تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

استفاده از روغن درخت چای برای زخم‌ها

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
استفاده از روغن درخت چای برای زخم‌ها

در دنیای سلامتی و زیبایی، استفاده از روغن درخت چای برای زخم‌ها بسیار متداول است. برگ‌های یک نوع درخت استرالیایی، روغنی تولید می‌کنند که می‌تواند زخم‌ها را به آرامی بهبود ببخشد و می‌توان از آن به عنوان ماسک صورت هم استفاده کرد. باید این روغن قبل از استفاده حتما رقیق شود. از آنجا که این روغن بسیار قوی است فقط باید مقدار کمی از آن را استفاده کرده و هرگز نباید آن را بخورید.

خواص روغن درخت چای

Tea-tree-oil-02

درخت «ملالوکا» که در استرالیا می‌روید برگ‌هایی دارد که روغنی به‌نام روغن درخت چای از آن گرفته می‌شود. استفاده از این روغن برای بهبود زخم، به این دلیل مرسوم است که این روغن ضد باکتری است. این روغن می‌تواند به تدریج زخم‌هایی مثل زخم‌های جراحی و جوش‌ها را برطرف و آن‌ها را محو نماید.
بهترین راه مصرف آن صابونی است که از این روغن ساخته می‌شود که باید دوبار در روز استفاده شود. باید همراه این روغن، آب گرم به کارببرید و به آرامی روی زخم‌ها را خشک کنید. استفاده صحیح از این روغن به بهبود رد جوش‌ها و هم‌چنین دیگر مشکلات پوستی کمک می‌کند.

روش استفاده از روغن درخت چای

tea-tree-oil-01

هنگام استفاده از این روغن به یاد داشته باشید که این ماده بسیار قوی است و باید رقیق شود.  کمی از این روغن را با 3 برابر آب گرم، مخلوط کنید. اگر هنوز غلیظ به نظر می‌رسد کمی دیگر آب اضافه کنید و اگر پوست حساسی دارید به جای آب، از ژل آلوئه‌ورا استفاده کنید، زیرا برای پوست‌های حساس مطلوب‌تر است.
روغن درخت چای را می‌توان به روش‌های مختلفی به کار برد. مثلا با مخلوط کردن آن با رُس می‌توانید ماسک صورت درست کنید. آن را روی صورت بگذارید و بعد از 30 دقیقه بشویید.

نکته:

هرچند روغن درخت چای هیچ عوارضی ندارد یا فقط در مواردی نادر، عوارضی ایجاد می‌کند، اما لازم است قبل از استفاده، اطلاعاتی درباره آن به‌دست بیاورید. از آنجا که این روغن بسیار قوی است همیشه مقدار کمی از آن را روی پوست امتحان کنید. ممکن است پوست شما به آن حساس باشد.
به یاد داشته باشید که پوست بعد از اولین بار استفاده از این روغن، کمی دچار سوزش می‌شود اما این مسئله طبیعی است زیرا روغن شروع به از بین بردن باکتری‌ها کرده است. اما اگر بعد از چند بار استفاده، هنوز حس سوزش وجود دارد بهتر است از مصرف آن اجتناب کنید.

روغن‌های گیاهی دیگری هم وجود دارند که خواص فوق‌العاده‌ای برای زیبایی و سلامت پوست دارند؛ از همین رو مطالعه مقالات زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 4149بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه