تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چگونه بهترین ماسک صورت خانگی پاییزه را درست کنیم

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
چگونه بهترین ماسک صورت خانگی پاییزه را درست کنیم

ماسک صورت خانگی از دیرباز طرفداران خاص خود را داشته است. تقریباً می‌توان گفت کسی را سراغ نداریم که به دنبال دستور ساخت بهترین ماسک صورت خانگی نباشد. دلیل افزایش محبوبیت ماسک‌های خانگی کاملاً مشخص است. درست کردن آن‌ها هزینه‌ی زیادی ندارد و از چیزی که فکرش را بکنید راحت‌تر است. همچنین در ماسک صورت خانگی خبری از ترکیبات شیمیایی نیست و با خیال راحت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. با این حساب در ادامه برخی روش‌های ساخت بهترین ماسک صورت خانگی پاییزه را با شما در میان می‌گذاریم.

علت محبوبیت بهترین ماسک صورت خانگی

علت محبوبیت ماسک خانگی

اگر به ماسک‌های موجود در بازار دقت کرده باشید، متوجه خواهید شد که این ماسک‌ها ترکیبات مختلفی دارند و کاربردهای آن‌ها هم متفاوت است. خوشبختانه برای ساخت ماسک صورت خانگی هم دست شما کاملاً باز است. با توجه به فصلی که در آن هستید می‌توانید به‌ لطف میوه‌ها و خوراکی‌های آن فصل، بهترین ماسک صورت خانگی را درست کنید که حتی از ماسک‌های صورت بازاری نیز مفیدتر باشد.

ماسک‌های خانگی عموماً ترکیباتی طبیعی دارند و به لطف این ترکیبات،‌ می‌توانید ماسک‌های پرفایده‌ای درست کنید که هیچ ضرری برای پوست ندارند. برای نمونه بهتر است به مناسبت فرا رسیدن پاییز برای ساخت بهترین ماسک صورت خانگی پاییزه سراغ کدو تنبل بروید. ماسک صورت دارای کدو تنبل را به‌عنوان بهترین ماسک صورت خانگی پاییزه می‌شناسیم.

دیگر میوه‌‌های خوشمزه پاییزی هم دست کمی از کدو تنبل ندارند. انار نیز یکی دیگر از میوه‌هایی است که برای ساخت ماسک صورت خانگی کاربرد دارد. به این ترتیب پیشنهاد می‌‌کنیم دستور ساخت ماسک صورت خانگی پاییزه را که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم بررسی کرده و از میان این ماسک‌ها، بهترین‌ها را انتخاب کنید.

ماسک صورت کدو تنبل و سیب زمینی

ماسک صورت خانگی پاییزه کدو حلوایی

کدو تنبل سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین‌های A، C و E است. این خوراکی خوشمزه منبع آنزیم‌هایی برای از بین‌بردن سلول های مرده پوست است. سیب‌زمینی نیز به‌عنوان یک خوراکی پرکاربرد، سرشار از رادیکال‌های آزاد و بتا کارتون (beta-carotene ) است. ماسکی که با سیب زمینی درست شده باشد به رشد سلول‌های تازه کمک می‌کند و جلوه‌ای شاداب و جوان به پوست می‌دهد. برای افزایش خاصیت این ماسک می‌توانید مقداری ماست به آن اضافه کرده و بهترین ماسک صورت خانگی پاییزه را درست کنید. اضافه کردن مقداری عسل نیز خاصیت ضد باکتری و آبرسانی این ماسک را افزایش می‌دهد. اگر می‌خواهید این ماسک اثربخشی خوبی برای روشن‌کردن رنگ پوست داشته باشد، می‌توانید مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید.

مواد لازم برای ساخت ماسک صورت کدو تنبل و سیب زمینی

  • یک قاشق غذاخوری کدو تنبل پخته و له‌شده
  • یک قاشق غذاخوری سیب زمینی له‌شده (سیب زمینی پخته‌ای که از غذای روز قبل باقی مانده است برای ساخت ماسک هیچ اشکالی ندارد به شرط‌‌ اینکه به آن ادویه نزده باشید)
  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • یک قاشق غذاخوری ماست پرچرب
  • یک پنس زردچوبه

طرز ساخت و استفاده

مواد لازمی که به آن اشاره کردیم را در کاسه‌ای مخلوط کنید. مخلوط به‌دست آمده را به صورت و گردن تمیز بزنید. برای اینکه جلوی ریخت‌و‌پاش در حین استفاده از این ماسک گرفته شود، پیشنهاد می‌کنیم جلوی سینک ظرفشویی قرار بگیرید و ماسک را با انگشت به صورت خود بمالید. در نهایت نیز بگذارید ماسک چیزی حدود ۱۲ تا ۱۵ دقیقه روی پوست باقی بماند. سپس صورت را با آب ولرم بشویید و سرم یا کرم مرطوب کننده بزنید.

ماسک صورت خانگی پاییزه خاک رس و انار

اسکراب خاک رس و انار

انار یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌های پاییزی است و روشن کننده‌ مؤثری برای پوست‌ به حساب می‌آید. برای ساخت بهترین ماسک صورت خانگی مقداری انار و خاک رس آرایشی را با هم مخلوط کنید. با این ماسک می‌توانید آلودگی‌ها را از منافذ پوست بزدایید. اضافه‌کردن مقداری عسل به این ماسک، خاصیت ضد باکتری به آن می‌دهد. ماسک صورت خاک رس و انار نباید خیلی زود روی پوست خشک شود، در غیر این‌ صورت اثربخشی آن از بین می‌‌رود.

مواد لازم برای ساخت ماسک خاک رس و انار

  • یک قاشق غذاخوری خاک رس آرایشی (بین خاک رس معمولی و خاک رس آرایشی تفاوت وجود دارد)
  • یک یا دو قاشق غذاخوری آب انار
  • یک قاشق غذاخوری عسل

طرز ساخت و استفاده

تمام موادی را که به آن‌ها اشاره کردیم با برس یا انگشت مخلوط کنید. توجه داشته باشید که خاک رس آرایشی میانه‌ی خوبی با قاشق فلزی ندارد. مواد مخلوط شده را روی صورت و گردن تمیز خود بمالید. اجازه دهید این ماسک ۱۰ تا ۱۵ دقیقه باقی بماند تا اینکه خاک رس حسابی خشک شود. سپس با آب ولرم صورت را بشویید و سرم یا کرم مرطوب کننده بزنید. اگر پوست بسیار خشکی دارید، به جای خاک رس آرایشی مقداری ماست پرچرب با آب انار و عسل ترکیب کنید.

اسکراب بدن زغال اخته و شکر

ماسک صورت خانگی پاییزه

پیشنهاد می‌کنیم در کنار ساختن ماسک صورت خانگی پاییزه عالی، یک اسکراب بدن عالی با ترکیبات طبیعی درست کنید. برای این کار لازم است از زغال اخته کمک بگیرید. این میوه‌ی خوشمزه دارای ماده‌ای به نام رسوراترول (resveratrol) است که خاصیت ضد آکنه فوق‌العاده‌ای دارد و بهترین ماسک صورت برای بانوان مبتلا به آکنه به حساب می‌آید.

مواد لازم برای ساخت ماسک زغال اخته و شکر

  • نیم‌ فنجان زغال اخته خام یا یخ‌زده
  • یک فنجان شکر قهوه‌ای
  • یک چهارم فنجان روغن نارگیل یا جوجوبا
  •  پنج تا هفت قطره روغن گیاهی معطر برای ساخت ماسکی خوشبو

طرز ساخت و استفاده

زغال اخته را داخل مخلوط کن بریزید تا حسابی له شود. مایع به‌دست‌آمده را در کاسه‌ای با شکر قهوه‌ای و روغن معطر ترکیب کنید تا حالتی خمیری‌مانند پیدا کند. سپس این خمیر را داخل ظرفی دربسته و تمیز بریزید و داخل حمام به‌عنوان اسکراب استفاده کنید.

سخن نهایی

سعی کردیم روش ساخت بهترین ماسک صورت خانگی پاییزه را با ترکیباتی آموزش دهیم که به‌راحتی در بازار پیدا می‌شود. با این حساب پیشنهاد می‌‌کنیم حتماً یکی از این ماسک‌‌ها را امتحان کنید. اگر با نوع پوست یا ماسک‌های صورت آشنا نیستید، می‌توانید با خواندن مقاله‌ی «انواع ماسک صورت چند کاره» اطلاعات خود را افزایش دهید. اگر هم حوصله‌ ساخت ماسک‌های خانگی را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه اُردمی بزنید و یکی از ده‌ها ماسک صورتی را که برای شما آماده‌ کرده‌ایم  خریداری نمایید. در نهایت اگر دستی در ساخت ماسک صورت دارید، خواهشمندیم در قسمت نظرات تجربه‌های خود را برای ساخت بهترین ماسک صورت با ما و دیگر خوانند‌ها درمیان بگذارید.

منبع: Freepeople دیدگاه‌ها 2337بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه