تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

راه های درمان ریزش مو : با این روش‌ها ریزش مو را متوقف کنید.

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
راه های درمان ریزش مو : با این روش‌ها ریزش مو را متوقف کنید.

ریزش مو به علت های مختلف امری فراگیر شده است. آقایان و خانم‌های زیادی را سراغ داریم که به دنبال خرید بهترین شامپو برای ریزش مو هستند و انواع راه های درمان ریزش مو را امتحان می‌کنند. داشتن موهایی پرپشت شاید کار پیچیده‌ و سختی به‌نظر برسد؛ اما حتی از چیزی که فکرش را هم بکنید راحت‌تر است. کافی است در نهایت دقت، حواستان به موها باشد تا علت ریزش مو را متوجه شوید و با رعایت اصول خاص به درمان آن بپردازید. راه‌های مختلفی وجود دارد که با انجام آن می‌توانید ریزش مو را برای همیشه متوقف کنید. در ادامه با علت ریزش مو و راه های درمان آن آشنا می‌شویم.

علت ریزش مو

برای جلوگیری از ریزش مو، باید ابتدا علت آن‌ را پیدا کنید. جالب است بدانید ریزش مو در بیشتر مواقع موروثی است. برای رفع ریزش موی موروثی کار زیادی نمی‌توان انجام داد. هرچند رعایت اصولی مانند رژیم غذایی سالم و سبک صحیح زندگی، تأثیر به‌سزایی در کاهش ریزش مو یا جلوگیری از آن دارند.

ریزش موی آندروژنیک

ریزش مو آندروژنیک

پزشکان شایع‌ترین نوع ریزش مو را عارضه ریزش موی آندروژنیک (androgenetic alopecia) می‌دانند. تقریباً ۵۰درصد مردان بیش از ۵۰ سال گرفتار ریزش موی آندروژنیک هستند. این عارضه که به الگوی طاسی مردانه نیز شهرت دارد، زمانی صورت می‌گیرد که عوامل ژنتیکی، پیاز مو را ضعیف می‌کنند. پیازهای ضعیف مو، روز‌به‌روز موهای باریک‌تر و کوتاه‌تری تولید می‌کنند و در نهایت کار به‌جایی می‌رسد که پیاز مو دیگر قادر به تولید تارهای جدید نیست. باید توجه داشت که سن و سال نقش مهمی در ایجاد چنین عارضه‌ای ندارد و جوانان و نوجوانان هم دچار ریزش موی آندروژنیک می‌شوند. البته همه‌ی این‌ها به آن معنی نیست که افرادی که گرفتار ریزش موی ژنتیکی هستند باید دست روی دست بگذارند. بهتر است با انتخاب بهترین شامپو برای ریزش مو یا تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی، جلوی ریزش بیشتر موهای خود را بگیرند.

اضطراب و نگرانی

نقش استرس در ریزش مو

انصافاً باید اعتراف کرد مشاهده‌ی ریختن موها، نگرانی‌ها و اضطراب‌ زیادی را به افراد تحمیل می‌کند. اما هرگز اجازه ندهید اضطراب به شما غلبه کند. استرس، سطح کورتیزول (cortisol) را افزایش می‌دهد و تغییرات هورمونی را ایجاد می‌کند که ریزش بیشتر موها را به دنبال دارد. اگر سطح کورتیزول در بدن شما در یک بازه‌زمانی طولانی مدت بیشتر از حد معمول باقی بماند، چرخه رشد موها ناقص می‌شود. همه‌ی این عوامل دست به دست هم می‌دهند و فرد دچار ریزش مو می‌شود.

توجه داشته باشید که حتی فشار کاری یا خانوادگی و نگرانی‌های کوچک شغلی و تحصیلی، از عوامل استرس‌زایی هستند که به ریزش مو منجر می‌شوند. با این تفاصیل پیشنهاد می‌کنیم به هر بهانه‌ای که شده کارهای آرامش‌بخش انجام دهید تا هورمون‌های ایجاد اضطراب فعال نشوند. برای نمونه ورزش و تحرک، بهترین گزینه برای کاهش استرس و یکی از راه های درمان ریزش مو به حساب می‌آید. مدیتیشن، یوگا و ایروبیک نیز روش های مناسبی برای رسیدن به آرامش بیشتر و کاهش استرس هستند. حمام کردن روزانه با بهترین شامپو برای ریزش مو یا حتی صحبت‌کردن درباره شغل یا اتفاقات زندگی با یک فرد دیگر نیز می‌تواند به کاهش اضطراب شما کمک کند.

مصرف دخانیات

حذف دخانیات یکی از روش های مختلف درمان ریزش مو

نیکوتین و مونوکسید کربنی که در دخانیات وجود دارد، علت ریزش مو به حساب می‌آید و تأثیر مستقیمی روی طاسی آقایان می‌گذارد. در همین زمینه در سال ۲۰۰۷ تحقیقاتی در تایوان صورت گرفت و مشخص شد رابطه مستقیمی میان طاسی و کشیدن روزی ۲۰ نخ سیگار در میان آقایان وجود دارد. همچنین دود سیگار به DNA پیاز مو آسیب وارد می‌کند. از طرف دیگر دود سیگار یکی از مهم‌ترین عامل‌‌های مخرب پوست است. اگر می‌خواهید ۲۰ سال جوان‌تر به نظر برسید، پاکت سیگار ۲۰ نخی را کنار بگذارید!

محصولات زیبایی و حالت دهنده مو

خطر سشوار کردن بیش از حد مو

رنگ کردن مو،‌ دکلره کردن آن و سشوار کشیدن تأثیر مهمی در ضعیف‌کردن تارهای مو دارد. در کنار اینکه لوازم حالت دهنده مو، ریزش آن را به دنبال دارند، نحوه حالت دادن مو نیز تأثیر مهمی در ریزش آن دارد. مدل موهایی که در آن تارهای مو بسیار داغ یا کشیده می‌شوند، پیاز و ساقه مو را ضعیف کرده و در نهایت باعث ریزش آن می‌شوند.

در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم تا جایی که ممکن است مدل‌های معمولی و ساده را برای موهای خود انتخاب کنید. این مدل‌ها صدمه کمتری به موهای شما وارد می‌کند. از طرف دیگر به جای استفاده از سشوار، اجازه دهید موها در مجاورت هوا خشک شوند. اگر به استفاده از سشوار عادت دارید، حتماً اسپری محافظ مو در برابر گرما استفاده کنید. موقع حمام کردن نیز سعی کنید از شامپوهای مخصوص موهای آسیب دیده یا بهترین شامپو برای ریزش مو استفاده کنید.

راه های درمان ریزش مو

مسلماً وقتی علت ریزش مو را پیدا کردید، راحت‌تر می‌توانید به درمان آن بپردازید. برای درمان ریزش مو راه های متفاوتی وجود دارد. بعضی از این روش‌ها حالت پیشگیرانه دارد و برخی صرفاً راه درمانی هستند. در ادامه با راه های درمان ریزش مو بیشتر آشنا می‌شویم.

تغذیه سالم

نقش تغذیه در درمان ریزش مو

به‌همان ترتیب که خوردن غذاهای سالم برای تقویت عضله‌ها ضرورت دارد، خوراکی‌های سالم و مقوی در سلامت و تقویت مو نیز مؤثر هستند. چیزی حدود ۸۰درصد از ترکیبات مو را پروتئین تشکیل می‌دهد. در نتیجه باید حتماً به‌میزان لازم خوراکی‌های دارای پروتئین استفاده کنید. از طرف دیگر بدن برای تولید و رشد تارهای مو نیاز به انرژی دارد. تارهای موی سر چیزی حدود ۱ تا ۱.۵ سانتی‌متر در هر ماه رشد می‌کنند؛ پس باید تغذیه مناسبی داشته باشید تا شرایط برای رشد موها مهیا شود.

با این حساب پیشنهاد می‌کنیم در کنار استفاده از بهترین شامپو برای ریزش مو، با خوردن خوراکی‌های دارای کربوهیدرات‌ها (carbohydrates) مانند غلات، سیب‌زمینی، سبزیجات ریشه‌ای و برنج جلوی ریزش مو را بگیرید. در کنار این خوراکی‌ها، از مواد غذایی دارای آهن، ویتامین D، ب‌.‌کمپلکس، سلنیم (Selnuim) و زینک نیز غافل نشوید. ناگفته نماند زیاده‌روی در مصرف این ویتامین‌ها نتیجه برعکس دارد و به جای اینکه موهای شما پرپشت‌تر شود، با ریزش مو روبه‌رو خواهید شد.

استفاده از ترکیبات طبیعی

داروهای طبیعی

بعضی ترکیبات طبیعی مانند عصاره نخل اره ای (saw palmetto)، تأثیر چشمگیری در درمان ریزش موی آقایان دارد. عصاره‌ی نخل اره ای معمولاً برای ایجاد تعادل در میزان هورمون‌ها و مبارزه با ریزش مو استفاده می‌شود. این ماده‌ی طبیعی، به توقف فعالیت 5-آلفا ردوکتاز کمک کند. 5-آلفا ردوکتاز، آنزیمی است که تستوسترون را به هورمون دی‌هیدروتستوسترون (DHT) تبدیل می‌کند. نخل اره ای به واسطه کاهش جذب دی‌هیدروتستوسترون در فولیکول مو، از ریزش آن پیشگیری می‌کند.

برخی مطالعات نشان داده است که ۶۰درصد از مردان ۲۳ تا ۶۴ ساله، با استفاده از عصاره نخل اره ای توانسته‌اند ریزش موی خود را کنترل کنند. بعضی آرمایش‌های دیگر نیز حاکی از آن است که استفاده موضعی از نخل اره ای به مدت ۳ ماه، افزایش ۳۵درصدی تراکم موی این افراد را در پی داشته است. بنابراین وقتی دنبال خرید بهترین شامپو برای ریزش مو هستید، محصولاتی با ترکیبات گیاهی خریداری کنید.

داروهای ضد ریزش مو

داروهای ضد ریزش مو

اگر هیچ‌کدام از این راه های درمان ریزش مو برای شما مؤثر نبود، نوبت آن فرا می‌رسد که سراغ داروهای ضد ریزش مو بروید. داروهایی مانند فیناستراید (finasteride) یا ماینوکسیدیل (minoxidil) گزینه‌ی خوبی برای درمان ریزش مو به‌حساب می‌آیند و آزمایش‌های کلینیکی نیز اثربخشی این داروها را به اثبات رسانده است. البته قبل از مصرف همه این داروها، حتماً با یک پزشک متخصص مشورت کنید. هرگز برای درمان مشکلات پوست یا مو داروهای شیمیایی را خودسرانه مصرف نکنید. مصرف اشتباه داروها ممکن است خطرهای جبران ناپذیری برای شما در پی داشته باشد.

امیدواریم با توضیحات بالا، علت ریزش مو و روش های درمان آن را متوجه شده باشید.  ازآنجایی‌که ریزش مو عارضه‌ای رایج در میان آقایان است و احتمال دارد شما هم تجربه‌ای در این زمینه داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم تجربه‌های مفید خود را از خرید بهترین شامپو برای ریزش مو و دیگر راه های درمان ریزش مو با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید در ساعات کاری برای مشاوره یا خرید محصولات ضد ریزش مو، با همکاران زبده‌ی ما در اردمی تماس بگیرید.

منبع: Fashionbeans ۲ دیدگاه 10209بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. سلام خسته نباشید من ۱۵ سالم هست و در قسمت های جلویی سر و شقیقه هام احساس ریز میکنم حتی وسط سرم هم ریزش داره بعد از حمام وقتی به آرامی موهامو میکشم کنده میشه و بعضی وقتی ته مو های کنده شده یه سفیدی وجود داره خانواده ی پدرم همه کولن ولی خانواده مادرم نه لطفاً کمکم کنید

    • سلام وقت بخیر.نگران نباشید،خارج شدن پیاز مو به این معنا نیست که شما کلا اون مو رو از دست دادید،چون ریشه هنوز وجود داره، اما این مورد نشان‌دهنده‌ی ضعیف شدن فولیکول مو هست که دلایلش میتونه‌ ناراحتی‌های عصبی مثل داشتن استرس زیاد و کمبود خواب مداوم،
      ناهماهنگی در هورمون‌ها مثل سطح بالای هورمون دی هیدروتستوسترون در مردان یا قرار داشتن در دوران بارداری و یائسگی برای زنان،
      ابتلا به برخی از بیماری‌ها از قبیل بیماری‌های خود ایمن یا بیماری‌های پوستی یا اختلال در عملکرد تیروئید،
      استفاده از برخی داروها مثل داروهای هورمونی یا شیمی‌درمانی،

      https://ordme.com/pharmaceris-h-stimuforten-intensive-hair-growth-stimulating-treatment

      https://ordme.com/hegor-fortifying-anti-hair-loss-anti-chute-lotion

      https://ordme.com/fomigen-anti-hair-loss-tonic

      https://ordme.com/forcapil-strange-hair-lotion

      https://ordme.com/laminin-herbal-hair-lotion

      هرشب از تونیک تقویت‌کننده روی پوست سر مصرف کنید و ماساژ دهید تا جذب شود
      عدم مراقبت صحیح از مو مثل شستن مو با آب بسیار داغ، استفاده مکرر از اتوی مو، سشوار یا ژل سر، رنگ و دکلره کردن مداوم موها باشن.
      حتما از قرص‌های تقویتی فولیکول مو کمک بگیرید.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه