مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

۷ راه برای رهایی از خستگی بهاره

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
۷ راه برای رهایی از خستگی بهاره

بسیاری از مردم فصل بهار را بهترین و زیباترین فصل سال می‌دانند. آن‌ها دوست دارند بیدار شدن طبیعت را پس از یک دوره خواب و سرما ببینند. این فرایند طبیعت واقعا دیدنی است، اما همین تحول، خود می‌توانند نتایج مثبت و منفی را برای انسان‌ها و رفتارهای فیزیکی و روحی آن‌ها به دنبال داشته باشد و به خستگی بهاره بینجامد.

آیا شده تابه‌حال در دو ماه اول بهار تغییراتی در خود و بدنتان احساس کنید؟ ساده‌تر بگوییم، آیا تاکنون احساس خستگی، رخوت و خواب‌آلودگی را در این فصل داشته‌اید؟

پاسخ بسیاری از افراد آری است. آن‌ها به پزشک مراجعه می‌کنند و از خستگی و رخوت بدن خود در این ایام گلایه دارند و در نهایت باید با این حقیقت روبرو شوند که دچار خستگی بهاره شده‌اند. پزشکان می‌گویند که بهار برای طبیعت سرشار از انرژی است اما برای برخی افراد که مزاجشان (نه خودشان) مخالف با بهار است باعث خستگی و خواب‌آلودگی می‌شود. تغییر فصل‌ها و ریتم چرخش شبانه‌روز در برخی افراد باعث افسردگی و استرس می‌شود. پزشکان توصیه می‌کنند که در این دوره تحول، بهتر است که از راهکارهای کمکی بهره ببریم تا بتوانیم این خستگی بهاره را از خود دور کرده و نظاره‌گر فصل بهار و زیبایی‌هایش باشیم. به‌کارگیری راهکارهای کمکی این اجازه را به بدن و روان ما می‌دهند تا بتوانیم ضمن درک این حالت، سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشیده و به راحتی از پس این خستگی بهاره برآییم.

1– کمی آرامتر

بسیاری از افراد ذاتا افراد پرشور و پرتلاشی هستند. اما به این‌جا که می‌رسد باید کمی آرام‌تر، با طمانینه‌تر و در عین حال شاداب جلو بروند. باید کمی از کارهای روزانه کم کرد و در عوض، استراحت را جایگزین کرد. شتاب در رسیدن به نتایج ثمربخش کارهای روزمره در فصل بهار، باید کمی آهسته‌تر جلو برود. شاید گاهی اوقات در زندگی کاری، نیاز باشد که به درخواست‌های مشتریان «نه» گفت.

2– برنامه‌ریزی مجدد ذهن

برنامه‌هایی که در فکر خود دارید را روی کاغذ آورده و دوباره بازنویسی کنید. شاید برخی برنامه‌ها خیلی درهم شده است و شاید برخی از آن‌ها همزمان با برنامه دیگر باید انجام شوند. این نوع برنامه‌ها را باید نظم بخشید و دوباره در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری کرد. البته در این میان، باید منفی‌نگری را نیز دور ریخت و به همه چیز با دید مثبت نگاه کرد. ذهن را باید پاک کرد و دوباره ساخت دقیقا مانند طبیعت.

3– موادمغذی سالم

سالم بخورید و لذت ببرید. کمبود ویتامین‌ها، کمبود فیبر و مواد غذایی سالم، باعث خستگی و استرس می‌شود. خوردن صبحانه‌ای سالم در کنار مواد‌ غذایی سرشار از ویتامین و مواد معدنی باعث می‌شود که گذر از این دوره بدون آسیب به جسم صورت پذیرد؛ که البته جسم، ارتباط مستقیمی با روان دارد.

4– آرام باشید

آرام باشید. آرامش را کنار خود ببینید و از همراهی با آن لذت ببرید. نوشیدنی‌ها و عرقیات آرامش‌بخش مصرف کنید. بهار، فصل بهارنارنج و بیدمشک است. از این عرقیات استفاده کنید. خوردن نوشابه‌های انرژی‌زا را به طور کامل کنار بگذارید چرا که این نوشیدنی‌ها باعث افزایش انرژی و در نتیجه احساس پرخاشگری می‌شود، مگر اینکه راهی برای تخلیه آن‌ها وجود داشته باشد. افکاری که آرامش شما را به‌هم می‌زنند دور بریزید و در عوض مثبت بیندیشید و گاهی فیلم‌ها و تصاویر آرامش‌بخش ببینید.

5– اکسیژن بیشتری دریافت کنید

دریافت اکسیژن و خستگی بهارهکمبود اکسیژن، یکی از مهم‌ترین عوامل سندرم خواب‌آلودگی و خستگی بهاره است. متاسفانه شهرهای بزرگ اکسیژن کمی را بین شهروندانی که من و شما نیز جزو آنها هستیم تقسیم می‌کنند. سعی کنید به فضاهای باز و کوه و دشت رفته و از اکسیژن طبیعی و ناب آنجا استفاده کنید. درختان و گل‌ها به ما اکسیژن هدیه می‌دهند. سعی کنید با آنها دوست شوید. اگر شرایطتان برای بیرون رفتن از شهر مهیا نیست می‌توانید از دستگاه‌های تولید اکسیژن استفاده کنید.

6– به مبل خود نچسبید

حرکت کنید. راه بروید. با دیگران معاشرت کنید. به بازار و خیابان بروید و زندگی را مشاهده کنید. حرکت، زندگی است. ورزش کنید و اعضای بدن خود را وادار به دریافت اکسیژن بیشتر کنید. آنها را بیدار کنید و اجازه دهید با بهار طبیعت همراستا شوند. پیاده‌روی تند صبحگاهی در بهار، کمک بسیار زیادی به بیرون راندن خستگی بهاره از تن می‌کند.

7– خوب بخوابید

یک خواب خوب، از یک سفر کیش مطبوع‌تر است! این یک واقعیت است. خوب بخوابید. اجازه دهید همانطور که فکرتان به آرامش نیاز دارد، بدنتان نیز آرام بگیرد. بگذارید خودتان از خواب بیدار شوید. به زور دیگران از خواب نپرید و یا با صدای وحشتناک ساعت، خودتان را وادار به بیدار شدن نکنید. خواب کم، باعث کاهش ایمنی بدن و افزایش خستگی می‌شود. کاهش ایمنی، خود می‌تواند افسردگی و استرس را به همراه داشته باشد.

امیدواریم بتوانید بهار امسال، بهترین فصل زندگی خود را تجربه کنید.

منبع: Womanitely دیدگاه‌ها 2691بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>