تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

معرفی ۸ ماسک صورت خانگی برای مراقبت از انواع پوست

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
معرفی ۸ ماسک صورت خانگی برای مراقبت از انواع پوست

بانوان زیبارو به خوبی با اهمیت استفاده از ماسک‌های صورت آشنا هستند. خوشبختانه در کنار هزار و یک نوع ماسک صورت مختلف که در بازار وجود دارد می‌توانید انواع ماسک صورت خانگی را از میوه‌های خوشمزه و مواد خوراکی طبیعی بسازید.

انواع ماسک صورت خانگی فایده‌های زیادی برای پوست دارند و از آن‌جایی که در این ماسک‌ها از مواد شیمیایی استفاده نشده است با خیال راحت می‌توانید آن‌ها را استفاده کنید، بدون اینکه نگران پوست نازنین خود باشید.

به همین دلیل در ادامه روش ساخت ۸ ماسک صورت خانگی مفید برای مراقبت از انواع پوست را آموزش داده‌ایم.

۱- ماسک صورت آوکادو برای پوست‌های خشک

ماسک صورت آوکادواین ماسک، انتخاب خوبی برای بانوانی است که پوست خشک دارند. برای تهیه ماسک آوکادو، به ۱ آوکادو، ۲ قاشق غذاخوری ماست ساده، یک قاشق‌ غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید.

این ماسک سرشار از مواد مغذی و تقویت‌کننده پوست است. حضور اسید‌های چرب امگا در آوکادو و روغن زیتون التیام‌بخش ترک‌های ریز پوست است. همچنین حضور ترکیباتی مانند عسل و ماست پوست را نرم و ابریشمی می‌کند.

لازم به ذکر است به دلیل حضور عسل، این ماسک ممکن است پوست شما را به میزان کمی چسبناک کند در نتیجه پس از استفاده صورت خود را حسابی با آب بشویید.

۲- ماسک صورت پاپایا برای پوست‌های تیره‌شده

ماسک صورت پاپایابه لطف ماسک صورت پایایا (عنبه هندی) پوست خود را سرحال و بانشاط جلوه دهید.

برای درست کردن این ماسک به نصف فنجان پاپایای له‌شده، ۱ قاشق چای‌خوری عسل و ۱ سفیده تخم‌مرغ هم‌زده نیاز دارید.

این ماسک به بانوانی که پوست آن‌ها رنگی تیره پیدا کرده و شادابی خود را از دست داده است پیشنهاد می‌شود. آنریم‌های موجود در پاپایا نقش لایه‌بردار طبیعی پوست را ایفا می‌کنند و با ازبین‌بردن لایه شاخی (سلول‌های مرده پوست) آن را شاداب و جوان جلوه می‌دهند. از طرف دیگر عسل و سفیده تخم‌مرغ در این ماسک باعث تقویت سلول‌های پوستی می‌شوند.

۳- ماسک صورت موز برای پوست‌های مستعد به جوش

ماسک صورت موزبه بانوانی که از شر جوش‌های صورت در امان نیستند حتماً پیشنهاد می‌کنیم ماسک صورت موز را امتحان کنند. برای ساخت این ماسک به یک موز له‌شده، نصف‌ قاشق‌چای‌خوری جوش‌شیرین و نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه نیاز دارید.

پیشنهاد می‌کنیم برای اثربخشی بیشتر، این ماسک را در هفته چندین بار استفاده کنید. موز سرشار از ویتامین A است، این ویتامین سلامتی سلول‌های پوست را تضمین می‌کند و منافذ پوستی را تمیز و باز نگه می‌دارد تا باعث پیشگیری از بروز جوش شود.

از طرف دیگر حضور زردچوبه باعث از بین رفتن باکتری‌های عامل ایجاد آکنه می‌شود و جوش‌شیرین چربی اضافی پوست را جذب می‌کند تا هیچ دلیلی برای بروز جوش وجود نداشته باشد.

۴- ماسک صورت خیار برای پوست‌های زبر و خشن

ماسک صورت خیاربه کسانی که پوست زِبری دارند پیشنهاد می‌کنیم نصف خیار را رنده کنند و داخل غذاساز بریزند، سپس یک چهارم لیوان شیر، ۱ قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای به آن اضافه کنند. این ماسک خاصیت التیام‌بخش دارد و قرمزی و زبری پوست را کاهش می‌دهد.

از طرف دیگر ماسک صورت خیار(برای تهیه و خرید ماسک صورت Freeman با رایحه خیار می‌توانید به فروشگاه آرایشی اُردمی مراجعه کنید) رایحه‌ای دلپذیر نیز دارد و استفاده از آن مشام شما را خوشبو می‌‌کند. روی خاصیت لایه‌برداری این ماسک می‌توانید حساب باز کنید، به طوری که ترکیبات آن پس از استفاده، باعث نرمی و لطافت پوست می‌شوند.

۵- ماسک صورت ماست برای پوست‌های حساس

ماسک صورت ماستخانم‌ها و آقایانی که پوست حساسی دارند در استفاده از ماسک‌های طبیعی نباید نگران باشند اما باید ماسکی را درست کنند که ترکیبات آن برای پوست‌های حساس مناسب باشد. اینجاست که ماسک ماست به کمک این دسته از افراد می‌آید.

برای درست کردن این ماسک به یک قاشق غذاخوری ماست، ۱ قاشق‌غذاخوری عسل و یک قاشق‌ چای‌خوری پودر کاکائو نیاز دارید. بانوان زیبارویی که پوست حساس دارند به لطف حضور ماست در این ماسک، قادر هستند قرمزی بیش‌ازحد پوست را کاهش دهند.

این ماسک سرشار از ترکیبات پروبیوتیک و پروتئین است، پوست را التیام می‌بخشد و التهاب‌های پوست‌های حساس را کاهش می‌دهد. از طرف دیگر حضور عسل در این ماسک باعث کوچک‌کردن منافذ پوستی می‌شود.

۶- ماسک صورت جو دو سر برای پوست‌های چرب

ماسک صورت جودوسر انصافا باید اعتراف کرد پوست چرب دردسرهای زیادی دارد اما به کمک ماسک جودوسر می‌توانید جلوی چربی بیش‌ازحد پوست را بگیرید. برای ساخت این ماسک به نیم‌فنجان جودوسر پخته‌ و سردشده، یک تخم‌مرغ و ۱ قاشق‌غذاخوری آب‌لیمو نیاز دارید. ترکیبات اسیدی آب‌لیمو، چربی مازاد پوست و سلول‌های مرده آن را از بین می‌برد و جودوسر به التیام پوست و ازبین‌بردن قرمزی آن کمک می‌کند.

۷- ماسک صورت کدو مسما برای پوست‌های ملتهب

ماسک صورت کدو مسمابه لطف این ماسک پوست خود را کاملا التیام بخشید و جلوی التهاب‌‌های پوستی را بگیرید. برای ساخت این ماسک به مقداری کدو مسمای رنده‌شده، یک قاشق غذاخوری عسل و ۲ قطره روغن درخت چای نیاز دارید. این ماسک نقش مهمی در جلوگیری از ایجاد جوش ایفا می‌کند و باعث تقویت تولید کلاژن در پوست می‌شود.

همچنین حضور روغن درخت چای در این ماسک کاهش التهاب‌های پوستی را به‌دنبال دارد و عسل به روشن‌ و شاداب‌تر شدن پوست کمک می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم حداقل هفته‌ای یک بار از این ماسک استفاده کنید.

۸- ماسک صورت لیمو برای پوست‌های کم‌حال و افتاده

ماسک صورت لیمواسترس، فشار کار، آب‌و‌هوا و مواردی از این دست باعث می‌شود پوست کم‌حال و به اصطلاح بی‌رنگ و رو به نظر برسد و شادابی خود را از دست بدهد. به این ترتیب به آن دسته از بانوانی که پوست آن‌ها شادابی خود را از دست داده ماسک صورت لیمو را پیشنهاد می‌کنیم.

برای ساخت این ماسک باید آب یک لیمو را بگیرید و با یک قاشق غذاخوری شکر و روغن زیتون قاطی کنید. حضور شکر در این ماسک به لایه‌برداری پوست کمک می‌کند و روغن زیتون وظیفه آبرسانی آن را بر عهده می‌گیرد تا سلامت و شادابی به پوست باز گردد.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به استفاده از ترکیبات طبیعی برای حفظ سلامت پوست علاقه زیادی دارند و ماسک‌های کارآمدی را می‌شناسید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان فایده‌های این ماسک‌ها و نحوه ساخت آن‌ها قرار دهید.

منبع: Allure دیدگاه‌ها 7468بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>