تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

نکات آرایشی از زبان یک آرایشگر حرفه‌ای

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
نکات آرایشی از زبان یک آرایشگر حرفه‌ای

امروز می‌خواهیم نکات آرایشی که یک آرایشگر حرفه‌ای حین کار خود به آن‌ها پایبند بوده است را برای شما نیز بازگو کنیم، تا شما نیز آن‌ها را به کار ببندید و بیش از پیش بدرخشید!

 

۱-  ریمل

نکات آرایشی ریملاگر سایه چشم زده‌اید و به صورت اتفاقی ریمل بر روی پلک‌های شما ریخته است، صبر کنید تا خشک شده و سپس آن را با فرچه نوک تیز بردارید. اگر هنگامی که ریمل خیس است اقدام به برداشتن آن کنید، پخش می‌شود و سایه چشم را خراب می‌کند، اما اگر صبر کنید تا ریمل خشک شود آنگاه می‌توانید بدون هر گونه آسیب آن را پاک کنید.

 

۲-  رژ لب

آرایش لباگر رژ لب شما اغلب به روی دندان‌های جلویی ماسیده می‌شود، به این نکته توجه کنید: پس از استعمال رژ لب یا برق لب، انگشت سبابه را به صورت نیمه در دهان خود فرو برده و لب‌های خود را به آرامی به دور انگشت خود ببندید و سپس انگشت را از دهان خود بیرون آورید. این کار باعث می‌شود رژ لب یا برق لب اضافی از بخش درونی لب پاک شود و از ماسیده شدن آن بر روی دندان‌های سفید و براق شما جلوگیری می‌کند.

 

۳-  ابروها

نکات برداشتن ابرووقتی ابروهای خود را برمی‌دارید، دوست ندارید این کار را چندین بار انجام دهید! به منظور اطمینان از اینکه بیش از حد مجبور به این کار نمی‌شوید، یک شیء صاف همچون موچین یا قلم آرایش نازک را برداشته و آن را به صورت عمودی بر روی صورت قرار دهید و از لبه بالایی بینی تا بالای ابروها خط بکشید. این بدین معناست که شروع ابروها باید هم‌سو با لبه بالایی بینی باشد. ابروها در این حالت، زیباترین حالت ممکن را دارند.

 

۴-  چشم‌ها

رفع پف چشماگر با چشم‌های پف کرده از خواب بیدار می‌شوید، به این نکته توجه کنید. پف چشم‌ها در نتیجه عدم چرخش آب به دور چشم‌ها ایجاد می‌شود. برای جلوگیری از این امر و به جریان انداختن آب، انگشت اشاره و وسط خود را در زیر گوشه‌های داخلی چشم قرار داده و با حرکت رفت و برگشتی انگشتان خود تا شقیقه، سعی در ماساژ و پخش آب دور چشم خود داشته باشید. دقت کنید که نباید انگشتان خود را زیاد فشار دهید اما اندکی فشار برای به حرکت انداختن آب اطراف چشم‌ها لازم است. این کار را چندین بار انجام دهید تا پف زیر چشم‌ها از بین برود.

 

۵-  مژه‌ها

نکات آرایشی چسباندن مژه مصنوعیاین نکته برای آنهایی که مژه‌های کوتاه یا نازک دارند مناسب است؛ اما نیازی به کاشتن مژه مصنوعی نیست (چرا که ممکن است بیش از حد مصنوعی به نظر برسند). به جای خرید ست کامل مژه‌های مصنوعی، مژه‌ها را به صورت مجزا خریداری کنید. هر از گاهی، دو یا سه دانه از آنها را (با استفاده از یک قطره چسب روی ریشه مژه‌های مصنوعی) بر روی مژه‌های بالایی قرار دهید. پس از خشک شدن چسب به اندازه کافی، با دقت فراوان ریمل بزنید. این کار باعث بلند دیده شدن مژه‌ها و درشت دیده شدن چشم بدون جلوه مصنوعی می‌شود. از کیفیت و طبیعی جلوه کردن مژه‌های خود به وجد می‌آیید و آن‌چنان در این کار تبحر می‌یابید که می‌توانید تنها با نگاه کردن به عکس‌های هنرمندان و افراد سرشناس تشخیص بدهید که آیا طراح گریم آنها از این حقه استفاده کرده است یا خیر.
توجه: حتما هنگام قرار دادن مژه‌ها از موچین استفاده کنید تا انگشتان درشت، بر سر راه قرار نگیرند.

منبع: TheDailyTonic دیدگاه‌ها 3299بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه