تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

راه های درمان ریزش موی آقایان چیست و کدام مؤثرتر است

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
راه های درمان ریزش موی آقایان چیست و کدام مؤثرتر است

آقایان معمولاً پس از شروع ریزش موهایشان قبل از هر چیز به فکر خرید بهترین شامپو برای ریزش مو می‌افتند. این روش تا حد بسیاری در درمان ریزش مو مؤثر است. البته به غیر از شامپو برای ریزش مو، روش‌های دیگری نیز برای درمان ریزش موی آقایان وجود دارد. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که راه های درمان ریزش موی آقایان چیست و کدام مؤثرتر است.

استفاده از دارو

استفاده از دارو برای درمان ریزش مو

انجمن غذا و داروی آمریکا (FDA)، دو نوع دارو را برای درمان ریزش موی آقایان تأیید کرده است:

  • ماینوکسیدیل (Minoxidil)

این دارو که با نام روگین (Rogaine) هم شناخته می‌شود، در حالت مایع یا کف در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی موجود است. برای جلوگیری از ریزش مو باید روزی ۲ بار آن را به پوست سر بمالید.

  • فیناستراید (Finasteride)

این دارو با نام‌های پروپشیا (Propecia) و پروسکار (Proscar) نیز شناخته می‌شود و نوعی قرص است که باید روزانه مصرف شود. داروی فیناستراید باید یک سال مصرف شود تا نتیجه‌ی دلخواه به دست بیاید. همچنین این دارو نیز مانند سایر داروهای شیمیایی به علت عوارض جانبی، فقط باید توسط پزشک تجویز شود. با این حساب به افرادی که به دنبال راه های درمان ریزش موی آقایان هستند توصیه می‌کنیم قبل از مصرف این داروها، بهترین شامپو برای ریزش مو را امتحان کنند. اگر از این روش جواب نگرفتند، به پزشک متخصص مراجعه کرده و طبق تجویز ایشان از دارو استفاده کنند.

کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو نوعی عمل جراحی زیبایی به حساب می‌آید و قیمت‌ گزافی دارد. این عمل با درد همراه است و خطرهایی مانند عفونت و زخم‌های پوستی را به دنبال دارد. دو روش اصلی با نام فولیکولار یونیت تِرَنسپلنتِیشن (follicular unit transplantation) با کلمه اختصاری FUT و فولیکولار یونیت اکسترَکشِن (follicular unit extraction) با کلمه اختصاری FUE برای کاشت مو وجود دارد.

  • فولیکولار یونیت تِرَنسپلنتِیشن (FUT)

این روش قدمت بیشتری دارد و در آن قسمتی از پوست پشت سر جدا می‌شود و با بیرون‌کشیدن پیاز مو از این قسمت، این پیازها را در قسمت جلوی سر می‌کارند.

  • فولیکولار یونیت اکسترَکشِن (FUE)

در این روش پیاز مو مستقیماً از پوست سر جدا شده و در قسمت‌های طاس سر کاشته می‌شود. در این روش موهای تازه‌کاشته‌شده را نباید با شامپوهای معمولی بشویید و حتماً باید با خرید بهترین شامپو برای ریزش مو، پیاز موهای تازه‌کاشته‌شده را تقویت کنید.

لیزر درمانی (لیزر تراپی)

لیزر درمانی برای درمان ریزش مو

لیزر درمانی یا لیزر تراپی مو، یکی دیگر از راه های درمان ریزش موی آقایان است. این روش جلوی التهاب‌هایی که باعث ریزش مو می‌شوند را می‌گیرد. لیزر درمانی نسبت به دیگر روش های درمان ریزش موی آقایان که در این فهرست به‌ آن ها اشاره می‌کنیم اثربخشی کمتری دارد؛ اما تحقیقات اخیر نشان داده است که پرتوهای سطح پایین لیزر برای درمان طاسی مردانه مؤثر هستند.

تغییر سبک زندگی

  • ترک دخانیات

ترک دخانیات یکی از راه های درمان ریزش موی آقایان

دخانیات هزاران درد و بیماری را به دنبال دارد. چین و چروک صورت، سفیدی مو و ریزش آن را می‌توان از عوارض رایج استعمال دخانیات نام برد. با این حساب اگر اهل دخانیات هستید، بهتر است مدتی آن را کنار بگذارید. چه بسا دلیل ریزش موهای شما دخانیات باشد.

  • ماساژ پوست سر

ماساژ پوست سر

ماساژ پوست سر یکی دیگر از راه های درمان ریزش موی آقایان است. ماساژ، جریان خون را زیر پوست افزایش می‌دهد و پیاز مو را تحریک می‌کند. جالب است بدانید بر اساس تحقیقاتی که در ژاپن انجام شده،‌ مردان ژاپنی که روزانه ۴ دقیقه به مدت ۲۴ هفته پوست سر خود را ماساژ‌ دادند، موهای‌ پرپشت‌تر و ضخیم‌تری پیدا کردند.

  • رژیم غذایی متعادل

رزیم غذایی سالم یکی از راه های درمان ریزش موی آقایان

پایبند ‌بودن به یک رژیم غذایی متعادل، سلامت مو و دیگر اندام‌های بدن را تضمین می‌کند. با این حساب اگر می‌خواهید جلوی ریزش مو را بگیرید، انواع سبزیجات، غلات، چربی‌های غیراشباع و پروتئین بدون چربی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. همچنین تا جایی که برایتان امکان دارد، کمتر قند بخورید.

غذاهای سرشار از آهن مانند گوشت‌ بدون چربی، سبزیجات، غلاتی که با آهن غنی شده‌اند و تخم مرغ در کاهش ریزش مو تأثیر دارد. از خوردن خوراکی‌هایی که اسید‌های چرب امگا ۳ دارند نیز غافل نشوید. این ترکیبات را در خوراکی‌هایی مانند قزل‌آلا، ماهی تون، تخم کتان، زرده تخم مرغ، شاهدانه و گردو می‌توانید پیدا کنید.

  • بررسی وضعیت سلامت

بررسی وضعیت سلامت بدن

آقایان زیادی را سراغ داریم که به دنبال خرید بهترین شامپو برای ریزش مو می‌گردند، غافل از اینکه دلیل اصلی ریزش موی آن‌ها در بیماری‌های خاصی مانند دیابت، زخم‌های پوستی، لیکن پلان (lichen planus)، سارکوئیدوز (sarcoidosis)، پسوریازیس پوست ‌سر (scalp psoriasis)، تیروئید، سوء‌تغذیه،‌ کم‌خونی، کشیدن‌ عصبی موهای سر، سلیاک (Celiac) و سفلیس نهفته است. بنابراین اگر ریزش مو در میان مردان خانواده شما ارثی نیست، بهتر است قبل از هر اقدامی وضعیت سلامت خود را از پزشک مختصص جویا شوید. با انجام آزمایش و تشخیص پزشک می‌توانید یکی از بهترین راه های درمان ریزش موی آقایان را پیدا کرده و به کار ببندید.

  • کاهش اضطراب و نگرانی

کاهش استرس

استرس و نگرانی، سلامت بدن را به خطر می‌اندازد و حتی ممکن است ریزش مو را به دنبال داشته باشد. برای کاهش استرس پیشنهاد‌ می‌‌کنیم کارهایی مانند ورزش روزانه، گوش‌ فرادادن به موسیقی، یوگا و مدیتیشن را به برنامه‌ی زندگی خود اضافه کنید. کم‌خوابی نیز تأثیر زیادی در استرس دارد. بین ۶ تا ۸ ساعت در شبانه‌روز باید استراحت کنید.

راهنمای خرید بهترین شامپو برای ریزش مو

اگر متوجه شدید که موهای سر شما بیشتر از حد متعارف می‌ریزد، نگران نشوید. شما می‌توانید با خرید بهترین شامپو برای ریزش مو یا یکی دیگر از راه های درمان ریزش موی آقایان به این معضل خاتمه دهید. خواندن مقاله‌های مشابه در این باره مانند مقاله‌ی «راه های درمان ریزش مو» به شما در انتخاب بهتر کمک می‌کند. همان طور که در پایین صفحه مشاهده می‌کنید، محصولات متنوعی برای درمان ریزش مو در فروشگاه اردمی وجود دارد. با انتخاب هر کدام و سفارش اینترنتی، می‌توانید محصول را در کوتاه‌ترین زمان دریافت کنید. در پایان نیز اگر شما نیز راهی برای درمان ریزش مو می‌شناسید، با ما در میان بگذارید.

منبع: .Healthline دیدگاه‌ها 8395بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه