تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

فواید ماست برای پوست | پوستی جوان و شاداب با ماست

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
فواید ماست برای پوست | پوستی جوان و شاداب با ماست

همیشه وقتی صحبت از بهترین ماسک صورت می‌شود، انواع و اقسام محصولات گران‌قیمت و عجیب در ذهن بسیاری از افراد نقش می‌بندد. شما چطور؟ هیچ وقت با خودتان فکر کرده‌اید که می‌توان با یک محصول بسیار ساده و در دسترس، بهترین ماسک صورت را درست کرد. این محصول بی‌شک در همه خانه‌ها پیدا می‌شود. همان طور که از عنوان مقاله پیداست، آن چیزی نیست جز ماست! امروز هم ما قصد داریم درباره فواید ماست برای پوست صورت با شما صحبت کنیم. همراه ما باشید.

آبرسانی پوست

آبرسانی پوپست با ماست

یکی از فواید ماست برای پوست شما، آبرسانی آن است. می‌دانید پوستی که به‌درستی آبرسانی نشده باشد، به مرور زمان، کدر، خسته و مبتلا به حساسیت می‌شود. خشکی بیش از حد پوست، باعث آسیب‌های جدی به آن می‌شود. برای جلوگیری از بروز این اتفاق، همه متخصصان اصرار می‌کنند که پوست خود را ترجیحاً با مواد طبیعی آبرسانی کنید. در کنار انواع میوه‌ها که به آبرسانی پوست کمک می‌کنند، ماست نیز به دلیل حضور مواد مغذی خود، این رسالت را به‌خوبی انجام می‌دهد. اگر پوست خشک دارید، می‌توانید از ترکیب ماست و عسل برای آبرسانی آن استفاده کنید.

لایه برداری از پوست

یکی دیگر از عواملی که باعث تیرگی و خستگی پوست می‌شود، حضور سلول‌های مرده در آن است. تجمع سلول های مرده روی پوست و داخل منافذ هم به تیرگی آن می‌انجامد و هم گاهی باعث بروز انواع جوش سرسیاه و سرسفید می‌شود. اگر شما هم حس می‌کنید که پوستتان درخشش لازم را ندارد، از لایه‌برداری آن غافل نشوید. یکی دیگر از فواید ماست برای پوست صورت شما، لایه برداری بسیار ملایم آن است. به این ترتیب، پوست شما بدون کمترین آسیبی، بازسازی می‌شود. این کار را اسید لاکتیک ماست انجام می‌دهد. البته اگر پوست حساسی دارید یا پوستتان به اسید لاکتیک واکنش نشان می‌دهد، دور ماست را خط بکشید. این اسید ممکن است باعث قرمزی، سوزش، خارش و گاهی التهاب پوست شما شود.

روشن شدن پوست

بی‌شک وقتی ماده‌ای بتواند پوست را لایه برداری کند، حتماً به درخشش آن می‌انجامد.درباره فواید ماست که در بخش قبلی صحبت کردیم، از اسید لاکتیک نام بردیم. شاید شما هم بدانید که اسید لاکتیک علاوه بر خاصیت لایه برداری، به‌علت تولید آنزیمی به نام تیروزیناز، پوست را روشن می‌کند. عملکرد این آنزیم به این صورت است که مانع از تولید ملانین در پوست می‌شود. ملانین همان عنصر تولیدکننده رنگدانه در پوست است. در واقع بسیاری از لکه های پوستی در اثر تجمع ملانین روی پوست ایجاد می‌شوند.

از بین رفتن لکه های پوست

بر طرف کردن لکه های پوست با ماست

شاید تصور کنید فواید ماست برای پوست شما در روشن‌شدن آن خلاصه شود. این در حالی است که رسالت ماست کمی عمیق‌تر و اثرگذارتر است. در واقع باید بگوییم که ماست یک محصول پرولاکتیک همراه با زینک است. این خاصیت باعث می‌شود  لکه های عمیق و قدیمی پوست نیز کم‌کم از بین رفته و پوستی صاف و یکدست داشته باشید. زینک علاوه بر روشن‌کنندگی، ضدالتهاب نیز هست.

از بین رفتن جوش صورت

لایه برداری و ضدعفونی کردن پوست به کمک پرولاکتیک‌ها و همچنین کاهش ترشح چربی در پوست، همه از فواید ماست برای پوست شماست. کاهش ترشح چربی به‌طور مستقیم به کاهش بروز جوش می‌انجامد. از سویی لایه برداری هم جوش های قدیمی را هدف قرار می‌دهد و به این ترتیب نه‌تنها جوش صورت شما درمان شده، بلکه جلوی بروز جوش جدید نیز گرفته می‌شود.

رفع چین و چروک پوست

ماست، اکسیر جوانی پوست است. شاید شما هم اگر در این مقاله درباره فواید ماست برای پوست خود مطلبی نمی‌خواندید، باور نمی‌کردید این همه خاصیت در این ماده دم دستی وجود داشته باشد. ما اینجاییم که بگوییم ماست سرشار از آنتی اکسیدان است. همه می‌دانیم که آنتی اکسیدان یک ماده قوی و مؤثر برای مقابله با رادیکال‌های آزاد است. یکی از رسالت‌های مهم آنتی اکسیدان، مبارزه با چین و چروک پوست و در نتیجه جوان‌سازی آن است. برای همین می‌توانید به منظور رفع چین و چروک های پوستتان، ماست را هم در برنامه خود قرار دهید.

رفع تیرگی زیر چشم

فواید ماست برای رفع تیرگی

تیرگی زیر چشم عارضه بسیار شایعی است که درمان آن به حساسیت‌های ویژه نیازمند است. پوست دور چشم بسیار نازک است و به این ترتیب نمی‌توان از هر ماده‌ای برای رفع عارضه دور آن استفاده کرد. در بخش های قبلی درباره فواید ماست برای پوست صحبت کردیم و در خلال آن از زینک برای روشن شدن پوست، از اسید لاکتیک برای لایه برداری پوست و از آنتی اکسیدان برای رفع چین و چروک پوست حرف زدیم. همه این خواص در کنار هم به شما کمک می‌کنند دور چشم روشن، صاف و یکدست و بدون چین و چروک داشته باشید.

رفع عفونت پوست

شاید برای شما هم جالب باشد که در ادامه فواید ماست برای پوست از خاصیت ضد باکتریایی آن صحبت کنیم. حتماً شنیده‌اید که به افراد مبتلا به عفونت‌های روده توصیه می‌شود به میزان کافی از ماست ساده یا دوغ استفاده کنند. در واقع آنزیم‌های موجود در ماست خاصیت ضد باکتریایی و ضد عفونی دارند. همین خاصیت به منافذ پوست شما کمک می‌کند که از هر نوع آلودگی یا میکروبی عاری و پاکسازی شود.

درمان گزش حشرات

یکی از عواملی که هم به ظاهر پوست آسیب می‌زند و هم باعث ایجاد درد می شود، گزش حشرات است. اگر به پیک‌نیک رفته‌اید یا در فضای باز، حشره‌ای مثل پشه یا زنبور شما را نیش زد، بلافاصله مقداری ماست روی آن قرار دهید. یکی دیگر از فواید ماست برای پوست شما، خنثی‌کردن اثر نیش حشرات است.

التیام آفتاب سوختگی

التیام آفتاب سوختگی با ماست ساده

همه ما می‌دانیم که یکی از مواد مؤثر در کرم ضد آفتاب، زینک یا همان روی است. این ماده به میزان فراوان در ماست وجود دارد. در واقع آب ماست که گاهی از آن جدا می‌شود حاوی مقدار بسیار زیادی از روی و کلسیم است. روی یک ماده ضدآفتاب و ضدالتهاب مؤثر است. همچنین گفتیم که باعث سرکوب ملانین هم می‌شود. این ملانین گاهی در اثر اشعه UVB  خورشید تولید می‌شود. ماست با کنترل ملانین، قرمزی و لکه آفتاب سوختگی را از بین می‌برد. همچنین خاصیت ضد التهابی آن به رفع ورم بعد از آفتاب سوختگی کمک می‌کند. با این توضیح می‌توانید ماست ساده پرچرب ارگانیک را برای رفع آفتاب سوختگی استفاد کنید.

نکات مهم هنگام استفاده از ماسک ماست برای پوست

تا اینجای مقاله درباره فواید ماست برای پوست صحبت کردیم. در این بخش قصد داریم چند نکته مهم قبل از استفاده از این محصول پرخاصیت را با شما در میان بگذاریم.

  • با اینکه فواید ماست برای پوست شما خیلی زیاد است؛ اما اگر به لبنیات یا اسید هیدرکسی الفا و بتا حساسیت دارید، به هیچ وجه از آن استفاده نکنید.
  • شاید خیلی از شما ندانید که به این ماده حساسیت موضعی دارید یا نه؛ بنابراین قبل از استفاده از ماسک، مقداری از آن را داخل آرنج خود امتحان کنید. بافت پوست داخل آرنج به بافت پوست صورت خیلی شبیه است. اگر دچار قرمزی، سوزش یا خارش نشدید، با خیال راحت از آن روی پوست صورتتان بزنید.
  • حتماً از ماست ساده پرچرب ارگانیک استفاده کنید. ماست های بازاری در بسیاری مواقع حاوی نشاسته یا مواد افزودنی دیگر است که به پوست شما آسیب می‌زند. از سویی ماست کم چرب به میزان کافی اسید لاکتیک، روی و سایر مواد مغذی را ندارد. همچنین ماست‌های فراوری شده ممکن است دچار تغییر ساختار شده باشند.

سخن پایانی

در این مقاله با شما درباره خواص و فواید ماست برای پوست صحبت کردیم. در ادامه تأکید می‌کنیم قبل از مصرف هر ماده‌ای روی پوست صورتتان، حتماً تست حساسیت انجام دهید. اگر هم همچنان مشتری بهترین ماسک صورت بازاری هستید، سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید. این فروشگاه مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی است و قیمت مناسب و اصالت کالای خود را تضمین می‌کند. در نهایت اگر پرسش یا نظری دارید، در بخش نظرات مطرح کنید تا کارشناسان مجرب مجموعه به آن پاسخ دهند.

دیدگاه‌ها 43360بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه