تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

استفاده از روغن درخت چای چه تاثیری بر رشد مو دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
استفاده از روغن درخت چای چه تاثیری بر رشد مو دارد؟

وقتی به هر دلیل افراد دچار ریزش مو می‌شود، اولین گزینه‌ای که به ذهنشان می‌رسد خرید بهترین شامپو برای ریزش مو است. در واقع موی کم‌پشت چیزی نیست که کسی بتواند به‌راحتی با آن کنار بیاید. از طرف دیگر سرعت‌بخشیدن به فرایند رشد مو و پرپشت‌کردن آن کار چندان راحتی نیست. در اینجا خبر خوشی که برای شما داریم این است که داشتن موهای پرپشت آرزوی محالی نیست و راه‌های زیادی از جمله استفاده از روغن درخت چای برای بهبود سلامتی مو وجود دارد.

البته باید با واقعیت روبه‌رو شد که را‌ه‌ صد ساله را نمی‌توان در عرض یک شب پیمود و بدون شک موهای شما در بازه زمانی کوتاه‌، دوباره به دوران شکوه و زیبایی خود باز نمی‌گردند. اما راه‌هایی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان سرعت رشد مجدد موها را افزایش داد. یکی از این راه‌‌ها که این روزها طرفداران زیادی هم پیدا کرده است، استفاده از روغن درخت چای است.

در ادامه به معرفی این روغن و چندوچون مصرف آن می‌پردازیم. اگر رشد یا پرپشت کردن موهایتان برایتان مهم است، با ما همراه باشید.

روغن درخت چای چیست؟

روغن درخت چایهمان‌گونه که از نام این روغن پیداست، یک نوع روغنِ گیاهی است که از درختچه‌ی چای گرفته می‌شود. محل اصلی رشد این درختچه در استرالیاست. روغن درخت چای خاصیت ضدباکتریایی دارد و به همین دلیل، از این روغن برای درمان عارضه‌های پوست جمجمه و سایر قسمت‌های بدن استفاده می‌شود. جالب است بدانید از این روغن در محصولات بهداشتی و زیبایی مو نظیر بهترین شامپو برای ریزش مو و کاندیشنرها نیز استفاده می‌کنند، این روغن برای درمان شوره سر و آکنه‌ نیز کاربرد دارد.

روغن درخت چای چگونه به افزایش رشد مو کمک می‌کند؟

روغن درخت چای باعث افزایش گردش خون در بدن می‌شود. این امر به دفع مواد سمی کمک می‌کند تا در نتیجه شاهد تحریک رشد پیازهای مو باشیم. خاصیت ضد عفونی کننده، ضد قارچ و ضد التهابی که روغن درخت چای دارد، در کنار خواص آنتی اکسیدان این روغن، باعث می‌شود تا موها همیشه تمیز و سالم بمانند. زمانی که پوست سر سالم باشد و به اندازه‌ی کافی مواد مغذی دریافت کند، منافذ پوستی باز‌ می‌شوند و در نتیجه شاهد افزایش رشد مو خواهیم بود.

آیا روغن درخت چای برای افرادی با موهای چرب مناسب است؟

خوشبختانه باید بگوییم جواب این سوال مثبت است. اسانس‌های روغنی به بازشدن منافذ پوست کمک می‌کنند و غدد چربی‌ساز پوست را نیز التیام می‌بخشند. جالب است بدانید یکی از دلایل اصلی کاهش رشد مو، بسته شدن مسیر پیاز مو است. این امر به التهاب‌های پوست سر منجر می‌شود. از طرف دیگر، خاصیت ضدمیکروبی که در روغن درخت چای وجود دارد، به سلامتی پوست سر کمک می‌‌کند.

چگونه از روغن درخت چای برای پرپشت شدن موها کمک بگیریم؟

همان‌‌گونه که ذکر شد، روغن درخت چای چه به‌تنهایی و چه در بهترین شامپو برای ریزش مو، به پرپشت شدن موهای چرب و خشک کمک می‌کند. اگر می‌خواهید از خود روغن استفاده کنید، برای اثربخشی، می‌توانید ترکیبات دیگری را نیز با این روغن برای رشد بهتر موها به کار بگیرید. یکی از بهترین‌ راه‌ها برای سرعت بخشیدن به فرایند رشد مو، ترکیب روغن درخت چای با سایر روغن‌های گیاهی‌ است. در ادامه، با هم به بررسی نحوه‌ی استفاده از روغن درخت چای برای رشد سریع‌‌ مو می‌پردازیم.

ترکیب روغن درخت چای و سایر روغن‌های گیاهی برای داشتن موهایی پرپشت

ترکیب روغن درخت چای و سایر روغن‌های گیاهی برای داشتن موهایی پرپشتقبل از اینکه از روغن درخت چای استفاده شود، حتماً باید این روغن را رقیق کنید. برای این کار، می‌توانید از سایر روغن‌های گیاهی کمک بگیرید. این امر باعث می‌شود به لطف مواد مغذی موجود در سایر روغن‌های گیاهی، پیاز مو تقویت شود. اگر پیش از این، روغن‌های گیاهی دیگری را روی پوست سر خود امتحان کرده‌اید و از نتیجه‌ی آن راضی بودید، بهتر است همان روغن را با روغن درخت چای ترکیب کنید. اگر هم تاکنون تجربه‌‌ای در استفاده از روغن‌های گیاهی ندارید، غم به دل خود راه‌ ندهید و از پیشنهادهای زیر استفاده کنید.

مواد لازم برای ساخت ترکیب روغن درخت چای و سایر روغن‌های گیاهی:

  • ۲ قاشق غذاخوری از هرگونه روغن‌ گیاهی
  • ۱۰ قطره روغن درخت چای
  • یک کاسه برای ترکیب مواد
  • حوله گرم

نحوه‌ی استفاده از ترکیب به‌دست‌آمده:

روغن‌ گیاهی و روغن درخت چای را در کاسه‌ای به‌خوبی هم بزنید. سپس ترکیب به‌دست‌آمده را حرارت دهید تا نیم‌گرم شود. برای گرم کردن، به هیچ‌وجه از مایکروویو استفاده نکنید؛ چرا که باعث ازبین‌رفتن مواد مغذی می‌شود. درعوض، کاسه‌ی محتوی ترکیب روغن‌ها را در کاسه بزرگ‌تری قرار دهید که داخل آن از آب گرم پر شده است.

پس از اینکه احساس کردید،‌ روغن به اندازه‌ی کافی گرم شده است، یک دسته از موهای خود را جدا کرده و روغن را از قسمت پوست سر تا انتهای موی خود بکشید. در نهایت هم، پس از اینکه تمامی پوست سر و موهای شما به روغن آغشته شد، پوست سر را به مدت ده دقیقه ماساژ دهید.

برای اثر بخشی بهتر، یک حوله‌ی داغ و مرطوب را دور سر خود بپیچید. این کار باعث می‌شود تا فضای گرمی دور سر و موهای شما ایجاد شده و در نتیجه منافذ پیاز مو باز شوند. بهتر است این حوله‌ی گرم حدود ۲۰ دقیقه روی سر باقی بماند، سپس سر خود را با شامپو و کاندیشنر بشویید. البته اگر هم نگران چرب‌شدن بالشتی که سر بر آن می‌گذارید نیستید، می‌توانید شب با همان سرِ چرب به رخت‌خواب بروید.

استفاده از روغن درخت چای و سایر روغن‌های گیاهی در چه بازه‌ زمانی باید انجام شود؟

از آنجایی که پس از مصرف این روغن، چاره‌ای به‌غیر از شستن موهای خود ندارید و از طرف دیگر شستن مو در بازه‌های زمانی کوتاه پیشنهاد نمی‌شود، بهتر است بیشتر از هفته‌ای سه بار از روغن درخت چای استفاده نکنید. افرادی هم که موهای چربی دارند، بهتر است روغن‌های گیاهی که چربی کمتری دارند (نظیر جوجوبا یا روغن زیتون) را با روغن درخت چای ترکیب کنند. برای شستن موها هم استفاده از بهترین شامپو برای ریزش مو به شما توصیه می‌شود.

اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از روغن درخت چای

دقت کنید، روغن درخت چای بیش از اندازه گرم نشود؛ چرا که این کار به ازبین‌رفتن مواد مغذی موجود در روغن منجر می‌شود. از طرف دیگر اگر روغن بیش از اندازه گرم باشد، ممکن است پوست سر صدمه ببیند. ذکر این نکته نیز لازم است که در حین استفاده از روغن درخت چای روی پوست سر ممکن است احساس خارش کنید، که این امر کاملاً طبیعی است.

سخن نهایی

آنچه برای شما گفتیم تعریف و قواعد استفاده از روغن درخت چای برای درمان ریزش مو بود. استفاده از این روغن چه به‌تنهایی و چه در بهترین شامپو برای ریزش مو برای رفع این عارضه توصیه می‌شود. البته ریزش مو دلایل و درمان‌های دیگری هم دارد که در مقاله‌ی «راه های درمان ریزش مو : با این روش‌ها ریزش مو را متوقف کنید» به آن پرداخته‌ایم. همچنین می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی اردمی، علاوه بر شامپو، محصولات دیگری برای درمان ریزش مو پیدا کنید. کارشناسان این فروشگاه نیز برای پاسخ‌دهی به ابهام‌ها و پرسش‌های شما آماده هستند. منتظر صحبت‌های شما در بخش نظرات هستیم.

منبع: Stylecraze دیدگاه‌ها 27511بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه