مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

پنکیک چیست؟ | پاسخ به پرسش‌های مهم درباره پنکیک

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
پنکیک چیست؟ | پاسخ به پرسش‌های مهم درباره پنکیک

همیشه استفاده از بهترین مارک پنکیک به شما کمک می‌کند آرایشی یکدست و زیبا داشته باشید؛ اما آیا داشتن بهترین برند پنکیک کافی است؟ همه افراد می‌توانند از پنکیک استفاده کنند؟ از هر ابزاری برای پنکیک می‌توان استفاده کرد؟ چه کسانی نباید از پنکیک استفاده کنند؟ فرق پنکیک و کرم پودر چیست؟ استفاده از پنکیک چه فواید و عوارضی دارد؟ این‌ها پرسش‌هایی است که قرار است در این مقاله به آن پاسخ دهیم؛ پس همراه ما باشید.

پنکیک چیست؟

اولین پرسش این است که پنکیک چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که پنکیک نوعی پودر فشرده آرایشی است که برای یکدست‌کردن رنگ پوست و کنترل چربی حاصل از آرایش ساخته شده است. به این ترتیب که پس از استفاده از آن، رنگ پوست یکدست شده و عارضه‌هایی مانند جوش ریز، لکه و چین چروک تا حد زیادی پوشیده می‌شود.

اگر از بهترین مارک پنکیک استفاده شود، این رسالت به‌خوبی انجام می‌شود؛ در غیر این صورت نه‌تنها پوست یکدست نشده، بلکه عارضه‌ها و ناهمواری‌های آن بیشتر هم می‌شود. به همین سبب لازم است از برندهای نام آشنا و معتبر و فروشگاه‌های مطمئن برای خرید این محصول اقدام کنید.

تفاوت کرم پودر و پنکیک چیست؟

فرق کرم پودر و پنکیک چیست

حتماً می‌دانید که برای زیرسازی آرایش معمولاً از کانسیلر، کرم پودر و پنکیک استفاده می‌شود. افرادی که در زمینه آرایش تبحر کافی دارند، می‌دانند که این محصولات کاربردها و نتایج متفاوتی دارند؛ بنابراین آن‌ها را در جای خودشان استفاده می‌کنند. برای افرادی که نمی‌دانند تفاوت کرم پودر و پنکیک چیست باید بگوییم که کرم پودر حالت مایع و کرمی پودر آرایش است، درحالی‌که پنکیک حالت پودری و فشرده پودر آرایشی است.

کرم پودر برای پوست‌های خشک مناسب‌تر است و معمولاً پس از استفاده از کانسیلر به کار می‌رود. در صورتی که پنکیک را در آخرین مرحله از آرایش و برای تنظیم آرایش و یکدست‌شدن آن به کار می‌برند. پنکیک‌هایی که به‌صورت کاملاً پودری در بازار وجود دارند برای فیکس‌شدن یا همان تثبیت آرایش استفاده می‌شوند.

چه کسانی باید از پنکیک استفاده کنند؟

احتمالاً در بخش قبلی که توضیح دادیم پنکیک چیست و چه رسالتی دارد، متوجه شده‌اید که این محصول بیشتر برای افرادی مناسب است که پوست چرب دارند و می‌خواهند چربی و برق صورتشان را با کمک وسیله‌ای کاهش دهند. از سوی دیگر بسیاری افراد نیز برای تثبیت ارایششان از پنکیک استفاده می‌کنند.

البته این گفته بدان معنی نیست که افراد با پوست خشک نباید از این محصول استفاده کنند. این افراد هم می‌توانند از بهترین مارک پنکیک آبرسان یا پنکیک چرب و مخصوص پوست خشک استفاده کنند. البته بهتر است قبل از آن از کرم مرطوب کننده یا آبرسان قوی برای مرطوب کردن پوست خود بهره ببرند.

چه کسانی نباید از پنکیک استفاده کنند؟

چه کسانی نباید از پنکیک استفاده کنند

با توضیحات بالا مشخص است که افرادی که پوست بسیار خشک دارند، بهتر است از کرم پودر مایع به جای پنکیک استفاده کنند. پنکیک حالت پودری دارد و روی صورت این دسته افراد، نتیجه خوبی نمی‌دهد. البته باز هم تأکید می‌کنیم که این افراد می‌توانند قبل از استفاده از پنکیک، با کمک مقداری کرم مرطوب کننده یا آبرسان، رطوبت ضروری پوستشان را تأمین کنند. راه دیگر نیز استفاده از پنکیک چرب یا پنکیک آبرسان است؛ اما در کل بهتر است کرم پودر را جایگزین پنکیک کنند تا خشکی پوستشان تشدید نشود.

علت پوسته پوسته شدن صورت بعد از استفاده از پنکیک چیست؟

گفتیم که پنکیک یک پودر خشک آرایشی است. این پودر به جذب رطوبت و چربی اضافی پوست کمک می‌کند؛ بنابراین بهتر است روی پوست چرب یا معمولی قرار بگیرد. از آنجا که پوست خشک به اندازه کافی رطوبت ندارد، پس از زدن پنکیک حالت پوسته پوسته به خود می‌گیرد. برای رفع این معضل بهتر است حتماً از کرم مرطوب کننده قبل از آرایش استفاده شود.

علت جوش زدن پوست پس از استفاده از پنکیک چیست؟

جوش بعد پنکیک

معمولاً پس از استفاده از پنکیک نباید صورت دچار جوش شود؛ زیرا این محصول بسیار سبک‌تر از سایر محصولات زیرسازی آرایشی است. اگر این اتفاق می‌افتد چنددلیل دارد.

  • اول اینکه ممکن است پنکیک شما تقلبی یا تاریخ‌گذشته باشد.
  • استفاده از پنکیک چرب هم به این عارضه منجر می‌شود.
  • تمیزنبودن پوست قبل از آرایش نیز به بروز جوش می‌انجامد.
  • ترکیبات محصولتان سنگین یا سیلیکونی است یا در ساخت آن از ذرت و برنج استفاده شده است.

اگر هیچ کدام از این‌ها نیست و از بهترین مارک پنکیک استفاده می‌کنید، بهتر است قبل از هر چیز با کمک داروهای ضدجوش، به درمان جوش صورت خود بپردازید.

بهترین میزان استفاده از پنکیک چقدر است؟

همیشه استفاده از پنکیک را از مقدار بسیار کم شروع کنید. اگر حس کردید میزان پنکیک کم است در مراحل بعدی، کم‌کم آن را اضافه کنید. استفاده از حجم زیاد پنکیک باعث می‌شود آرایش حالت گچی پیدا کرده و مصنوعی و نازیبا شود.

بهترین ابزار برای استفاده از پنکیک چیست؟

بهترین ابزار برای استفاده از پنکیک چیست

برای زدن پنکیک روی صورت ابزارهای مختلفی وجود دارد که با توجه به جنس پوست و نوع آرایش، متفاوت هستند. برای مثال برس‌های سرگرد و متراکم برای پخش‌کردن پنکیک روی صورت مناسب هستند. اگر پنکیک شما خیلی خشک و سنگی است از پدهای تخم مرغی مرطوب یا اسفنج‌های مخصوص خود محصول که گرد یا مربع هستند، می‌توانید استفاده کنید. برای پنکیک‌های چرب‌تر که کمی حالت کرمی دارند، اسفنج بیوتی بلندر مناسب‌تر است.

بهترین رنگ برای پنکیک چیست؟

انتخاب رنگ پنیکیک به ته‌رنگ پوست شما و سرد یا گرم‌بودن آن بستگی دارد. برای راهنمایی بیشتر، مقاله زیر را بخوانید.

بهترین مارک پنکیک چیست؟

بهترین مارک پنکیک چیست

در ایران برندهای مختلفی برای پنکیک وجود دارد که برخی داخلی و برخی دیگر خارجی هستند. فلورمار، آراکانسیل، کالیستا، نوت، پوپا، بی بیوتی، این‌لی، آمیتیس، دوسه، دبورا، شون و غیره بهترین مارک پنکیک هستند که انصافاً محصولاتشان نیز کیفیت خوبی دارد.

سخن پایانی

در این مقاله با هم بررسی کردیم ک پنکیک چیست و برای چه افرادی مناسب‌تر است. برای خرید بهترین مارک پنکیک یا ابزارهایی برای پخش آن روی صورت، برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم. فروشگاه اینترنتی اردمی ـ مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی از برندهای مختلف و مطرح دنیا پنکیک‌های متنوعی را کنار هم جمع کرده است و با بهترین قیمت به فروش می‌رساند.شما طرف‌دار کدام نوع پنکیک هستید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 7155بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه