مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

رنگ های کانسیلر چه کاربردهایی در آرایش صورت دارند؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
رنگ های کانسیلر چه کاربردهایی در آرایش صورت دارند؟

افرادی که به‌خوبی نمی‌دانند کانسیلر چیست و چه کاربردهایی دارد، تصور می‌کنند استفاده درست از کانسیلر فقط از عهده آرایشگران ماهر بر می‌آید. این در صورتی است که کانسیلر نیز مانند کرم پودر یا پنکیک یکی از لوازم ضروری برای زیرسازی آرایشی است که اگر با اصول استفاده از آن آشنا باشید، به‌راحتی می‌توانید حتی در آرایش روزانه خود نیز از آن بهره ببرید. به همین مناسبت در این مقاله قصد داریم شما را با انواع رنگ های کانسیلر و کاربرد هر کدام در آرایش صورت آشنا کنیم؛ پس با ما باشید.

آشنایی با کانسیلر

رنگ های کانسیلر

قبل از اینکه بخواهیم توضیح دهیم که کاربرد رنگ های کانسیلر چیست، بهتر است با اصطلاح کانسیلر اصلاح کننده آشنا شوید. همان طور که می‌دانید بیشترین آمار استفاده از کانسیلر برای پوشش عارضه های پوستی است. برای مثال اکثر افرادی که دور چشم تیره دارند یا افرادی که پوست صورتشان به زردی گرایش دارد یا لکه های پوستی در صورت آن‌ها مشاهده می‌شود، از کانسیلر استفاده می‌کنند. از سویی افرادی که به علت جوش، حساسیت، آفتاب سوختگی یا هر دلیل دیگری لکه‌ های قرمز روی پوستشان مشاهده می‌شود نیز می‌توانند برای پوشش این قرمزی‌ها و در نتیجه یکدست کردن رنگ پوست خود از کانسیلر کمک بگیرند.

با این توضیح وظیفه‌ی کانسیلر چیزی فراتر از کرم پودر یا پنکیک است؛ زیرا علاوه بر یکدست کردن پوست باید به‌خوبی بتواند عارضه‌ها را نیز پوشش دهد. از سوی دیگر ازآنجایی‌که هر عارضه رنگ متفاوتی با عارضه دیگر دارد، برای پوشش آن باید از رنگ خاص کانسیلر استفاده کرد. برای این کار آرایشگران حرفه‌ای توصیه می‌کنند برای پوشش هر چه بهتر عارضه‌ها، از رنگ مقابل هر عارضه در دایره رنگ‌ها استفاده کنید.

آشنایی با دایره رنگ ‌ها

آشنایی با دایره رنگ ها

همان طور که در دایره بالا مشاهده می‌کنید چند رنگ در تقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. برای مثال رنگ سبز مقابل رنگ قرمز قرار گرفته است و در مقابل رنگ بنفش رنگ زرد را مشاهده می‌کنید. در اصول استفاده از رنگ های کانسیلر مهم است بدانید رنگ هایی که مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند، رنگ مقابل خود را خنثی می‌کنند. برای مثال اگر بخواهید رنگ قرمز صورت را محو کنید باید از کانسیلر سبز استفاده کنید. در ادامه کاربردهای رنگ های کانسیلر را برایتان توضیح می‌دهیم.

کانسیلر هلویی

رنگ های هلویی کانسیلر

رنگ هلویی یکی از پرکاربردترین رنگ های کانسیلر است. از این رنگ برای پوشش تیرگی زیر چشم، خستگی پوست صورت و یکدست‌کردن آن استفاده می‌شود. ازآنجایی‌که این رنگ در میان سایر رنگ‌ها، مشتری بیشتری دارد در طیف مختلف از هلویی کم‌رنگ تا هلویی مایل به قرمز و نارنجی در بازار وجود دارد. برای پوشش پوست کافی است مقداری از کانسیلر را با کمک دست، پد آرایشی یا برس مخصوص روی پوست پخش کنید. برای تثبیت کانسیلر نیز بهتر است ترجیحاً از کرم پودر یک درجه تیره‌تر از کانسیلر خود استفاده کنید. کرم پودر روشن‌تر از کانسیلر با ایجاد سایه، صورت شما را تیره و گرفته می‌کند.

کانسیلر صورتی

کانسیلر صورتی

کانسیلر صورتی نیز خستگی پوست را پنهان کرده و رنگ آن را شاداب نشان می‌دهد. رنگ صورتی برای افرادی که پوست سفید دارند بسیار مناسب است. اگر زیر چشم‌هایتان خیلی واضح تیره نیست، می‌توانید از کانسیلر صورتی برای زیر چشم، پیشانی و چانه استفاده کرده و رنگ پوست صورت خود را یکدست کنید. توجه داشته باشید که برای تثبیت آرایش بهتر است از پودر فیکس کننده با تناژ یک درجه تیره‌تر استفاده کنید.

کانسیلر سبز

کانسیلر سبز

رنگ سبز نیز یکی دیگر از رنگ های کانسیلر اصلاح کننده است. همان طور که قبلاً اشاره کردیم کانسیلر سبز برای پوشش قرمزی صورت بسیار مناسب است. این قرمزی اعم از جوش و جای جوش، زخم‌ها، آفتاب سوختگی، حساسیت یا هر چیز دیگری است. توجه داشته باشید که موقع پوشش قرمزی با کانسیلر سبز، از ماساژ پوست خود بپرهیزید؛ زیرا ماساژ پوست، آن را قرمزتر می‌کند. همچنین برای پوشش جوش از یک تکه پنبه یا گوش‌پاک‌کن استفاده کنید. قدری کانسیلر سبز را روی جوش قرار دهید و اجازه دهید جذب شود. هرگز جوش را فشار ندهید؛ چراکه باعث تشدید وضعیت آن می‌شود.

کانسیلر بنفش

کانسیلر بنفش

بعضی افراد طبیعتاً رنگ صورتشان زرد است. برخی نیز در اثر عارضه‌های مختلف دچار زردی و رنگ پریدگی شده‌اند. یکی از رنگ های کانسیلر که برای پوشش زردی پوست به کار می‌رود، کانسیلر بنفش است. از این کانسیلر برای پوشش رنگ‌پریدگی و بی‌حالی پوست نیز استفاده می‌شود. هر چه رنگ بنفش کانسیلر روشن‌تر باشد، تعادل بیشتری با رنگ پوست ایجاد می‌کند.

کانسیلر آبی

رنگ های آبی کانسیلر

با کمک کانسیلر آبی می‌توانید لکه‌ های قهوه ‌ای پوست را بپوشانید. همچنین لکه‌ هایی که به رنگ نارنجی تمایل دارند با کانسیلر آبی پوشانده می‌شود. البته از این نوع کانسیلر برای تغییر رنگ پوست برنزه نیز استفاده می‌شود. به این ترتیب می‌توان رنگ تیره پوست را چند درجه روشن‌تر نشان داد.

سخن پایانی

امیدواریم با توجه به این نوشتار آموخته باشید که کانسیلر چیست و هر کدام از رنگ های آن چه کاربردی دارد. اگر قصد خرید کانسیلر را دارید، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی سری بزنید. همچنین اگر پرسشی در این زمینه دارید در بخش نظرات بنویسید تا کارشناسان مجموعه به آن پاسخ دهند.

دیدگاه‌ها 9104بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه