تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

نکات مهم مراقبت از موی آقایان | باید و نباید رسیدگی به مو

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
نکات مهم مراقبت از موی آقایان | باید و نباید رسیدگی به مو

این روزها در بازار به همان اندازه که شامپو و سایر محصولات مراقبت از موی خانم‌ها وجود دارد، برای آقایان هم کالاهای مختلفی پیدا می‌شود. در اصل آن روزگاری که مردها فقط از یک نوع شامپو برای خودشان استفاده می‌کردند، گذشته است. امروزه در بازار از بهترین شامپو برای ریزش مو گرفته تا محصولات دیگر برای تقویت و درمان موی آقایان موجود است. ما نیز در این مقاله قصد داریم نکات مهم مراقبت از موی آقایان را با شما در میان بگذاریم.

نکات مهم مراقبت از موی آقایان

نکات مهم مراقبت از موی آقایان

نکته مهم این است که مراقبت از مو به همان اندازه که برای خانم‌ها مهم است برای آقایان نیز مهم و ضروری است. مراقبت های منظم از مو به شما کمک می‌کند موهای سالم داشته باشید. این کار به خوش‌حالتی موهای شما نیز کمک می‌کند. در زیر نکات مهمی برای مراقبت از مو برای آقایان وجود دارد. فرقی نمی‌کند، چه موهایشان بلند باشد یا کوتاه، ضخیم، نازک، صاف یا فر.

نکته اول: شستن مو

هفته‌ای فقط ۲ تا ۳ بار موهای خود را بشویید. شست‌وشوی بیش از حد مو ممکن است باعث خشک شدن پوست سر و از بین رفتن چربی طبیعی و ضروری پوست سر شما شود. این موضوع به خشکی و تحریک پوست سرتان منجر می‌شود.

نکته دوم: خشک کردن مو

هرگز پس از شستن موهای خود، آن‌ها را به‌سختی مالش ندهید. مالیدن موهای خیس و مرطوب باعث می‌شود آن‌ها ضعیف‌تر و شکننده‌تر شوند. این کار حتی به پیاز مو هم آسیب می‌رساند.

نکته سوم: استفاده از نرم کننده

حتماً از نرم کننده استفاده کنید. نرم کننده مو می‌تواند به تقویت فولیکول‌های مو کمک کرده و آن را انعطاف‌پذیرتر کند. بسیاری از ترکیبات نرم کننده‌ ها می‌توانند به درمان ریزش موی شما کمک کنند. در واقع انتخاب محصول مناسب، مانند خرید بهترین شامپو برای ریزش مو، در درمان شما اثرگذار است.

نکته چهارم: محصولات زیبایی مو

یکی دیگر از نکات مهم مراقبت از موی آقایان این است که دور محصولات شیمیایی مانند ژل مو، چسب مو و بسیاری از اسپری‌های حالت‌دهنده را خط بکشند. این محصولات شاید چند صباحی ظاهر موهای شما را زیبا کنند؛ اما به مرور زمان باعث ریزش موی شما می‌شوند.

نکته پنجم: توجه به ترکیبات شامپو

در ادامه نکات مهم مراقبت از موی آقایان این نکته را هم به‌خاطر داشته باشید که از شامپوی بدون عطر استفاده کنید. مواد معطر و شوینده های خشن مانند سدیم لوریل سولفات (SLS) می‌توانند پوست سر شما را تحریک کرده و منجر به حساسیت و حتی آلرژی شوند.

نکته ششم: استفاده نکردن از سشوار

سعی کنید تا حد ممکن موهای خود را در معرض هوای آزاد خشک کنید. تا جایی که می‌توانید از شسوار برای خشک‌کردن موهایتان استفاده نکنید. در مواقعی هم که فرصت ندارید، از درجه ملایم سشوار برای خشک کردن موهایتان بهره ببرید.

نکته هفتم: کنارگذاشتن کلاه تنگ

آقایان معمولاً بیشتر از خانم‌ها به پوشیدن کلاه‌های تنگ عادت دارند. برخی نیز موهای خود را خیلی محکم و با کش‌های پلاستیکی می‌بندند. یکی دیگر از نکات مهم مراقبت از موی آقایان این است که این کلاه‌ها منجر به ریزش مو یا عارضه آلوپسی کششی می‌شود. باید از هر دوی این‌ها پرهیز کنید.

بهترین محصولات مو برای آقایان

بهترین محصولات مو برای آقایان

  • شامپو بدون اسانس و عطر مصنوعی

شاید شما هم در تبلیغات تلویزیون دیده باشید که شامپوی خوب را به معطر بودن آن می‌شناسند. این در حالی است که وجود مواد معطر باعث ایجاد آلرژی یا عارضه های دیگر پوستی می‌شود. به این ترتیب دقت کنید که محصول انتخابی شما عاری از عطرهای مصنوعی باشد.

  • شامپوهای متناسب با نوع و جنس مو

حتماً می‌دانید که موهای افراد مختلف با دیگران فرق می‌کند. موها به چند دسته صاف و لخت، معمولی، چرب، خشک، بسیار خشک و شکننده، نازک، آسیب‌دیده، فر و مجعد دسته‌بندی می‌شوند. با یک حساب سرانگشتی ساده می‌توان حدس زد که تا اینجا حدود ۱۰ نوع موی مختلف وجود دارد. برای هر کدام از این موها نیز شامپوی خاصی در بازار هست که به رفع عارضه یا تقویت مو کمک می‌کند.

برای مثال اگر فردی موی چرب داشته باشد، باید از محصولی استفاده کند که به کنترل چربی پوستش کمک کند. استفاده از شامپوی اشتباه باعث افزایش چربی پوست می‌شود. به همین ترتیب فردی که دچار خشکی پوست سر یا مو است باید از محصول آبرسان استفاده کند تا از بروز موخره یا شوره سر جلوگیری شود.

انتخاب شامپو متناسب با عارضه مو

در نگاه اول خیلی ساده است که مثلاً اگر ریزش مو دارید، از بهترین شامپو برای ریزش مو استفاده کنید. یا اگر پوست سرتان شوره دارد، دنبال شامپو ضد شوره باشید؛ اما نکته اینجاست که علت ریزش مو یا بروز شوره سر در افراد مختلف متفاوت است. برای همین هم هست که توصیه می‌کنیم قبل از خرید هر محصولی، با متخصص مشورت کرده و تارهای نازنین موی خود را هدر ندهید.

سخن پایانی

LEAVE A COMMENT

در این مقاله به بررسی نکات مهم مراقبت از موی آقایان پرداختیم. این موضوع را نیز مطرح کردیم که قبل از تهیه هر نوع شامپویی اعم از بهترین شامپو برای ریزش مو یا شامپو ضد شوره، حتماً با متخصص پوست و مو مشورت کنید. بعد از مشورت و با صلاحدید وی از محصولات مراقبتی مو بهره ببرید. در همین راستا فروشگاه اینترنتی اردمی، انواع محصولات را به شما عرضه می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم سری به این بخش بزنید.

منبع: cleure دیدگاه‌ها 9394بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه