تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

بررسی نکات مهم انتخاب بهترین مارک کرم پودر برای انواع پوست

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
بررسی نکات مهم انتخاب بهترین مارک کرم پودر برای انواع پوست

انتخاب بهترین مارک کرم پودر اهمیت فوق‌العاده‌ای در برخورداری از پوستی سالم و زیبا دارد. در واقع کرم پودرها، زیرسازهای آرایشی هستند. به هر اندازه‌ که زیرسازی بهتری داشته باشید به همان اندازه نیز آرایش شما جذاب‌تر خواهد شد. اهمیت استفاده از این محصول باعث شده که کار انتخاب بهترین کرم پودر برای انواع پوست کار دشواریست. مسلماً بهترین کرم پودر برای پوست چرب با بهترین کرم پودر برای پوست خشک متفاوت است. بنابراین، لازم است قبل از اینکه به دنبال خرید کرم پودر باشید، ابتدا نوع پوست خود را مشخص کنید تا متوجه شوید در کدام دسته‌ی پوست‌های معمولی، خشک، چرب یا ترکیبی (مختلط) قرار گرفته است.

در اصل، مهم‌ترین کاربرد مواد زیرسازی آرایش، پوشش پوست و عارضه‌های آن است. قبل از خرید بهترین کرم پودر برای انواع پوست توقع خود را از آن مشخص کنید. اگر پوست جوش دار، ملتهب یا خشک دارید، بهتر است در خرید کرم پودر به دنبال محصولی با ترکیبات مخصوص این عارضه‌ها باشید. اگر هم از آن دسته خانم های شاغلی هستید که مدت‌زمان زیادی از روز را در بیرون از منزل می‌گذرانند، لازم است کرم‌ پودر SPF دار بخرید تا در کنار پوشش مناسب، پوستتان را از پرتوهای مضر خورشید حفظ کند. البته مدت‌زمان ماندگاری کرم پودر نیز از اهمیت خاصی برخوردار است و یکی از ملاک‌های انتخاب به شمار می‌رود.

تشخیص نوع پوست

تشخیص نوع پوستبرای تشخیص نوع پوست همان‌طور که در دیگر مقاله‌های بلاگ اُردمی به آن پرداخته‌ایم،‌ راه‌های مختلفی وجود دارد. یکی از ساده‌ترین راه‌های تشخیص نوع پوست، به این صورت است که باید ابتدا صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید،‌ سپس با یک حوله خشک، آب صورت خود را به‌طور ضربه‌ای و آرام بگیرید. حدود ۳۰ دقیقه هیچ‌گونه محصول آرایشی یا بهداشتی را استفاده نکنید. درواقع پوست صورت خود را پس از شستشو حدود نیم‌ساعت به حال خودش رها کنید. بعد از گذشت زمان در نظرگرفته‌شده، نواحی گونه‌ها، بینی، پیشانی و چانه را مورد بررسی قرار دهید.

افراد دارای پوست چرب،‌ معمولاً در نواحی ذکرشده، چربی احساس می‌کنند و منافذ پوستشان باز است. افرادی که پس از گذشت نیم‌ساعت هنگام اخم یا خندیدن احساس کشیدگی روی پوست خود داشتند، نوع پوستشان خشک است و در نهایت اگر فردی که در نقاط T و چانه، چربی و در بقیه نقاط احساس خشکی کرد، دارای پوست مختلط است. حال در ادامه شما را برای انتخاب بهترین مارک کرم پودر برای انواع پوست راهنمایی خواهیم کرد.

انتخاب کرم پودر مناسب با نوع پوست

بهترین کرم پودر برای انواع پوست

متخصصان، پوست‌ها را با توجه به شدت چربی،‌ در سه دسته‌ی خشک، چرب و مختلط قرار می‌دهند. با مطالعه‌ی توضیحاتی که در ادامه می‌آید، در انتخاب بهترین کرم پودر برای انواع پوست، بهتر عمل می‌کنید.

بهترین کرم پودر برای پوست چرب

کرم آرایشی مناسب پوست چرب

برای معرفی بهترین کرم پودر برای انواع پوست، ابتدا به محصول مناسب پوست های چرب می‌‌پردازیم. پوست‌های چرب دائم در حال تولید چربی هستند. چنین‌ پوست‌هایی در عرض چند‌ ساعت، از حالت غیر براق و مات، به براق و درخشنده تبدیل می‌شوند و ظاهر نازیبایی پیدا می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید بهترین کرم پودر برای پوست چرب، سراغ محصولاتی بروید که پایه آن‌ها آب یا پودر باشد. انتخاب کرم پودرهایی که منحصراً برای پوست چرب ساخته‌ شده‌‌اند نیز گزینه‌ی مناسبی برای شما به حساب می‌آید. همچنین ازآنجایی‌که پوست های چرب، مستعد جوش نیز هستند به این گروه، کرم های آنتی آکنه پیشنهاد می‌شود.

این کرم‌ پودرها جلوی درخشش بیش از حد پوست چرب را می‌گیرند. از طرف دیگر بهتر است همان گونه که در انتخاب بهترین مارک کرم پودر دقت می‌کنید، برای خرید کرم مرطوب کننده‌ نیز دقت به خرج دهید و محصولی ملایم در کنار آرایش استفاده کنید؛ زیرا کرم مرطوب کننده متراکم و غلیظ، آرایش را بیش از اندازه سنگین می‌کند. کرم پودر آنتی آکنه اریکه برای پوست های چرب و مستعد جوش بسیار مناسب است.

بهترین کرم پودر برای پوست مختلط

محصول برای پوست مختلط

برای معرفی بهترین کرم پودر برای انواع پوست، نوبت به محصول مناسب برای پوست مختلط می‌رسد. وقتی صحبت از پوست مختلط به میان می‌آید، منظور حالتی است که در آن پیشانی، روی بینی و چانه چرب می‌شود و بقیه‌ی قسمت‌های پوست مانند گونه‌ها، خشک باقی می‌ماند. باید اعتراف کرد به‌راحتی نمی‌توان فقط یک کرم پودر برای پوست مختلط توصیه کرد؛ چرا که در روزهای گرم و تابستانی این پوست‌ها چربی بیشتری تولید می‌کنند و در ماه‌های سرد نیز بیشتر از دیگر پوست‌ها، خشک می‌شوند. این افراد شاید بهتر باشد دو کرم پودر متفاوت برای روزهای گرم و سرد سال انتخاب کنند. کرم‌ پودرهای مخصوص پوست چرب نیز گزینه‌ی مناسبی برای زیرسازی آرایش T-zone پوست‌های مختلط به حساب می‌آیند.

بهترین کرم پودر برای پوست خشک

بهترین کرم پودر برای پوست خشک

پوست‌های خشک در فصل سرما حساس‌تر می‌شوند و در نتیجه کرم پودر به‌خوبی روی آن باقی نمی‌ماند. پوست خشک در اکثر مواقع پوسته‌پوسته می‌شود. به این ترتیب خانم هایی که پوست خشک دارند بهتر است قبل از زیرسازی، به فکر آبرسانی پوست خود باشند. انتخاب بهترین کرم پودر برای پوست خشک نیز دشوار است و باید به دنبال محصولاتی باشند که قدرت آبرسانی داشته باشد. کرم پودرهای مایع گزینه‌ی خوبی برای این افراد به نظر می‌رسد. البته به جای کرم پودر می‌توان از مرطوب‌کننده‌های رنگی نیز کمک گرفت. کرم‌ پودر آکوا نود لانجری د پو، با خاصیت آبرسانی به پوست های خشک،‌ مناسب این گروه است.

تشخیص طیف رنگ پوست

تشخیص طیف رنگ پوست

هنگام خرید بهترین مارک کرم پودر برای انواع پوست، باید به رنگ پوستتان نیز توجه کنید. شناخت رنگ پوست و خرید کرم پودر مناسب نوع و رنگ پوست، آرایش نهایی صورت را جذاب‌تر می‌کند. در همین راستا کارشناسان، رنگ پوست را به سه طیف گرم، سرد و خنثی تقسیم می‌کنند. در طیف رنگ گرم یا طلایی شاهد پوست‌هایی با رنگ زرد یا زیتونی هستیم. طیف رنگ سرد نیز به پوست‌هایی که رنگی متمایل به صورتی دارند گفته می‌شود. طیف پوست‌های خنثی، رنگی میان رنگ‌های صورتی و زرد را تشکیل می‌دهد.

برای تشخیص طیف رنگ پوست پیشنهاد می‌کنیم دو تکه پارچه با رنگ‌‌های صورتی و نارنجی، کنار صورت قرار دهید. اگر احساس کردید رنگ نارنجی، پوست شما را بیش از حد براق نشان می‌دهد، طیف رنگ پوست شما گرم است. اگر هم پارچه‌ی صورتی، پوست شما را روشن‌ نشان داد، طیف رنگ پوست شما سرد است. در نهایت اگر پارچه‌ی صورتی و نارنجی،‌ جلوه‌ی خاصی به رنگ صورت شما نداد، طیف رنگ خنثی دارید.

با در نظر گرفتن نکات و توضیحاتی که به آن‌ها اشاره کردیم، راحت‌تر می‌توانید در انتخاب بهترین مارک کرم پودر برای انواع پوست عمل کنید. یک جستجوی ساده در فروشگاه اینترنتی اردمی نیز به شما در انتخاب و خرید بهترین کرم پودر برای انواع پوست کمک می‌کند. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر تجربه‌ی سودمندی در زمینه‌ی خرید یا استفاده از انواع زیرسازهای آرایشی دارید، در قسمت نظرات ما و دیگر خوانند‌‌ه‌ها را بهره‌مند کنید.

منبع: Byrdie دیدگاه‌ها 10536بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه