تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

روش صحیح پاک کردن آرایش چشم چگونه است؟

زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه
روش صحیح پاک کردن آرایش چشم چگونه است؟

شما چه روش‌هایی برای پاک کردن آرایش چشم خود دارید؟ بیشتر افراد این جمله را شنیده‌اند که چشم‌ها پنجره روح هستند. ما فکر می‌کنیم به همین علت است که آرایش چشم در زیبایی اثر زیادی دارد. ما پنجره‌های خانه را زیبا می‌سازیم تا خانه زیبا به نظر برسد؛ پس به همین منظور ما چشم‌های خود را با دقت بیشتری آرایش می‌کنیم تا پنجره روحمان جلوه بهتری داشته باشد. آرایش‌های زیبا و ضدآب حس بسیار خوبی به شما می‌دهند، شما هر مرتبه که به آینه نگاه می‌کنید از دیدن چشم‌های خود لذت می‌برید. این زیبایی حال خوب‌کن موقتی است. زمانی که قصد می‌کنید آرایش چشمان خود را پاک کنید، مسئله اصلی آغاز می‌شود.

چگونه آرایش چشم را پاک کنیم؟

چگونه آرایش خود را پاک کنیم؟

اگر نتوانید به شکلی صحیح آرایش خود را پاک کنید ظاهری شبیه به پاندا پیدا می‌کنید. خطوط مشکی روی پوستی سفید هم باعث خنده است هم باعث گریه. از ظاهر نازیبا که بگذریم می‌رسیم به آسیبی که پاک کردن آرایش چشم ممکن است به همراه داشته باشد. بسته به اینکه شما چه اندازه آرایش می‌کنید، کارتان برای پاک کردن آن به همان اندازه سخت می‌شود؛ اگر آرایشتان یک ریمل یا خط چشم ساده است، کارتان بسیار آسان‌تر از زمانی است که آرایش نسبتاً سنگینی روی چشم خود قرار می‌دهید. آسیب به چشم، ظاهری نازیبا و آرایشی بدقلق آخرین چیزی است که ما در پایان یک روز شلوغ و پر از دغدغه نیاز داریم. تصورش هم عذاب‌آور است. ما قصد داریم به شما روش های پاک کردن آرایش چشم را آموزش دهیم تا علاوه بر لذت از آرایش از پاک‌کردن آن هم لذت ببرید. همراه ما باشید تا بیشتر بیاموزید.

چرا پاک کردن آرایش چشم دشوار است؟

چرا پاک کردن آرایش چشم دشوار است؟

پوست اطراف چشم حساسیب بالایی دارد به همین علت هنگام آرایش‌کردن و خصوصاً هنگام پاک کردن آرایش باید مراقب پوست چشم باشید. این حساسیت کار شما را سخت می‌کند چه برای انتخاب ماده پاک کننده آرایش چه برای نوع پاک کردن آرایش. بهتر است برای پاک کردن اطراف چشم از میسلارواتر استفاده کنید.

چرا باید قبل از خواب آرایش چشم خود را پاک کنیم؟

چرا باید قبل از خواب آرایش چشم خود را پاک کنیم؟

طرفداران آرایش بسیار زیاد و طرفداران پاک کردن آرایش بسیار کم هستند. آرایشی که روی صورت و چشم برای مدت زیادی ماندگار شود به انبار میکروب‌های مهاجم تبدیل می‌شود. بسته‌شدن منافذ پوست صورت یکی از ضررهای خوابیدن با آرایش برای پوست است. این ضرر برای چشم چند برابر می‌شود. ورود میکروب‌ها و ذرات آرایشی به چشم درد، سوزش، اشک، بثورات و خطرناک‌تر از همه عفونت چشم نمونه‌هایی از آسیب به چشم هستند. با تمیزکردن آرایش قبل از خواب از آرام‌شدن، ترمیم‌شدن و بهبودیافتن چشم و صورت خود مطمئن شوید.

  • ملایمت و صبوری حین تمیزکاری

اولین قدم در روش های پاک کردن آرایش چشم صبوری است. اکثر افراد زمان زیادی را صرف می‌کنند تا یک خط چشم متقارن، یک سایه چشم زیبا و ریملی تمیز داشته باشند؛ اما همین افراد در زمان پاک کردن آرایش ترجیح می‌دهند وردی بخوانند و آرایش از پوست و چشمشان پاک شود. باید بگوییم که این انتظاری باطل و آسیب‌رسان است. بهتر است نصف یا حتی کم‌تر از زمانی را که صرف انجام آرایش می‌کنید را صرف تمیز‌کردن آن کنید تا چشمتان آسیب نبیند. پاک کننده را چند ثانیه روی آرایش نگه‌دارید این کار باعث گسسته‌‌شدن بافت آرایش و پاک سازی آسان آن می‌شود.

  • لبه‌های چشم محل تجمع مواد آرایشی

احتمالاً برای شما اتفاق افتاده که بعد از پاک کردن مواد آرایشی از چشم خود، بعد از شست‌و‌شو متوجه سیاهی زیر چشمان خود می‌شوید و تعجب می‌کنید که اینها از کجا آمدند؟ لبه چشم و گوشه چشم جایی است که مواد آرایشی مانند خط چشم در آنها پنهان می‌شوند تا شما را بعد از پایان تمیز‌کاری متعجب کنند؛ پس تمیزکردن لبه‌ها از نکات مهم در روش های پاک‌کردن آرایش چشم است. برای پاک سازی کامل، لبه‌ها را با پد بهداشتی آغشته به میسلار واتر یا روغن مرطوب کنید. مراقب باشید که این عمل را با لطافت انجام دهید تا به این دو عضو حساس و مهم آسیبی وارد نشود.

  • مرطوب کردن آرایش چشم برای پاک سازی آسان

مرطوب کردن مواد آرایشی به پاک شدن بهتر آن کمک می‌کند. البته منظور ما را اشتباه متوجه نشوید. خیس‌کردن مواد به این معنا نیست که شما چشمانتان را زیر آب بگیرید چراکه بیشتر مواد آرایشی ضدآب هستند و این کار فایده که ندارد هیچ، کارتان را هم زیاد می‌کند. خیس‌کردن مواد آرایشی در روش های پاک کردن آرایش چشم به این معنا است که پد آرایشی را به روغن نارگیل یا میسلار واتر آغشته کنید و روی پلک بسته خود که پر از آرایش است قرار دهید. بعد از گذشت 30 ثانیه می‌توانید به آرامی و به دور از هرگونه حرکت سفت و خشن آرایش سنگین را از چشمان خود حذف کنید.

  • پاک‌سازی دوباره

پاک‌سازی دوباره به غیر از استفاده در روش های پاک کردن آرایش چشم در پاک کردن آرایش صورت هم استفاده می‌شود. در کل پاک سازی مضاعف برای چشم و صورت به یک شکل انجام می‌‌شود. شما می‌توانید از روغن برای پاک سازی اولیه آرایش‌های سرسخت استفاده کنید. در مرحله بعد شما به پد آغشته به آب یا میسلار واتر احتیاج دارید تا همه ذرات مواد آرایشی پاک شوند. بعد از انجام این مراحل شما از پاک شدن کامل آرایشتان مطمئن می‌شوید.

  • مرحله آخر مرطوب‌کردن

مرطوب سازی پوست مخصوصاً پوست اطراف چشم مرحله مهمی در روش های پاک کردن آرایش چشم به حساب می‌آید. شما فکر می‌کنید علت این تأکید چیست؟ استفاده از مرطوب‌کننده قبل از آرایش برای زیرسازی آرایش مهم است. مرطوب‌کردن پوست بعد از پاک کردن آرایش برای جبران مافات مهم به حساب می‌آید. برای این کار می توانید از بهترین کرم دور چشم بهره ببرید.

پاک کردن طبیعی آرایش چشم

پاک کردن طبیعی آرایش چشم

مراحلی که در روش های پاک کردن آرایش چشم مهم هستند را توضیح دادیم حالا نوبت به روش های پاک کردن آرایش چشم با مواد طبیعی است؛ اگر حس می‌کنید مواد و محصولات شیمیایی برای پوست شما خشن و آسیب‌رسان است، می‌توانید موادی از که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم استفاده کنید و آن‌ها را به روتین خود اضافه کنید.

  • روغن نارگیل یا زیتون

این دو نوع روغن در دسترس و ارزان هستند؛ پس شما هیچ بهانه‌ای برای عدم تهیه این مواد یا استفاده نکردن از آنها ندارید. چند قطره از این روغن برای رهایی از مواد آرایشی کافی است. این چند قطره را روی پد یا پنبه نرم بریزید و اطراف چشم و مژه‌های خود بکشید. بعد از شست‌و‌شو مطمئن شوید که پاک سازی کامل شده باشد.

  • روغن بچه

روش های پاک کردن آرایش چشم به شکل طبیعی می‌تواند به اندازه روش‌های شیمیایی خوش‌بو باشد. چگونه؟ با استفاده از روغن بچه. چند قطره از این روغن روی پد یا پنبه بویی مشابه دستمال مرطوب دارد که بسیار خوشایند است. پد را به صورت دورانی روی آرایش خود بکشید، کمی صبر کنید و صورتتان را بشویید. این روغن برای حذف آرایش ضدآب خط مژه عالی است؛ پس حتماً آن را در روتین خود قرار دهید.

  • وازلین

آچار فرانسه هر جعبه آرایشی وازلین است. این روغن در دسترس همه و قیمتی مناسب دارد. می‌توانید دست‌ خود یا پنبه را به مقداری وازلین آغشته کنید و به شکل دورانی روی پلک‌های خود ماساژ دهید. می‌توانید پاک شدن آرایش از صورت خود را حین ماساژ روغن حس کنید.

نکات مهم تکمیل کننده روش های پاک کردن آرایش چشم

نکات مهم تکمیل کننده روش های پاک کردن آرایش چشم

بعد از اینکه شما استفاده از مواد و محصولات مختلف در پاک کردن آرایش چشم را آموختید، حالا به نکاتی نیاز دارید تا این عمل را بهتر و کامل‌تر انجام دهید.

  • بهتر است از پد پنبه استفاده کنید تا پنبه توپی کوچک. با انتخاب پد مطمئن می‌شوید که ذرات پنبه وارد چشم شما نشده است.
  • از صابون و شوینده در اولین مرحله پاک کردن آرایش چشم استفاده نکنید چون بی‌فایده است. استفاده از شویند در مراحل بعد کمک‌کننده است نه در اولین قدم.
  • براش‌ها و فرچه‌های مخصوص چشم را مرتباً تمیز کنید تا به محل اقامت میکروب‌ها و مواد مهاجم تبدیل نشوند.
  • از استفاده اشتراکی محصولات آرایش چشم و پاک کننده‌ها خودداری کنید. استفاده اشتراکی امکان انتقال عفونت و میکروب را افزایش می‌‌دهد.
  • به روتین پوستی استفاده از مرطوب کننده پایبند باشید و آن را هر روز صبح انجام دهید. این روتین به هیدراته‌شدن پوست اطراف چشم شما کمک می‌کند.

سخن پایانی

در این نوشته شما را با روش صحیح پاک کردن آرایش چشم آشنا کردیم. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای این کار از محصولات پاک کننده دور چشم موجود در فروشگاه اردمی استفاده کنید. همچنین برای تقویت پوست اطراف چشمتان نیز بهترین کرم دور چشم را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

دیدگاه‌ها 5413بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه