تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

لزوم استفاده از ماسک صورت برای آقایان و روش استفاده از آن

زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه
لزوم استفاده از ماسک صورت برای آقایان و روش استفاده از آن

بانوان به خوبی از اهمیت مراقبت از پوست باخبر هستند اما رسیدگی به پوست صورت، زن و مرد نمی‌شناسد و آقایان خوش‌تیپ و شیک‌پوش باید هوای پوست خود را داشته باشند. به همین دلیل آقایان زیادی را سراغ داریم که به پوست خود کرم مرطوب‌کننده می‌زنند و خاطرشان جمع است که به پوست‌شان به اندازه کافی رسیدگی شده است.

اما از آنجایی که آقایان بیشتر در معرض آلودگی‌های محیطی و نور خورشید هستند، کرم‌های مرطوب‌کننده برای رسیدگی به پوست آن‌ها کفایت نمی‌کند و باید سایر تمهیدات پوستی را نیز در نظر بگیرند. یکی از این موارد که استفاده از آن در بین آقایان کمتر دیده می‌شود ماسک صورت است.

به همین دلیل در ادامه به لزوم استفاده از ماسک صورت برای آقایان نگاهی انداخته‌ایم، پس همراه ما باشید.

فایده‌های ماسک صورت برای آقایان

فایده‌های ماسک صورت برای آقایانماسک صورت برای آقایان فواید زیادی دارد اما در بین تمامی این فایده‌ها کاهش چین‌و‌چروک‌های پوستی را می‌توان مهم‌ترین دلیل استفاده از ماسک صورت برای آقایان دانست. از طرف دیگر ماسک صورت، پوست آقایان را شاداب می‌کند و چربی و براق‌بودن بیش‌ازحد آن را کاهش می‌دهد.

جالب است بدانید هفته‌ای یک یا دو بار استفاده از ماسک صورت، پس از اصلاح نیز جلوی التهاب‌های پوستی را می‌گیرد و سلامت تارهای ریش و سبیل را تضمین می‌کند.

البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که ماسک‌های صورت برای آقایان، انواع مختلف و کاربردهای متفاوتی دارند. در نتیجه انتخاب یک ماسک صورتِ مناسب، بسته به نیاز پوست صورت، اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

اصول اولیه استفاده از ماسک صورت برای آقایان

اصول اولیه برای استفاده از ماسک صورت آقایاناستفاده از ماسک صورت همانند سایر روش‌های رسیدگی به پوست اصول خاصی دارد که رعایت آن‌ها باعث اثربخشی بیشتر ترکیبات ماسک خواهد شد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم این اصول اولیه را حتماً در نظر داشته باشید:

  1. قبل از استفاده از ماسک‌، صورت خود را با آب ولرم حسابی بشویید تا پوست از چربی و آلودگی پاک شود. از طرف دیگر این کار باعث باز شدن منافذ پوستی نیز خواهد شد؛ در غیر این صورت شاهد کاهش اثربخشی ماسک صورت خواهید بود.
  2. پوست صورت قبل از زدن ماسک، باید خشک باشد و از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده نکرده باشید. رطوبت اضافی پوست، جلوی اثربخشی ترکیبات ماسک صورت را می‌گیرد، در نتیجه پس از شست‌وشوی کامل پوست، آن را با حوله‌ای تمیز، حسابی خشک کنید.
  3. شیوۀ استفاده از ماسک صورت که روی بسته‌بندی آن نوشته شده است را مطالعه کنید و طبق همان روش مصرف، از ماسک استفاده کنید چرا که یکی از مهم‌ترین موارد در استفاده از ماسک صورت، مدت زمان قرار گرفتن آن روی پوست است.
    باقی ماندن ماسک بیشتر از زمانی که توصیه شده است ممکن است خشکی بیش‌ازحد یا حتی سوختگی موضعی پوست را به دنبال داشته باشد.
  4. پس از استفاده از ماسک پوست را با دست‌ تمیز کنید و آب ولرم بشویید.
  5. ماسک‌، وظیفۀ آبرسانی پوست را به خوبی انجام می‌‌دهد اما نمی‌توانید مرطوب‌ نگه‌داشتن پوست خود را تنها از ماسک صورت انتظار داشته باشید و در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم در کنار ماسک صورت از ترکیبات آبرسان و مرطوب‌کننده پوست کمک بگیرید.

توجه: آقایان در حین انتخاب ماسک صورت باید توجه ویژه‌ای به جنس پوست خود داشته باشند. در نتیجه در ادامه به نکته‌هایی در خصوص تشخیص نوع پوست اشاره می‌کنیم.

روش تشخیص نوع پوست

روش تشخیص نوع پوستخوشبختانه روش‌های مختلفی برای تشخیص نوع پوست وجود دارد که یکی از راحت‌ترین این روش‌ها شستن کامل صورت است. برای این کار باید صورت با آب ولرم شسته شود (آب بسیار گرم پوست را خشک و آسیب‌پذیر می‌کند) سپس به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید و در نهایت یک دستمال کاغذی روی پوست صورت خود بکشید.

بسته به میزان چرب شدن این دستمال می‌توانید نوع پوست خود را تشخیص دهید. از طرف دیگر اگر وسواس زیادی برای تشخیص نوع پوست خود دارید در این زمینه از پزشک متخصص پوست نیز می‌توانید کمک بگیرید.

کارهایی که آقایان باید پس از تشخیص نوع پوست خود انجام دهند:

  1. پوست اندام بسیار حساسی است که عوامل مختلفی نظیر شرایط آب‌و‌هوایی، گرما و حتی شوینده‌ای که برای تمیز‌کردن صورت استفاده می‌کنید تأثیر مهمی در نوع پوست شما دارد. تشخیص نوع پوست، به شما کمک می‌کند راحت‌تر ماسک مناسب پوست خود را انتخاب کنید. در نتیجه باید مواظب باشید ماسک صورتی را انتخاب کنید که پوست شما را بیش‌ازحد چرب یا خشک نکند.
  2. علاوه بر ماسک صورت، کرم‌های مرطوب‌کننده، ترکیبات مخصوص اصلاح و سایر ترکیبات رسیدگی به پوست را متناسب با نوع پوست خود خریداری کنید.
  3. از طرف دیگر ماسک‌های صورت مختلفی در بازار وجود دارند که مختص آقایان ساخته شده‌اند. این روزها ماسک‌های لایه‌بردار پوست که با نام پیل‌آف نیز شناخته می‌شوند طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.
    ماسک‌های پیل آف (برای خرید ماسک صورت peel off کلیک کنید) نه‌تنها پوست را آبرسانی و شاداب می‌کنند بلکه با برداشتن سلول‌های مرده و لایه‌برداری آن سلامت پوست را تضمین می‌کنند.
  4. ماسک‌های نقابی (Sheet Mask)، نیز گونه‌ای دیگر از ماسک‌های صورت‌اند که استفاده بسیار راحتی دارند و در نتیجه مورد توجه آقایان قرار گرفته‌اند.

مراقبت از انواع پوست با ماسک‌های متفاوت

پوست صورت آقایان در ۵ گروه اصلی قرار می‌گیرد که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

۱- پوست معمولی

پوست معمولیهمان‌‌گونه که از نام آن پیداست با پوستی طرف هستیم که در شرایط معمولی و خوبی قرار دارد و عارضه پوستی خاصی آ‌ن را تهدید نمی‌کند. پوست‌‌های معمولی، نرم و صاف هستند و نسبت به ترکیبات مراقبت از پوست حساسیت ندارند.

آقایانی که پوست معمولی دارند بهتر است از ماسک‌های‌ معمولی صورت کمک بگیرند. استفاده از این ماسک‌ها در بازه زمانی یک یا دوبار در هفته توصیه می‌شود. در کنار این ماسک‌ها از تمیز کردن صورت و همچنین مرطوب نگهداشتن آن نیز نباید غافل شوند. لایه‌برداری پوست نیز دست‌کم یک بار در هفته پیشنهاد می‌شود.

۲- پوست چرب

پوست چرب زمانی که غده‌های زیر پوست بیش‌ازحد چربی ترشح کنند، پوست، چرب و آسیب‌پذیر می‌شود. رژیم‌غذایی، تغییرات هورمونی، عوامل وراثتی، استرس و مواردی از این دست را می‌توان از دلایل چرب شدن بیش‌ازحد پوست نام برد.

برای این پوست‌ها باید از کرم‌های اصلاح، اسکراب‌ها و ترکیبات آبرسان مخصوص پوست‌های چرب کمک بگیرید.

همچنین این دسته از آقایان باید بیشتر مواظب پوست خود باشند و دست‌کم روزی دوبار صورت خود را بشویند. استفاده از ماسک‌‌های صورت که برای پوست‌های چرب ساخته شده‌اند نیز گزینه خوبی به نظر می‌رسد، این افراد باید هفته‌ای دو بار از این ماسک‌ها استفاده کنند. از آنجایی که این دسته از آقایان با پوست چرب سروکار دارند استفاده زیاد از کرم‌های مرطوب‌کننده به آن‌ها توصیه نمی‌شود و در عوض پیشنهاد می‌کنیم صورت را هفته‌ای دو تا سه بار لایه‌برداری کنند.

۳- پوست خشک

پوست خشکبرخلاف پوست‌های چرب، غده‌های تولید‌کننده چربی در پوست‌های خشک، فعالیت کمتری دارند و در نتیجه چربی مورد نیاز پوست تولید نمی‌شود. زندگی در شرایط آب‌و‌هوایی گرم و خشک، فصل‌های سرد سال و همچنین رسیدگی ناکافی به پوست را می‌توان از دلایل خشکی پوست دانست.

آقایانی که پوست صورت آن‌ها خشک است باید یک یا دوبار در هفته از ماسک صورت مخصوص پوست خود استفاده کنند. این افراد صبح‌ها و شب‌ها باید حتماً صورت خود را بشویند و پس از شستشو، کرم‌های مرطوب کننده را در برنامه رسیدگی پوست خود قرار دهند.

کرم‌ مرطوب‌کننده باید به اندازه‌ای زده شود که پوست حالتی نرم پیدا کند، بهتر است برای جذب بیشتر ترکیبات مرطوب‌کننده، پس از استفاده از این ترکیبات، پوست را با احتیاط ماساژ دهید تا منافذ پوستی بسته نشود.

پوست خشک نیازمند رسیدگی زیادی است و بهتر است هفته‌ای چند بار لایه‌برداری کنید تا سلول‌های مرده از روی سطح پوست پاک شوند.

۴- پوست چرب و خشک (مختلط)

پوست چرب و خشکگاهی اوقات تنها قسمتی از پوست، چربی بیش‌ازحدی تولید می‌کند و سایر قسمت‌های صورت خشک باقی می‌ماند. در این زمینه می‌توان به پوست افرادی اشاره کرد که بینی و پیشانی نسبت به گونه‌ها و سایر قسمت‌های پوست چرب‌تر است.

رسیدگی به این نوع پوست کار حساسی است چرا که باید از یک طرف مواظب قسمت‌های خشک پوست باشید و از طرف دیگر از رسیدگی به قسمت‌های چرب پوست غافل نشوید. آقایانی که پوست چرب و خشک دارند بهتر است روزانه از ترکیبات مرطوب‌کننده و پاک‌کننده پوست استفاده کنند و نواحی خشک پوست را هر چند روز یکبار لایه‌برداری نمایند. همچنین استفاده از ماسک‌های ترکیبی همزمان، برای این نوع پوست، بهترین گزینه است.

۵- پوست حساس

 پوست حساس انصافاً باید اعتراف کرد نگهداری و رسیدگی به پوست‌های حساس و مستعد آلژری و عارضه‌های پوستی نیازمند وسواس بیشتری است. در انتخاب ترکیبات رسیدگی برای پوست‌های حساس باید توجه ویژه‌ای داشته باشید در غیر این صورت پوست به جای این که سلامتی خود را بازیابد دچار التهاب‌های بیشتر خواهد شد.

پیشنهاد می‌‌کنیم ماسک‌های مخصوص پوست حساس را خریداری کنند. این افراد باید صورت را با شوینده‌های مخصوص پوست خود شست‌وشو کنند و بهتر است محصولاتی که دارای ترکیبات گیاهی زیادی هستند را برای پوست حساس خود استفاده کنند.

در صورت امکان، قبل از خرید ماسک صورت، مقداری از آن را روی پوست خود امتحان کنید تا از نداشتن آلرژی و حساسیت نسبت به این ماسک خاطر‌جمع شوید.

سخن پایانی

رسیدگی به پوست از آن دسته کارهایی است که نمی‌شود برای تمامی افراد نسخه واحدی پیچید و بسته به نوع پوست خود و همچنین ماسک صورتی که خریداری می‌کنید ممکن است پوست شما تعامل متفاوتی داشته باشد. در نتیجه بهتر است با خرید ماسک‌های مختلف و امتحان‌کردن آن‌ها، ماسک دلخواه و مناسب نوع پوست خود را پیدا کنید.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از آن دسته آقایان خوش‌تیپی هستید که به سلامت پوست صورت خود اهمیت زیادی می‌دهند، در قسمت نظرات، ما و سایر کاربران را در جریان تجربه‌های مفید خود در استفاده از ماسک صورت قرار دهید.

منبع: Beaubrummellformen دیدگاه‌ها 8790بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه