به خوبی با اصول آرایش چشم‌ آشنا نباشید، یک جای کار آرایش شما می‌لنگد و چهره زیبای شما جلوه‌ای که باید را نخواهد داشت. این‌جاست که اهمیت آرایش چشم مشخص می‌شود و به همین منظور در این مطلب با هم نگاهی به اصول آرایش چشم از ابتدا تا انتها خواهیم انداخت. به شما قول می‌دهیم در انتهای این متن همانند یک آرایشگر حرفه‌ای به‌راحتی از پس آرایش چشم خود برآیید.

۱. شستن و پاک کردن صورت و زیرسازی آرایش

اصول آرایش چشم + شستن و پاک کردن صورت و زیرسازی آرایش

این مرحله ممکن است در نگاه اول چندان مهم به‌نظر نرسد، اما غفلت از آن باعث می‌شود آرایش چشم‌های زیبای شما، آن‌گونه که باید جلوه نکند. قبل از انجام هر گونه آرایشی، ابتدا صورت خود را کاملا بشویید. می‌توانید با استفاده از ترکیبات پاک کننده آرایش، باقیمانده ریمل و خط چشم را به‌خوبی پاک کنید تا اثری از آرایش در صورت و نواحی چشم‌ها نباشد. اگر هم در قسمت نواحی دور چشم پوست خشکی دارید، کناره‌‌های بیرونی، نواحی زیر چشم‌ها و اطراف شقیقه را کرم مرطوب‌کننده بزنید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از آرایش چشم، از کرم مرطوب‌کننده برای پلک‌ها اجتناب کنید، این امر باعث می‌شود تا در حین آرایش، پلک‌ها چرب به‌نظر بیایند. اگر هم به ناچار، کرم مرطوب‌کننده در نواحی چشم‌ها استفاده کردید، اجازه دهید این کرم به‌ خوبی داخل پوست نفوذ کند تا اثری از آن باقی نماند.

با استفاده از پرایمر،‌ بستر زیرین آرایش چشم خود را آماده کنید. پرایمر به ثبات آرایش نهایی چشم، کمک زیادی می‌کند. دقت داشته باشید بر روی پلک‌ها و پوست نواحی استخوان ابرو حتما پرایمر زده شود.

۲. استفاده از کانسیلر برای یکنواخت کردن رنگ پوست دور چشم

اصول آرایش چشم + یکنواخت کردن رنگ پوست دور چشم با بقیه پوست

بانوان زیادی هستند که رنگ پوست زیر چشم آن‌ها نسبت به سایر قسمت‌های پوست صورت تیره‌تر است. برای یکسان کردن رنگ پوست این نواحی، از کانسیلر کمک بگیرید تا تیرگی پای چشم‌های شما و همچنین پوست بین چشم و بینی یک‌رنگ شود.

توصیه می‌کنیم در حین خرید کانسیلر زیر چشم، قسمتی از مواد را بر روی پوست مچ دست خود بزنید، اگر کانسیلر به خوبی رگ‌های دست را پوشش داد می‌توان انتظار داشت که در آرایش صورت نیز به‌خوبی تیرگی زیر چشم شما را پوشش دهد.

کانسیلر را با یک برس آرایشی یا انگشت به قسمت استخوان گونه و بینی نیز بمالید. در نهایت نیز توصیه می‌کنیم بر روی نواحی که کانسیلر زده‌اید، از یک پودر آرایشی که رنگ پوست شماست استفاده نمایید. بهتر است این پودر را پشت پلک‌ها نیز استفاده کنید.

۳. سایه زدن پلک ها

اصول آرایش چشم + سایه زدن پلک ها

پس از این‌که مراحل بالا را به‌دقت انجام دادید، نوبت به قسمت‌های هیجان‌انگیز‌تر آرایش چشم می‌رسد. سایه‌زدن پلک‌ها را با یک رنگ یا چندین رنگ مختلف می‌توانید شروع کنید. در این آموزش از سه رنگ پایه سایه چشم استفاده می‌کنیم. رنگ قهوه‌ای روشن یا صورتی ملایم، برای شروع کار خوب است. این رنگ را روی پلک‌ها استفاده کنید. باید دقیقا از محل رویش مژه‌ها تا قسمت زیر استخوان ابرو سایه زده شود. سپس نوبت سایه زدن پوست قسمت استخوان زیر ابرو فرا می‌رسد. سعی کنید، طیف رنگ سایه‌ ملایم‌تری را نسبت به سایه‌ پلک چشم انتخاب کنید. رنگ طلایی روشن یا رنگ هلویی انتخاب مناسبی برای سایه کشیدن در این ناحیه است.

رنگ‌ روشن‌تری را نیز برای سایه پوست زیر کمانِ ابروی خود انتخاب کنید. در حین سایه زدن به این قسمت فشار زیادی بر روی برس آرایشی نیاورید. برس را از قسمت بیرونی ابروها به داخل بکشید تا پوست قسمت زیر کمان ابرو کاملا رنگ بگیرد. اگر حساب کرده باشید، تا اینجا از دو طیف رنگ استفاده کردیم. بهتر است برای این‌که تمایز بیشتری در آرایش چشم‌های شما ایجاد شود، رنگ سایه این قسمت را روشن‌تر انتخاب کنیم.

۴. کشیدن خط چشم

اصول آرایش چشم + کشیدن خط چشم

اگر مراحل بالا را انجام داده باشید، حتما متوجه شده‌اید که نوبتی هم که باشد، نوبت کشیدن خط چشم است.

به همین منظور، ابتدا با استفاده از نوک انگشتان یا یک برس آرایشی، رنگ‌های به کار برده شده برای سایه چشم‌تان در مرحله قبل را به مقدار بسیار کمی با هم ترکیب کنید تا آرایش کلی چشم، حالتی یک‌دست داشته باشد.

سپس برای کشیدن خط چشم، بسته به صلاح‌دید و مهارت خود، از خط چشم‌های مایع یا مدادهای چشم می‌توانید کمک بگیرید.

جالب است بدانید حتی می‌توانید سایه چشم را خیس کرده و بر روی برس آرایشی باریک و زاویه‌داری بمالید و از آن به عنوان خط چشم استفاده کنید. مداد چشم را بر روی خط رویش مژه‌های پلک بالایی خود به دقت بکشید.

سپس در حرکت بعدی، جاهایی را که از قلم افتاده است پُر کنید.

۵. استفاده از فرمژه

اصول آرایش چشم + استفاده از فرمژه

قسمت‌های سخت آرایش چشم را پشت‌سر گذاشتیم و اکنون دیگر باید چشم‌های شما ظاهری زیبا و فریبنده پیدا کرده باشند، اما اصول آرایش چشم هنوز تمام نشده و چند مورد مهم را پیش رو داریم. یکی از آن‌ها، فرمژه است. با استفاده از فرمژه، مژه‌های پلک بالایی خود را بگیرید و به مدت حدود ۵ ثانیه آن‌ها را با فرمژه نگه دارید. پیشنهاد می‌کنیم برای این‌که از فرمژه راحت‌تر استفاده کنید، چشمان خود را در حالت نیمه‌باز نگه دارید.

در حین استفاده از فرمژه، مراقب مژه‌های زیبای خود باشید تا لابه‌لای فرمژه گیر نیفتند که منجر به کنده شدن و ریختن‌شان شود.

به این نکته مهم هم توجه داشته باشید که حتما قبل از ریمل زدن باید از فرمژه استفاده کنید.

۶. ریمل زدن

اصول آرایش چشم + ریمل زدن به مژه‌ها

امکان ندارد آرایش چشم‌ خود را بدون ریمل به اتمام برسانید، خوشبختانه ریمل زدن به مژه‌ها کار سخت و دشواری نیست و می‌توان ریمل‌های مختلفی را با عملکردهای متفاوت در بازار یافت.

با استفاده از ریمیل می‌توانید به مژه‌های خود حجم بیشتری بدهید یا این‌که به کمک ریمل، جلوه بلندتری به مژگان زیبای خود بدهید.

دست شما در انتخاب نوع ریمل نیز کاملا باز است و بسته به سلیقه خود ریمل مناسب را انتخاب کنید. سپس قلم ریمل را روی محل رویش مژه‌ها قرار داده و به سمت بالا بکشید، برای این‌که مژگان شما جلوه بی‌عیب و نقصی داشته باشد، این کار را برای مژه‌های پلک پایین خود نیز انجام دهید.

پیشنهاد می‌‌کنیم پس از این‌که یک لایه‌ ریمل روی مژه‌ها زدید، اجازه دهید ریمل روی مژه‌ها خشک شود و سپس لایه‌بعدی را بزنید. در غیر این صورت، مژه‌ها حالتی به‌هم چسبیده پیدا می‌کنند.

در این‌جا آرایش چشم به پایان رسیده است و همان‌گونه که در جریان قرار گرفتید، با رعایت اصول آرایش چشم، به راحتی می‌توانید آرایشی برازنده و دلنشین را برای چشم‌های خود انجام دهید.

با این حساب پیشنهاد می‌کنیم دست به‌کار آرایش چشم‌های زیبای خود شوید و اگر در حین آرایش به نکته جدیدی برخوردید، این نکته‌ها را با ما و سایر کاربران اردمی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 5779بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه