تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

درمان موهای خشک و شکننده مردان | روش های مراقبتی

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
درمان موهای خشک و شکننده مردان | روش های مراقبتی

حتماً شما هم زیاد شنیده‌اید که بسیاری افراد برای درمان ریزش موهای خود از بهترین شامپو برای ریزش مو استفاده می‌کنند؛ اما همیشه مشکل موها، ریزش آن نیست. گاهی وقت‌ها چرب‌شدن بیش از حد مو یا خشک‌ماندن آن، فرد را کلافه می‌کند. اینکه همواره موهای خشک و شکننده‌ای داشته باشید و به‌راحتی نتوانید به آن حالت دهید، معضلی است که برخی از زنان و مردان به آن دچار می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به درمان موهای خشک و شکننده مردان بپردازیم. همراه ما باشید.

درمان موهای خشک و شکننده

اولین گام برای درمان موهای خشک و شکننده این است که آن‌ها را مرطوب یا به عبارت اصلی، هیدراته نگه دارید. در اینجا چند روش وجود دارد که می‌توانید موهای خود را به‌راحتی در خانه هیدراته نگه دارید.

  • کمتر شامپو بزنید

اگر موهای خشک و شکننده دارید، بهتر است استفاده از شامپو را به ۲ یا ۳ بار در هفته کاهش دهید.

  • از آب ولرم برای شستن مو استفاده کنید

استفاده از آب ولرم هنگام شستن موها ممکن است به شما در حفظ رطوبت کمک کند. آب بسیار گرم، به موهای شما آسیب می‌زند.

  • شامپو یا نرم کننده خود را تغییر دهید

عوض‌کردن شامپوی روزانه با شامپویی که مخصوص موهای خشک طراحی شده است ممکن است به مرطوب نگه داشتن مو و درمان موهای خشک و شکننده کمک کند.

  • از نرم کننده مو استفاده کنید

نرم کننده‌های آبرسان به مدت 20 تا 30 دقیقه در موهای شما باقی مانده و به مرطوب سازی موهای بسیار خشک کمک می‌کنند.

  • برس خود را عوض کنید

برس‌های فشرده و برس‌های نایلونی دارای زائده‌های نزدیک به هم هستند. این زائده‌ها می‌توانند به تحریک پوست سر شما و توزیع چربی در سراسر مو کمک کنند. به این ترتیب گام کوچکی در درمان موهای خشک و شکننده برداشته‌اید.

  • موهایتان را در معرض جریان طبیعی هوا خشک کنید

خشک‌کردن موها با جریان طبیعی هوا می‌تواند به شما در جلوگیری از آسیب احتمالی به موهایتان کمک کند. حتی اگر موهایتان را سشوار می‌کشید‌، سعی کنید از کمترین درجه حرارت استفاده کنید.

مراقبت از انواع موهای خشک و شکننده

مراقبت و درمان انواع موهای خشک و شکننده

در راستای درمان موهای خشک و شکننده یا جلوگیری از بدترشدن اوضاع آن، بهتر است نوع موی خود را بشناسید. انواع موها به ترتیب میزان خشکی و آسیب‌دیدگی به‌طور کلی به ۴ نوع صاف‌، حالت‌دار، فرفری و آسیب‌دیده طبقه‌بندی می‌شوند.

  • مراقبت از موی صاف

موهای صاف در مقایسه با انواع دیگر موها زودتر چرب می‌شوند. در این حالت مو، چربی پوست سر می‌تواند به‌راحتی از پوست سر شما به انتهای مو برسد؛ زیرا هیچ مانعی برای کندکردن این اتفاق وجود ندارد. اگر موهای صاف دارید‌، ممکن است مجبور شوید بیشتر از سایر افراد دارای انواع دیگر مو‌، شامپو بزنید. همچنین ممکن است بخواهید از شامپوی مخصوص موهای خشک بین شست‌وشوها استفاده کنید.

  • مراقبت از موی حالت دار

موهای مواج و حالت‌دار بیشتر از موهای صاف مستعد وز و شکنندگی هستند؛ اما در مقایسه با موهای فر یا موج دار خشکی کمتری دارند. اگر صاحب این نوع مو هستید، در راستای درمان موهای خشک و شکننده با استفاده از مقدار کمی روغن خشک مانند روغن آووکادو یا روغن انگور روی موهای خود می‌توانید موخوره را کمتر کنید.

  • مراقبت از موی  فرفری

موهای فر خشکی بیشتری دارند؛ زیرا فرها باعث می‌شوند چربی طبیعی پوست سر شما، به‌راحتی به انتهای موهایتان نرسد. با اجتناب از دوش آب گرم و سشوار، در بسیاری مواقع می‌توانید به مرطوب نگه داشتن موی فر کمک کنید. همچنین برای آبرسانی مو می‌توانید نرم کننده مخصوص موهای فر را نیز استفاده کنید. اگر مستعد موخوره هستید‌، می‌توانید روغن خشک را نیز اضافه کنید. همچنین بهتر است شانه زدن موی فر را به حداقل برسانید یا از برس کشیدن و براشینگ پیاپی آن اجتناب کنید‌؛ زیرا برس در فرها گیر کرده و به موهای شما آسیب می‌رساند.

  • مراقبت از موهای گره خورده (موی دمج)

موهای بسیار آسیب دیده و گره خورده که گاهی اوقات با نام موی دمج نیز شناخته می‌شود‌، بسیار خشک و شکننده است؛ زیرا توزیع چربی طبیعی پوست سر در ساقه این نوع موها بیشتر طول می‌کشد. اگر موهایتان گره‌خورده و دمج است‌، بهتر است تعداد دفعات شامپو زدن و سشوار کشیدن موهای خود را به حداقل برسانید. استفاده از شی‌باتر روی موها نیز می‌تواند به مرطوب و لطیف نگه داشتن مو و درمان موهای خشک و شکننده کمک کند.

تغییر سبک زندگی برای درمان موهای خشک و شکننده

تغییر سبک زندگی برای درمان موهای خشک و شکننده

حتی اگر ژنتیک نقش زیادی در تعیین سلامت مو شما داشته‌، عادت‌های خوب زندگی نیز می‌تواند به درمان موهای خشک و شکننده کمک کند. برخی از تغییراتی که می‌توانید برای به حداکثر رساندن سلامت مو خود انجام دهید عبارت‌اند از:

  • مصرف منظم پروتئین

موهای شما در درجه اول از پروتئین سختی به نام کراتین ساخته شده است. عدم دریافت پروتئین کافی منجر به ضعف و شکنندگی مو می‌شود.

  • استفاده از رژیم غذایی سرشار از املاح و مواد معدنی مفید

داشتن رژیم غذایی متعادل می‌تواند به شما در جلوگیری از کمبود ریز مغذی‌ها و درمان موهای خشک و شکننده کمک کند. کمبود این ریزمغذی‌ها ممکن است بر سلامت موهای شما تأثیر منفی بگذارد. برای مثال کمبود روی و بیوتین مانع رشد طبیعی مو می‌شود.

  • پرهیز از استعمال دخانیات

مصرف دخانیات و مخصوصاً سیگار می‌تواند بر بسیاری از جنبه‌های سلامتی شما تأثیر منفی بگذارد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که ارتباط مستقیمی بین سیگار کشیدن و ریزش مو وجود دارد. هر چند ترک وابستگی به دخانیات ممکن است دشوار باشد‌؛ اما یک مشاور خوب می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. به این ترتیب گام مثبتی در درمان موهای خشک و شکننده برمی‌دارید.

  • کاهش میزان قرار گرفتن در معرض آفتاب

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور UV می‌تواند به موهای شما آسیب برساند. استفاده از دستمال سر یا کلاه هنگام آفتاب گرفتن به‌خوبی از موهای شما محافظت می‌کند.

  • انجام منظم ورزش روزانه

ورزش می‌تواند جریان خون در پوست سر شما را بهبود بخشد و به این ترتیب به بهبود سلامت مو کمک کند.

سخن پایانی

خشکی مو یک مشکل شایع در بین مردان است. اگر موهای شما خشک است‌ و به دنبال راه های درمان موهای خشک و شکننده می‌گردید، بهتر است در ابتدای راه برنامه مراقبت از موهای خود را تغییر دهید. در همین راستا استفاده از شامپو مناسب موهای خشک یا بهترین شامپو برای ریزش مو نیز راهگشاست. برای خرید این دو محصول و محصولات مراقبتی دیگر می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی ـ مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی سری بزنید.

منبع: Healthline دیدگاه‌ها 17381بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه