تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

بهترین ماسک صورت خانگی برای پوست چرب را چگونه درست کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
بهترین ماسک صورت خانگی برای پوست چرب را چگونه درست کنیم؟

حتماً در جریان هستید که پوست برای شادابی بیشتر به بهترین ماسک صورت نیاز دارد. پوست های مختلف نیز ماسک مخصوص خود را می‌طلبند. برای مثال با هر ماسکی نمی‌توانید خشکی یا چربی بیش‌از‌حد پوست را درمان کنید. این قضیه باعث شده تا ماسک‌های زیادی را در بازار شاهد باشیم که سازندگان آن‌ها مدعی هستند بهترین ماسک صورت برای پوست چرب هستند. در کنار ماسک‌های تجاری، روش‌های خانگی نیز وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید به‌سادگی بهترین ماسک صورت خانگی برای پوست چرب را درست کنید. معمولاً استفاده از ماسک صورت خانگی بی‌ضرر است. از طرفی درست کردن این ماسک‌ها نیز زمان زیادی را از شما نمی‌گیرد. با این تفاصیل پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با دستور ساخت چند ماسک صورت خانگی برای پوست چرب آشنا شوید.

ماسک صورت تخم‌ مرغ، جو دوسر و عسل

ماسک صورت تخم‌ مرغ، جو دوسر و عسل

معمولاً در ترکیبات بهترین ماسک صورت خانگی برای پوست چرب شاهد حضور سفیده تخم مرغ نیز هستیم. استفاده از تخم مرغ روی صورت شاید کمی برایتان ناخوشایند باشد. اما فراموش نکنید برای اصلاح منافذ باز صورتتان هیچ چیز بهتر از سفیده تخم مرغ نیست. جو دوسر نیز اثربخشی ویژه‌ای برای جذب چربی و آلودگی از منافذ پوست دارد و لایه‌بردار بسیار کارآمدی است. جو دوسر و سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین هستند و خاصیت ضدالتهابی دارند. این ماسک صورت خانگی، مواد مغذی پوست را تأمین می‌کند. همچنین به لطف وجود عسل، سپری محافظ روی پوست شما می‌کشد. این ماسک جلوی نفوذ باکتری‌ها و التهاب‌های پوستی را نیز می‌گیرد.

مواد لازم

  • ۱ عدد سفیده تخم مرغ؛
  • ۱ قاشق ‌چای‌خوری عسل؛
  • ۱ قاشق غذاخوری جو دوسر آسیاب‌شده.

روش ساخت

سفیده تخم‌ مرغ و عسل را کاملاً هم بزنید تا کف کند. سپس جو دوسر را به آن اضافه کنید. جو دوسر باید کاملاً آرد شده باشد. سپس این ماسک را که حالتی سفت و خمیرمانند پیدا کرده، روی صورت بمالید. از زدن ماسک روی پوست اطراف چشم برحذر باشید. در نهایت اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماسک روی صورت باقی بماند. پس از این مدت ماسک را بشویید.

ماسک صورت خاک رس، زغال، چای سبز و لیمو

ماسک صورت خاک رس، زغال، چای سبز و لیمو

اگر به دنبال ساخت بهترین ماسک صورت خانگی برای پوست چرب می‌گردید، این ماسک قطعاً شما را راضی خواهد کرد. خاک رس ماده‌‌ای بسیار ضروری برای سلامت پوست شماست. برای حفظ طراوت پوستتان، دست کم هفته‌ای یک‌بار باید از این ماسک استفاده کنید. خاک رس دارای ماده‌ای به نام زئولیت (Zeolite)، است. این ماده ترکیبات سمی و آلودگی‌ها را از منافذ پوست بیرون می‌کشد. زمانی که این ماسک روی صورت شما خشک شد، می‌توانید به‌راحتی چربی بیرون‌کشیده از داخل منافذ پوست را مشاهده کنید.

زغال نیز عملکردی همانند خاک رس برای پوست دارد. این ماده، چربی را از منافذ بیرون می‌کشد. جالب است بدانید زغال در طب سنتی برای سم‌زدایی تجویز می‌شود و برای پوست شما نیز همین اثربخشی را دارد. چای سبز نیز نیازی به تعریف ندارد و فایده‌های آن برای پوست اثبات شده است. آبلیمو نیز سرشار از ویتامین C است. اسید‌ سیتریک (Acid Citric)، موجود در آبلیمو نه‌تنها جوش‌ها را التیام می‌بخشد، بلکه منافذ پوست را تنگ‌تر می‌کند. همچنین باعث روشن‌تر شدن سطح پوست می‌شود و به کاهش جوش‌ها کمک می‌کند.

مواد لازم

  • ۲ قاشق غذاخوری خاک رس بنتونیت (Bentonite)؛
  • ۱ قاشق غذاخوری پودر زغال فعال (در صورت نیاز)؛
  • ۱ قاشق غذاخوری چای سبز؛
  • ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو.

روش ساخت

کمی چای سبز را دم کنید و بگذارید سرد شود. در همین حین خاک رس بنتونیت را با زغال فعال مخلوط کنید. مخلوط را به‌آرامی با چای سبز و آبلیمو هم بزنید. در صورت صلاح‌دید برای رقیق‌تر شدن ماسک می‌توانید چای سبز بیشتری اضافه کنید. برای هم زدن ماسک حتماً از قاشق چوبی کمک بگیرید. قاشق‌های فلزی اثربخشی خاک رس و زغال را کاهش می‌دهند. در نهایت با انگشت یا برس آرایش، ماسک را روی صورت بمالید. اجازه دهید ۱۵ دقیقه باقی بماند. سپس با آب ولرم فراوان، صورت را بشویید. برای جبران خشکی صورت، مرطوب کننده بزنید.

ماسک صورت موز، ماست و زردچوبه

ماسک صورت موز، ماست و زردچوبه

حضور موز در ترکیبات یک ماسک، آن را به بهترین ماسک صورت خانگی تبدیل می‌کند. اثربخشی موز به اندازه‌ای است که حتی مالیدن آن به‌تنهایی روی صورت، جوش‌ها را التیام می‌بخشد. موز سرشار از ویتامین A و زینک است و خاصیت ضدآکنه دارد. همچنین به‌طور چشمگیری برای پوست‌ چرب مؤثر است. موز فرایند آبرسانی پوست را تمام و کمال انجام می‌دهد.

ماست نیز دارای اسید لاکتیک (Acid Lactic) است. این ماده سلول‌‌های مرده پوست را حل می‌کند. این اسید باعث تمیزشدن قسمت‌های عمیق منافذ پوست می‌شود. از خواص موز و ماست که بگذریم به زردچوبه می‌رسیم که سرشار از آنتی اکسیدان هاست. زردچوبه خاصیت ضدالتهابی دارد و پوست را روشن و شاداب می‌کند.

مواد لازم

  • نصف موز له‌شده؛
  • ۱ قاشق غذاخوری ماست؛
  • ۱ قاشق غذاخوری زردچوبه.

روش ساخت

برای ساخت بهترین ماسک خانگی با موز، کافی است نصف موز را با قاشق له کنید و ماست و زردچوبه به آن اضافه کنید. سپس لایه‌ای ضخیم از این ماسک را با برس آرایش روی صورت بمالید. مواظب باشید ترکیبات ماسک وارد چشم نشود. در نهایت اجازه دهید ماسک حدود ۲۰ دقیقه باقی بماند و صورت را با آب ولرم بشویید.

پایان

امیدواریم با روش‌هایی که برای ساخت ماسک گفتیم، بهترین ماسک صورت خانگی را برای کاهش چربی پوست در منزل بسازید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر به هر دلیلی حوصله ساخت ماسک صورت را ندارید، سری به فروشگاه اُردمی بزنید و از میان ماسک‌های متنوع موجود در این فروشگاه، بهترین ماسک صورت را خریداری نمایید. البته اگر پوست شما خشک یا مختلط است می‌توانید با راهنمایی‌های مقاله‌ی «انواع ماسک صورت چند کاره و کاربرد آن‌ها» ماسک مناسب خود را پیدا کنید. شما از چه ماسک‌هایی استفاده می‌کنید؟ برای ما بنویسید.

منبع: Hudabeauty ۲ دیدگاه 6897بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. من از ماسک سفیده تخم‌مرغ استفاده می‌کنم. خیلی راضیم.

    • درود به شما فریبای عزیز?

      گروه اُردمی از همراهی شما سپاس‌گزار بوده و برای شما آرزوی بهترین‌ها را دارد. ??

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه