تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

آموزش ساخت ۴ ماسک صورت خانگی برای پوست خشک

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
آموزش ساخت ۴ ماسک صورت خانگی برای پوست خشک

خشکی پوست معمولاً در تمامی روزهای سال وجود دارد. این عارضه در هوای سرد اغلب همراه با پوسته پوسته شدن، قرمزی و احساس سوزش یا کشیدگی پوست همراه است. برای جلوگیری یا رفع این مشکل، باید مرطوب کننده و آبرسان بیشتری را به برنامه مراقبت از پوست خود اضافه کنید. همچنین ضمن لایه برداری پوست با کمک بهترین ماسک صورت، استفاده از ماسک آبرسان ۲ تا ۳ بار در هفته برای کنترل خشکی لازم و ضروری است. در این مقاله به آموزش ۴ ماسک صورت خانگی برای پوست خشک می‌پردازیم.

ماسک صورت عسل و آوکادوو

ماسک صورت عسل و آوکادوو

اطراف ما بسیاری از گیاهان و خوراکی‌هایی وجود دارند که می‌توانیم از آن‌ها روغن استخراج کرده و در بهترین ماسک صورت استفاده کنیم. این روغن‌ها مرطوب کننده های خوبی برای پوست هستند. برای مثال آووکادو با بافت نرم و خامه‌ای خود دارای روغن‌های طبیعی است. عسل طبیعی نیز یک تنظیم‌کننده عالی برای پوست است و به حفاظت و نگهداشتن رطوبت در پوست کمک می کند. ترکیب این دو با هم یک ماسک صورت عالی برای پوست خشک رقم می‌زند.

برای تهیه این ماسک، نیمی از آووکادو رسیده کافی است. آن را با چاقو خرد کرده و با چنگال یا میکسر کاملاً له کنید تا جایی که خمیر یکدستی درست شود. یک قاشق چای‌خوری عسل طبیعی را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. با کمک برس نرم یا انگشتان خود، این ماسک را به‌آرامی روی صورت بمالید. پس از گذشت ۱۵ دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید. از این ماسک در هفته ۲ یا ۳ بار می‌توانید استفاده کنید. توجه داشته باشید که عسل علاوه بر خاصیت آبرسانی، التیام‌بخش پوست های آسیب دیده نیز هست.

ماسک صورت موز و عسل

ماسک صورت موز و عسل

یکی دیگر از ترکیباتی که به‌عنوان بهترین ماسک صورت خانگی برای پوست خشک شناخته می‌شود، ماسک موز و عسل است. موز منبع غذایی عالی، پر از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. یکی از ویتامین‌های مهم موجود در موز، B6 است که سلول های پوست برای تجدید و ترمیم به آن نیاز دارند. در این ماسک صورت، ‌همچنین عسلِ التیام‌بخش و ماست وجود دارد. ماست حاوی اسید لاکتیک است که به لایه برداری سلول های مرده کمک می‌کند.

برای تجربه‌ی این ماسک، یک عدد موز رسیده را کاملاً له یا پوره کنید تا یکدست شود. نصف قاشق چای‌خوری عسل طبیعی و یک قاشق غذاخوری ماست ساده را اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید. برای پیشگیری از ریختن مواد از روی صورت، یک لایه ضخیم از آن را روی صورت بمالید. توجه داشته باشید که ماسک را اطراف چشمانتان نزنید. حدود ۲۰ دقیقه بعد، صورتتان را با آب ولرم بشویید.

ماسک صورت خیار و آلوئه ورا

ماسک صورت خانگی خیار و آلوئه ورا

یک حکم کلی درباره جوش صورت این است که اکثر افراد دارای پوست خشک از بروز آن در امان هستند. البته این حکم برای جوش های چرکی و سرسفید است و در زمستان بیشتر صادق است. در واقع باید اقرار کرد که افراد با پوست خشک نیز دچار جوش های روزاسه می‌شوند. این نوع جوش های غیرتهاجمی در افراد بیشتر از سی سال بیشتر دیده می‌شود. بنابراین این افراد به بهترین ماسک صورت خانگی برای پوست خشک نیاز دارند که جلوی بروز این‌گونه جوش را بگیرد. به این منظور به این دسته افراد ماسک صورت خیار و آلوئه‌ورا توصیه می‌شود. همچنین برای تسکین خشکی و ازبین‌رفتن قرمزی پوست، آلوئه ورا و خیار جفت مناسبی هستند. قبل از درست کردن این ماسک مطمئن شوید که پوستتان به آلوئه ورا حساسیت نداشته باشد.

اگر قصد دارید آلوئه ورا را از فروشگاه تهیه کنید توجه داشته باشید که ۱۰۰درصد ژل خالص باشد. در غیر این صورت، یک برگ متوسط از گیاه آن را با دقت برش زده و گوشتش را بیرون بیاورید. برای ایجاد قوام بهتر، آن را در مخلوط کن یا غذاساز با تقریباً یک‌چهارم خیار متوسط خرد شده مخلوط کنید. بهترین روش مصرف این ماسک صورت، استفاده از برس نرم است. برای این ماسک زمان خاصی تعریف نشده است؛ پس تا زمانی که دوست دارید روی پوست بماند به‌آرامی گاهی آن را ماساژ دهید. همچنین می‌توانید باقی‌مانده این ماسک صورت را در یخچال نگه دارید.

ماسک صورت روغن نارگیل و شی باتر

ماسک صورت روغن نارگیل و شی باتر برای پوست خشک

روغن نارگیل یک روغن فوق‌العاده است که نسبت به سایر روغن‌ها قدرت بیشتری برای نفوذ به پوست و موها دارد. با این حال، کومودون‌زاست و ممکن است باعث ایجاد جوش در افراد مستعد شود. برای تهیه بهترین ماسک صورت خانگی برای پوست خشک باید ابتدا روغن نارگیل و شی‌باتر را با هم مخلوط کنید. به خاطر داشته باشید که هر دوی این روغن‌ها در دمای معینی جامد هستند؛ بنابراین لازم است با روش بن‌ماری (حرارت غیر مستقیم یا بخار آب) آن‌ها را ذوب کنید.

روش درست کردن این ماسک آن است که ۱ قاشق غذاخوری از هر کدام را با هم مخلوط کرده و روی پوست بمالید. این کار را به‌راحتی با دست نیز می‌توانید انجام دهید. به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا روغن‌ها به‌خوبی جذب پوست شود. شستن صورت پس از گذشت این مدت لزومی ندارد؛ ولی اگر از چرب شدن پوست خود ناراحتید، می‌توانید آن را با دستمال نرم و لطیف پاک کنید. ضمناً اگر پوست شما به این دو ماده حساسیت خاصی ندارد، می‌توانید از آن به‌عنوان مرطوب کننده روزانه برای صورت و بدن یا حتی به‌عنوان ماسک موی هفتگی استفاده کنید.

سخن پایانی

امیدواریم با آموزشی که در بالا برایتان آوردیم بهترین ماسک صورت خانگی برای پوست خشک را در منزل درست کرده و از فواید آن بهره‌مند شوید. اگر به هر دلیلی فرصت یا علاقه‌ای برای این کار ندارید، می‌توانید از ماسک های آماده بازاری مخصوص پوست خشک استفاده کنید. به این منظور، خرید از فروشگاه اینترنتی اردمی– مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با خرید از این فروشگاه می‌توانید بهترین ماسک صورت را در کمترین زمان و با اطمینان از اصالت کالا در منزل یا محل کار خود دریافت کنید.

منبع: Varietyallure دیدگاه‌ها 6343بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه