تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

پاک کردن منافذ پوست با بهترین ماسک صورت | چرا و چگونه؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
پاک کردن منافذ پوست با بهترین ماسک صورت | چرا و چگونه؟

یکی از روش‌هایی که برای پاک کردن منافذ پوست صورت پیشنهاد می‌شود، استفاده از بهترین ماسک صورت است. در دنیای مراقبت از پوست، معمولاً هنگام بحث درباره عارضه‌هایی مانند چین و چروک، افتادگی پوست، التهاب پوست یا جوش‌ های سرسفید و سرسیاه، موضوع منافذ مسدود شده مطرح می‌شود. به عبارت دیگر ریشه بسیاری از عارضه‌های پوستی، تمیزنبودن منافذ آن است؛ اما با وجود همه این‌ها، هنوز افراد زیادی هستند که اطلاعات کافی درباره این موضوع ندارند. اگر شما هم از این دست افراد هستید، مقاله زیر را از دست ندهید. در این نوشته شما را با ویژگی‌های بهترین ماسک صورت برای پاک کردن منافذ پوست آشنا می‌کنیم.

وظیفه منافذ پوست چیست

قبل از اینکه بخواهیم به موضوع ویژگی‌های بهترین ماسک صورت برای پاک کردن منافذ پوست بپردازیم، لازم است اطلاعاتی درباره منافذ پوست به دست بیاوریم. منافذ پوست، روزنه‌های ریزی هستند که روی سراسر پوست بدن وجود دارند. وظیفه این منافذ رساندن اکسیژن به پوست و دفع مواد زاید یا سموم بدن است. برای مثال وقتی عرق می‌کنید، بخشی از سموم بدنتان از همین منافذ دفع می‌شوند. پوستی که منافذ تمیز و سالم دارد، همواره شاداب و جوان می‌ماند.

منافذ مسدود شده چیست

چه عواملی باعث مسدود شدن منافذ پوست می شود

وقتی روزنه های پوست با چربی، آلودگی یا سلول‌های مرده پر می‌شود، اصطلاحاً می‌گوییم که منافذ پوست مسدود شده‌اند. در چنین مواقعی، پوست نمی‌تواند به‌طور طبیعی تنفس کند و پس از مدتی چروک های ریز و درشت روی آن پیدا می‌شود. همین طور آلودگی منافذ، فولیکول یا همان ریشه مو را تحریک کرده و باعث بروز التهاب یا انواع جوش در پوست می‌شود.

چه عواملی باعث مسدود شدن منافذ پوست می شود

یک شعار مهم و اصولی در همه امور زندگی وجود دارد و آن اینکه همواره پیشگیری بهتر از درمان است. به عبارت دیگر اگر شما بدانید که چه عواملی باعث مسدودشدن منافذ پوست شما می‌شود، از آن‌ها دوری کرده و بزرگ‌ترین خدمت را به پوست خود می‌کنید. متخصصصان معتقدند که افرادی که پوستی چرب یا مستعد ابتلا به جوش دارند، پوستشان سبوم بیشتری تولید می‌کند و همین موضوع باعث مسدود شدن منافذ پوستشان می‌شود. این اتفاق در درازمدت باعث تحریک پوست یا بروز جوش ‌های سرسیاه و سر سفید یا جوش‌ های چرکی می‌شود. همچنین باقی‌ماندن آرایش روی صورت و آلودگی‌های محیطی نیز دو عامل مهم در مسدود شدن منافذ صورت هستند. البته علاوه بر این‌ها ارث نیز در برخی مواقع این عارضه را تشدید می‌کند. به عبارت دیگر برخی افراد به طور موروثی منافذ باز دارند و همین موضوع باعث می‌شود که سلول‌های مرده در آن‌ها جمع شده و مسدود شود.

برای پیشگیری از مسدود شدن منافذ پوست چه کنیم

منافذ مسدود شده چیست

به غیر از ارث، بقیه عوامل ایجاد منافذ مسدود پوست را می‌توان به‌راحتی از بین برد. برای مثال برای آرایش صورت سعی کنید از محصولات ضدجوش و غیرکمدون‌زا استفاده کنید. اگر پوست چرب دارید، بهتر است محصولات فاقد چربی را در سبد خرید خود بگنجانید. تا جای ممکن از لوازم آرایش سبک استفاده کنید. لوازم آرایش سیلیکونی به‌شدت منافذ شما را می‌پوشانند. تا حد ممکن اجازه ندهید آرایش برای مدت طولانی روی پوست شما باقی بماند. همیشه قبل از خواب پوست خود را تمیز کنید تا پوستتان فرصت ترمیم و بازسازی داشته باشد.

چگونه منافذ پوست را تمیز نگه داریم

اگر با وجود همه اقدام‌های پیشگیرانه باز هم منافذ پوست شما مسدود شد، نگران نباشید. روش‌های خوب و مطمئنی برای پاک کردن منافذ پوست وجود دارد که در ادامه درباره آن صحبت می‌کنیم. یکی از ساده‌ترین این روش‌ها که در منزل هم می‌توانید به کار بگیرید، استفاده از بهترین ماسک صورت است. ماسک صورت لایه بردار به شما کمک می‌کند به‌راحتی منافذ خود را از هرگونه آلودگی خالی کنید.

البته گاهی منافذ پوست با شدت بیشتری درگیر می‌شوند. در چنین مواقعی بهتر است به پزشک متخصص یا کارشناس پوست مراجعه کنید. پزشک با معاینه پوست شما، روش‌های دیگری پیشنهاد می‌کند. یکی از این روش‌ها انجام میکرودرم ابریژن است. در این روش پوست صورت با مواد خاصی ساییده شده و همه سلول‌های مرده آن از بین می‌روند. در نهایت منافذ پوست کاملاً تمیز می‌شوند. همچنین پزشک می‌تواند محصولی به شما معرفی کند که در طول دوره درمان، منافذ را کوچک کرده و مانع از درگیری مجدد پوست شما ‌شود.

ویژگی بهترین ماسک صورت برای پاک کردن منافذ پوست چیست

پاک کردن منافذ پوست

قبلاً برایتان گفتیم که یکی از روش‌های پاک کردن منافذ پوست صورت، استفاده از بهترین ماسک صورت است. پرسشی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا همه ماسک‌ ها قابلیت پاکسازی پوست را دارند؟ چه نوع ماسکی برای این کار مناسب است یا ویژگی ماسک خوب چیست. در ادامه شما را با ضروری‌ترین و مهم‌ترین مواد تشکیل‌دهنده ماسک صورت لایه بردار آشنا می‌کنیم.

  • رتینول

در مقاله‌های قبلی بلاگ درباره اثرات رتینول بر پوست صحبت کرده‌ایم. اگر بخواهیم در این بخش مختصر و مفید بیان کنیم باید بگوییم که رتینول‌ها انسجام سلول‌ها را کاهش می‌دهند و با همین عملکرد به لایه برداری پوست و درنتیجه پاک کردن منافذ آن کمک می‌کنند. همین موضوع به کوچک‌تر شدن منافذ نیز می‌انجامد.

  • سالیسیلیک اسید

متخصصان نقش مهمی برای سالسیک اسید در پاک کردن منافذ پوست قائل هستند. به عبارتی این ماده علائم جوش را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، اسید سالیسیلیک باعث لایه برداری پوست و از بین بردن سلول های مرده و در نتیجه پاکسازی منافذ پوست می‌شود.

  • آلفا هیدروکسی اسید

درباره آلفا هیدروکسی اسیدها صحبت زیاد است. این مواد نوعی لایه بردار شیمیایی هستند که باید با احتیاط بیشتری مصرف شوند. یکی از محبوب‌ترین انواع اسید آلفا هیدروکسی، اسید لاکتیک است. این ماده پوست را پر می‌کند و باعث می‌شود چین و چروک ظریف کمتر به نظر برسند. همچنین پوست را به‌آرامی لایه برداری کرده و آن را صاف و براق‌تر نشان می‌دهد.

علاوه بر اسید لاکتیک، ممکن است با اسیدهای سیتریک با گونه‌های مشابه آن مواجه شوید. پزشکان معتقدند می‌توان از اسید سیتریک برای درمان مشکلات پوستی متعدد مانند جوش، لکه‌ های قهوه‌ ای، منافذ مسدود شده، چروک ریز و لکه های تیره استفاده کرد. اسید سیتریک به‌عنوان لایه بردار قوی در محصولاتی مانند تونر و ماسک صورت به کار می‌روند.

  • زغال فعال و خاک رس

شاید شما هم در بین محصولات مختلف، بهترین ماسک صورت زغال فعال یا خاک رس را دیده باشید. همه متخصصان معتقدند این دو ماده و مخصوصاً خاک رس برای پاک کردن منافذ پوست مانند آهن‌ربا عمل کرده و همه آلودگی موجود در آن را بیرون می‌کشند.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با ویژگی بهترین ماسک صورت برای پاک کردن منافذ پوست آشنا کردیم. اگر می‌خواهید برای خرید ماسک صورت اقدام کنید، پیشنهاد ما به شما فروشگاه اردمی است. در فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی، بهترین محصولات لایه بردار پوست از برندهای ایرانی و خارجی با قیمت مناسب وجود دارد. شما برای پاک کردن منافذ پوست خود از چه محصولاتی استفاده می‌کنید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

منبع: Dermstore دیدگاه‌ها 5962بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه