مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

اشتباه های رایج استفاده از پنکیک که باید از آنها دوری کنید

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
اشتباه های رایج استفاده از پنکیک که باید از آنها دوری کنید

استفاده از بهترین مارک پنکیک شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد؛ اما همین کار نیز ریزه‌کاری‌هایی دارد که اگر به آن توجه نکنید، نتیجه نهایی آرایش شما خراب می‌شود. در این مقاله به اشتباه های رایج استفاده از پنکیک می‌پردازیم. اگر شما نیز به تجربه یک میکاپ خاص و بی‌نظیر علاقه دارید، با ما همراه شوید.

۱. انتخاب پنکیک با ساختار نامناسب

انتخاب پنکیک با ساختار نامناسب

اولین اشتباه رایج استفاده از پنکیک و حتی سایر محصولات آرایشی و بهداشتی، تناسب نداشتن آن با جنس پوست شماست. برای مثال اگر پوست شما چرب است، باید به دنبال بهترین مارک پنکیک مات یا سایر محصولات بر پایه آب و ترجیحاً حاوی مواد ضد آکنه باشید. پنکیک بر پایه چربی، با افزایش تعریق پوست، در مدت کوتاهی به ظاهر آرایش صورت ضربه می‌زند. همچنین چربی اضافه در این محصولات، به منافذ پوست چرب نفوذ کرده و آن را ملتهب و دردناک می‌کند.

از سوی دیگر کسانی که پوست خشک دارند، باید پنکیکی استفاده کنند که دارای اسید هیالورونیک باشد. این محصولات خاصیت آبرسانی داشته و ضمن حفظ رطوبت پوست، آن را جوان و شاداب نگه می‌دارند. امروزه پودرهای بر پایه سیلیکون به علت ماندگاری بیشتر در بین افراد بسیار محبوب هستند؛ اما باید توجه داشت که این محصولات برای پوست چرب چندان مناسب نیستند؛ زیرا به ترشح بیشتر چربی و نهایتاً عارضه‌هایی مانند جوش روی صورت منجر می‌شوند.

۲. انتخاب رنگ نامناسب برای پنکیک

در مقاله‌های قبلی درباره انواع پوست و تناژ آن صحبت کرده‌ایم. همچنین به تفصیل گفته‌ایم که هر نوع پوستی به چه رنگی از پنکیک احتیاج دارد. رعایت نکردن این اصل مهم یکی دیگر از اشتباه های رایج استفاده از پنکیک است. برای مثال اگر پوست شما چرب است، بهتر است پودر خود را یک درجه تیره‌تر انتخاب کنید. عرق‌کردن پوست چرب باعث می‌شود پنکیک روی صورت اکسیده شده و بیش از حد، غیرطبیعی جلوه کند. افرادی که پوست خشک یا مختلط دارند، دستشان در انتخاب رنگ پنکیک روشن بازتر است.

۳. استفاده نکردن از مرطوب کننده قبل از پنکیک

استفاده نکردن از مرطوب کننده قبل از پنکیک

قبلاً نیز در مراحل استفاده از پنکیک برایتان گفته‌ایم که لازمه زیر سازی صحیح آرایش صورت، شروع آن با یک مرطوب‌ کننده ملایم و متناسب با پوست است. فراموش کردن مرطوب کننده یا پرایمر نیز یکی از بزرگ‌ترین اشتباه های رایج استفاده از پنکیک است که باعث می‌شود آرایش به‌خوبی روی صورت قرار نگیرد. پرایمر کمک می‌کند منافذ پوست بسته شده و ظاهر آن حالت یکدست بگیرد؛ پس هرگز آن را فراموش نکنید.

۴. انتخاب ابزار نامناسب

یکی دیگر از اشتباه های رایج استفاده از پنکیک یا سایر پودرهای آرایشی، استفاده از ابزار نامناسب است. همان طور که می‌دانید برس‌ها و اسفنج‌های مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام برای محصول خاصی طراحی شده‌اند. به عبارتی شما نمی‌توانید از همان برسی که برای رژگونه استفاده می‌کنید، برای پنکیک نیز استفاده کنید. بیوتی بلندر اسفنج آرایشی بسیار خوبی برای پنکیک یا کرم پودر است؛ اما استفاده از آن زمانی مناسب است که بخواهید پوشش غلیظ‌تری از محصولات زیر سازی روی پوست خود داشته باشید. برای پوشش کمتر، استفاده از اسفنج‌های ابری که همراه خود محصول هستند، بهتر است.

۵. تمیز نبودن برس یا پد آرایشی

تمیز نبودن پد آرایشی

یکی دیگر از اشتباه های رایج استفاده از پنکیک و سایر وسایل آرایشی، تمیزنکردن برس یا پد آن‌هاست. در واقع پس از انتخاب پد مناسب، تمیز بودن آن نیز شرط اساسی برای اعمال یک زیرسازی عالی است. موادی که روی پد یا برس باقی می‌مانند، در گذر زمان اکسیده‌شده یا با آلودگی‌های محیطی ترکیب می‌شود و زمینه بروز حساسیت یا بیماری‌های پوستی را فراهم می‌کند. همچنین توجه داشته باشید که پد آرایشی شما، مخصوص شخص شماست و نباید آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

نکته: برای تمیزکردن پد آرایشی کافی است مقداری شامپو روی آن ریخته و به‌آرامی آن را بشویید. برای گرفتن آب اضافی نیز، آن را روی حوله کاغذی، در فضای باز و در معرض هوای تمیز بگذارید.

۶. مصرف بیش از حد از پنکیک

برای یکدست‌کردن رنگ پوست یا پوشاندن عیوب لازم نیست چند لایه پنکیک بزنید. در چنین مواقعی به خاطر باشید که بهترین مارک پنکیک نیز به‌تنهایی قادر به پوشاندن همه عیوب صورت نیست و لازم است قبل از آن از کانسیلر برای پوشاندن عارضه‌ها و یکدست‌کردن رنگ چهره استفاده کنید. استفاده بیش از حد از پنکیک یکی دیگر از اشتباه های رایج است که باعث می‌شود میکاپ شما پف‌دار و نامناسب باشد.

۷. پاک نکردن پودر اضافی پنکیک روی صورت

پاک نکردن پودر اضافه

از‌بین‌بردن لایه اضافی پودر پنکیک روی صورت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ مخصوصاً اگر قرار است با فلاش دوربین عکاسی کنید. به این منظور از برس بادبزنی که بافت سبک و متراکمی دارد، استفاده کنید. استفاده از پدهای آرایشی نظیر انواع اسفنج‌ها برای برداشتن پنکیک اضافه از روی صورت نیز یکی از اشتباه های رایج استفاده از پنکیک است. اسفنج آرایشی یک لایه کامل از آرایش شما را پاک می‌کند.

۸. قرار دادن پنکیک در محیط مرطوب

بهترین محیط برای نگهداری پنکیک و سایر پودرهای آرایشی، محلی خشک و خنک است. گاهی برخی افراد به گمان اینکه محیط سرد یخچال، لوازم آرایش آن‌ها را ماندگارتر می‌کند، از این وسیله برای نگهداری پنکیک خود استفاده می‌کند. این کار نیز یکی دیگر از اشتباه های رایج استفاده از پنکیک است. همواره به خاطر داشته باشید که محیط‌های خیلی سرد و مرطوب، بافت پنکیک و حتی رنگدانه های آن را دستخوش تغییر می‌کند. بهترین محیط برای نگهداری بهترین مارک پنکیک، محلی خشک و خنک مانند اتاق خواب است.

سخن پایانی

در این مقاله با اشتباه های رایج استفاده از پنکیک آشنا شدید. برای انتخاب بهترین مارک پنکیک متناسب با جنس یا رنگ پوست خود می‌توانید از راهنمایی‌های مشاوران پوست و زیبایی مجموعه اردمی برخوردار شوید. همچنین در فروشگاه اینترنتی اردمی– مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی، انواع پنکیک و سایر لوازم زیرسازی آرایشی با بهترین قیمت موجود است. شما از چه تجربه دیگری در زمینه زیرسازی آرایشی دارید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

منبع: Seventeen دیدگاه‌ها 6536بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه