مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

پرسش های رایج درباره پنکیک و پاسخ مشاوران به شما

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
پرسش های رایج درباره پنکیک و پاسخ مشاوران به شما

شاید شما هم از آن دسته افراد باشید که هنگام خرید بهترین مارک پنکیک یا کرم پودر و کانسیلر هزاران سؤال در ذهنتان ایجاد می‌شود. اینکه پنکیک و کرم پودر اصولاً چه تفاوتی با هم دارند و از هر کدام در چه مواقعی باید استفاده کرد؟ کدام رنگ از محصولات زیرسازی مناسب هر فردی است؟ هر شخص متناسب با نوع پوستش از چه نوع پنکیکی باید استفاده کند؟ استفاده از پرایمر یا مرطوب کننده قبل از پنکیک الزامی است یا نه؟ در کنار استفاده از پنکیک باید کرم ضد آفتاب هم مصرف کرد و… . این‌ها پرسش های رایج درباره پنکیک هستند که بنا داریم در ادامه مطلب به پاسخشان بپردازیم.

فرق کرم پودر و پنکیک چیست؟

فرق کرم پودر و پنکیک چیست

قبل از خرید بهترین مارک پنکیک معمولاً در ذهن مبتدیان سؤالی نقش می‌بندد با این عنوان که فرق کرم پودر و پنکیک چیست. ما در مقالات دیگر به‌تفصیل درباره این موضوع صحبت کرده‌ایم. اگر بخواهیم به‌طور خلاصه بگوییم کرم پودر مایعی کرم رنگ و تقریباً غلیظ است که به منظور پوشاندن عیوب پوست، یکدست‌کردن رنگ آن و گرفتن براقی صورت استفاده می‌شود. کرم پودر در چند نوع مایع و فوم در بازار وجود دارد.

نوع مایع کرم پودر برای پوست‌های خشک و نوع فوم یا موس آن برای پوست‌های چرب پیشنهاد می‌شود. پنکیک نوعی پودر فشرده است که معمولاً با کمک پد اسفنجی یا ابری یا برس مخصوص پنکیک به صورت می‌زنند. این محصول بیشتر برای پوست‌های چرب کاربرد دارد. البته این موضوع به این معنی نیست که افراد با پوست خشک نمی‌توانند از پنکیک استفاده کنند؛ اما در مجموع پنکیک روی پوست چرب بهتر جواب می‌دهد.

کدام رنگ از پنکیک برای ما مناسب‌تر است؟

این سؤال از مجموعه پرسش های رایج درباره پنکیک است که نمی‌توان پاسخش را در یک یا چند جمله خلاصه کرد. برای یافتن پاسخ کامل به مقالات دیگر بلاگ اردمی مراجعه کنید. در این مقالات پوست را به لحاظ گرمی و سردی و ته رنگ آن به چند دسته تقسیم کرده‌ایم. ضمن اینکه برای هر کدام از پوست‌های خشک، چرب و حساس، محصولات متنوع به شما پیشنهاد شده است. با مطالعه این مقالات می‌توانید همه پاسخ‌هایتان را پیدا کنید. برای این کار کافی است در بخش جست‌وجوی بلاگ اردمی، واژه «پنکیک» را وارد کنید.

چطور رنگ پنکیک را تست کنیم؟

تست رنگ پنکیک

اگر مقالاتی که به شما معرفی کردیم را خواندید و باز هم در انتخاب پنکیک مدنظر خود تردید داشتید، آن را روی پوست خود تست کنید. بهترین رنگ برای شما، یک درجه روشن‌تر یا یک درجه تیره‌تر است. اگر مبتدی هستید، هرگز رنگ‌های خیلی تیره یا خیلی روشن را استفاده نکنید؛ چون آرایشتان به‌شدت غیرطبیعی می‌شود. بهترین حالت برای تست پنکیک یا کرم پودر، استفاده از آن داخل مچ دست و در محل نبض است که به رنگ پوست صورت شما نزدیک‌تر باشد.

انواع پنکیک کدامند؟

اگر هنگام خرید بهترین مارک پنکیک دقت کرده باشید برخی به‌صورت پودر فشرده یکدست در بازار هستتند و برخی به‌شکل دانه‌هایی شبیه به مروارید. دانستن کاربرد هر کدام از این‌ها یکی دیگر از پرسش های رایج درباره پنکیک است. در پاسخ باید گفت پنکیک‌هایی که به شکل مرواریدی فروخته می‌شوند، بیشتر جنبه زیبایی و تبلیغاتی دارند و شاید اثری که از یک محصول خوب مدنظر شما باشد را نداشته باشند. در واقع این محصولات برای افرادی مناسب‌تر هستند که هیچ‌گونه عارضه‌ای روی پوست خود ندارند و صرفاً برای یکدست‌کردن رنگ پوستشان از آن استفاده می‌کنند.

پنکیک روی صورت خوب پخش نمی‌شود، چه کنیم؟

نحوه استفاده از پنکیک

یکی از پرتکرارترین و مهم‌ترین پرسش های رایج درباره پنکیک این است که چه کنیم بعد از زدن پنکیک پوست صورت حالتی گچی پیدا نکند. گچی شدن پنکیک یا یکدست‌نشدن آن روی پوست به علت خشک بودن پوست یا خشک بودن پد شماست. اگر پوستتان بیش از حد خشک است، قبل از آرایش به مقدار کم از آبرسان یا مرطوب کننده استفاده کنید. اگر صورتتان معمولی یا چرب است، کافی است پد اسفنجی خود را کمی خیس کنید. برای این کار لازم نیست پد را بشویید. با یک آبپاش، مقداری آب روی پد اسپری کنید.

توجه داشته باشید که پد خیلی خیس نشود. بعد از استفاده از پنکیک، پد را روی آن باقی نگذارید. رطوبت اسفنج باعث قارچی‌شدن محصول شما می‌شود. بهترین کار این است که پد را در فضای باز و ترجیحاً در معرض نور خورشید قرار دهید تا کاملاً خشک و میکروب‌زدایی شود. توجه‌نکردن به این موضوع باعث بروز انواع جوش یا حساسیت در پوست شما می‌شود.

چرا بعد از زدن پنکیک صورتم جوش می‌زند؟

یکی دیگر از پرسش های رایج درباره پنکیک این است که چرا بعد از زدن پنکیک صورتم جوش می‌زند؟ در پاسخ باید بدانیم که پوست فرد سؤال‌کننده از چه نوع است و محصولی که استفاده می‌کند چیست؟ برای مثال افرادی که پوست چرب دارند، پس از مصرف محصولات بر پایه چربی یا محصولات کمی سنگین، دچار عارضه جوش می‌شوند. این موضوع به دلیل ترشح چربی بیشتر یا مسدود‌شدن روزنه‌های پوست با مواد سنگین پنکیک است.

از سوی دیگر برخی افراد از پنکیک نامعتبر و برندهای ناشناخته استفاده می‌کنند. این برندها برای سود بیشتر، کیفیت مواد اولیه را کاهش می‌دهند. به این ترتیب به‌راحتی می‌توانند بدون اینکه ضرری کنند، محصول را با قیمت کمتر به مشتری بفروشند. کاهش کیفیت مواد اولیه در درازمدت به ایجاد حساسیت و آکنه در پوست منجر می‌شود. توصیه می‌کنیم برای حفظ سلامت خود بهترین مارک پنکیک از برندهای آشنا و تأییدشده را تهیه کنید و به بهانه ارزان‌بودن، به پوست نازنینتان آسیب نزنید.

از چه ابزاری برای زدن پنکیک استفاده کنیم؟

پد مخصوص پودر فشرده

یکی دیگر از پرسش های رایج درباره پنکیک یا سایر لوازم زیرسازی آرایش این است که چه ابزاری برای هر محصول مناسب‌تر است. همان طور که می‌دانید هر کدام از لوازم زیرسازی آرایش حالت متفاوتی دارند. برای مثال کرم پور به حالت مایع است و می‌توان از دست یا پد برای پخش‌کردن آن روی پوست استفاده کرد. کانسیلر معمولاً برس یا پد مخصوص خود را دارد. برای پنکیک هم بهترین وسیله، پدهای اسفنجی یا ابری نرم و گرد است که پودر فشرده را در تمامی زوایای صورت به‌طور یکدست پخش می‌کند. از برس مخصوص پنکیک نیز می‌توانید استفاده کنید.

استفاده از پرایمر یا مرطوب کننده قبل از پنکیک ضروری است؟

یکی دیگر از پرسش های رایج درباره پنکیک این است که استفاده از پرایمر یا مرطوب کننده قبل از پنکیک ضرورتی دارد یا دل‌خواه است. در پاسخ باید بگوییم هدف از مصرف پرایمر یکدست‌کردن پوست و بستن منافذ است. برای داشتن آرایش ماندگارتر و یکدست‌تر بهتر است از پرایمر استفاده کنید. مرطوب کننده هم به آبرسانی پوست و جذب بهتر پنکیک کمک می‌کند. اگر برای رفتن به مهمانی یا جلسه خاصی آرایش می‌کنید و ماندگاری آرایش برایتان مهم است، حتماً از پرایمر استفاده کنید. برای استفاده کوتاه‌مدت و روزانه، مصرف کمی مرطوب کننده قبل از پنکیک توصیه می‌شود.

میزان SPF پنکیک برای محافظت در برابر نور خورشید کافی است؟

پرسش درباره پنکیک

این روزها روی اکثر محصولات آرایشی موجود در بازار عبارت اختصاری SPF مشاهده می‌شود. این عبارت بیانگر این موضوع است که در این محصول میزان مشخصی از فاکتور محافظتی در برابر نور خورشید استفاده شده است؛ اما به این دلیل نیست که این محصول می‌تواند نقش ضد آفتاب را برای شما بازی کند. اگر در محیط باز و در معرض نور خورشید کار می‌کنید، حتماً قبل از زدن پنکیک، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

کاملاً واضح است که در چنین موقعیتی بهتر است از کرم ضد آفتاب شیمیایی یا کرم ضد آفتاب رنگی استفاده کنید. کرم ضد آفتاب مینرال معمولاً پوست صورت را کمی روشن‌تر از حد معمول می‌کند و ممکن است با پنکیک به‌خوبی سازگار نشوند. کرم ضد آفتاب رنگی، مقداری رنگدانه دارد که علاوه بر محافظت بیشتر از پوست، مقداری رنگ پوست را تغییر می‌دهد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به پرسش های رایج درباره پنکیک پاسخ دهیم. چه پرسشی در ذهن شما هست که به آن پاسخی نداده باشیم؟ برای ما در بخش نظرات بلاگ بنویسید. ضمناً برای تهیه بهترین مارک پنکیک می‌توانید به فروشگاه اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی سری بزنید. در این فروشگاه علاوه بر پنکیک بهترین لوازم زیرسازی آرایشی شامل انواع پرایمر،کرم پودر، کانسیلر و غیره نیز وجود دارد.

دیدگاه‌ها 6684بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه