تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چگونه در کنار آرایش کردن، از کرم های ضد آفتاب استفاده کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه
چگونه در کنار آرایش کردن، از کرم های ضد آفتاب استفاده کنیم؟

افراد زیادی در زیرسازی آرایش خود، از مواد SPF دار استفاده می‌کنند تا با یک تیر دو نشان زده باشند. به این صورت که همزمان هم آرایش کرده باشند و هم از پوست خود در برابر مضرات خورشید مراقبت کنند. اما بهتر است بدانید این مواد نمی‌توانند به اندازه‌‌ی کافی مراقب پوست شما در برابر نور خورشید باشند. در واقع انتخاب و خرید بهترین کرم ضد آفتاب مناسب نوع پوست شما حرف اول در مراقبت از پوست را می‌زند. حال این پرسش پیش می‌آید که چگونه در کنار آرایش، از کرم های ضد آفتاب استفاده کنیم؟ آیا با استفاده از ضد آفتاب در کنار آرایش ظاهر پوستمان سنگین و چندلایه به نظر نمی‌رسد؟

برای اینکه یک بار برای همیشه در خصوص استفاده از ضد آفتاب ضمن آرایش، خیال شما را راحت‌ کنیم، در ادامه به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهیم. همچنین ترفند‌هایی را درباره‌ی انتخاب و استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب با شما در میان می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

چرا ترکیبات ضد آفتاب ها مهم هستند و این ترکیبات چگونه کار می‌کنند؟

چرا ترکیبات SPF مهم است و این ترکیبات چگونه کار می‌کند؟همان‌طور که می‌دانید نور حیات‌بخش خورشید، در کنار منفعت‌هایی که دارد، دارای اشعه های مضر UVA و UVB است. این اشعه ها سلامت پوست را به خطر می‌‌اندازند. به همین دلیل باید از پوست در برابر این اشعه ها، مراقبت کنیم. انواع کرم ضد آفتاب، به میزان قابل‌توجهی جلوی اشعه های مضر خورشید را می‌گیرند. مقدار SPF در کرم های ضد آفتاب به معنای میزان مقاومت این کرم ها در برابر نور خورشید است.

متخصصان پوست توصیه می‌کنند محصولات ضد آفتابی که میزان SPF آن‌ها دست‌کم ۱۵ تا ۵۰ است، استفاده کنید.

  • ضد آفتابی که میزان SPF آن برابر با ۱۵ است تا مقدار ۹۳ درصد جلوی اشعه های مضر خورشید را می‌گیرد.
  • ضد آفتابی که SPF آن به مقدار ۳۰ است، پوست را در برابر این اشعه ها به مقدار ۹۷ درصد محافظت می‌کند.

در هنگام خرید کرم ضد آفتاب علاوه بر توجه به میزان SPF آن، بهتر است مواد زیر در ترکیبات آن‌ها وجود داشته باشد.

  • اکسید زینک (Zinc oxide)
  • دی‌اکسید تیتانیوم (Titanium dioxide)
  • آووبنزون (Avobenzone)

اکسید زینک و دی‌اکسید تیتانیوم نقش محافظ های فیزیکی را در برابر نور خورشید ایفا می‌کنند و مانع نفوذ و جذب اشعه های خورشید می‌شوند.
آووبنزون نیز ترکیبات شیمیایی و ارگانیکی دارد و اشعه های UV خورشید را جذب می‌کند.

آیا استفاده از ضد آفتاب در زیر آرایش کاربرد دارد؟

آیا استفاده از ضد آفتاب در زیر آرایش کاربرد دارد؟در اثربخشی زدن ضد آفتاب زیر آرایش هیچ شکی نیست، اما باید در انتخاب و خرید بهترین کرم ضد آفتاب مناسب نوع پوست خود دقت ویژه‌ای داشته باشید. دو روش برای اضافه‌کردن یک لایه‌ی اضافی برای حفاظت در برایر خورشید قبل از آرایش وجود دارد:

  • استفاده از کرم مرطوب کننده دارای SPF
  • استفاده از کرم ضد آفتاب

اگر شما می خواهید با ضد آفتاب زدن زیر آرایش از پوست خود مراقبت کنید باید بدانید بهترین کرم ضد آفتاب برای شما کرمی است که ترکیبات سبک و فاقد چربی داشته باشند. این نوع از محصولات ضد آفتاب پوست شما را سنگین و چند لایه نمی‌کنند. ضمناً بهتر است روی کرم ضد آفتاب خود، پرایمر هم بزنید.

آیا میزان SPF موجود در مواد زیرساز آرایشی برای محافظت پوست کفایت می‌کند؟

آیا میزان SPF موجود در مواد زیرسازی برای محافظت پوست کفایت می‌کند؟یکی از مهم‌ترین کارایی مواد زیرسازی آرایش، پوشانندگی پوست است. گاهی این مواد در ترکیبات خود، تا حدی قابلیت حفاظت از پوست را دارند. طبیعی است که زیرسازهای آرایشیِ SPF دار در مقایسه با انواع کرم ضد آفتاب، قابلیت چندانی برای مراقبت از پوست در برابر اشعه های خورشید را ندارند. بنابراین بهتر است ضد آفتاب زدن زیر آرایش را امتحان کنید. پیشنهاد می‌کنیم میان استفاده از کرم ضد آفتاب و آرایش صورت چند دقیقه صبر کنید تا ترکیبات کرم آن به‌خوبی جذب پوست شوند. یادتان باشد علاوه بر خرید بهترین کرم ضد آفتاب مناسب نوع پوست خود باید در مصرف آن سخاوتمند باشید.

ترفند‌هایی برای استفاده از ضد آفتاب در کنار آرایش

ترفند‌هایی برای استفاده از ضد آفتاب در کنار آرایش۱. زدن ضد آفتاب

قبل از اینکه سراغ آرایش بروید، مقداری کرم ضد آفتاب را روی پوست تمیز صورت و گردن بزنید و حسابی ماساژ دهید. تمرکز ویژه‌ای به پیشانی، محل رویش مو، گوشه‌های گونه و فک داشته باشید و در صورت لزوم دو بار به این قسمت‌ها ضد آفتاب بزنید. هرگز این کار را از مرکز صورت شروع نکنید؛ چراکه در این حالت احتمال ازقلم‌افتادن سایر قسمت‌های صورت وجود دارد.

۲. استفاده از پرایمر

اگر قصد دارید آرایشی ماندگار و جذاب داشته باشید بهتر است بعد از استفاده از کرم ضد آفتاب از پرایمر استفاده کنید.

۳. استفاده از مرطوب کننده رنگی با SPF

اگر پوست حساسی دارید بهتر است سراغ مرطوب کننده های رنگی با SPF بروید. کرم BB هم می‌توانند انتخاب مناسبی برای پوست شما باشند.

۴. استفاده از کرم پودر SPF دار

اگر تمایلی به استفاده از مرطوب کننده های رنگی یا کرم های BB ندارید، می‌توانید با کرم پودر SPF دار، تمام قسمت‌های صورت و گردن را پوشش دهید. کرم پودر با کانسیلر دوسه یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین کرم پودر های حاوی SPF است.

۵. استفاده از اسپری های تثبت کننده آرایش

اسپری های تثبیت کننده آرایش SPF دار، نه تنها جلوی ریزش مواد آرایشی را می‌گیرند، بلکه محافظ خوبی در برابر اشعه های مضر خورشید نیز به حساب می‌آیند. برای این کار کافی است تا در حین زیرسازی یا پس از پایان آرایش، از این اسپری ها استفاده کنید.

قانون مهمی در استفاده از کرم ضد آفتاب وجود دارد که بر اساس آن باید هر ۲ تا نهایتاً ۳ ساعت یک بار، ضد آفتاب را تجدید کنید. در نتیجه این پرسش پیش می‌آید که چگونه می‌توان بدون خراب کردن آرایش، ضد آفتاب را تجدید کرد. برای گرفتن پاسخ این سوال در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه روی آرایش، ضد آفتاب بزنیم؟

چگونه روی آرایش، ضدآفتاب بزنیم؟۱. استفاده از ضد آفتاب پودری

ضد آفتاب های پودری بهترین گزینه برای تجدید ضد آفتاب‌‌ به‌ حساب می‌آیند؛ چراکه آرایش را لکه دار نمی‌کنند. برای این کار کافی است یک برس پهن آرایشی را داخل ضد آفتاب پودری فرو برده و مواد را به‌آرامی با برس روی آرایش بکشید. بیشتر ضد آفتاب های پودری خاصیت ضد آب هم دارند. این مواد نه‌تنها ظاهر آرایش را خراب نمی‌کنند، بلکه جلوه‌ای جذاب به آن می‌دهند. از طرف دیگر ضد آفتاب های پودری، عرق و چربی صورت را در روزهای گرم جذب می‌کنند. پس انتخاب مناسبی برای فصل تابستان هستند.

۲. استفاده از اسپری ضد آفتاب

استفاده از اسپری ضد آفتاب یکی دیگر از گزینه‌های خوب برای بانوان آرایش‌کرده است. با توجه به اینکه این اسپری ها به اندازه لوسیون ها و کرم های ضد آفتاب پوشش ندارند، باید در حین استفاده، حجم بیشتری را اسپری کنید. در این صورت تمام قسمت‌های پوست، پوشش لازم را پیدا می‌کنند. دقت کنید تا زمانی که اسپری خشک نشده است نباید صورت را لمس کنید.

۳. استفاده از پنکیک SPF دار

اگر تجربه‌ی خوبی در استفاده از پنکیک های معمولی آرایش ندارید و احساس می‌‌کنید این پودرها چسبندگی لازم را روی صورت ندارند، بهتر است سراغ پنکیک هایی بروید که دارای ترکیبات SPF هستند. این محصولات در کنار محافظت نسبی از پوست در برابر پرتو های خورشید، آرایش شما را مات و جذاب‌تر می‌کنند.

۴. استفاده از پودر فیکس آرایشی

بسته‌بندی پودر فیکس آرایشی به‌گونه‌ای است که به‌راحتی می‌توانید آن را حمل کنید. پس در هر مکانی که بودید با کمک این پودر ها، آرایش خود تثبیت نمایید. نگران نباشید تراکم این پودر ها نیز بسیار سبک بوده و آرایش شما را سنگین نمی‌کنند.

در مجموع باید گفت اشعه های مضر خورشید به‌اندازه‌ای برای پوست خطر دارند که باید برای حفظ سلامتی خود، دست به هر کاری بزنید. از طرف دیگر قید آرایش و زیبایی را هم که نمی‌توان زد و باید تمهیداتی در پیش گرفت تا در کنار آرایش، سلامت پوست در برابر آفتاب نیز حفظ شود. با در نظر گرفتن این موارد پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم اصول خاصی را برای خرید بهترین کرم ضد آفتاب و استفاده از آن در کنار آرایش بلد هستید، در قسمت نظرات ما و دیگر همراهان اردمی را در جریان بگذارید.

منبع: stylecraze دیدگاه‌ها 8913بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه