تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

آن‌چه در خصوص آرایش صورت باید بدانید

زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه
آن‌چه در خصوص آرایش صورت باید بدانید

آرایش و زیبایی بخش‌های مختلف و گوناگونی دارد، اما همه چیز از آرایش صورت شروع می‌شود و بدون آرایش صورت، سایر آرایش‌ها جلوه چندانی نخواهند داشت. این امر باعث شده است تا در سال‌های متمادی شاهد ابداع ابزار و روش‌های مختلفی برای آرایش صورت باشیم. اما آرایش صورت از قوانین مشخصی پیروی می‌کند که هر بانوی خوش‌چهره‌ای باید حتما‌ از اصول آرایش صورت باخبر باشد. به همین دلیل، در این مطلب با هم نگاهی خواهیم داشت به مواردی اساسی و پایه‌ای که در آرایش صورت باید حتما آنها را در نظر داشته باشید.

۱- در آرایش صورت از کانسیلر استفاده کنید

در آرایش صورت از کانسیلر استفاده کنید

همه می‌دانیم که طیف رنگ پوست در افراد مختلف متفاوت است و از طرف دیگر، گاهی اوقات ممکن است بر روی پوست صورت خود شاهد جوش‌های کوچک و سایر عارضه‌های پوستی باشید که یک‌دستی کلی پوست را مخدوش می‌کند؛ این‌جاست که می‌توان با استفاده از کانسیلر به راحتی رنگ قسمت‌های مختلف پوست را یک‌رنگ کرد و عارضه‌های پوستی را پوشش داد. جالب است بدانید کانسیلر برای برطرف کردن سیاهی زیر چشم نیز کاربرد خوبی دارد. کانسیلرها در رنگ‌های مختلفی عرضه شده‌اند و با توجه به رنگ پوست خود باید کانسیلر مناسب را تهیه کنید.

انتخاب رنگ مناسب برای کانسیلر نیز کار چندان سختی نیست، همان‌گونه که اشاره شد هدفِ استفاده از کانسیلر، پوشش دادن قسمت‌هایی از پوست است که رنگ متفاوتی دارند. به این ترتیب در هنگام خرید توجه داشته باشید کانسیلر حتما با طیف رنگ پوست شما یکسان باشد.
کانسیلر برای مخفی کردن چین و چروک‌های گوشه‌های چشم و سایر قسمت‌های پوست صورت نیز انتخاب مناسبی است.

لازم به ذکر است اگر بر روی پوست شما عارضه‌ای وجود دارد که سطحی بیشتر از ابعاد یک سکه را در بر گرفته است، برای برطرف کردن این قسمت کانسیلر پیشنهاد نمی‌شود و بهتر است قسمت مورد نظر را با زیرسازی آرایش،‌ پوشش دهید.

از آنجایی که کانسیلر اهمیت زیادی در آرایش صورت دارد، پیشنهاد می‌کنیم کانسیلرهای خوب و باکیفیت را خریداری کنید. کانسیلرهای بی‌کیفیت، پوشش خوبی ندارند و سریعا پاک می‌شوند.

۲- از زیرسازی آرایش برای یک‌دست شدن رنگ پوست کمک بگیرید

از زیرسازی آرایش برای یک‌دست شدن رنگ پوست کمک بگیرید

اگر پوست شما صاف و درخشان است و رنگ یکسانی دارد، به احتمال زیاد نیازی به زیرسازی آرایش ندارد. اما بانوان زیبارویی که رنگ یک قسمت از پوست آنها با سایر قسمت‌های پوست صورت هماهنگ نیست چاره‌ای به‌غیر از زیرسازی آرایش برای یکنواخت کردن پوست صورت خود ندارند.

اگر خاطر شما باشد، در قسمت استفاده از کانسیلرها گفتیم که اگر رنگ قسمت زیادی از پوست، با رنگ سایر قسمت‌های پوست تفاوت داشت، به‌جای استفاده از کانسیلر، دست به دامان زیرسازی آرایش شوید، زیرا در این موارد کانسیلر جواب‌گو نمی‌باشد. در این حالت، مطالعه مقاله دیگری از بلاگ تخصصی اُردمی با عنوان 5 اشتباه در زیرسازی آرایش صورت را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۳- از پودرهای آرایشی برای پوست چرب خود کمک بگیرید

از پودرهای آرایشی برای پوست چرب خود کمک بگیرید

پودرهای آرایشی را در بازار در حالت‌های جامد، یا به صورت پودر غیرفشرده می‌توان یافت. این پودرها با استفاده از برس بر روی پوست صورت قرار می‌گیرند. همان‌‌گونه که اشاره شد، در آرایش صورت نیازی به استفاده از پودرهای صورت نیست، مگر این‌که فرد پوست صورت چربی داشته باشد.

استفاده از پودرهای آرایشی در نواحی پلک‌‌چشم‌ها باعث می‌شود تا آرایش این ناحیه دوام بیشتری داشته باشد. چربی پوست باعث می‌شود آرایش، بیش از اندازه براق جلوه کند. پودرهای آرایشی به کاهش براق بودن پوست‌های چرب نیز کمک می‌کنند. اگر هم پوست چربی ندارید، بعید به‌نظر می‌رسد برای آرایش صورت خود نیازی به استفاده از پودرهای آرایشی داشته باشید.

۴- با سایه چشم،‌ زیبایی چشم‌های خود را دوچندان کنید

با سایه چشم،‌ زیبایی چشم‌های خود را دوچندان کنید

کشیدن سایه‌ چشم، در آرایش صورت مانند شمشیر دولبه عمل می‌کند، اگر به خوبی بتوانید دیدگان خود را سایه بزنید، آرایشی بی‌عیب و نقص خواهید داشت، اما اگر آن‌‌گونه که باید و شاید از عهده کشیدن سایه چشم برنیایید، آرایش صورت شما زشت و نازیبا خواهد شد.

به همین دلیل انتخاب رنگ مناسب برای سایه‌ چشم اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

با این حساب پیشنهاد می‌کنیم رنگ‌های مختلفی را برای سایه چشم خود امتحان کرده تا طیف‌های رنگی مناسب را برای سایه چشم پیدا کنید.

۵- آرایش، بدون خط چشم کامل نمی‌شود

eyeliner-makeup-tutorial

خط چشم ممکن است چندان مهم تلقی نشود، اما این نکته را از ما داشته باشید که خط چشم تاثیر زیادی در جلوه بیشتر آرایش صورت فرد دارد. کشیدن خط چشم نیازمند تمرین و ممارست است و در نتیجه اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید بهتر است به کشیدن خط چشم اصرار زیادی نداشته باشید.

در حال حاضر مداد چشم، خط چشم ماژیکی و همچنین خط چشم‌های مایع مختلفی را در بازار می‌توان یافت. به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم پس از انتخاب ابزار مناسب برای کشیدن خط چشم، در یک فضای خلوت جلوی آینه بنشینید و از روی راحتی، خط چشم دلخواه را بکشید.

بدون شک در دفعات اول اشتباه خواهید کرد، اما بد به دل خود راه ندهید و مطمئن باشید با تمرین بیشتر، خط چشم دلخواه را خواهید کشید.

۶- با رژگونه به گونه‌های خود طراوت و شادابی هدیه دهید

artdeco-cream-rouge

استفاده از رژگونه برای تمامی بانوانی که پوست روشن دارند توصیه می‌شود. رژگونه باعث می‌شود تا پوست گونه‌ها حالتی سرزنده و شاداب داشته باشد.

در خصوص استفاده از رژگونه نیز توصیه می‌کنیم صبر نکنید تا رژگونه فعلی شما تمام شود تا رژگونه جدید خریداری کنید. خاصیت رژگونه طوری است که پس از مدتی تیره می‌شود.
این نکته را نیز در نظر داشته باشید که رژگونه حتما باید بعد از کرم‌های مرطوب‌کننده بر روی پوست گونه‌ها زده شود. برای زدن رژگونه نیز نیازمند برس خاصی نیستید و به‌راحتی با کمک انگشتان خود می‌توانید رژگونه را به گونه‌ها بزنید.

حفظ حالت اصلی چهره را در حین استفاده از رژگونه در نظر داشته باشید. رژ‌گونه باید به نحوی بر روی صورت شما بنشیند که انگار آرایش نکرده‌اید و گونه‌های شما در اثر سرما گلگون شده‌اند.
به این ترتیب در انتخاب رژگونه نیز سراغ محصولات باکیفیت بروید. استفاده از رژگونه‌های باکیفیت باعث می‌شود صورت شما حالت طبیعی خود را حفظ کند، از طرف دیگر ماندگاری این رژگونه‌ها نیز بیشتر است.

۷- رژلب، زیبایی چهره شما را دوچندان می‌کند

رژلب، زیبایی چهره شما را دوچندان می‌کند

رژلب از آن دسته لوازم آرایشی است که چهره شما را از این رو به آن‌رو خواهد کرد. برای انتخاب رنگ رژلب نیز دست شما کاملا باز است و هزار و یک رنگ را می‌توانید بر روی لب‌های لعل خود امتحان کنید.

رژلب به دو نوع مایع و جامد در بازار موجود است که بانوان زیبارو بسته به سلیقه و نوع آرایش خود از آنها استفاده می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم پس از این‌که رژلب مناسبی را بر روی لب‌های خود استفاده کردید، برق لب را نیز فراموش نکنید. برق لب، به لب‌ها جلوه بیشتری می‌دهد.

۸- لب‌های لعل خود را از خط لب محروم نکنید

خط لب باعث می‌شود تا لب‌ها شکل و حالتی زیبا به خود بگیرند

رژلب برای زیبا جلوه دادن لب‌ها کفایت می‌کند، اما خط لب باعث می‌شود تا لب‌ها شکل و حالتی زیبا به خود بگیرند.

در انتخاب رنگ خط لب نیز توصیه می‌کنیم رنگی را انتخاب کنید که نسبت به رژلب استفاده شده بر روی لب‌ها، مقداری روشن‌تر باشد. از طرف دیگر، کشیدن خط لب نیازمند دقت بیشتری است و اگر خط لب روشن‌تر باشد، در صورت اشتباه راحت‌تر می‌توان این اشتباه را پاک کرد.

توصیه می‌کنیم پس از کشیدن خط لب، محیط داخل لب را رژلب بزنید، این کار به دوام بیشتر رژ و خط لب کمک می‌کند. همان‌گونه که اشاره شد، برای کشیدن خط لب باید تبحر این کار را داشته باشید و به این ترتیب اگر در کشیدن خط لب‌ مهارت ندارید، استفاده از رژلب به تنهایی برای زیبایی لب‌ها کفایت می‌کند و اگر تمایل دارید با نحوه کشیدن خط لب آشنا شوید مقاله چگونه با خط لب، جلوه بیشتری به آرایش لب‌ها بدهیم؟ را نیز مطالعه نمایید.

۹- آرایش صورت را با پاک‌کننده‌های آرایشی پاک کنید

آرایش صورت را با پاک‌کننده‌های آرایشی پاک کنید

تا این‌جای کار به مواردی پرداختیم که در آرایش صورت به‌کار می‌رود، اما آرایش صورت شما به‌هر اندازه هم که بی‌عیب و نقص و زیبا باشد، باز هم زمانی فرا می‌رسد که باید پاک شود. این‌جاست که می‌توان روی محصولات پاک‌کننده آرایش صورت، حساب باز کرد.

در خصوص انتخاب پاک‌کننده‌های آرایشی نیز توجه داشته باشید، محصولی انتخاب شود که به راحتی بتوان نواحی چشم‌ها را پاک کرد. برای این‌کار پاک‌کننده‌های مخصوصی جهت از بین بردن ریمل و خط چشم وجود دارد.

در این زمینه اشتباهاتی نیز وجود دارد که برای پرهیز از آنها توصیه می‌کنیم مقاله اشتباهات مراقبت از پوست صورت را کنار بگذاریم را مطالعه نمایید.

۱۰- با استفاده از مرطوب‌کننده‌ها، پوست خود را در هر حالتی مرطوب نگه دارید

با استفاده از مرطوب‌کننده‌ها، پوست خود را در هر حالتی مرطوب نگه دارید

آب‌رسانی مناسب به‌ پوست و مرطوب نگه‌ داشتن آن باعث می‌شود فرآیند آرایش صورت بهتر انجام شود، مرطوب نگه داشتن پوست، مزایای زیادی دارد و از چروک شدن زود هنگام پوست نیز جلوگیری می‌کند. به این ترتیب توصیه می‌‌کنیم در هر حالت، با استفاده از ترکیبات مرطوب‌کننده موجود در بازار، رطوبت مناسب را به پوست برسانید. حتی با رعایت چند نکته ساده نیز می‌توان به پوست آبرسانی کرد.

آرایش صورت ناگفته‌های زیادی دارد، با این حساب اگر شما هم از طرفداران و علاقمندان آرایش صورت هستید و پس

از پایان این مطلب نکته‌ای در ذهن شما باقی‌‌مانده است، این موارد را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 5177بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه