مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

خواص رزماری برای پوست و مو چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
خواص رزماری برای پوست و مو چیست؟

افرادی هستند که به روغن‌های گیاهی و طبیعی چندان خوش‌بین نیستند. این افراد ترجیح می‌دهند هزینه گزافی برای پوست و موی خود انجام دهند؛ ولی مواد طبیعی را امتحان نکنند. جالب اینجاست که مواد طبیعی همان کار محصولات شیمیایی را انجام می‌دهد با این تفاوت که ضرری برای جیب شما ندارند. با این اوصاف قصد داریم در این بخش به معرفی یکی از این معجزه‌های پوست و مو بپردازیم. روغنی که قصد معرفی خواصش را داریم رزماری است. این گیاه معطر از خانواده نعنا محسوب می‌شود. نعنا که متخصص معده و گوارش است و همه ما با آن آشنایی داریم. رزماری هم عضو دیگر این خانواده و دارای پیشینه طولانی در طبابت است. این گیاه خوش‌طعم، متخصص پوست و مو است. برای آشنایی با خواص روغن رزماری برای پوست و مو همراه ما باشید.

چرا رزماری؟

این گیاه سرشار از خواص آنتی اکسیدان است. ما اینقدر در مقالات مختلف خواص آنتی اکسیدان برای پوست و مو را معرفی کردیم که احتمالاً شما تمام آن‌ها را حفظ شده‌اید. از دیگر خواص این گیاه می‌توان به ضد باکتریایی، ضد التهاب و ضد عفونی کنندگی عالی اشاره کرد. به علت وجود این خواص روغن رزماری ما به استفاده از آن تأکید داریم.

خواص روغن رزماری برای مو

خواص روغن رزماری برای مو

عبور فصل‌ها از کنار هم علاوه بر افزایش سن و تجربه اثر مهم دیگری بر ما دارد. این اثر همان تغیراتی است که در موهای خود احساس می‌کنیم. وزشدن، خشکی زیاد و گاهی چربی بیش از اندازه پوست سر از عوارض تغییر هوا بر بدن ماست. اگر شما نکاتی که ما می‌گوییم را رعایت کنید، این تغیرات ناخوشایند به همان سرعت که به وجود آمده‌اند از بین می‌روند. اولین قدم انتخاب روغن رزماری است. دومین قدم صبر و تداوم در استفاده از این روغن است. از میان خواص روغن رزماری به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

موهای پرپشت، شاداب و معطر

ما به ارزش غذایی محصولاتی که خوردنی هستند توجه می‌کنیم؛ ولی در اکثر مواقع برایمان اهمیت ندارد که محصولی که برای موهایمان استفاده می‌کنیم چقدر با ارزش است. روغن رزماری سرشار از مواد غذایی و مفید برای مو است و ارزش غذایی عالی دارد. خواص روغن رزماری باعث تغذیه، تقویت و رشد موهای ضخیم و سالم می‌شود. اگر پوست سرتان ملتهب است در استفاده از این روغن تعلل نکنید.

  رنگ موی تیره طبیعی

هیچ کس از دیدن موهای خاکستری روی سرش خوشحال نمی‌شود. برای اینکه این خاکستری‌های دوست نداشتنی را دیر به دیر ببینید می‌توانید از خواص روغن رزماری استفاده کنید. این روغن را کمی گرم کنید و روی سرتان ماساژ دهید تا رشد موهای سفید را کنترل کنید.

مقابله با ریزش مو از طریق بهبود سلامت پوست سر

گاهی اوقات ریزش شدید مو ناشی از گرفتگی فولیکول‌های مو و کاهش سلامت پوست سر است. برای اطمینان از حذف و رفع این عوامل مزاحم از رزماری استفاده کنید. روغن رزماری باعث افزایش گردش خون و کاهش ریزش مو شدید می‌شود.

خواص روغن رزماری برای پوست

خواص روغن رزماری برای پوست

مرطوب کننده‌ای با سرعت جذب عالی، آبرسانی قوی که می‌تواند به عمق پوست شما برود و پاک کننده‌ای که می‌تواند پوست شما را از شر آلودگی‌های محیط خلاص کند؛ همه این کارهای مهم را رزماری انجام می‌دهد. صبر کنید این تمام ماجرا نیست. حفاظت از پوست در برابر آکنه، سلولیت، پیری زودرس و آسیب‌های ناشی از نور خورشید از دیگر خواص روغن رزماری برای پوست است.

سفت‌ کننده طبیعی پوست و دشمن جوش و آکنه

سفت کردن پوست صورت یعنی خداحافظی با چین و چروک‌های زودرس و سلامی به پوست درخشان. از خواص روغن رزماری می‌توان به ضد التهاب و غیر چرب‌بودن اشاره کرد. این دو خاصیت باعث حذف و رفع جوش و آکنه می‌شود.

وداع با ترک‌های پوستی و سلولیت

با اینکه ما به دوست‌داشتن خود در هر شکل و ظاهری هستید تأکید داریم؛ ولی بعضی افراد واقعاً نمی‌توانند از ترک‌ها و سلولیت‌های پوستشان راضی باشند. این افراد می‌توانند از خواص روغن رزماری استفاده کنند. بازگرداندن استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست کاری است که رزماری انجام می‌دهد تا شما با ترک‌هایتان وداع کنید. رزماری این کار را به کمک ویتامین E و اسیدهای چرب طبیعی انجام می‌دهد.

حفاظی امن در برابر خورشید

نگرانی شما از آسیب‌هایی که نور خورشید به پوستتان می‌زند طبیعی است. نور خورشید می‌تواند باعث لک و کک‌ومک صورت شما شود. چاره کار این است که از خواص روغن رزماری استفاده کنید. روغن رزماری سرشار از فیتونوترینت است. این ماده حفاظی امن در برابر رادیکال‌های آزاد است.

رفع پف صورت

بدخوابی شب باعث پف صورت در روز می‌شود و شما را از بیرون‌رفتن منع می‌کند. شما می‌توانید در خانه بمانید تا پف صورتتان بخوابد یا می‌توانید مقداری از روغن معطر رزماری را بنوشید تا پف صورتتان در عرض چند دقیقه تمام شود. مهم نیست که شما روغن رزماری را از خریداری کنید یا خودتان در خانه رزماری بکارید. موضوعی که اهمیت دارد استفاده شما از خواص روغن رزماری برای پوست و موهایتان است. این فرصت طلائی را از دست ندهید.

سخن پایانی

امیدواریم از مطالبی که درباره خواص رزماری با شما در میان گذاشتیم، استفاده کرده باشید. شما چه خواص دیگری برای این روغن می‌شناسید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید. ضمناً اگر دوست دارید محصولات آرایشی و بهداشتی تهیه‌شده با این روغن را خریداری کنید، کافی است در نوار جسن‌وجوی فروشگاه اینترنتی اردمی، نام «رزماری» را وارد کنید.

دیدگاه‌ها 6720بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه