تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

عوارض استفاده از کرم پودر نامرغوب برای پوست چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
عوارض استفاده از کرم پودر نامرغوب برای پوست چیست؟

یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد به بهترین مارک کرم پودر روی می‌آورند جلوگیری از بروز عوارض استفاده از کرم پودر نامرغوب است. در فضای مجازی و گاه نیز از زبان آرایشگران ماهر بارها تجربیات مختلفی درباره مضرات استفاده مداوم از کرم پودر بیان شده است. این تجربیات گاهی چنان دلهره‌آور است که افراد را از خرید کرم پودر منصرف می‌کند. اما واقعیت چیست؟ آیا استفاده از همه‌ی کرم پودرها عوارض ناخوشایند دارد یا این امر مختص برخی از کرم پودرهاست؟ اگر برای شما نیز آگاهی از این مطلب جالب است در ادامه با ما باشید.

بروز حساسیت پوستی

بروز حساسیت پوستی از عوارض استفاده از کرم پودر

یکی از عوارض استفاده از کرم پودر نامرغوب ایجاد حساسیت پوستی است. اهمیت موضوع تا جایی است که یکی از ویژگی‌های بهترین مارک کرم پودر غیرحساسیت‌زا بودن آن است. در واقع موادی مانند الکل، پارابن، افزودنی‌های معطر و غیره در طول زمان استفاده از محصولات آرایشی روی پوست صورت ایجاد حساسیت می‌کند. این حساسیت گاهی چنان تشدید می‌شود که به اگزما منجر می‌شود. برای جلوگیری از این عارضه قبل از خرید کرم پودر به مواد تشکیل‌دهنده آن دقت کنید.

بروز جوش یا تشدید آن

ایجاد یا تشدید مشکل جوش

ایجاد یا تشدید جوش در صورت یکی دیگر از عوارض استفاده از کرم پودر است. البته این موضوع مختص کرم پودر نیست و هر ماده آرایشی دیگر را نیز شامل می‌شود؛ ولی از آنجایی‌که کرم پودر مدت بیشتری روی صورت باقی می‌ماند، بیشتر به این مشکل دامن می‌زند. علت این امر وجود چربی در کرم پودر است. افرادی که سابقه بروز جوش دارند یا پوستشان چرب است باید بهترین مارک کرم پودر مات یا فاقد چربی را تهیه کنند.

ایجاد چین و چروک در پوست

ایجاد چین و چروک در پوست

بروز چین و چروک در پوست صورت یکی دیگر از عوارض مهم استفاده از کرم پودر است. همان طور که قبلاً اشاره کردیم کرم پودر نسبت‌به سایر لوازم آرایش مدت بیشتری روی پوست باقی می‌ماند. همین امر باعث می‌شود منافذ پوست مسدود شده و مجالی برای نفس‌کشیدن پیدا نکنند. جلوگیری از تنفس طبیعی پوست مخصوصاً شب و هنگام خواب باعث می‌شود پوست به مرور زمان دچار چین و چروک شده و به اصطلاح خیلی زودتر از سن طبیعی خود پیر شود. برای جلوگیری از این اتفاق ناخوشایند سراغ بهترین مارک کرم پودر بروید. کرم پودرهای شناخته شده و معتبر دارای مواد آنتی‌ اکسیدان هستند که از پیری و خستگی پوست جلوگیری می‌کنند.

بروز لک در صورت

بروز لک در پوست یکی از عوارض استفاده از کرم پودر

معمولاً در بهترین مارک کرم پودر شاهد ترکیبات مفید آبرسان، ضد آفتاب، ضد پیری، انواع آنتی اکسیدان و غیره هستیم که نه‌تنها ضرری برای پوست ندارند، بلکه به درمان یا پیشگیری از برخی عارضه‌های پوست می‌پردازند. در مقابل به دلیل وجود مواد نامرغوب و غیر استاندارد از جمله رنگدانه‌های غیر طبیعی در برخی کرم پودرها، استفاده مکرر از آن‌ها به ایجاد لک در پوست صورت منجر می‌شود.

قرمزی یا عفونت چشم

قرمزی و عفونت چشم یکی از عوارض استفاده از کرم پودر

برخی افراد برای پوشاندن تیرگی اطراف چشم از کرم پودر استفاده می‌کنند. اگر کرم پودر تاریخ‌گذشته یا نامرغوب باشد، مواد آن به چشم نفوذ کرده و باعث قرمزی یا حتی در برخی مواقع عفونت چشم می‌شود. این اتفاق گاهی خسارت جبران‌ناپدیر به چشم وارد می‌کند. به همین سبب سعی کنید ابتدا با کمک کرم دور چشم، تیرگی اطراف آن را کم یا درمان کنید، سپس از بهترین مارک کرم پود یا کانسیلر مرغوب برای پوشاندن آن بهره ببرید.

محافظت ضعیف در برابر نور خورشید

آسیب های نور خورشید

 بیشتر افراد با تصور اینکه کرم پودر به‌تنهایی قادر به حفاظت پوست در برابر نور خورشید است، از زدن کرم ضد آفتاب خودداری می‌کنند. البته برخی افراد نیز فکر می‌کنند چون محصولی که استفاده می‌کنند حاوی مقادیری مواد ضد آفتاب است، به زدن ضد آفتاب نیازی ندارند. برخی نیز به علت ترس از خراب شدن آرایش، در طول مدتی که بیرون از منزل هستند ضد آفتاب خود را تمدید نمی‌کنند. به همین دلیل نیز پوست دچار آفتاب‌سوختگی یا عوارض دیگر مانند کک و مک می‌شود.

توصیه ما به شما این است که قبل از استفاده از کرم پودر، صورتتان را با مقداری ضد آفتاب بپوشانید. اگر مدت کمی بیرون از منزل سپری می‌کنید، از کرم ضد آفتاب رنگی یا ب ب کرم به جای کرم پودر استفاده کنید. رنگدانه‌های موجود در این محصولات قادر هستند برای این مدت پوست شما را یکدست کنند بدون اینکه عوارض خاص کرم پودر را داشته باشند. همچنین می‌توانید طبق روشی که در مقاله زیر آمده است ضد آفتاب خود را تجدید کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به عوارض استفاده از کرم پودر نامرغوب پرداختیم. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی به شما توصیه می‌کنیم بهترین مارک کرم پودر را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی مفتخر است محصولات باکیفیت از بهترین برندهای دنیا را با ضمانت اصالت کالا به شما عرضه کند. در پایان پرسش‌ها یا تجربه‌های خود در زمینه خرید کرم پودر را در بخش نظرات بنویسید تا به دست کارشناسان پوست و زیبایی مجموعه اردمی برسد.

دیدگاه‌ها 8885بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>