تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

ماسک ساده و ارگانیک برای انواع عارضه پوست صورت

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
ماسک ساده و ارگانیک برای انواع عارضه پوست صورت

می‌دانید که هر کدام از ماسک‌هایی که در ردیف بهترین ماسک صورت قرار می‌گیرند، برای عارضه خاصی مفید هستند. کمتر پیش می‌آید که یک ماسک برای چندین عارضه خوب باشد و هم‌زمان چند فایده خاص به پوست برساند. اگر خاطرتات باشد در مقاله «فواید ماست برای پوست | پوستی جوان و شاداب با ماست» شما را با خاصیت اعجب‌انگیز ماست برای پوستتان آشنا کردیم. در این مقاله می‌خواهیم از این ماسک ساده و ارگانک برای رفع انواع عارضه های پوستی بیشتر صحبت کنیم. البته از آنجایی که عارضه های پوستی متفاوت هستند و هر کدام روش جاگانه‌ای برای رفع یا درمان دارند، موضوع را در چند دسته مجزا بررسی می‌کنیم.

ماسک ساده و ارگانیک برای پوست های لکه دار و مستعد جوش

علت محبوبیت ماسک ساده و ارگانیک صورت شب

علت اصلی ایجاد جوش روی صورت، تجمع چربی یا باکتری در روزنه‌های پوست است. این زایده‌ها به فولیکول مو می‌چسبند و اجیاد ورم می‌کنند. اگر این برآمدگی بدون عفونت باشد، معمولاً به‌صورت جوش سرسیاه ظاهر می‌شود. اگر میزان آلایندگی بیشتر شود، جوش چرکی یا سرسفید ایجاد می‌شود. برای جلوگیری از بروز این اتفاق یا رفع جوش، لازم است ابتدا چربی اضافی پوست برداشته شود. برای این منظور می‌توانید از ماست استفاده کنید. روش تهیه این ماسک ساده و ارگانیک را در ادامه برایتان می‌آوریم.

مواد لازم برای تهیه ماسک ضد جوش

  • یک قاشق سوپ‌خوری ماست؛
  • یک قاشق سوپ‌خوری عسل؛
  • یک قاشق سوپ‌خوری آبلیموی تازه؛
  • یک قاشق سوپ‌خوری پودر زرد‌چوبه؛

روش تهیه ماسک ضد جوش

مواد را به‌خوبی ترکیب کنید و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید. سپس صورت را با آب ولرم بشوید و با حوله به‌آرامی خشک کنید. این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید. ماست به کنترل چربی پوست کمک می‌کند. عسل سرشار از آنتی‌اکسیدان و مواد ضد التهاب است و پوست را جوان می‌کند. زردچوبه نیز یک ماده سفیدکننده طبیعی است که به درخشان‌شدن پوستتان کمک می‌کند. به این ترتیب نه‌تنها پوست بدون جوش، بله پوستی شفاف و روشن خواهید داشت.

ماسک ساده و ارگانیک برای داشتن پوستی درخشان

راهنمای تهیه ماسک ساده

تجمع سلول‌های مرده و خستگی مفرط، همچنین قرار گرفتن در معرض نور خورشید و دود و دم آلاینده‌های شهری، همه دست به دست هم می‌دهند تا پوستی خسته، گرفته و تیره به شما تحویل دهند. برای رفع این معضل بهتر است از ماسکی استفاده کنید که پوستتان را درخشان و شاداب کند. برای این منظور می‌توانید از یکی از ۲ روش زیر استفاده کنید.

روش اول: مواد لازم برای تهیه ماسک شفاف کننده

  • ماست؛
  • دال عدس پخته؛
  • خلال پوست پرتقال؛

روش تهیه ماسک شفاف کننده

با استفاده از گوشکوب برقی، مخلوط‌کن یا غذاساز، پوست پرتقال و عدس را آسیاب کنید. سپس مقداری ماست به آن بیفزایید و مخلوط به‌دست‌آمده را به‌خوبی هم بزنید. وقتی یکدست شد، آن را روی صورتتان بگذارید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید. خواهید دید که پوست شما روشن‌تر، صاف‌تر و تازه‌تر شده است. اگر پوست خشکی دارید، یک قاشق عسل برای حفظ رطوبت پوست به ماسکتان اضافه کنید.

روش دوم: مواد لازم برای تهیه ماسک ضد خستگی صورت

  • ۴ قاشق سوپ‌خوری ماست؛
  • یک قاشق سوپ‌خوری پودر کاکائو؛
  • یک قاشق سوپ‌خوری عسل.

روش تهیه ماسک ضد خستگی

همه موادی را که گفتیم با هم مخلوط کنید و روی صورت بگذارید. پس از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. پوست شما تازه و درخشان خواهد شد. کاکائو به علت داشتن کافئین، جریان خون زیر پوست را منظم می‌کند. این امر باعث اکسیژن‌رسانی بهتر به پوست شده و پوست جوان‌تر و شاداب‌تر می‌شود.

ماسک ساده و ارگانیک برای پوست های آسیب دیده

رفع آفتاب سوختگی

آفتاب‌سوختگی یا بروز حساسیت باعث بروز آسیب‌های خاصی به پوست می‌شود. شایع‌ترین این آسیب‌ها، قرمزی و التهاب پوست است. برای رفع این التهاب می‌توانید از ماسک زیر استفاده کنید که هم ساده است و هم ارگانیک و در دسته بهترین ماسک صورت قرار می‌گیرد.

مواد لازم برای تهیه ماسک ضد التهاب

  • یک چهارم فنجان ماست ساده پرچرب؛
  • یک چهارم فنجان خیار پوست کنده ریز شده؛
  • یک قاشق سوپ‌خوری ژل یا آب آلوئه‌ورای ارگانیک؛
  • یک قاشق سوپ‌خوری عسل؛
  • ۲ قطره روغن بابونه.

روش تهیه ماسک ضد التهاب

همه مواد بالا را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی تولید شود. اگر خمیر شما رقیق است، آن را در یک پارچه کتانی ریخته و کمی فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود و غلظت مدنظر به دست بیاید. ماسک را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید. آلوئه‌ورا و عسل موجود در این ماسک خواص ضد التهابی دارند و به درمان قرمزی پوست کمک می‌کنند. خیار نیز خاصیت تسکین‌دهندگی و خنک‌کنندگی دارد.

ماسک ساده و ارگانیک برای پوست های خشک

انواع ماسک صورت برای انواع پوست شما

این ماسک به دلیل ویژگی‌های مرطوب‌‎کنندگی و آبرسانی که دارد، مناسب‌ترین گزینه برای پوست‌های خشک محسوب می‌شود. استفاده مستمر از این ماسک، حس نرمی و لطافت به پوست شما می‌دهد.

مواد لازم برای تهیه ماسک مناسب پوست خشک

  • ۲ قاشق سوپ‌خوری ماست طبیعی پرچرب؛
  • یک قاشق سوپ‌خوری عسل ارگانیک؛
  • یک قاشق سوپ‌خوری پوره آووکادو؛
  • یک قاشق سوپ‌خوری جو دو سر پخته شده.

روش تهیه ماسک مناسب پوست خشک

ترکیبات را مخلوط کنید تا به شکا خمیری یکدست دربیاید. سپس خمیر را حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست صورت بگذارید. سپس آن را با یک پارچه نرم و مرطوب پاک کنید و بعد با آب ولرم صورتتان را بشویید. خواص عالی جو دو سر و آووکادو تا حدی است که در همان جلسه اول شاهد آبرسانی پوستتان خواهید بود.

ماسک ساده و ارگانیک برای لایه برداری از پوست

برای پوست سالخورده

گفتیم که یکی از عوامل مهم و اثرگذار در ایجاد جوش صورت یا لکه‌های آن و همچنین خسته به‌نظر‌رسیدن پوست، تجمع سلول‌های مرده در آن است. برای ازبین‌بردن سلول‌های مرده لازم است هر از گاهی پوستتان را لایه‌برداری کنید. در این بخش شما را با بهترین ماسک صورت لایه بردار آشنا می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه ماسک لایه بردار

  • ۲ قاشق سوپ‌خوری ماست؛
  • یک قاشق سوپ‌خوری جو دو سر.

روش تهیه ماسک لایه بردار

خیلی راحت مواد را با هم مخلوط کنید. اجازه دهید کمی جوی دو سر در ماست خیس بخورد و نرم‌ شود. البته وجود مقداری زبری در جو به اسکراب و لایه برداری پوست کمک شایانی می‌کند. خمیر به‌دست‌آمده را به‌صورت دورانی روی پوستتان ماساژ دهید. این کار سلول‌های مرده را جدا کرده و سبب تولید سلول‌های جدید و در نهایت درخشندگی و تازگی پوست صورت می‌شود.

چند وقت یک بار باید از ماسک ماست استفاده کنید؟

استفاده از ماسک ماست

با توجه به اینکه پوست‌های مختلف با هم متفاوت هستند و هر کدام نسبت به مواد مختلف، واکنش متفاپت نشان می‌دهند و از سویی عارضه‌های مختلف نیز به روش متفاوت درمان نیاز دارند، نمی‌توان برای همه افراد یک نسخه واحد پیچید. با این توضیح به اوامه مطلب خوب دقت کنید تا بدانید هر ماسک را چند باز در هفته مجاز هستید که استفاده کنید.

  • پوست های دارای جوش و لکه: ۳ تا ۴ بار در هفته؛
  • پوست خشک و حساس: ۲ تا نهایتاً ۳ بار در هفته؛
  • پوست های دارای آسیب یا عفونت: مصرف روزانه؛

نکات مهم قبل از استفاده از هر نوع ماسک ساده و ارگانیک

انواع ماسک صورت برای پوست خشک

  • قبل از مصرف هر نوع ماسکی، آن را داخل آرنج خود امتحان کنید تا مطمئن شوید به ترکیبات آن حساسیت ندارید.
  • اگر هنگام استفاده از هر نوع ماسکی، ذره‌ای سوزش یا خارش روی پوستتان حس کردید، به‌سرعت صورتتان را بشویید.
  • از هیچ ماسکی بیشتر از زمان و نوبت مجاز استفاده نکنید. برای مثال اگر قرار است ماسک ۱۰ دقیقه روی پوستتان باشد، آن را ۱۵ یا ۲۰ دقیقه نکنید. زمانی که به شما داده شده برای جذب فواید ماسک کفایت می‌کند و بیشتر از آن باعث جذب ماده خاصی نمی‌شود. همچنین استفاده بیشتر از ماسک در طول هفته ممکن است به بافت پوست شما آسیب بزند.
  • قبل از مصرف هر نوع ماسکی، کمی پوستتان را بخور گرم دهید تا منافذش باز شده و قدرت جذب ماسک بیشتر شود.
  • بعد از مصرف هر نوع ماسکی صورتتان را ابتدا با آب ولرم و سپس با آب سرد بشویید تا منافذ پوستتان بسته شود.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با چند ماسک ساده و ارگانیک آشنا کردیم که می‌توانید به‌راحتی در منزل درست کنید. اگر به هر دلیلی وقت یا حوصله درست کردن این ماسک‌ها را ندارید، می‌توانید برای خرید بهترین ماسک صورت آماده مصرف به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات ارایشی، بهداشتی و تندرستی مراجعه کنید. شما از ماست چطور استفاده می‌کنید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 6161بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه